Skrevet av Emne: Billig kosttilskudd?  (Lest 2833 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Billig kosttilskudd?
« #15 : 25. januar 2004, 16:18 »
Danlab sin jordbærvariant. Som jeg blander 50/50 med den wpc'en dems. Pluss at jeg har basic fra AC. Ingen av disse har gitt meg no problemer med magen. Løser seg veldig bra ut. Liker ikke når proteinene har så sterk smak. Liker det mere nøytralt for da går det lett ned.
Eneste jeg kan slite med er at magen kan bli opplåst og stå ut liksom, men ikke i så stor grad som med de andre pulverene.
Har noen smaksprøver på protein isolat fra AC som jeg skal smake snart. Kan jo hende jeg bytter ut til det. Da kommer vi jo inn på det om det er verdt penga eller ikke, for det er jo dobbelt så dyrt som det jeg bruker nå... hehe...
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Billig kosttilskudd?
« #16 : 25. januar 2004, 16:22 »
Akkurat !!! Og jeg vil si ja, men nok en gang, PI er så godt som laktosefritt og gir meg INGEN mageproblemer. Derfor er det verdt det, for meg!

Uten tvil et bra produkt spør du meg!! Jeg har min nye favoritt der. Men blander med mer vann en pakninen tilsier. 1,5 dl pr. måleskje syntes jeg er passe. Men da er vi vel inne på smak og behag igjen.... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget oscar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Re:Billig kosttilskudd?
« #17 : 25. januar 2004, 16:33 »
Nei, jeg gjør ikke det.

Dyrt er ikke nødvendigvis bedre, men stort sett. Det er poenget.

Altså har jeg IKKE misforstått - du mener at dyrt er bedre, stort sett.
Som sagt: Det er for enkelt. Jeg kan like godt hevde at dyrt IKKE er bedre, stort sett. Jfr. poenget Toyota vs. Mercedes. Sålenge utsagnene ikke konkretiseres er de like bra/dårlige.
Visst er det mye uvitende folk der ute - det vet de som selger å utnytte. Med dyktig markedsføring kan du selge gråstein som gull.
Den viktigste grunnen til at det finnes merkevare, er at flere selgere kan selge fra samme råstoffleverandør. Et godt eksempel på det er antallet kreatinprodusenter kontra antallet kreatinmerker. Samme innhold, ulike merker.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Billig kosttilskudd?
« #18 : 25. januar 2004, 16:37 »
Poenget er at det som er dyrt, ofte har en eller annen "finesse", kall det hva du vil, som noe vil betale ekstra for, men ikke alle.

Å sammenligne dette med biler blir litt for enkelt. Jeg kan snu sammenligningen din der også.

Dette kan sikkert diskuteres ut i det uendelige. Men finn det du syntes er bra. Sikkert mange som er enige med deg, og mange som ikke er det. Det er jo en grunn til at det finnes utallige merke og priser for samme produkt; proteiner! Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Billig kosttilskudd?
« #19 : 25. januar 2004, 16:45 »
Nå så jeg at danlab faktisk har kommet med cfm whey protein isolat.  med 85% prot. Den er litt dyrere enn det AC sin er faktisk.

Isolate fra AC består av 20% whey og 80%kasein da. Er det ikke mest mulig whey som egner seg før og etter trening? eller har det ingen betydning?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget oscar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Re:Billig kosttilskudd?
« #20 : 25. januar 2004, 17:03 »
Poenget er at det som er dyrt, ofte har en eller annen "finesse", kall det hva du vil, som noe vil betale ekstra for, men ikke alle.

Det du kaller "finesser" viser seg dessverre ofte å være markedsbløff og tomt skryt. Merkevareleverandøren putter opp i et eller annet for å få frem en  annerledeshet, som en så kan markedsføre og selge til høyere pris. Sålenge det går. Og så lager en neste annerledesprodukt, osv., osv.

Men ser nå at du konkret sammeligner WPI og WPC. Det er en annen sak. Der er vi nok enige - der er det reell kvalitetsforskjell.
Men igjen kommer spørsmålet om den dyreste WPI'en er den beste.
Ser nå at ej-shop har kommet med en WPI til bra pris. Skal sjekke om den er dårligere enn dyrere WPI'er jeg har prøvd. Tror ikke det utfra det jeg leser av innholdsfortegnelsen.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Billig kosttilskudd?
« #21 : 25. januar 2004, 17:09 »
Når vi snakker om kvalitetsforskjell mellom WPC og WPI så regner jeg  med at det er mere enn bare det at magen takler WPI bedre....? Har skjønt at WPI inneholder mere proteiner pr.100 gram også men er det mye bedre kvalitet på selve proteinet eller hva er det?Blir man større og sterkere av WPI for å sette det litt i perspektiv... Smiley
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget oscar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Re:Billig kosttilskudd?
« #22 : 25. januar 2004, 17:14 »
Nå så jeg at danlab faktisk har kommet med cfm whey protein isolat.  med 85% prot. Den er litt dyrere enn det AC sin er faktisk.

Isolate fra AC består av 20% whey og 80%kasein da. Er det ikke mest mulig whey som egner seg før og etter trening? eller har det ingen betydning?

Det går ikke an å sammenligne et Isolate med 80% kasein med et som består av ren whey. Det produktet AC har som nærmest kan sammenlignes med CFM WPI'en til Danlab heter Simply Protein.
SimplyProtein koster 398,- Danlab 339,-.
SP inneholder 81% whey, Danlab 85%.
SP inneholder 6,5% fett, Danlab 0,5%.

Så utfra dette kan jeg ikke forstå annet enn at det billigste er best.


