Skrevet av Emne: Spørsmål om kalorioverskudd og opptrapping  (Lest 777 ganger)

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Spørsmål om kalorioverskudd og opptrapping
« : 11. juni 2008, 18:09 »
Hei.

Jeg har iløpet av cirka 3 måneder slanka(eller deffa om du vil, har trent styrke ved siden av og fått en del framgang) meg ned til en grei fettprosent. Har forsatt ikke de berømte 6 rutene, men er ikke så langt unna. .
Så en gang i fremtiden (sannsynligvis et par måneder før neste sommer) er det på'n igjen.

Har spist ganske lite, type 1500-2000kcal dagen. Forsøkt å spise mest mulig proteinrik mat, med unntak av frokosten min som består av havregryn. Er en 179cm høy gutt på 16 år.

Så spørsmålet nå er omtrent på hvor mange kcal jeg skal ligge på dagen, med et lite overskudd. Er absolutt ikke snakk om noe bulk her, vil ha en stødig framgang med minimalt med fettlagring. Er villig til å ofre litt fremgangspotensiale imot at jeg ikke legger på meg fett.

Sånn grovt sett skulle jeg hatt 2500kcal om dagen for å vedlikeholde vekten. Men med tanke på at jeg har spist nesten 800-1000kcal under det, så har vel kroppen "tilpasset" seg et lavere energibehov? Så burde jeg trappe opp progressivt for å unngå en fedmebombe, eller er ikke dette noe problem og jeg burde gå rett på 2500kcal + et lite overskudd?

Og isåfall, hvor mange kcal burde man ha i overskudd for en rolig og fin økning med minimal fettlagring?

Takk for eventuelle svar.

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Spørsmål om kalorioverskudd og opptrapping
« #1 : 13. juni 2008, 16:39 »
Trenger svar på dette, har veldig lyst til å komme igang skikkelig...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!