avstemning
Spørsmål: Tar du proteinpulver?
Ja, regelmsessig
Nei, aldri
Skjelden

Skrevet av Emne: "Du trenger ikke proteinpulver når du trener mye styrke"  (Lest 11792 ganger)

Utlogget brakar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Hei

Kom over dette på trivsel.net sine sider:

"Du får ikke mer muskler av å spise mye protein, og du trenger ikke bruke proteinpulver når du trener mye styrke. Du har et økt proteinbehov ved styrketrening, men du kan fint dekke dette behovet gjennom kosten."

Link: http://trivsel.net/dt_article.asp?gid=1&tgid=1&amid=5050

Er ikke dette å ta litt hardt i? Les "når du trener MYE styrke" og "du kan fint dekke dette behovet gjennom kosten".. Er ikke dette å ta litt hardt i? Har jeg misforstått alle artiklene her på treningsforum og på iform som har talt varmt om proteinpulver?

At man kan klare seg uten proteinpulver og at man ikke får mer muskler av proteinpulver alene er greit nok, men å skrive at man fint kan dekke proteinbehovet gjennom kosten når man trener MYE styrke er vel pisspreik..?

"Tipsene" skal vistnok komme fra  boken ”overskudd” av Christine Helle.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Alså hvem vil du tro på Christine Helle? eller hundretusentalls trenende rundt om i verden Huh

Utlogget brakar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Jeg vil bare ha diskusjon rundt det som stod på en angivelig seriøs treningsside. Ingen som har peiling som vil kommentere dette? Litt konstruktive synspunkt?

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Tenk litt over det du skriver. Hvorfor skulle det ikke gå an å dekke proteinbehovet ved mye styrketrening gjennom kosten? Finnes det en øvre grense for hvor mye proteinrik mat en kan spise?

Det stemmer at man ikke trenger proteinpulver selv om man trener mye styrke, og jo, man kan fint få i seg nok proteiner gjennom vanlig proteinrik mat. Det er derimot mer lettvint å dekke noe av proteinbehovet med proteinpulver, da en proteinshake er et raskere og enklere måltid enn f. eks. en biff.

Utlogget brakar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Alså hvem vil du tro på Christine Helle? eller hundretusentalls trenende rundt om i verden Huh
Går for de hundretusentalls trenede=)

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Hei

Kom over dette på trivsel.net sine sider:

"Du får ikke mer muskler av å spise mye protein, og du trenger ikke bruke proteinpulver når du trener mye styrke. Du har et økt proteinbehov ved styrketrening, men du kan fint dekke dette behovet gjennom kosten."

Link: http://trivsel.net/dt_article.asp?gid=1&tgid=1&amid=5050

Er ikke dette å ta litt hardt i? Les "når du trener MYE styrke" og "du kan fint dekke dette behovet gjennom kosten".. Er ikke dette å ta litt hardt i? Har jeg misforstått alle artiklene her på treningsforum og på iform som har talt varmt om proteinpulver?

At man kan klare seg uten proteinpulver og at man ikke får mer muskler av proteinpulver alene er greit nok, men å skrive at man fint kan dekke proteinbehovet gjennom kosten når man trener MYE styrke er vel pisspreik..?

"Tipsene" skal vistnok komme fra  boken ”overskudd” av Christine Helle.
du trenger ikke proteinpulver når du trener mye styrke-er noe jeg er helt enig i,men det er lettere og ikke minst billigere å få i seg dosen sin (for min del 3,5 gr. pr kilo kroppsvekt)
Slike utsagn er vel noe spesielt unge trenede lar seg hisse opp for,men fakta er at proteinpulver er ikke en mirakelkur,det er et tilskudd..Men gud så mye lettere hverdagen blir med litt pulver i he he
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Går for de hundretusentalls trenede=)

Hvorfor det? Flertallet av folk som trener har ikke peiling på hverken trening eller kosthold.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Bruker ikke proteinpulver og vokser fint. Det går meget fint å dekke proteinbehovet gjennom kosten alene; jeg mener også det er fordelaktig. At det er, som Shem er inne på, lettere å gjøre bruk av proteinpulver - det hersker det liten tvil om.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sitat
Du får ikke mer muskler av å spise mye protein

Åh, takk for det nyanserte tipset, Christine Helle. In Olympiatoppen we trust.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Tenk litt over det du skriver. Hvorfor skulle det ikke gå an å dekke proteinbehovet ved mye styrketrening gjennom kosten? Finnes det en øvre grense for hvor mye proteinrik mat en kan spise?