Utlogget oscar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Re:Billig kosttilskudd?
« #23 : 25. januar 2004, 17:26 »
Når vi snakker om kvalitetsforskjell mellom WPC og WPI så regner jeg  med at det er mere enn bare det at magen takler WPI bedre....? Har skjønt at WPI inneholder mere proteiner pr.100 gram også men er det mye bedre kvalitet på selve proteinet eller hva er det?Blir man større og sterkere av WPI for å sette det litt i perspektiv... Smiley

Skal du se kvalitetsforskjell på proteinet, må du se på rensemetoden. Her er CFM best. (Se tidligere emner her på forumet).
Det siste spørsmålet er det ikke god nok forskning på. Ihvertfall har jeg ikke funnet noe. Etter min mening må du være helt i toppklasse, og svært kostfokusert, for å dra nytte av de marginale forskjellene som finnes mellom et tilskudd til kosten basert på WPI kontra WPC. Om du da ellers takler mage-/avgass-/laktoseproblematikken  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Billig kosttilskudd?
« #24 : 25. januar 2004, 17:40 »
Koker ikke det hele ned til seriøsitet da? Ikke bokstavlig, men ønsket om at mange bekker små....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Re:Billig kosttilskudd?
« #25 : 25. januar 2004, 22:19 »
Man kan ikke forlange at en vanlig kunde skal vite forskjellen mellom f.eks  forskjellige Whey proteiner , det er bare naturlig at de som vet mest også er mere opptatt av HVA de  kjøper enn prisen på det de kjøper.

Mange folk driter i hva det koster og vil ha det beste uansett  

Mange folk tror alt er det samme og går bare etter prisen


Det er jo ikke noen stor hemmelighet at jeg driver butikk og jeg skal ikke reklamere på noen måte men jeg vil bare nevne at jeg har 2 typer proteinpulvere som selger MYE mer enn alle de andre jeg selger.
Det er 2 vidt forskjellige pulvere.
Det ene selges mest på nett men selges nesten ikke i butikken , det andre selges nesten ikke på nett men står for 80% av salget i butikken.

Begge plassene så ser selvsagt kunden først på pris ,på nett så ser de prisen og antar at det er varen de skal ha og kjøper den ,vel og bra det.

De som kommer inn i butikken ser på pris først og så blir de forklart forskjellene på de forskjellige typene protein og så ender de med å kjøpe en helt annen type pulver enn nettkjøperne.
De som handler i butikken handler i 90% av tilfellene samme vare neste gang de kommer inn igjen
De som handler på nett kjøper samme vare neste gang i under 50% av tilfellene.

Uansett hvor mye dere spør så vil jeg ikke si hvilke varer dette er på grunn av at det nok kan misoppfattes som reklame her og det er som alle vet ikke lov , men det viser at folk flest som regel tror at det bare er merket og innpakningen som er forskjell mellom de enkelte produktene mens når de får høre om forskjellene så endrer de kjøpemønster.

Folk tror ofte at de MÅ fise som en sykkelpumpe bare fordi de drikker protein Smiley


Er denne posten ulovlig så må dere bare slette den Adm/mods




Utlogget Powerpack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 345

Re:Billig kosttilskudd?
« #26 : 25. januar 2004, 22:59 »
Her ble det livelig. Tydeligvis noen som skjønte poenget mitt, og andre ikke:Argue:

For å si det helt ærlig, så er det faktisk enkelte av de billigste produktene som er kjempebra(Som den billige Toyota Supra Edition)

Et av hovedpoengene med innleget var vel at dere bør tenke dere om to ganger hva dere kjøper! Se på PF, de selger cell tech fra USA og proteiner fra egen produksjon. Sist jeg sjekka, så var ikke de produktene fra cell tech lovlig i Norge. Kan hende det har endret seg med tiden:HelpMe:

Har også fått høre at noen av butikkene skal selge produktene så lavt, at de skal konkurrere ut de som prøver å leve av det. Du har sikkert merket økt konkurranse NK...

Hvis det dyreste ikke er best, hvorfor har Multipower best omsetning i Norge, uten internettbutikk til og med:avtale:

For min del, så foretrekker jeg noe mitt imellom, det er verken billig eller dyrt....men det jeg liker best
Uten mat og drikke, duger helten ikke...

104 kg 187 cm

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Billig kosttilskudd?
« #27 : 25. januar 2004, 23:00 »
Vil bare si at jeg skjønner godt hva du mener, og er hjertens enig.

Digget eksemplet med  "å fise som en sykkelpumpe".

Håper i hvert fall ikke innlegget ditt er ulovlig, for det var meget bra!!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget oscar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Re:Billig kosttilskudd?
« #28 : 25. januar 2004, 23:19 »
Hvis det dyreste ikke er best, hvorfor har Multipower best omsetning i Norge, uten internettbutikk til og med
/quote]

Fordi de har vært veeeeeeldig lenge på markedet. Den lange fartstiden har gjort at de har mange treningsstudioer som kunder, + at de er inne i helsekosten. Det er også flere nettbutikker som forhandler merket.
De har bra produkter, de er dyre, men er de best? Og vil de ha størst omsetning om 5-10 år?
Og skyldes den høye prisen nettopp at så mange handelsledd skal tjene penger?

Utlogget Badboy_666

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

  • BOYKOTT MULTIPOWER
Re:Billig kosttilskudd?
« #29 : 26. januar 2004, 18:25 »
Jeg tror at det finnes noe kosttilskudd til hver enkelt. Multipower er definitivt ikke best i forhold til prisen! Men hvorfor kjøper nå folk dette produktet da?
Vil det si at Den norske befolkningen har brukt en drøss med penger, på et produkt de kunne fått bedre og billigere? Jeg tror svaret er JA..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!