Skrevet av Emne: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!  (Lest 5100 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #15 : 04. juni 2008, 17:22 »
Jeg påstår ikke at nettopp denne rekorden ikke stemmer. Jeg påstår ikke at det er jukset med vektene noe plass i det hele tatt. Jeg stiller meg bare kritisk til at man kan påberope seg verdensrekorder i hytt og pine uten noen form for uavhengig kontroll.
Siden WSM kjøres med lettere vekter og mere løping enn de andre forbundene, og IFSA m.fl liker å hevde at de er de sterkeste, er det påfallende at fristelsen til å slenge på en femmer her og der for å hevde nye rekorder i sitt forbund kan være stor.
Sier ikke at det skjer, sier bare at det uten problem KAN skje. Derfor tar jeg alle rekorder med en klype salt.

Var egentlig ikke det jeg reagerte mest på, var heller utsagnet ditt om at IFSA hele tiden går ut og sier at de har sterkere utøvere enn man finner i WSM. Veldig mye tyder jo på at det faktisk stemmer.

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #16 : 04. juni 2008, 17:46 »
Nei, sier du det. Veldig så fascinerende. Kan du fortelle meg hvordan du kom fram til at jeg mente at Derek Poundstone er the texas stoneman? Jeg skrev: texas stoneman, Poundstone, Vasyl og Murumets.


Hahahaha

Kom fram til det ved hjelp av å tolke det du skrev, men tolket det åpenbart feil Grin
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #17 : 04. juni 2008, 17:59 »
Når det er sagt, så vil jeg da si at Pundstone faktisk kanskje er bedre enn Ortmayer i steiner. Ortmayer er grym, men Poundstone er ikke mye dårligere eventuelt. Er jo han som har "verdensrekorden".

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #18 : 05. juni 2008, 10:42 »
Var egentlig ikke det jeg reagerte mest på, var heller utsagnet ditt om at IFSA hele tiden går ut og sier at de har sterkere utøvere enn man finner i WSM. Veldig mye tyder jo på at det faktisk stemmer.

De har helt klart de sterkeste utøverne, ingen tvil. Men, så har man også det elementet man kan diskutere til 2019, nemlig hva som er strongman. I toppform kan ikke Pudzen slå Savickas på tunge øvelser, og Savickas kan ikke slå Pudzen når det er lettere vekter og de må bevege seg kjapt over noe lengre tid.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #19 : 05. juni 2008, 11:40 »
De har helt klart de sterkeste utøverne, ingen tvil. Men, så har man også det elementet man kan diskutere til 2019, nemlig hva som er strongman. I toppform kan ikke Pudzen slå Savickas på tunge øvelser, og Savickas kan ikke slå Pudzen når det er lettere vekter og de må bevege seg kjapt over noe lengre tid.


Det blir altfor lett å si at Zavickas ikke vil kunne slå Pudzianowski i mer lette øvelser. Jeg har sett ganske så mange IFSA-konkurranser opp gjennom, og det er da ikke så ekstremt mye tyngre vekter det er snakk om der, enn om vi for eksempel sammenligner med WSM eller andre stevner i regi av SS. Ingen tvil om at det er tyngre og at statisk styrke er mer prioritert, men en god del øvelser er faktisk ikke så fryktelig tunge. Men altså, det er ingen tvil om at Zavickas er sterkere enn Pudzianowski. Det er vi begge enige om og dette har han bevist flere ganger i Arnold Classic.

Men det som er det interessante spørsmålet i denne sammenhengen er vel om Pudzianowski faktisk er en bedre strongman enn Zavickas, og om vi setter sette selve WSM som den beste indikatoren på det, så er jeg faktisk veldig usikker på om Pudzianowski er noe bedre enn Zavickas. Hvor mange år siden er det egentlig Zavickas og Pudzianowski konkurrerte mot hverandre - om vi ser bortfra Arnold Classic. Såvidt jeg vet (jeg kan dog ta feil) så var det under WSM i 2004 og hvem var det som kom før hvem der? Jo, Zavickas slo Pudzianowski.

