Skrevet av Emne: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!  (Lest 8509 ganger)

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #30 : 10. juni 2008, 20:12 »
Denne saken skulle vært tipset til vg eller dagbladet, fått litt ekstra oppstyr rundt det, til hjelp for oss som vil trene seriøst!
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

GeirH

  • Gjest
Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #31 : 10. juni 2008, 20:15 »
Denne saken skulle vært tipset til vg eller dagbladet, fått litt ekstra oppstyr rundt det, til hjelp for oss som vil trene seriøst!
Enig: Kan du ikke gjøre det da?

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #32 : 10. juni 2008, 20:31 »
Denne saken skulle vært tipset til vg eller dagbladet, fått litt ekstra oppstyr rundt det, til hjelp for oss som vil trene seriøst!
Problemet er nok at journalister generellt vet svært lite omtrening og om hva vi gymrotter er opptatt av,t.o.m mange som trener er jo svært kunnskapsløse når det kommer til valg av øvelser o.s.v så det blir nok en stor jobb for å få en journalist til å ta poenget Wink

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #33 : 10. juni 2008, 20:34 »
Herregud, er det mulig???
Jeg kan ikke fatte og begripe hvilke "feile signaler" markøft vil gi.
Er det feil signal å være rak i ryggen fremfor å være så pukkelrygget at man ser rett i navelen?
Å trene seriøst burde gi rette signaler!
De som går dit for å spise sjokolade og drikke brus mens de glor på alle som holder på skulle vært kasta ut.


Blir provosert av sånt tull!
Synes dette bare er sørgelig egentlig,jeg skjønner liksom ikke helt motivasjonen for å nedlegge et slikt "forbud" er det da også forbudt å kjøre mark med hantler? ...der jeg trener så er det flere av instruktørene som nesten alltid inkluderer markløft enten når de  har med folk på prøvetime for å lage et program , eller når de har oppdrag som personlige trenere. Flere av instruktørene trener også mark med smell i gulvet selv+ frivendinger,styrkerykk u name it......så en forklaring fra aktuell gymeier hadde vært på sin plass hehe  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #34 : 10. juni 2008, 20:46 »
Dette er jo helt bak mål! Hvorfor i alle dager skulle markløft, som er en av de beste øvelsene man kan ta, være forbudt på et GYM??!! Det må ligge noe helt annet bak dette, for dette henger ikke på greip. På gymmet "mitt", som også er kommersielt, blir ofte markløft satt opp av instruktørene som lager program til kundene (selvsagt avhengig av målsetning, erfaring, skader etc.). Det skulle da for pokker bare mangle! Dette er en meget god øvelse! Anbefaler de som kommer med dette tullet å få seg litt grunnleggende kunnskap om trening før de åpner gym og skal "hjelpe" kunder med trening. Hva lyd angår, vet jeg ikke hvor mange decibel denne karen/dama har produsert, men så lenge det ikke er høyere enn musikken i aerobicsalen, er det vel strengt tatt ingen grunn til å reagere...  Wink Skal man "ta" noen for å sende feile signaler, kan man heller ta en titt på "Børre og Kyrre" (som forøvrig har dukket opp i Bergens Tidende  Cheesy ) folka som utelukkende trener bicepscurl og benk...  Grin Samt folk som ikke gidder å rydde etter seg.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #35 : 10. juni 2008, 21:10 »
lag deg hjemmegym. eller tren i en garasje/kjeller sammen med likesinnede. Komersielle gym er ikke interessert i at du skal bruke mye tid der eller gjøre mye ut av deg. De er kun interessert i kronene dine. I dag koster et medlemskap på et gym så mye at du fort har spart det inn om du kjøper utstyr til å ha hjemme.

Fordeler med å ha gym hjemme:

- Åpent 24t i døgnet.
- Ingen forbud av noe slag.
- Ingen treningsavgift

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #36 : 10. juni 2008, 22:40 »
Jeg skjemmes på vegne av eierne...

Jeg har sendt sms til to av de tre eierne med følgende innhold:

"Hei, jeg greier ikke la være å kommentere hendelsen med NN og marklløft. Det er en kjensgjerning at det bråker dobbelt så mye med 8 skiver som med 4, selv om man ikke dundrer stanga i gulvet. At det skal være feil å være sterk er veldig synd. I trondheim og Oslo så ville NN vært sponset med gratis trening da han er blant de 10 beste i sin sport i Norge."

