Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 502143 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #585 : 17. september 2009, 20:09 »
Skjønner ikke jeg.. Du fixer Millitærpress 55kg helt OK 5-8 reps? Åsså bruker du overhåndsgrep på 180kg, og det er liek nothing?  what  Griner her jeg sitter  Embarrassed

Hehe ingen grunn til å grine fordi jeg er dårlig på militærpress Smiley Fikk aakkurat opp 175 med overhåndsgrepet i mars, så skulle i grunn bare mangle at 180 var lett nå.

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Evis: veien til 600
« #586 : 18. september 2009, 01:02 »
Er bare imponert jeg;) Stå på!
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #587 : 18. september 2009, 20:56 »
18.09.2009


Smalbenk med stopp

2x4 - 80
1x4 - 85
2x4 - 90

Knebøy

1x4 - 97,5
1x3 - 110
1x2 - 125
1x3 - 137,5 > 1x6 - 125
1x3 - 137,5 > 1x6 - 125
1x3 - 137,5 > 1x6 - 125

Markløft på kloss fra anklene

1x6 - 105
1x5 - 127,5
1x4 - 135
2x3 - 140


Ikke så gode greier i dag. Måtte jobbe litt overtid, og så måtte jeg gå hjem fra bussterminalen så fikk alt for kort tid til å få i meg mat på før trening. Alt gikk naturligvis greit men ikke så greit som jeg skulle likt. Knebøyen er litt statisk for tiden tror jeg, og knærne er ikke helt gode de heller. De kjennes helt fine ut i knebøy men sånn ellers er de litt stive og tidvis vonde. Spesielt når jeg skal gå ned trapper og bakker, samt opp høye trinn merker jeg dette. Litt usikker på hva det kommer av men en teori er at verneskoene jeg må bruke på jobb er sliter på knærne ettersom de er såpass harde.

Nå har jeg stilt ned fredagsbøyen med 5% og så vil jeg prøve å få lagt inn noe bulgarsk utfall eller lignende for balansen og for å bedre aktiverings/rekruteringsmønster for beina. Tror om ræva hadde vært litt mer med så kunne den kanskje avlastet knærene noe.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600
« #588 : 19. september 2009, 10:37 »
Nå har jeg stilt ned fredagsbøyen med 5% og så vil jeg prøve å få lagt inn noe bulgarsk utfall eller lignende for balansen og for å bedre aktiverings/rekruteringsmønster for beina. Tror om ræva hadde vært litt mer med så kunne den kanskje avlastet knærene noe.

Les og lær:
http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/dispelling_the_glute_myth

Greit med noen av de enkleste øvelsene som oppvarming for å få ræven med.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget CelvinX

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

  • www.kappi.no
Sv: Evis: veien til 600
« #589 : 19. september 2009, 10:49 »
Siden jeg liker best å snakke om meg selv, så gjør jeg det her også. Når jeg trener skulderpress etter benk holder det med 60kg på stang, eller 30 kg manualer for 8-10 reps. Når jeg trener den alene har jeg gjort 9x48 kg manualer. Go figure, som de sier på Voss.

Hvis den er pri 2 er det bare å bite i puten og trene 40-50 reps totalt med korte pauser og drite i vektene.

Kjører du da stående eller sittende på benk?
Privat sponsor www.kappi.no & www.sapebobla.no
Ny mål; kommer!
You can piss on me, but don`t tell me it`s raining!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #590 : 19. september 2009, 11:07 »
Les og lær:
http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/dispelling_the_glute_myth

Greit med noen av de enkleste øvelsene som oppvarming for å få ræven med.

Ja så den der, konge artikkel!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #591 : 19. september 2009, 19:09 »
19.09.2009

varmet opp med tøying av bryst og lats, samt enarms facepulls.

Militærpress med stopp på brystet

2x4 - 42,5
2x3 - 45

Chins i slynger

3x5

Kabelroing med bredt grep

5x10

Hantelcurl

3 sett

Pushdowns

3 sett


Bare en lett lørdagsøkt.

Fotballgutten som tidligere argumenterte mot dyp knebøy med at det er en bevegelse som ikke forekommer i fotball - som var grunnen til at han trente. I dag toppet han det hele med å trene benkpress uten lockouts. En annen fotballgutt trente fronthev og sidehev så eksplosivt at jeg fikk pump i korsryggen bare av å se på det.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #592 : 20. september 2009, 22:06 »
Vært rimelig stiv og støl rundt hoftene de siste dagene, i dag har jeg prøvd å løsne det opp med litt tøying og det har hjulpet en del. Ræva er fortsatt rimelig lite bra så skal tøye litt mer. I morgen står det et par doble på 170 i knebøy på programmet så får håpe at jeg ikke er for preget til at dette går.

