Skrevet av Emne: Hva synes dere?  (Lest 2136 ganger)

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Hva synes dere?
« : 09. juni 2008, 21:20 »
Hei..
jente her.. 175 og høy og 52 kg.
holder for tiden på med kostregistrering og lurte på om dere kunne ta en titt på den? dette er idag, hvor jeg ikke har trent. på dager jeg trener spiser jeg mer.. trener styrketrening 3-4 ganger i uka, målet er ikke vektnedgang, men muskeloppbygging(ialefall etterhvert)
tar vitaminpiller og omega3.
vil gjerne ha kritikk\tilbakemeldinger. både positive og negative:)

Kostregistrering 9 juni 2008:


Frokost: 2 knekkebrød  86 kcal
                40g kyllingbryst  40 kcal
                1 ss lett ost 21 kcal
                Cottage cheese 2 ss  48
                Kesam 1 ss  18 kcal
                200g gulrot  60 kcal
                1.5 dl kulturmelk  52kcal
                SUM= ca. 350 kcal
   

Lunch: 1\2 polarbrød extreme  51 kcal
             1 ss lettost  21 kcal
             60 g kyllingbryst  60 kcal
             1 eple  60 kcal
             SUM= 200 Kcal
   

Mellommåltid: 50g reker  60 kcal
                             2 ss kesam  40 kcal.
                             Litt grønnsaker  Ca. 30 kcal
                             SUM: 130 kcal.


Middag: 120g ørret  190 kcal
              400g grønnsaker  160 kcal
              Fiberskive  25kcal
              SUM: 375kcal


Kvelds: 1 rugsprø  35kcal
             15g lettost  15 kcal
             1dl jordbær 15 kcal
             3ss cottage cheese  72 kcal
             65g yoghurt  30kcal
             150g squash  60 kcal
              SUM: 230kcal             

SAMMENLAGT:  1300KCAL

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Hva synes dere?
« #1 : 09. juni 2008, 23:53 »
Når du er 1.75 høy og veier 52 kg burde du defintivt spise mye mer enn 1300 kalorier - selv på dager du ikke trener. Du er allerede veldig tynn og skal du skaffe deg noen muskler må du gi kroppen mer å jobbe med og på.

Mitt råd er å spise mer - du kan gjerne doble mengdene på de av matvarene du har ført opp som er rike på proteiner. 140 g fisk til middag er veldig lite (jeg syns til og med det er veldig lite hvis du hadde veid for mye og skulle ned i vekt).

Matvarene kostholdet ditt består av ser stort sett bra ut, men du må øke mengdene hvis du skal ha noe som helst håp om å øke muskelmassen din.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Hva synes dere?
« #2 : 10. juni 2008, 13:14 »
Forøvrig vil jeg innstendig be deg om å høre på ernæringsfysiologen din. Som jeg tror andre har sagt før meg her inne - dette er kanskje ikke stedet for en person som er i ferd med å rehabiliteres fra en spsieforstyrrelse. Alle spørsmålene dine her inne så langt handler vel nesten utelukkende om vekt og spising, og det virker heller ikke som du tar til deg innspill i noen særlig grad.

Da må jeg innrømme at jeg får en mistanke om at du bruker treningsforum utelukkende til å skaffe deg bekreftelser som bidrar til å opprettholde sykdomsbildet ditt.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Hva synes dere?
« #3 : 10. juni 2008, 14:56 »
Hvis jeg var deg ville jeg ha ligget på 1900-2200 kcal.
Gjerne 2.5g pr kg kroppsvekt med proteiner, og en god del fett.
I tillegg linfrøolje 1 ss til hvert måltid.
Da førstna hadde du begynt å øke i muskelmasse. 1300 kcal er slankekost.

KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Hva synes dere?
« #4 : 10. juni 2008, 15:29 »
Forøvrig vil jeg innstendig be deg om å høre på ernæringsfysiologen din. Som jeg tror andre har sagt før meg her inne - dette er kanskje ikke stedet for en person som er i ferd med å rehabiliteres fra en spsieforstyrrelse. Alle spørsmålene dine her inne så langt handler vel nesten utelukkende om vekt og spising, og det virker heller ikke som du tar til deg innspill i noen særlig grad.