Hva er poenget med å trene hvis man ikke skal få lov til å bli sterkere?? Trist og idiotisk sak!

Jeg skjemmes....

Utlogget Fex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #37 : 10. juni 2008, 23:49 »
Jeg skjemmes på vegne av eierne...

Jeg har sendt sms til to av de tre eierne med følgende innhold:

"Hei, jeg greier ikke la være å kommentere hendelsen med NN og marklløft. Det er en kjensgjerning at det bråker dobbelt så mye med 8 skiver som med 4, selv om man ikke dundrer stanga i gulvet. At det skal være feil å være sterk er veldig synd. I trondheim og Oslo så ville NN vært sponset med gratis trening da han er blant de 10 beste i sin sport i Norge."

Hva er poenget med å trene hvis man ikke skal få lov til å bli sterkere?? Trist og idiotisk sak!

Jeg skjemmes....

Honnør

Utlogget snuggen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #38 : 10. juni 2008, 23:56 »
Trener selv på gold's gym i Lillestrøm, og der kan folk bråle og bråke så mye de vil med apparatene uten at noen sopper kommer bort og ber dem klappe igjen.. Klart det er bra med regler men det der gikk for langt!
Max løft

Benk - 120
Mark - 190
Knebøy - 150

90 kilo, 180 høy.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #39 : 10. juni 2008, 23:58 »
Jeg skjemmes på vegne av eierne...

Jeg har sendt sms til to av de tre eierne med følgende innhold:

"Hei, jeg greier ikke la være å kommentere hendelsen med NN og marklløft. Det er en kjensgjerning at det bråker dobbelt så mye med 8 skiver som med 4, selv om man ikke dundrer stanga i gulvet. At det skal være feil å være sterk er veldig synd. I trondheim og Oslo så ville NN vært sponset med gratis trening da han er blant de 10 beste i sin sport i Norge."

Hva er poenget med å trene hvis man ikke skal få lov til å bli sterkere?? Trist og idiotisk sak!

Jeg skjemmes....

Jeg skal begynne å trene markløft igjen snart, regner med jeg straks får beskjed om å slutte med bråket...  Lips Sealed
Da må du sende en ny sms  Grin
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #40 : 11. juni 2008, 00:02 »
"Denne veien skal dere jommen betale avgift på, men helst ikke kjør på den da dette bråker så fælt for de stakkars fotgjengerne."
Ser for meg et bilforbud i regi SV og disse gymeierne...  :Smiley

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #41 : 11. juni 2008, 00:03 »
Jeg skal begynne å trene markløft igjen snart, regner med jeg straks får beskjed om å slutte med bråket...  Lips Sealed
Da må du sende en ny sms  Grin

Tren med flere hundre kilo fra boks og slipp det i gulvet fra lockout så de får høre hvor stille det egentlig er når man senker vekta kontrollert... Makan til uproff og snevert opplegg har jeg sjelden hørt. Fy faen sier jeg.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #42 : 11. juni 2008, 00:16 »
Jeg skaper nok vind i en allerede forblåst sjø, but nevertheless.

Først vil jeg si følgende (slik at de som kun leser ingressen i aviser, får litt nytte av posten min.)

-Jeg syntes virkelig synd på NN.
-Jeg skulle ønske alle kunne skrike og slå hverandre under treningsøkter. Ikke slik at man skader, men for en ekstra piff.
-Jeg mener derimot også det jeg nå skal forsøke å, på en kverulerende måte, resonnere meg frem til.

I alle miljøer finnes det segmenter av hva folk, kunder, etc forventer. Dette eksisterer vel i stor grad i treningsleire da dette miljøet omfatter de fleste typer mennesker. Med dette mener jeg alt fra Gilberg's svetting på Olaf Dahl på KK 67, til Jan Thomas' hudkremavtrykk på den nyeste abductormaskinen på Elixia Majorstuen. Noe sier meg at de fleste som har skrevet her, mener Jan Thomas bedriver "feil" trening, og livet hans hadde vært bedre hadde noen kjørt magnesium der solen (nesten, for hans del) aldri skinner. Mitt argument er sådeles at disse miljøene er her, fortjener og være her, og at det derfor er en etterspørsel etter tilrettelegging for denne type trening. Og da mener jeg ikke magnesiumsinnkjøring i rektum. Det handler om tilbud\etterpørsel.

