avstemning
Spørsmål: Tar du proteinpulver?
Ja, regelmsessig
Nei, aldri
Skjelden

Skrevet av Emne: "Du trenger ikke proteinpulver når du trener mye styrke"  (Lest 11793 ganger)

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
ting du leser og hører om ang trening bør du ta med en klype salt,det finnes mange veier fram mot det samme målet. Dessuten er kosthold og trening noe det absoulutt ikke finnes fasit svar på hva som er best grunnet alle mennesker er forskjellige. Og stole blindt på nettside er det samme som å tro at Bush ikke liker krig.
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Hva er det antallet gram proteiner per kilo kroppsvekt som vitenskapen har kommet frem til?

Hehe .. har enda til gode å se noe som backer opp proteininntak på over 2g pr kg kroppsvekt. Kom gjerne med det, om du sitter på noe. Smiley
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Flere innspill?? Hvordan få mest protein for pengene (mtp vanlig mat)? biggrin
er vel en aktiv tråd om akkurat dette emnet
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget brakar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

ting du leser og hører om ang trening bør du ta med en klype salt,det finnes mange veier fram mot det samme målet. Dessuten er kosthold og trening noe det absoulutt ikke finnes fasit svar på hva som er best grunnet alle mennesker er forskjellige. Og stole blindt på nettside er det samme som å tro at Bush ikke liker krig.
Riktig! Viktig med diskusjon rundt dette!:)
OT: Bush har faktisk gått ut og sagt at han angrer på krigsretorikken sin (hihi)
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/krigen-mot-terror/artikkel.php?artid=513002

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Hehe .. har enda til gode å se noe som backer opp proteininntak på over 2g pr kg kroppsvekt. Kom gjerne med det, om du sitter på noe. Smiley
protein kilder er gode,som oftest bedre enn karbs..kjøtt er nomme  Grin
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Hehe .. har enda til gode å se noe som backer opp proteininntak på over 2g pr kg kroppsvekt. Kom gjerne med det, om du sitter på noe. Smiley

Nei, jeg mener selv 2 gr holder - ville bare vite om du hadde en kilde på vitenskap som hadde kommet frem til det, mer konkret.

Bare nysgjerrig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Flere innspill?? Hvordan få mest protein for pengene (mtp vanlig mat)? biggrin
tunfisk
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Nei, jeg mener selv 2 gr holder - ville bare vite om du hadde en kilde på vitenskap som hadde kommet frem til det, mer konkret.

Bare nysgjerrig.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=533

Her er ihvertfall noe. Smiley
Ingen vecka utan deca!

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

120 gram havregryn og 3-4 dl melk er et eksempel på et bra måltid for en som vil bygge muskler. Litt tunfisk,brød,nøtter og pasta gir deg også mye mat for pengene. Kjøp en pakke billig kokt skinke. 250 gram 25 kr. Billig og sunt pålegg og ha på brødskiva.

Dette er billig mat som vil gi deg et godt grunnlag for å bygge muskler å øke i styrke.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Jeg skal love deg at jeg tenker over det jeg skriver. Det jeg reagerer på er at de gir uttrykk for at man fint kan dekke proteinnbehovet når man trener MYE styrketrening, når andre respektable treningsnettsider skriver det stikk motsatte. Jeg siterer: "Det kreves ganske mye protein hver dag når man vil bygge eller opprettholde muskelmasse. Et absolutt minimum må sies å være 2gram per kg kroppsvekt per dag, og de mest seriøse spiser ca 3-4 gram per kg kroppsvekt per dag. Gode proteinkilder omfatter eggehvite, rødt kjøtt, fisk, kylling, kalkun og magre meieriprodukter.

Hvis vi ser på en mann på 75kg som skal spise alt sitt protein fra matvarene nevnt over, må han for å komme opp i 3.5gram/kg kroppsvekt/ dag spise:
     0.5kg kyllingfilet
   + 2 liter skummet melk
   + 2 hele egg
   + 2 bokser tunfisk"

Hentet fra iform.no

Jeg vil si at dette er ganske mye mat, og i tillegg skal man ha nok fett og karbohydrater. Altså er det vanskelig å "fint" dekke proteinbehovet skal vi tro folk som (jeg med all grunn til å tro) har peiling.

