Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 503128 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #600 : 21. september 2009, 22:53 »
Oh, enarms facepulls er fine saker. På tide å hive den i repertoaret mitt igjen. Smiley

Pleier å hjelpe når man er flink med treninga ja. Jeg måtte være så frekk å legge noe av RC-triksa til en egen dag sammen med litt armtrening sånn at jeg ikke blir frista til å skulke unna. Ble fort bedre i skuldra da, for de kabeløvelsene jeg fikk beskjed om å trene i vår var ikke artige og ble titt og ofte droppa. Tongue

Hoi, tre uker med magetrening! Klarer du deg neste uke må jeg vel svelge ordene mine. Grin
I morgen begynner jeg på min 7. uke...  Lips Sealed

Syke mannen med 7 uker. Blir ripped hawt abz i den gården da Grin

Jeg kjørte RC i kabel i supersett med enarms facepull en periode, sykt vondt egentlig... men så datt jeg av det lasset også.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600
« #601 : 22. september 2009, 07:54 »
Kjører du da stående eller sittende på benk?

Spammer ned loggen til Evis med å svare her: Stående med stang, og sittende med ryggstøtte når det er manualer.

Sånn, over til hovedpersonen her:

Ha ha ha. Livstruende stiv var et nytt uttrykk. Jeg vedder en femmer på at du er svak i nedre trapezius og øvre rygg generelt, og anbefaler syv tusen sett med facepull, cuban rotation, stangroing og andre kjekke øvelser for å få den opp og gå. Hvis en muskel (biceps) kan dra skulderen din ut av posisjon, så kan en annen (trapezius) dra den på plass igjen.

Å bare tøye uten å trene korrigerende er som å tilføre plasma i en person som har fått revet av seg beinet, uten å prøve å stoppe blødningen. Skjønnar du meg?  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #602 : 22. september 2009, 17:18 »
Spammer ned loggen til Evis med å svare her: Stående med stang, og sittende med ryggstøtte når det er manualer.

Sånn, over til hovedpersonen her:

Ha ha ha. Livstruende stiv var et nytt uttrykk. Jeg vedder en femmer på at du er svak i nedre trapezius og øvre rygg generelt, og anbefaler syv tusen sett med facepull, cuban rotation, stangroing og andre kjekke øvelser for å få den opp og gå. Hvis en muskel (biceps) kan dra skulderen din ut av posisjon, så kan en annen (trapezius) dra den på plass igjen.

Å bare tøye uten å trene korrigerende er som å tilføre plasma i en person som har fått revet av seg beinet, uten å prøve å stoppe blødningen. Skjønnar du meg?  Grin

Hehe eg ser ka du vil frem til! og har hørt det før Grin

Nei du har rett, igjen, ille at så små biceps som jeg har er alt som skal til for å protrahere skuldrene i benk. Det bare er ikke helt bra. Trener jo litt chins (i hovedsak med nøytralt grep) her og der men det er tydeligvis mest lats det går på i slikt. Har en tendens til å heve skuldrene istedenfor å trekke de tilbake i roøvelser, antageligvis dominante øvre traps og bortgjemte nedre trapezius.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #603 : 23. september 2009, 22:40 »
23.09.2009


Knebøy bred stand og med stopp

1x4 - 95
1x4 - 110
1x3 - 117,5
1x3 - 125
2x3 - 135

Benkpress med stopp

1x6 - 80
1x5 - 95
1x4 - 102,5
2x3 - 107,5
2x3 - 115

Markløft

1x6 - 135
1x4 - 157,5
1x3 - 170 overhåndsgrep hit, dvs de to første reppene...
1x3 - 180
2x3 - 192,5

Pushups i slynger

3x6

Enarms facepull

3 sett, 15-20 reps

Pushdowns

3 sett

Hantelcurls

3 sett

+tøying av alt, mest fokus på quads og brystet


Økten startet veldig slapt, fikk bare ikke i gang kroppen i knebøy, trøtt der. Kom seg litt utover men formen var ikke helt bra. Benk var greit og mark var litt motstand i men ikke mye, var nok mest pga dårlig dagsform.

Tøyde stort sett alt i hele kroppen bortsett fra lukkemuskelen. Får løsnet det meste ganske mye om jeg bare tøyer litt, ROM blir ganske mye bedre alle veier. Spesielt skulderregionen ble veldig løs og fint, trakk skuldrene helt bak og det knakte noe veldig. Flotte greier!

Skulle egentlig ha press men tror jeg får mer ut av litt stabilisering av skuldrene istede. Var kokt i magemusklene fra 3x7 med rollouts (ooh bra form) på mandag, så slynge-pushupsene var brutale!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #604 : 24. september 2009, 21:56 »
Huff knærne er ikke helt bra nå. Liker ikke at de føles så stramme og slitne.. ikke helt sikker på hva det kan komme av, men det pleier å bli sånn når jeg trener tungt i knebøy, og trener knebøy oftere enn 2x i uken.. Kjennes ut som jeg veier 150kg på knærne når jeg går rundt, og det kan ikke være helt rett på skarve 95kg morgenvekt.  Huh

Spretter ikke bøyen og har heller ikke mye vandring hverken inn eller frem med knærne, bruker mye glute/hamstrings.

