Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 503471 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #450 : 19. juli 2009, 17:19 »
brukte du overhånd på 160x2? Imponerende isåfall!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #451 : 19. juli 2009, 17:46 »
Takk for det. Ja det var overhåndsgrep.  Har gjort 175 før så det var vel ikke noe pers akkurat men.

Har korte pølsefingre og elixia-stangen er tykk og glatt så jeg klarer ikke låsegrep, noe som er passe teit.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #452 : 19. juli 2009, 18:11 »
175 er aldeles ingen dårlig vekt for overhåndsgrep Smiley Jeg klarer heller ikke låsegrep noe særlig på grunn av tykke korte tomler..

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #453 : 19. juli 2009, 18:15 »
175 er aldeles ingen dårlig vekt for overhåndsgrep Smiley Jeg klarer heller ikke låsegrep noe særlig på grunn av tykke korte tomler..

Synes i hvertfall det er mye kjekkere å marke med begge hendene på riktig side av stangen. Blir så skeivt og jævlig ellers.

Du har ikke noen inspill til teknikken ellers da? Smiley

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #454 : 19. juli 2009, 18:22 »
Syns teknikken så veldig bra ut. Spørsmålet er hvordan teknikken ser ut på tunge løft Wink

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #455 : 19. juli 2009, 18:27 »
Syns teknikken så veldig bra ut. Spørsmålet er hvordan teknikken ser ut på tunge løft Wink

Nettopp! Det er derfor det i det minste må se helt perfekt ut på slike tynne vekter. Kan vel si at det ikke er like pent som dette når det blir tyngre, så det er egentlig der problemet ligger.

Skal jobbe gjevnt opp over tid og bli sterkere i overkroppen/midjen slik at spennet blir sterkt nok. Når jeg gjorde 220 var det med langt høyere hofte, så ser foreløpig ikke noe poeng i å gå så tungt på en stund.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #456 : 19. juli 2009, 19:10 »
Dårlig teknikk? Såg ganske bra ut. Smiley

Første settet var det beste. På det siste begyndte det å bli ein smule stifflegg tendensa, men ikkje mykje.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #457 : 19. juli 2009, 19:13 »
Dårlig teknikk? Såg ganske bra ut. Smiley

Første settet var det beste. På det siste begyndte det å bli ein smule stifflegg tendensa, men ikkje mykje.

Jau men det er vel kun det siste som betyr noe, og knapt nok det - med tanke på vekten. Den tendensen på siste settet er det som er problemet og det blir for verre etterhvert som vekten øker.

Du trekker med reimer når overhåndsgrep ikke strekker til gjør du ikke? Føler du at overhåndsgrep-treningen er det du trenger for å opprettholde styrke nok til å evt. holde blandet grep om du måtte? (på et styrkeløft stevne feks..)

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #458 : 19. juli 2009, 19:24 »
Jau men det er vel kun det siste som betyr noe, og knapt nok det - med tanke på vekten. Den tendensen på siste settet er det som er problemet og det blir for verre etterhvert som vekten øker.

Du trekker med reimer når overhåndsgrep ikke strekker til gjør du ikke? Føler du at overhåndsgrep-treningen er det du trenger for å opprettholde styrke nok til å evt. holde blandet grep om du måtte? (på et styrkeløft stevne feks..)

Ja. Legg inn core øvelsa for magen, statisk trening er tingen som feks planken. Kan vere at magen er for svak til å holde deg oppreist. Det trur eg vil vere ein god ide i ditt tilfelle. Første eg tenkte på var svake quads, men så kom eg på at du er ein jævel i bøyen, så det er nok ikkje tilfelle.

Brukte same over og underams grep det mitt første trenings år. Etter at ryggen begyndte å krangle skifta eg til overhåndsgrep til grepet svikta, deretter reimer. Og eg må sei at den armen eg holdt under med var betydelig svakare enn den eg holdt med over. Har blitt ein del sterkare i klypa etter eg begynde å trekke på denne måten.

