Skrevet av Emne: To spørsmål til handymen  (Lest 3023 ganger)

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
To spørsmål til handymen
« : 04. juni 2008, 19:08 »
Jeg er på jakt etter en slags "skrue" jeg ikke vet hva heter. Den er noe lignende denne som jeg prøvde å tegne:


Poenget med denne er å skrue den inn i treverk/eller annet, for så å enten henge ting, eller feste ting på.

Det jeg lurer på er:

1: Hvor får jeg tak i slike "skruer" og hva ligger ca prisen på for hver stk?

2: Hvor mye tåler en slik, med "normal" lengde gjenger, og "normal" massetetthet i treet. Jeg har tenkt å bruke 2 stk på siden av hverandre, der belastningen blir "dra utover", altså 90 grader ut mot veggen.


Takker på fohånd. For jeg er grønn...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: To spørsmål til handymen
« #1 : 04. juni 2008, 19:10 »
1) Jernia f.eks. Pris avhenger av størrelse; alt fra noen kroner til en tier pr. stykk vil jeg tro.
2) Spør på Jernia.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fredrik_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: To spørsmål til handymen
« #2 : 04. juni 2008, 19:13 »
byggmaker, jernvare foretninger osv.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: To spørsmål til handymen
« #3 : 04. juni 2008, 19:18 »
Takk for svar. Er det slik å forstå at en først borer hull til disse (litt mindre selvfølgelig) for så å skru dem inn?

Hadde vært kult om noen visste sånn ca hvor mye noe slikt vil tåle. Jeg har tenkt å rigge line (sånn til å gå på) innendørs, og lurer på om noe ala dette vil holde..

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: To spørsmål til handymen
« #4 : 04. juni 2008, 19:21 »
Takk for svar. Er det slik å forstå at en først borer hull til disse (litt mindre selvfølgelig) for så å skru dem inn?

Hadde vært kult om noen visste sånn ca hvor mye noe slikt vil tåle. Jeg har tenkt å rigge line (sånn til å gå på) innendørs, og lurer på om noe ala dette vil holde..

Ville gått for noe litt større da, kanskje noe ala det du fester hengekøyer med Wink
Got pump?

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: To spørsmål til handymen
« #5 : 04. juni 2008, 19:21 »
Takk for svar. Er det slik å forstå at en først borer hull til disse (litt mindre selvfølgelig) for så å skru dem inn?

Hadde vært kult om noen visste sånn ca hvor mye noe slikt vil tåle. Jeg har tenkt å rigge line (sånn til å gå på) innendørs, og lurer på om noe ala dette vil holde..

Om du skal rigge opp ei line til å gå på bør du få tak i nokre sterkare bolter, og aller helst ha gjennomgåande gjengestang der du skrur på ein øyebolt for feste av lina. Ellers vi begevelser gjere det til ein svært usikker forbindelse.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: To spørsmål til handymen
« #6 : 04. juni 2008, 19:25 »
Om du skal rigge opp ei line til å gå på bør du få tak i nokre sterkare bolter, og aller helst ha gjennomgåande gjengestang der du skrur på ein øyebolt for feste av lina. Ellers vi begevelser gjere det til ein svært usikker forbindelse.

Skal kun bruke det for noen timer en dag, så noe veldig orker jeg ikke å legge ned i det. Så en kan vel si at dersom disse "skruene" holder, 2 på hver side, så vil jeg bruke det. Grunnen til at jeg trenger dette er for at jeg skal rigge inne i en hall, for å å tjukkaser under, slik at vi kan prøve på flips osv, uten å knekke nakken....

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: To spørsmål til handymen
« #7 : 04. juni 2008, 19:30 »
Forresten, jeg kom på at en ala denne typen vil jo være mye sterkere. At den er lukket gjør ingenting, for vi kommer til å bruke binere uansett..



Disse finnes vel også?

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: To spørsmål til handymen
« #8 : 04. juni 2008, 19:31 »
Skal kun bruke det for noen timer en dag, så noe veldig orker jeg ikke å legge ned i det. Så en kan vel si at dersom disse "skruene" holder, 2 på hver side, så vil jeg bruke det. Grunnen til at jeg trenger dette er for at jeg skal rigge inne i en hall, for å å tjukkaser under, slik at vi kan prøve på flips osv, uten å knekke nakken....

Om du har tjukkaser under er det jo berre å prøve seg fram, blir som eit laboratorieforsøk Wink Men du bør ha et par skikkelige bolter skal det holde. Holder ikkje å skru 20mm inn i treverket og tru det skal holde, en liten feilbevegels so røsker du det ut av veggen. Få tak i noken solide og forbor med en bor som er 2mm mindre enn innvendig gjengediameter på bolten.



Forresten, jeg kom på at en ala denne typen vil jo være mye sterkere. At den er lukket gjør ingenting, for vi kommer til å bruke binere uansett..



Disse finnes vel også?

Det var ein slik eg meinte.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: To spørsmål til handymen
« #9 : 04. juni 2008, 19:56 »
Om du har tjukkaser under er det jo berre å prøve seg fram, blir som eit laboratorieforsøk Wink Men du bør ha et par skikkelige bolter skal det holde. Holder ikkje å skru 20mm inn i treverket og tru det skal holde, en liten feilbevegels so røsker du det ut av veggen. Få tak i noken solide og forbor med en bor som er 2mm mindre enn innvendig gjengediameter på bolten.


Det var ein slik eg meinte.

Tusen takk. Da er vi på samme bølgelengde. Skal finne de lengste jeg finner, og ta ditt tips om 2mm mindre gjengediameter. Smiley

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: To spørsmål til handymen
« #10 : 04. juni 2008, 20:18 »
Jeg prøvde nettopp på Europris. Der hadde de ikke... Jeg har ByggMakker i nærheten, slik at jeg kan prøve der i morgen. Andre steder jeg kan prøve.. Har ikke Jernia o.l. her..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: To spørsmål til handymen
« #11 : 04. juni 2008, 23:37 »
Clas Ohlson eller Biltema har nok et bra utvalg av slike, og skal nok ikke koste stort heller..

Bør vel uansett få festet disse i noe mere en bare den yttre delen av en vegg. Hvis det er panel, sponplater eller lignende på veggen så skulle du nok ha funnet en lekt bak disse for å få festet skruene..

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: To spørsmål til handymen
« #12 : 05. juni 2008, 00:01 »
Alle jernvare foretninger bør i grunn ha dette.

kroken knekker ikkje. det er ikkje problemet. Heller at den blir dratt ut av veggen. jo tjukkere krok, jo større gjenger. Som sitter bedre=)
Westside disciple

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: To spørsmål til handymen
« #13 : 05. juni 2008, 00:06 »
Alle jernvare foretninger bør i grunn ha dette.

kroken knekker ikkje. det er ikkje problemet. Heller at den blir dratt ut av veggen. jo tjukkere krok, jo større gjenger. Som sitter bedre=)

Akkurat! Få feste i noe sterkere bak veggen, så sitter det fast uansett!

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: To spørsmål til handymen
« #14 : 05. juni 2008, 14:20 »
Akkurat! Få feste i noe sterkere bak veggen, så sitter det fast uansett!

Du hadde blitt en trygg ingeniør/bygningsmann.  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!