Gutta på Muddy Waters ønsker selvsagt at "alle" hører den riktige musikken, og reagerer således med "riktige" bevegelser om dette måtte være klapping, skriking, ukontrollerte hodebevegelser, etc. Personlig har jeg overvært en forestilling på den nye operaen hvor folk ga sin støtte til musikken ved høflig, bestemt, homofil klapping. Dette vil sikkert være feil i forhold til mange mennesker, som syntes man burde skrike, klappe, juble, eventuelt kaste frukt jfr Wergeland vs Welhaven i Norges yngre dager. Dog så finnes det et publikum for denne typen oppvisninger, selv om dette ikke er like stort.

Tilbake til treningsproblematikk. I Norge er det slik at Sats og Elixia bedriver tilbud om trening til en horde av mennesker. En horde hvor merparten ønsker minst mulig svette, mest mulig "senete muskler" (ja jeg har hørt dette), og minst mulig magnesium. Og dette syntes jeg er greit.

Har man imidlertid funnet gleden med litt svette, tårer, en stang og roping, så trener man ikke på Sats. Her skal jeg selvsagt nevne noen forbehold som gjør saken mer komplisert; det kan være det ikke eksisterer andre tilbud i nærheten. Kjedelig situasjon. Enten flytter man, bedriver lobbyvirksomhet, eller bøyer seg for flertallet. Personlig håper jeg NN finner andre tilbud, evt har plass til hjemmegym som Mr.Trening så subjektivt proklamerer.

Jeg mener faktisk at dette skaper bedre muligheter for oss andre. Så lenge Elixia og Sats tilbyr homotrening, så blir Norge i bedre form. Ikke optimal form på minst mulig tid, men bedre. Tenk om alle skulle blitt i optimal form, raskest mulig. Bare knebøyracks, og personlige trenere hvor spesialitet var rykk og støt. Vi ville fått et helvetes godt OL-lag, men antakeligvis lavere oppslutning. Dette ville resultert i mye mindre tilbud treningsmuligheter. Og vi vet vel hva som skjer når tilbudet minsker?

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #43 : 11. juni 2008, 01:22 »
Herregud, innlegget ditt er fullt av win på mange måter VargThor, må både tenke seg om og le når man leser dem! Honnør!
Fine poenger, jeg er dessverre en av dem som havner "ingen alternativ" gruppen, da det nærmeste "hardcore" gymmet er i Steinkjer, vel 8 mil sør herfra og jeg er i tillegg uten bil for tiden!  Angry
Håper på å komme inn til en større by i løpet av sommeren og da kan allskens kremsmøring, vaginamaskin-maraton, bicepscurl i knebøy rack'en og homogrill fantaster bare ha det så godt i husmor gymmet sitt så lenge jeg får trene slik jeg vil (og vitterlig betaler for).
Tror egentlig det er svært få her inne som bruker såkalt kommerielle gym, opplever det sånn i alle fall, har selv et 30 kvadrat stort rom med eget utstyr på det lokale Vertshuset å trene i men å skulle supplere et hjemmegym (dog dette er ikke akkurat hjemme) med alt det utstyret man finner i et bra gym ville fort beløpe seg på flere hundre tusen, hvilket naturligvis innebærer en hel helvetes haug med måndelige deponeringer på et studio i sparing i alle tilfeller.

PS: Den siste delen er bare en liten respons til Mr.Trenings hjemmegym ide, da dette vanskelig blir et fullgodt alternativ med mindre man er stinn, mange som spleiser eller får hivd no' gammelt etter seg!

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Ikke lov å trene markløft på gymmet?!
« #44 : 11. juni 2008, 01:43 »
Får lov å løfte mark på senteret jeg trener på, men det skal foregå så lydløst som mulig. Typisk sats senter, i tillegg spurte jeg om større hantler ( de største er 34 kg ) men nei, de måtte kjøpe inn en vagina stol til ( De har 6 stk fra før, som står og samler støv )

Lysten til å starte på kaliber er stor, men desverre ligger det halve byen unna

sats sandnes er faktisk et av landets beste sats mener iallefall jeg, og jeg har vært på besøk på mangen rundt forbi i landet når jeg gikk på sats før, de har faktisk manualer opp til 46kg.
og ved knebøy stativet der folk trener markløft og bøy osv har de et bord med en bøtte med magnesium (pulver) og ei sprøyte flaske og papir, der det står vennligst tørk av etter bruk.

hva også innom der for 3mnd siden, bare for løye. og reppet på 230kg i marken og lagde mye lyd, for og se om de reagerte. men nei.

men det varierer noe vanvitig fra senter til senter.

Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!