Jeg dekker for tiden mitt daglige proteinbehov (og sikkert litt til) med følgende:

10-12 bløtkokte egg
2 bokser tunfisk à 150 g
2 bokser mager kesam à 300 g
+ hva enn jeg bestemmer meg for å spise til middag

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

For meg er det nærmest umulig å få i meg nok proteiner gjennom kosten. Har rett og slett ikke råd til biff og kylling hver dag, dessuten er jeg ganske mye større enn gjennomsnitt og har dermed et større behov for protein og øvrig næring enn de fleste (1.93 og 126 kilo).
Har aldri prøvd hverken proteinpulver eller kreatin eller noe annet supplement men skal begynne nå til høsten. Bare havregryn og melk og litt ris og pasta i ny og ne blir ikke magen særlig glad av...  Embarrassed
Har vel egentlig hatt en rimelig god framgang til og med med slett kosthold og ingen tilskudd så jeg gleder meg til å se framgangen når alt faller på plass!  Smiley
Kanskje man kan poste noen løft man er fornøyd med til og med!  Embarrassed

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Et gym i nærheten av meg oppfordrer de som trener der å spise så mye proteinpulver de klarer, slik vokser man. Så må man spise enda litt mer pulver igjen. Må vel også nevne at de selger pulver..

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Et gym i nærheten av meg oppfordrer de som trener der å spise så mye proteinpulver de klarer, slik vokser man. Så må man spise enda litt mer pulver igjen. Må vel også nevne at de selger pulver..
håpløst
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Et gym i nærheten av meg oppfordrer de som trener der å spise så mye proteinpulver de klarer, slik vokser man. Så må man spise enda litt mer pulver igjen. Må vel også nevne at de selger pulver..

Jeg oppfordrer folk til å bruke så mye kokain de klarer, slik har de det mest morro. Så får man bare bruke mer igjen. Bør nevnes at jeg selger kokain.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Hehe .. har enda til gode å se noe som backer opp proteininntak på over 2g pr kg kroppsvekt. Kom gjerne med det, om du sitter på noe. Smiley

Vel, det er flere som anbefaler proiteninntak helt opp til 2,5g per kilo kroppsvket.
Inntak helt opp til 4 gram kan bli vel mye, da det finnes undersøkelser som viser at et for høyt proteininntak vil ha en negativ effekt på testosteronnivå (Gjelder så lenge man ikke inntar testosteron fra utsiden).

Det finnes ingen studier som viser til noen fordel med et høyere proteininntak enn 1,8g-2g per kg kroppsvekt om man ligger i kaloribalanse eller overskudd, på underskudd er det ingen ulempe å gå noe høyere fordi protein gir en metthetsfølelse og en del av proteinet blir til glukose. Man kan også øke proteininntaket helt til 2,5 på overskudd, da dette heller ikke er noe ulempe, men sansynligvis en fordel.



1. "The results suggest the possible role of diet leading to alterations in serum T and FT during prolonged strength training, and that diets with insufficient fat and/or excessive protein may compromise the anabolic hormonal environment over a training program."

Relationship Between Diet and Serum Anabolic Hormone Responses to Heavy-Resistance Exercise in Men. Int J Sports Med 2004; 25: 627-633

2. "The aim of this study was to determine if a change in protein/carbohydrate ratio influences plasma steroid hormone concentrations. There is little information about the effects of specific dietary components on steroid hormone metabolism in humans. Testosterone concentrations in seven normal men were consistently higher after ten days on a high carbohydrate diet (468 +/- 34 ng/dl, mean +/- S.E.) than during a high protein diet (371 +/- 23 ng/dl, p less than 0.05) and were accompanied by parallel changes in sex hormone binding globulin (32.5 +/- 2.8 nmol/l vs. 23.4 +/- 1.6 nmol/l respectively, p less than 0.01). By contrast, cortisol concentrations were consistently lower during the high carbohydrate diet than during the high protein diet (7.74 +/- 0.71 micrograms/dl vs. 10.6 +/- 0.4 micrograms/dl respectively, p less than 0.05)"

Diet-hormone interactions: protein/carbohydrate ratio alters reciprocally the plasma levels of testosterone and cortisol and their respective binding globulins in man. Life Sci. 1987 May 4;40(18):1761-8.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!