Zavickas veide riktignok mindre for fire år siden, og var kanskje hakket raskere, men han har samtidig blitt ekstremt mye sterkere enn han var på den tiden... folk går rundt og sier at Zavickas er en treg strongman, noe som bare er tull. Han er faktisk ganske raskt på fotan (og veldig rask i forhold til den vekta han drar på) og det er ikke tilfeldig at han gjentatte ganger har satt IFSA-verdensrekord i flere øvelser hvor hurtighet har vært essensielt, som yoke og som farmers walk. Zavickas tok blant annet Svend Karlsens verdensrekord i yoke på et tidspunkt, og Svend var jo i en egen klasse i denne øvelsen i mange, mange år... og her er det ikke snakk om en yoke på 460 kg., men 350-400 kg - som det er normalt å benytte seg av i WSM også.

Pudzianowski hadde en mulighet til å møte Zavickas og resten av verdenseliten nå i juni, men unnskyldningen hans var at han måtte operere kneet. Samtidig så kunne vi alle se han danse seg inn til en andreplass i "skal vi danse" i Polen...

Utlogget filfil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #20 : 05. juni 2008, 17:10 »
Pudzianowski vinner world's strongest man 2008. Ferdig diskutert. Hjelper ikke om du heter Poundstone da.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #21 : 05. juni 2008, 23:26 »
Det stokkpresset var rimelig kriminelt... Om vekten stemmer da, som flere her har påpekt. Uansett, sterkt! Tror jeg skulle slitt med halvparten!  Angry

Utlogget RickBlaine

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 398

  • Homo mutabilis
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #22 : 05. juni 2008, 23:49 »
Når vi snakker om Zavickas, bør vi også nevne Svend Karlsens utrolige prestasjon å komme på andre plass i arnold strongman, kun slått av zavickas, tre ganger på rad! Han slo jo zavickas i bl.a. den hammerøvelsen! Men i statiske øvelser, må man jo også nevne glenn ross! Han løftet jo appolons axle på arnold tre ganger uten å bruke beina i det hele tatt!
Suksess måles ikke i penger, men i medmenneskelighet.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #23 : 06. juni 2008, 17:29 »
eller så kan Zavickas ta og bli med i wsm da,han er helt klart sterkere,men i raskhet og utholdenhet mener jeg  at pudz er bedre...imponert av begge to jeg,men synes pudz er en bedre atlet en Zavickas..men uansett begge er utrolige strongmenn;)hvem er best blir vell vi aldri enig om Wink

bad-boy

  • Gjest
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #24 : 06. juni 2008, 17:31 »
I World's Strongest man rundt 1993 var det en liten fyr fra Storbritannia (litt over 180) som het Gary Taylor som presset over 230 med stang. Magnus ver Magnusson var strålende fornøyd med å perse på 200. Den lille fyren hadde verdensrekorden. Vet ikke hvor mange kilo du mister når det blir stokk, men det spørs om Savickas slår 230. Gary Taylor hadde også 272.5 i "behind neck push/press" og minst 6 rep på 220.





Rått Smiley Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #25 : 06. juni 2008, 19:50 »
eller så kan Zavickas ta og bli med i wsm da,han er helt klart sterkere,men i raskhet og utholdenhet mener jeg  at pudz er bedre...imponert av begge to jeg,men synes pudz er en bedre atlet en Zavickas..men uansett begge er utrolige strongmenn;)hvem er best blir vell vi aldri enig om Wink

Zavickas kan jo ikke være med i WSM fordi da har han jo brutt kontrakt med IFSA... er derfor han og mange av de andre i IFSA ikke har vært med i WSM. Er forresten enig i at Pudzianowski er MYE raskere og har en MYE bedre utholdenhet enn Zavickas, men om han hadde slått Zavickas i en konk er en annen sak... håper vi får svaret på det veldig snart Smiley

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #26 : 06. juni 2008, 20:07 »
Imponerende Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!