avstemning
Spørsmål: Tar du proteinpulver?
Ja, regelmsessig
Nei, aldri
Skjelden

Skrevet av Emne: "Du trenger ikke proteinpulver når du trener mye styrke"  (Lest 11796 ganger)

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Angående proteipulver, klart man kan klare å få i seg nok protein fra vanlig mat, men om man veier 100kg + samt f.eks har en travel hverdag er det ikke alltid like greit å få i seg nok mat, derfor kommer tilskudd perfekt inn. Protein er protein, fra mat eller pulverform.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Dico_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Hadde tenkt å svare på pollen, men så forstår jeg ikke alle alternativene, hva er skjelden?  biggrin

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Det er ikke mye mat - selv om IFORM sier det !

Mye fett i egg et problem ? Når ble fett farlig?

det er ikke noe problem trur jeg.
er vel kolesterol man kanskje skal tenke på

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
det er ikke noe problem trur jeg.
er vel kolesterol man kanskje skal tenke på

BLARGH. Det med kolesterolet er en myte og det er overhode ikke farlig å spise egg.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Peder Ås

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Så klart du kan få nok proteiner til å bygge muskler fra andre kilder. I en hektisk hverdag kan imildertid pulver være en nødvendig NØDLØSNING, for eksmpel i garderoben etter trening.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
er vel kolesterol man kanskje skal tenke på

Spiser for tiden ca. 36 egg i uka, har i perioder spist mer, og mitt kolestrol er upåklagelig (faktisk litt vel lavt).

Dette du refererer til er ingenting annet enn en gammel myte som burde vært avlivet for lenge siden...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Spiser for tiden ca. 36 egg i uka, har i perioder spist mer, og mitt kolestrol er upåklagelig (faktisk litt vel lavt).

Dette du refererer til er ingenting annet enn en gammel myte som burde vært avlivet for lenge siden...

jeg sa bare at man kanskje skulle tenke på noe.
teller ikke akkurat hvor mange egg jeg eter i uka, men noe av det samme uten at jeg merker noe til det

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
jeg sa bare at man kanskje skulle tenke på noe.

Kødder du eller? Tenke på noe? Det er jo like relevant å tenke på om krokodillene sliter med sår hud på magen under tørketiden som om du får økt kolestrol av å spise mange egg i uka ...

Har du målt kolestrolet ditt ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
jeg sa bare at man kanskje skulle tenke på noe.

Men hvorfor skal man kaste bort energi og tankekraft på noe som ikke er nødvendig ?  Vil det ikke være mye smartere og heller bruke den energien på andre ting som å se på kostholdet i sin helhet fremfor å fordømmet det stakkars egget?
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Det er ikke mye mat - selv om IFORM sier det !

Mye fett i egg et problem ? Når ble fett farlig?

Artiklene til iform er så motstridende og ræva at den sida burde gå i grava asap.

TF og t-nation (samt artikler fra Fagerli og Sandvik som regelmessig ender opp her) til folket!
det er ikke noe problem trur jeg.
er vel kolesterol man kanskje skal tenke på

http://en.wikipedia.org/wiki/High_density_lipoprotein
http://en.wikipedia.org/wiki/LDL_cholesterol

Dette leser du om du er litt nerdy, og skjønner at egg er ultimat muskelmat med få helsefarer!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Men hvorfor skal man kaste bort energi og tankekraft på noe som ikke er nødvendig ?  Vil det ikke være mye smartere og heller bruke den energien på andre ting som å se på kostholdet i sin helhet fremfor å fordømmet det stakkars egget?

hvorfor kaste bort enda litt mer energi på å tenke på at det jeg tenkte på var litt for dumt for deg?

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Føler vedkommende at man trenger proteintilskudd i kosten pga. at han/ho kanskje føler at de får i set for lite protein, synest jeg det HELT OK. Men for all del, KOSTEN ER VIKTIGST, men å ta litt pulver ved siden av kan no ikke gjøre noe annet enn å utgjøre positive resultatet så lenge man bruker det riktigt og med måte. Dette denne treningsinstruktøren sier kommer vel litt ann på hvor seriøst fok tar det(?), men hva vet da jeg Tongue
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
"Du får ikke mer muskler av å spise mye protein, og du trenger ikke bruke proteinpulver når du trener mye styrke. Du har et økt proteinbehov ved styrketrening, men du kan fint dekke dette behovet gjennom kosten."

Link: http://trivsel.net/dt_article.asp?gid=1&tgid=1&amid=5050


Dette er helt sant. Det er et unødvendig fokus på kosttilskudd, spesielt blant den yngre garde. Kosten er basis, og alt utenom kommer i tillegg.

Som styrkeløfter f.eks. så klarer man seg helt fint på kun mat.

I motsetning til hva mange som trener måtte tro, så er man ikke avhengig av kosttilskudd for å kunne bygge muskler. Det handler om å gi kroppen nok næring til å kunne bygge muskler og styrke.

Husk også at dama er utdannet ernæringsfysiolog og rådgiver(?) for olympiatoppen, så hun har nok mye å fare med. Men det er ofte enklere å svelge unna en shake enn å ta opp en tunfiskboks eller en boks med cottage cheese. Mange som er veldig store er avhengige av å få i seg nok kalorier, og da er det ofte slitsomt å spise nok rett og slett, så da er flytende føde en fin ting.

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
mye av det som er ute på markedet syns jeg nesten bare tjener penger på Placebo effekten den har hos kundene. Kunne sikkert vært en melpose blandet med litt natreen for smaken sin skyld og solgt det for skyhøye priser til ungdommer som tilber PF reklamene på kino. Er det noen som vet hvor lenge hardkokte egg holder seg? siden jeg har noen som har ligget der i 1mnd og vil gjerne ha litt egg i tomatsuppen:P
to be strong or big,thats the question Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!