Kan i grunn ikke skjønne at jeg har gjort en femmer på 170 tidligere, og det med rumpa trykket godt nedi det skitne gulvet i knebøyracket. Aldri i verden om det hadde gått nå. Bruker riktignok en annen teknikk nå som ser styggere ut og er grunnere, men som også er med bredere stand og uten sprett...  :Smiley Heia såkalt styrkeløftknebøy...... Bør bli en bra pers på dette programmet ellers så tror jeg at jeg må tilbake til mer vektløfterinspirert teknikk.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #593 : 21. september 2009, 22:12 »
21.09.2009


Knebøy

1x4 - 115
1x3 - 132,5
1x3 - 142,5
1x3 - 152,5
1x1 - 162,5
3x2 - 170

Benkpress Middels bredt grep med stopp

1x4 - 72,5
1x4 - 85
1x4 - 90
1x3 - 95
2x3 - 102,5

Strakmark

1x5 - 75
1x4 - 87,5
1x3 - 95
2x3 - 100

Chins

4x8

Kabelroing

2-3 sett

Rollouts på stor ball

3x7

+tøying av det som tøyes kan



Ble rimelig køddete med maten ettersom jeg skulle til kiropraktor så fikk ikke spist ordentlig før trening. Kompenserte med cola med ekstra tilsatt koffein, fungerte overraskende greit. 170 var småseigt i dag. Dårlig bøyform foreløpig.

Kiropraktoren mente jeg var livstruende stiv i hele kroppen og at mange av "problemene" mine ville løse seg om jeg tøyde mer. Så da får jeg gjøre det. Litt dårlig med tid til å tøye så mye nå som jeg kjører dette programmet men om to måneder nå så blir det bedre. Hun mente også at biceps var for stive og at det var dette som gjør at skulderen trekkes frem når jeg låser ut vekter i benkpress, og at inneklemmingen i venstreskulderen kom av dårlig stabilitet i skulderleddet, altså mer RC-trening og lignende stabilisering.

Til slutt så måtte jeg prøve noen sånne stabiliseringsøvelser for noen små muskler i magen og ryggen og der var jeg visst tragisk dårlig. Disse øvelsene må jeg gripe tak i etterhvert.

Hoftebøyerne var visst ikke på langt nær så gale som jeg selv mente de var, men problemet mitt er altså rectus femoris som går nedover låret, ned til kneet.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Evis: veien til 600
« #594 : 21. september 2009, 22:38 »
Hun mente også at biceps var for stive og at det var dette som gjør at skulderen trekkes frem når jeg låser ut vekter i benkpress, og at inneklemmingen i venstreskulderen kom av dårlig stabilitet i skulderleddet, altså mer RC-trening og lignende stabilisering.

Med mindre du fikk spesielle øvelser av henne har jeg et par tips, for å sitte og vippe armen opp og ned med null vekt i kabelstacket er grusomt drepende kjedelig og da blir skuldra aldri bra. Spesielt ikke når man må vente i kø for å gjøre dette!

Mine favoritter er (og disse liker jeg faktisk, så da blir det til at jeg gjør RC-triks ofte):
Facepulls med rotasjon
Cubanpress med manualer
Push-ups i slynger

Sittende "hantelvendinger" og H-rolls er også kos.

Skal vi si 3-5 sett med 10-15 reps? I cubanpress bruker jeg bare samme vekta på alle setta, og den gir grei pump i delts også (kanskje derfor jeg liker den). I facepulls ramper jeg ofte, og får dratt litt tyngre vekt.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Evis: veien til 600
« #595 : 21. september 2009, 22:38 »
faen som feiler deg evis ..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #596 : 21. september 2009, 22:42 »
Med mindre du fikk spesielle øvelser av henne har jeg et par tips, for å sitte og vippe armen opp og ned med null vekt i kabelstacket er grusomt drepende kjedelig og da blir skuldra aldri bra. Spesielt ikke når man må vente i kø for å gjøre dette!

Mine favoritter er (og disse liker jeg faktisk, så da blir det til at jeg gjør RC-triks ofte):
Facepulls med rotasjon
Cubanpress med manualer
Push-ups i slynger

Sittende "hantelvendinger" og H-rolls er også kos.