Det stemmer at man ikke trenger proteinpulver selv om man trener mye styrke, og jo, man kan fint få i seg nok proteiner gjennom vanlig proteinrik mat. Det er derimot mer lettvint å dekke noe av proteinbehovet med proteinpulver, da en proteinshake er et raskere og enklere måltid enn f. eks. en biff.
fornuftig ung herre
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

du trenger ikke proteinpulver når du trener mye styrke-er noe jeg er helt enig i,men det er lettere og ikke minst billigere å få i seg dosen sin (for min del 3,5 gr. pr kilo kroppsvekt)
Slike utsagn er vel noe spesielt unge trenede lar seg hisse opp for,men fakta er at proteinpulver er ikke en mirakelkur,det er et tilskudd..Men gud så mye lettere hverdagen blir med litt pulver i he he


Kunne ikke sagt det bedre selv,og en shake etter trening er lettere enn å drikke en liter melk etter trening :-)

Utlogget brakar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Tenk litt over det du skriver. Hvorfor skulle det ikke gå an å dekke proteinbehovet ved mye styrketrening gjennom kosten? Finnes det en øvre grense for hvor mye proteinrik mat en kan spise?

Det stemmer at man ikke trenger proteinpulver selv om man trener mye styrke, og jo, man kan fint få i seg nok proteiner gjennom vanlig proteinrik mat. Det er derimot mer lettvint å dekke noe av proteinbehovet med proteinpulver, da en proteinshake er et raskere og enklere måltid enn f. eks. en biff.
Jeg skal love deg at jeg tenker over det jeg skriver. Det jeg reagerer på er at de gir uttrykk for at man fint kan dekke proteinnbehovet når man trener MYE styrketrening, når andre respektable treningsnettsider skriver det stikk motsatte. Jeg siterer: "Det kreves ganske mye protein hver dag når man vil bygge eller opprettholde muskelmasse. Et absolutt minimum må sies å være 2gram per kg kroppsvekt per dag, og de mest seriøse spiser ca 3-4 gram per kg kroppsvekt per dag. Gode proteinkilder omfatter eggehvite, rødt kjøtt, fisk, kylling, kalkun og magre meieriprodukter.

Hvis vi ser på en mann på 75kg som skal spise alt sitt protein fra matvarene nevnt over, må han for å komme opp i 3.5gram/kg kroppsvekt/ dag spise:
     0.5kg kyllingfilet
   + 2 liter skummet melk
   + 2 hele egg
   + 2 bokser tunfisk"

Hentet fra iform.no

Jeg vil si at dette er ganske mye mat, og i tillegg skal man ha nok fett og karbohydrater. Altså er det vanskelig å "fint" dekke proteinbehovet skal vi tro folk som (jeg med all grunn til å tro) har peiling.





Utlogget brakar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Jeg er enig i at det går an å dekke proteinbehovet med vanlig mat, for all del:) Men reagerer litt på at folk mener det "fint" går an. Er ikke alle som har tid eller penger til å spise sånn.

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
prioriter maten først deretter kan man supplere med tilskudd hvis man ikke får i seg nok. Pluss at mat smaker da bedre enn jordbær/sjokolade pulver.
Er så morsomt å se/høre hvordan markedet og leverandørene klarer å manipulere unge mennesker ved å f.eks bare sette på en liten klistremerke på en eller annet pulver boks der det f.eks står" HUGE MUSCLE MASS " eller " BE STRONG,BE BIG". Folk blir jo helt spinnville når de hører..gain muscle fast with this product Tongue
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget brakar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

prioriter maten først deretter kan man supplere med tilskudd hvis man ikke får i seg nok. Pluss at mat smaker da bedre enn jordbær/sjokolade pulver.
Er så morsomt å se/høre hvordan markedet og leverandørene klarer å manipulere unge mennesker ved å f.eks bare sette på en liten klistremerke på en eller annet pulver boks der det f.eks står" HUGE MUSCLE MASS " eller " BE STRONG,BE BIG". Folk blir jo helt spinnville når de hører..gain muscle fast with this product Tongue
Hehe, WORD;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!