Da må jeg innrømme at jeg får en mistanke om at du bruker treningsforum utelukkende til å skaffe deg bekreftelser som bidrar til å opprettholde sykdomsbildet ditt.

jeg har intet behov for bekreftelser som bidrar til å oppretholde sykdomsbildet mitt. faktisk vil jeg ikke annet enn og bli kvitt dritten. leser en del her inne, og forstår at jeg spiser for lite, men kan ikke plutselig legge om til mange kalorier. det blir feil både for meg og førdøyelsen min. grunnene til at jeg spør er fordi jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger fra dere som virkelig kan dette. jeg jobber som f### for og komme meg ut av dette og føler at tips/råd fra dere motiverer meg.
så tusen takk for motivasjon og tips:)
Ønsker virkelig og bli frisk, og trening og kost vet jeg henger sammen. så derfor spør jeg dere her inne som tydeligvis har en del peiling på karbs, protein og fett..
tar ikke til meg alt med en gang, men litt og litt.. slik går det fremover med meg:D

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Hva synes dere?
« #5 : 10. juni 2008, 15:56 »
Og bekreftelse skal du få Smiley
Du har kommet lengre enn mange allerede, og det er bra Smiley Det virker som du har eller har hatt et problem som du nå går inn for å jobbe med, bra!

Angående kostholdet så har du forsått det riktig med tanke på at det blir for lite. Det finnes masse enkle måter å øke inntaket på så man får bare lete seg litt frem for å finne den måten man selv trives med. Det hjelper ikke å lese side opp og side her inne så lenge du ikke finner noe du trives med, for da vil man på et eller annet tidspunkt sprekke uansett. Det er det man trives med og holde på overtid som fungerer best over tid, uansett Smiley

Nøtter er en fin kilde til både proteiner og sundt fett, hva med å knaske noen nøtter ved siden av kostholdet? Hell litt ekstra olje over maten når du lager den, så blir det også mer smak. Bare disse enkle tingene vil kunne hjelpe Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Hva synes dere?
« #6 : 10. juni 2008, 16:01 »
Vi har ganske så firkanta her inne på forumet så du får unnskylde oss Smiley Tror du får øke littegranne for hver dag. Samme med fett. Kan hende du ikke greier å fordøye mye fett på en gang og da blir du fort kvalm eller uvel. Jeg tror du har lettere for å øke matinntaket ved å spise mye karbohydrater men ikke for mye fett så du ikke blir uvel. Magert kjøtt som kyllingfilet, karbonade-deig, biff osv ...
Og så øker du forsiktig litt for hver dag med feks linfrøolje og omega3 for hver dag. Fett og oljer skal bearbeides av leveren, og tålegrensen din er nok veldig laber. Oppstår kvalme, trapp ned på doseringen, og bygg deg gradvis oppover. Det tror jeg kanskje kan være en måte. Smiley

Spis ofte også for å få fordøyelsen igang.

Nå er ikke jeg noen ekspert, men dette hjalp iallefall for min del Smiley
Du får teste litt og se Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Hva synes dere?
« #7 : 10. juni 2008, 16:34 »
Og bekreftelse skal du få Smiley
Du har kommet lengre enn mange allerede, og det er bra Smiley Det virker som du har eller har hatt et problem som du nå går inn for å jobbe med, bra!

Angående kostholdet så har du forsått det riktig med tanke på at det blir for lite. Det finnes masse enkle måter å øke inntaket på så man får bare lete seg litt frem for å finne den måten man selv trives med. Det hjelper ikke å lese side opp og side her inne så lenge du ikke finner noe du trives med, for da vil man på et eller annet tidspunkt sprekke uansett. Det er det man trives med og holde på overtid som fungerer best over tid, uansett Smiley

Nøtter er en fin kilde til både proteiner og sundt fett, hva med å knaske noen nøtter ved siden av kostholdet? Hell litt ekstra olje over maten når du lager den, så blir det også mer smak. Bare disse enkle tingene vil kunne hjelpe Smiley

Takk for støtte:)

Men hvilke nøtter vil du anbefale? valnøtter,mandler,peanøtter,cashewnøtter? er alle slags nøtter bra?Cheesy Hvor mye skla jeg evt spise? en neve, vil det være nok tror du?:p

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Hva synes dere?
« #8 : 10. juni 2008, 16:40 »
Vi har ganske så firkanta her inne på forumet så du får unnskylde oss Smiley Tror du får øke littegranne for hver dag. Samme med fett. Kan hende du ikke greier å fordøye mye fett på en gang og da blir du fort kvalm eller uvel. Jeg tror du har lettere for å øke matinntaket ved å spise mye karbohydrater men ikke for mye fett så du ikke blir uvel. Magert kjøtt som kyllingfilet, karbonade-deig, biff osv ...
Og så øker du forsiktig litt for hver dag med feks linfrøolje og omega3 for hver dag. Fett og oljer skal bearbeides av leveren, og tålegrensen din er nok veldig laber. Oppstår kvalme, trapp ned på doseringen, og bygg deg gradvis oppover. Det tror jeg kanskje kan være en måte. Smiley

Spis ofte også for å få fordøyelsen igang.

