Skrevet av Emne: Stagnert vekt  (Lest 869 ganger)

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Stagnert vekt
« : 05. juni 2008, 15:38 »
Jeg begynte å trene, dog stort sett styrke med kondisjon innimellom uregelmessig, for cirka 3 måneder siden. Veide da 75kg, var litt smålubben, og hadde stort sett et ganske dass kosthold med mye junkfood og brus. La kostholdet helt om, både i proporsjon og type. På disse tre månedene har jeg da gått ned 5kg, men sannsynligvis noe mer verdt i fett, ettersom jeg har også fått litt muskelmasse og gått opp en del i styrke. Jeg er en 16 år gammel gutt som er 1,79m høy.

Men nå har jeg altså stagnert på 69-70kg i en del uker. Det som er det pussige, er at jeg egentlig spiser veldig lite, type 1500-1800kcal per dag. Har stort sett spist ganske sunt da, havregryn m/banan til frokost, gråbrød m/røkelaks eller leverpostei til lunch, og kylling/fisk/magert kjøtt til middag.

Har kroppen min simpelthen tilpasset seg å klare seg på så lite energi? Føler meg ikke noe utmattet i hverdagen, og har hatt relativt sett ganske bra fremgang på styrke, så er jo tydeligvis ikke underernært.

Og jeg er klar over at vekten min nå er ganske ideal for høyden og alderen min. Er ikke lubben, men vil bli kvitt det fettet på magen jeg har igjen for å få litt mer definisjon på magemusklene (kan se de 3-4 første platene når jeg strammer nå). Ideen var deretter å heller begynne å bygge litt mer seriøst når jeg har nådd dette målet. Men hva gjør jeg nå, for å komme videre? Trene kondisjon for å øke forbrenning, eller hva?

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Stagnert vekt
« #1 : 05. juni 2008, 20:02 »
Ro ned på karbohydratene, mer protein, fett (fiskeolje/selolje og andre sunne fettsyrer kan bidra til bedre forbrenning). Tren tung styrketrening med høy intensitet og baseøvelser, gjerne varier rep og set-range. Slik trening vil øke forbrenninga, men legg gjerne til litt kardio. High intensity interval training (HIIT) kan være bra, men om du føler det blir for lite restitusjon kan du velge moderat kardio som rask gange/rolig jogg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!