Skal vi si 3-5 sett med 10-15 reps? I cubanpress bruker jeg bare samme vekta på alle setta, og den gir grei pump i delts også (kanskje derfor jeg liker den). I facepulls ramper jeg ofte, og får dratt litt tyngre vekt.


Gode øvelser du nevner her Smiley Cubanpress har jeg aldri prøvd meg facepulls og pushups i slynger er bra saker. Tauet de har der jeg trener er litt kort så gjør heller en enarms-variant sånn at jeg får rotert ordentlig. Pushups i slynger merket jeg også hjalp godt når jeg trente de en periode før. Får legge inn disse regelmessig så bør nok det hjelpe ja. Wink

Btw nå snakker vi tangering av pers i magetrening, tre uker and counting  woot Blir spennende å se om det blir pers neste uke!

Utlogget kirk lyche

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Evis: veien til 600
« #597 : 21. september 2009, 22:49 »
21.09.2009


Knebøy

1x4 - 115
1x3 - 132,5
1x3 - 142,5
1x3 - 152,5
1x1 - 162,5
3x2 - 170

Benkpress Middels bredt grep med stopp

1x4 - 72,5
1x4 - 85
1x4 - 90
1x3 - 95
2x3 - 102,5

Strakmark

1x5 - 75
1x4 - 87,5
1x3 - 95
2x3 - 100

Chins

4x8

Kabelroing

2-3 sett

Rollouts på stor ball

3x7

+tøying av det som tøyes kan



Ble rimelig køddete med maten ettersom jeg skulle til kiropraktor så fikk ikke spist ordentlig før trening. Kompenserte med cola med ekstra tilsatt koffein, fungerte overraskende greit. 170 var småseigt i dag. Dårlig bøyform foreløpig.

Kiropraktoren mente jeg var livstruende stiv i hele kroppen og at mange av "problemene" mine ville løse seg om jeg tøyde mer. Så da får jeg gjøre det. Litt dårlig med tid til å tøye så mye nå som jeg kjører dette programmet men om to måneder nå så blir det bedre. Hun mente også at biceps var for stive og at det var dette som gjør at skulderen trekkes frem når jeg låser ut vekter i benkpress, og at inneklemmingen i venstreskulderen kom av dårlig stabilitet i skulderleddet, altså mer RC-trening og lignende stabilisering.

Til slutt så måtte jeg prøve noen sånne stabiliseringsøvelser for noen små muskler i magen og ryggen og der var jeg visst tragisk dårlig. Disse øvelsene må jeg gripe tak i etterhvert.

Hoftebøyerne var visst ikke på langt nær så gale som jeg selv mente de var, men problemet mitt er altså rectus femoris som går nedover låret, ned til kneet.

liker de tallene jeg ser;D

Celdiir

  • Gjest
Sv: Evis: veien til 600
« #598 : 21. september 2009, 22:51 »
Gode øvelser du nevner her Smiley Cubanpress har jeg aldri prøvd meg facepulls og pushups i slynger er bra saker. Tauet de har der jeg trener er litt kort så gjør heller en enarms-variant sånn at jeg får rotert ordentlig. Pushups i slynger merket jeg også hjalp godt når jeg trente de en periode før. Får legge inn disse regelmessig så bør nok det hjelpe ja. Wink

Btw nå snakker vi tangering av pers i magetrening, tre uker and counting  woot Blir spennende å se om det blir pers neste uke!

Oh, enarms facepulls er fine saker. På tide å hive den i repertoaret mitt igjen. Smiley

Pleier å hjelpe når man er flink med treninga ja. Jeg måtte være så frekk å legge noe av RC-triksa til en egen dag sammen med litt armtrening sånn at jeg ikke blir frista til å skulke unna. Ble fort bedre i skuldra da, for de kabeløvelsene jeg fikk beskjed om å trene i vår var ikke artige og ble titt og ofte droppa. Tongue

Hoi, tre uker med magetrening! Klarer du deg neste uke må jeg vel svelge ordene mine. Grin
I morgen begynner jeg på min 7. uke...  Lips Sealed

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #599 : 21. september 2009, 22:51 »
liker de tallene jeg ser;D

Hehe bøyen var mye tyngre enn den burde være. Har som jeg skrev over gjort 5 på 170 for flere måneder siden, dehydrert i sommerheten... men det var med sånn vektløfterstil på knebøyen, helt i gulvet og litt sprett. Tydeligvis en del enklere sånn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!