Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 502222 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #510 : 13. august 2009, 22:17 »
Bra mål!

Når blir du 19?

Blir 19 den 20. januar. Så eg trenger god fremgang for å nå det målet, men det skal gå. Smiley

Akkurat nå vil eg tro eg ligger på rundt 130.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600
« #511 : 14. august 2009, 12:49 »
Takk, har rimelig skeive lats men...

Skeive lats, eller bare veldig forskjellig vinkel på armene?  what

Prøv å svelge skammen og få noen andre til å ta bilde, og se om det fortsatt er skeivt. Forøvrig bra rygg på en ung spjæling.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #512 : 14. august 2009, 15:32 »
Skeive lats, eller bare veldig forskjellig vinkel på armene?  what

Prøv å svelge skammen og få noen andre til å ta bilde, og se om det fortsatt er skeivt. Forøvrig bra rygg på en ung spjæling.

Vel har masse strekkmerker i armhulen på høyresiden men på venstresiden er det ganske lite. Kjenner også når jeg trener chins med smalt underhåndsgrep at det er mer power i høyrearmen/latsen. Venstreskulderen er også trekt lengre frem enn høyre; så tror det er en eller annen ubalanse ute å går.

Men skal prøve å få tatt bilde med begge armene rett ned/samme vinkel sånn at det går ann å se graden av det hele.

Takk takk, prøver å kjøre litt stor mengde på pullups etc. nå for å se om det fungerer like bra som stor mengde fungerer i benk.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600
« #513 : 14. august 2009, 16:30 »
Et rykte som går innenfor bomringen vil ha det til at stor mengde i chins fungerer ganske bra, så lenge intensiteten er lav nok. Et annet rykte fra samme område vil ha det til at man kan risikere å bli sterkere i benk når man blir sterkere i ryggen, spesielt dersom man har tendenser til innoverroterte skuldre.

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #514 : 14. august 2009, 16:36 »
Et rykte som går innenfor bomringen vil ha det til at stor mengde i chins fungerer ganske bra, så lenge intensiteten er lav nok. Et annet rykte fra samme område vil ha det til at man kan risikere å bli sterkere i benk når man blir sterkere i ryggen, spesielt dersom man har tendenser til innoverroterte skuldre.

 Grin

Hoho Grin ja der ser du, dette er ikke slikt vi bønder på landet (utenfor det meste av bomringer..) får høre om. Vitenskapen er rett og slett ikke kommet så langt her ennå, men skal huske på den der. WinkSmiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #515 : 14. august 2009, 20:59 »
14.08.2009


Knebøy

1x5 - 90
1x4 - 110
2x3 - 125
5x2 - 145

Benkpress

1x5 - 67,5
1x4 - 80
2x3 - 95
2x2 - 110
2x3 - 102,5 smalt grep herfra
1x5 - 87,5
1x7 - 75

Knebøy

1x5 - 90
2x5 - 110
4x4 - 125

Hantelbenk

2x10 - 35
1x7 - 45

Strakmark

1x15 - 110



For lite søvn i dag og antageligvis de fleste dagene denne uken. Første uken på jobb etter ferie så døgnrytmen var litt for tullete i utgangspunktet. Kommer seg nå, og neste uke må være bra.

Knebøy er ikke tungt men blodtrykket i hodet var rimelig intenst et par ganger. Ikke helt sikker på hva som gjør dette, men er definitivt ikke rett at jeg skal kjenne det i øynene 30 sek etter en dobbel på 145...  what Får satse på at mer søvn hjelper her. Er også mulig jeg bare er blitt for tjukk/oppblåst for beltet mitt, som er et "lever"-belte med fast innstilling.  :Smiley

Ble lurt på tyngre vekter i hantelbenk av noen tøysegutter på trening, men såå tungt var det heller ikke. Tar det litt roligere der neste gang.

Strakmark er knall. Ble litt sliten i ræva.