Nå er ikke jeg noen ekspert, men dette hjalp iallefall for min del Smiley
Du får teste litt og se Smiley

Takk for svar.Smiley
ja, det er som du sier. jeg blir fort kvalm av fet mat og mye sukker, men mat som kylling,svin,biff, egg og mye fiber tåler jeg fint:) tar nå 1 omega3 kapsel og 1 vitaminpille hver dag. det skal være nok så vidt jeg vet:p
ja, jeg får bare prøve meg frem, men noen ganger skulle jeg ønske innsatsen min hadde vist seg litt på vekta-->   men det skjer nok ikke før jeg er i energibalanse og gjerne over.
men jeg liker og trene og tro at jeg er "sterk ihvertfall", så får jeg bare fortsette som jeg gjør og øke på etterhvert:p
Tusen takk for svar=)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Hva synes dere?
« #9 : 10. juni 2008, 16:41 »
Alle nøttene fungerer fint, beste alternative er vel valnøtter og mandler da de andre som regel er behandla i stykker.

En neve? Kommer ann på hvor stor neven din er og hvor grådig du er Wink
Hehe, neida, men  tenk en 20 nøtter feks ? Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Hva synes dere?
« #10 : 10. juni 2008, 16:52 »
Alle nøttene fungerer fint, beste alternative er vel valnøtter og mandler da de andre som regel er behandla i stykker.

En neve? Kommer ann på hvor stor neven din er og hvor grådig du er Wink
Hehe, neida, men  tenk en 20 nøtter feks ? Smiley

Ok, da får jeg prøve på det;)
Spiser også makrell i tomat og fet fisk har vi 1 til 2 ganger i uka.. er dette bra? eller må det enda mer fett til?
TN sine high proteinbarer liker jeg , og de inneholder jo rapsolje;P er det et alternativ?=)

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Hva synes dere?
« #11 : 10. juni 2008, 17:10 »
Takk for svar.Smiley
ja, det er som du sier. jeg blir fort kvalm av fet mat og mye sukker, men mat som kylling,svin,biff, egg og mye fiber tåler jeg fint:) tar nå 1 omega3 kapsel og 1 vitaminpille hver dag. det skal være nok så vidt jeg vet:p
ja, jeg får bare prøve meg frem, men noen ganger skulle jeg ønske innsatsen min hadde vist seg litt på vekta-->   men det skjer nok ikke før jeg er i energibalanse og gjerne over.
men jeg liker og trene og tro at jeg er "sterk ihvertfall", så får jeg bare fortsette som jeg gjør og øke på etterhvert:p
Tusen takk for svar=)

Ikke noe å takke for, bare koselig Smiley
Joda det holder nå forsåvidt, men med å kjøpe flytende linfrøolje eller lignende (ikke tran, du kan få overdose av visse vitaminer der) så kan du øke en stor skje om gangen og dermed så kontrollerer du inntaket og da blir det lettere å øke toleransen også. På en sunn måte. Smiley Når du har økt fettoleransen så kan du spise temmelig heftig mat med masse kalorier i etterhvert. Og det er DA ting virkelig begynner å skje! Smiley Pass på at du øker sakte og at det er kontinuitet i det. Kontroll på at du øker inntaket er jo veldig viktig. Håper virkelig ting ordner seg for deg Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Hva synes dere?
« #12 : 11. juni 2008, 08:49 »
Ok, da får jeg prøve på det;)
Spiser også makrell i tomat og fet fisk har vi 1 til 2 ganger i uka.. er dette bra? eller må det enda mer fett til?
TN sine high proteinbarer liker jeg , og de inneholder jo rapsolje;P er det et alternativ?=)

Makrell i tomat og fet fisk er bra og spise, gjerne oftere enn 1 til 2 ganger i uka ja Smiley Fett må man ha hele tiden så ingenting som tilsier at man bare skal spise det 1-2 ganger i uka Smiley
Supplering av kosttilskudd kan være fint det bare man ikke får et fanatisk forhold til det. Kjenner ikke til de barene, men de er sikkert helt kurrante... Smiley

Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!