Så overhåndsgrep til grepet svikter vil vere ein god ide. Er mykje sunnare for ryggen også. Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #459 : 19. juli 2009, 20:05 »
Ja. Legg inn core øvelsa for magen, statisk trening er tingen som feks planken. Kan vere at magen er for svak til å holde deg oppreist. Det trur eg vil vere ein god ide i ditt tilfelle. Første eg tenkte på var svake quads, men så kom eg på at du er ein jævel i bøyen, så det er nok ikkje tilfelle.

Brukte same over og underams grep det mitt første trenings år. Etter at ryggen begyndte å krangle skifta eg til overhåndsgrep til grepet svikta, deretter reimer. Og eg må sei at den armen eg holdt under med var betydelig svakare enn den eg holdt med over. Har blitt ein del sterkare i klypa etter eg begynde å trekke på denne måten.

Så overhåndsgrep til grepet svikter vil vere ein god ide. Er mykje sunnare for ryggen også. Smiley

Ja eg tror nok du har rett. Eg har knapt nok trent noe mage hittil.

Tenkte eg skulle bestille noen reimer og i tillegg noen litt kraftigere strikk som eg kan bruke til både rygghev og diverse andre core-øvelser.





Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #460 : 20. juli 2009, 00:24 »
så det er sånn markløft ser ut Smiley)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #461 : 20. juli 2009, 11:58 »
Markteknikken er ikke verst den, men det ser ut som om du er litt frampå på de fleste repsene. Hvis du ser etter, så er beina og hoften rettet ut, mens overkroppen fortsatt har litt vinkel forover. Det tyder på at du står litt på tå og løfter mye med quadriceps.

Ser ut som om stangen kommer ut fra låret noen ganger, og det kan du løse ved å tenke "bakover" når stangen passerer kneet.

Du har også ganske bratt vinkel i nakken når du løfter av. Det kan gjøre at du sliter med å holde svaien i ryggen. Prøv å holde hodet mer nøytralt når du løfter av, og se om det er lettere å komme bak på hælene da.

Alt dette henger sammen, og kommer sannsynligvis av at du er sterk i quads vs hamstrings og sete.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #462 : 20. juli 2009, 14:36 »
Markteknikken er ikke verst den, men det ser ut som om du er litt frampå på de fleste repsene. Hvis du ser etter, så er beina og hoften rettet ut, mens overkroppen fortsatt har litt vinkel forover. Det tyder på at du står litt på tå og løfter mye med quadriceps.

Ser ut som om stangen kommer ut fra låret noen ganger, og det kan du løse ved å tenke "bakover" når stangen passerer kneet.

Du har også ganske bratt vinkel i nakken når du løfter av. Det kan gjøre at du sliter med å holde svaien i ryggen. Prøv å holde hodet mer nøytralt når du løfter av, og se om det er lettere å komme bak på hælene da.

Alt dette henger sammen, og kommer sannsynligvis av at du er sterk i quads vs hamstrings og sete.  Grin

Høres ikke helt feil ut dette nei. Når vekten er tung sliter jeg en del med å trekke med vekten lengre bak på foten, spesielt i startfasen er dette vanskelig.

Er nok også fort en del sterkere i quads enn baksiden. Kan i grunn ikke skjønne hvorfor, har alltid knebøyet mye med ræva og hamstrings, og slitt med å aktivere quadriceps. Men på samme tidspunkt er frontbøyen min relativt høy i forhold til knebøyen, så det stemmer nok sånn sett.

Men nå har jeg mange gode pekepinner her, så det blir bra. Øve, øve og trene mer. Smiley

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #463 : 20. juli 2009, 15:24 »
Fin teknikk!
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600 - teknikkfilm i markløft s.30
« #464 : 20. juli 2009, 17:20 »
I all beskjedenhet legger jeg ved en video av en markløfter som ikke er så sterk, men som er ganske flink teknisk.  Grin

http://www.youtube.com/user/fenrikflink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!