Fikk ikke gjort noen chins/pullups ettersom ene albuen var litt plagsom, og disse trekkøvelsene er somregel det som er hardest på albuen for meg. Tar en liten økt i morgen da tenker jeg.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #516 : 15. august 2009, 17:37 »
15.08.2009



Pullups bredt overhåndsgrep

10x5

+tøying av bryst, hamstring, hoftebøyer og lats



Høyre albuen var plagsom i dag. Forbaska tull  :Smiley

Kjennes veldig stramt ut rundt albueleddet når jeg flekzer biceps.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #517 : 17. august 2009, 21:08 »
17.08.2009


Knebøy

1x5 - 90
1x4 - 117,5
2x3 - 135
4x2 - 152,5

Benkpress

1x5 - 67,5
1x4 - 80
2x3 - 95
6x3 - 110

Knebøy

1x3 - 90
1x3 - 110
1x3 - 125
2x6 - 145

Pullups

1x10 bredt overhåndsgrep
1x12 medium bredt hammergrep



Gjorde ikke noe strakmark eller hantelbenk i dag. Hantelbenk ble kjørt såpass tungt på fredag og strakmark fikk jeg ikke tid til.

Bra pullup-power i dag, ikke noe albue-trøbbel.

Vekt etter trening i treningstøy var 99kg. Har spist ganske mye i det siste så burde vært tyngre. Mistenker at ettertreningsvekten er litt dehydrert, svetter ganske mye på disse treningene og lukter veldig amoniakk. Problemet er i grunn det at om jeg drikker så mye mer driver jeg å skvulper det opp under settene.

Benk var lett, stopp på de to siste reppene på siste settet.

Knebøy var ikke spesielt tungt, bortsett fra 6'erne på slutten som var litt slitsomme. Jeg er bare ikke laget for reps i knebøy.  :Smiley Skulle egentlig ha 4x3 her men fikk dårlig tid så..

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #518 : 19. august 2009, 22:21 »
19.08.2009


Mark på kloss fra anklene

2x3 - 110
2x3 - 132,5 overhåndsgrep tom. her. Rart hvor mye tyngre det blir å holde her enn vanlig.
4x3 - 142,5

Benkpress

1x5 - 67,5
1x4 - 80
2x3 - 95
3x2 - 110
2x2 - 115
2x3 - 110

Rackmark fra under kne

1x4 - 132,5
2x4 - 155
2x3 - 175
4x2 - 200

Chins

4x8 hammergrep

Hantelbenk

1x15 - 30



Kurant økt, alt var veldig greit å løfte. Benkpress var faktisk pers for reps... Spesielt lett var chins, styrken der kommer seg definitivt nå. Vanligvis sprer jeg settene i chins utover økten i mellom de andre øvelsene, men i dag tok jeg de rett etter hverandre.

Så forøvrig en gutt, sikkert i begynnelsen av tjueårene, bomme på en tredje repetisjon på 30kg i knebøy - uten å ha vært innom ordentlig dybde først. Ingen droppsett tull eller skader inne i bildet. Da ble jeg motivert til å spise mer mat må jeg si.

Så litt på benken ettersom jeg leste i loggen til FenrikFlink at hammerbenkene visstnok er lave, og det ser ut til at det stemmer med de benkene de har på elixia også. Får ikke låst hoften ut, uten at rumpen er langt over benken - og da blir spennet mindre bra.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600
« #519 : 20. august 2009, 11:07 »

Så forøvrig en gutt, sikkert i begynnelsen av tjueårene, bomme på en tredje repetisjon på 30kg i knebøy - uten å ha vært innom ordentlig dybde først. Ingen droppsett tull eller skader inne i bildet. Da ble jeg motivert til å spise mer mat må jeg si.

Så litt på benken ettersom jeg leste i loggen til FenrikFlink at hammerbenkene visstnok er lave, og det ser ut til at det stemmer med de benkene de har på elixia også. Får ikke låst hoften ut, uten at rumpen er langt over benken - og da blir spennet mindre bra.

Stygt med unge menn som ikke klarer å knebøye halve sin egen vekt. Vet at Regjeringen synes det er kjempekjekt når unge menn løfter mindre enn henne og med elendig teknikk i tillegg.  Grin

Trikset når det kommer til benker er hvis du får tak i en justerbar Hammerbenk. De er litt høyere, og har bedre puter, til tross for at det er hakk midt i. Jeg bruker en slik en i power racket. Eventuelt kan du ta tre 10/15kg skiver og legge under beina på benken.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #520 : 20. august 2009, 12:31 »
Stygt med unge menn som ikke klarer å knebøye halve sin egen vekt. Vet at Regjeringen synes det er kjempekjekt når unge menn løfter mindre enn henne og med elendig teknikk i tillegg.  Grin

Trikset når det kommer til benker er hvis du får tak i en justerbar Hammerbenk. De er litt høyere, og har bedre puter, til tross for at det er hakk midt i. Jeg bruker en slik en i power racket. Eventuelt kan du ta tre 10/15kg skiver og legge under beina på benken.



Nå er faktisk elixia så fantastisk utstyrt at de ikke en gang har powerrack, så disse benkene er i grunn eneste alternativet.... Spørs om jeg ikke kanskje skal finne et annet sted å trene når jeg har fått tatt ferdig lappen. Smiley men tror i mellomtiden at den idéen om skiver under beina på benken kan fungere, takk for tips.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #521 : 20. august 2009, 15:10 »
Stygt med unge menn som ikke klarer å knebøye halve sin egen vekt. Vet at Regjeringen synes det er kjempekjekt når unge menn løfter mindre enn henne og med elendig teknikk i tillegg.  Grin

Trikset når det kommer til benker er hvis du får tak i en justerbar Hammerbenk. De er litt høyere, og har bedre puter, til tross for at det er hakk midt i. Jeg bruker en slik en i power racket. Eventuelt kan du ta tre 10/15kg skiver og legge under beina på benken.



Nå er faktisk elixia så fantastisk utstyrt at de ikke en gang har powerrack, så disse benkene er i grunn eneste alternativet.... Spørs om jeg ikke kanskje skal finne et annet sted å trene når jeg har fått tatt ferdig lappen. Smiley men tror i mellomtiden at den idéen om skiver under beina på benken kan fungere, takk for tips.

taraquin

  • Gjest
Sv: Evis: veien til 600
« #522 : 21. august 2009, 09:58 »
Høyre albuen var plagsom i dag. Forbaska tull  :Smiley

Kjennes veldig stramt ut rundt albueleddet når jeg flekzer biceps.
Løsning på problemet, kutt ut å flekse biceps Cheesy

Begynner å bli fin benkpressen din Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #523 : 21. august 2009, 17:18 »
Løsning på problemet, kutt ut å flekse biceps Cheesy

Begynner å bli fin benkpressen din Smiley

Hehe det har jeg nok sluttet med for lenge siden, om jeg noen gang "drev" med det. Smiley Er litt verre i chins derimot...

Takk, tja det er vel gjevn fremgang der nå, men ser frem til å kunne kjøre litt tungt etterhvert.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #524 : 21. august 2009, 21:36 »
21.08.2009


Benkpress

1x5 - 67,5
1x4 - 80
2x3 - 95
7x3 - 110

Knebøy

1x5 - 90
1x4 - 110
2x3 - 125
6x3 - 145

Strakmark

1x16 - 110



Sliten i dag, søvn i det siste har vært helt på trynet så er vel derfor. Benkpress var lette greier, kjedelig med så mange sett på samme vekten så kjørte ca halvparten av settene med stopp og ett sett som smalbenk. Knebøy var slitsomt, blir nok mer preget der i forhold til lite energi.

Ca 100kg etter trening i treningstøy. Igjen antageligvis litt dehydrert. Sterk amoniakklukt av hele meg.

Fikk en forsmak på dusjen da jeg kjørte skuter hjem fra trening i t-skjorte, joggebukse og slippers. Helsikes regnvær med lyn og hele pakken.  woot

Ikke tid til alle støtteøvelsene samt chins så tar en økt med det i morgen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!