Gir seg nok med en lett periode men da er spørsmålet om jeg gjør ting verre ved å fortsette eller om jeg bør ta det rolig nå, og evt. hoppe av denne oppkjøringen. Kjører ikke opp mot noe konkret så har vel ikke så mye å tape på det men...

Utlogget Dobbel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 041
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 041

Sv: Evis: veien til 600
« #605 : 24. september 2009, 23:22 »
Har du prøvd å ise knærne? Og massere de med massasjerulle?
Pleier å funke greit for meg når de er litt slitne.
Kan rote fram noen linker til deg seinere som kanskje kan være nyttige.
17år - 111kg
220 - 140 - 245  = 605kg raw.
Loggbok

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #606 : 25. september 2009, 00:46 »
Har du prøvd å ise knærne? Og massere de med massasjerulle?
Pleier å funke greit for meg når de er litt slitne.
Kan rote fram noen linker til deg seinere som kanskje kan være nyttige.

Har nok ikke prøvd nei. Kjennes liksom stivt ut i området rett under kneskålene. Har tenkt på å få meg en massasjerulle, men har ikke funnet noe sted som har i Norge. Vet du kanskje om noe sånt? Linker tar eg gjerne imot om du gidder Smiley

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Evis: veien til 600
« #607 : 25. september 2009, 01:27 »
http://www.myrevolution.no/produkt/massasjerulle/55/57/

There you go!

Å lytte til kroppen er lurt! Eg har ikkje mykje greier på knee, men det høyrest ut som at patella senen er overbelastet, og det blir den av mykje knebøy. Pleier å bli stivt og sårt der med meg også i perioder, det som fungerer for meg for å holde knea i orden er å bruke knevarmere og god oppvarming. Smiley Tar aldri bøy uten varmere, då kjenner eg det med engong. Kansje det fungerer for deg også?

Denne synst eg er god å ha med i oppvarminga før bøyen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZscBVtoX62U#noexternalembed

Dette var berre min tanke! Vist kroppen synst det ikkje er helsemessig å fortsette programmet, må du berre lytte til den.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #608 : 25. september 2009, 01:37 »
http://www.myrevolution.no/produkt/massasjerulle/55/57/

There you go!

Å lytte til kroppen er lurt! Eg har ikkje mykje greier på knee, men det høyrest ut som at patella senen er overbelastet, og det blir den av mykje knebøy. Pleier å bli stivt og sårt der med meg også i perioder, det som fungerer for meg for å holde knea i orden er å bruke knevarmere og god oppvarming. Smiley Tar aldri bøy uten varmere, då kjenner eg det med engong. Kansje det fungerer for deg også?

Denne synst eg er god å ha med i oppvarminga før bøyen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZscBVtoX62U#noexternalembed

Dette var berre min tanke! Vist kroppen synst det ikkje er helsemessig å fortsette programmet, må du berre lytte til den.

Ah, gode greier. Får bestille en sånn. Ja pleier alltid å bruke varmere i bøy, og problemet er i grunn ikje så stort når eg utfører selve knebøyen - kjenner lite då. Men sånn ellers når eg går rundt, på jobb osv, så har det nå kommet til et punkt kor det ikje er helt bra.

Ja så faktisk noen som gjorde den der kne-øvelsen sist og tenkte at den sikkert er lur, skal prøve meg på den. Smiley


Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Evis: veien til 600
« #610 : 25. september 2009, 14:57 »
Evis jeg har samme problemet som deg !:S Har ikke trent knebøy på 3 uker pga det.. Jogge og sånn går fint, men kjenner det er en sene ved kneskåla som er steinhard..
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #611 : 25. september 2009, 20:06 »

Takk, takk skal sjekke ut dette her. Smiley

Har du forresten prøvd å bestille fra elitefts? Hvordan er i såfall frakten?

Evis jeg har samme problemet som deg !:S Har ikke trent knebøy på 3 uker pga det.. Jogge og sånn går fint, men kjenner det er en sene ved kneskåla som er steinhard..

Hmm jogging er vel fort småskummelt på dårlige knær..? Kanskje du skal prøve deg på en pause fra det, evt passe på hvilke underlag du jogger på.

Utlogget Dobbel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 041
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 041

Sv: Evis: veien til 600
« #612 : 25. september 2009, 20:12 »

Har du forresten prøvd å bestille fra elitefts? Hvordan er i såfall frakten?


Aldri bestilt derfra. Men mener å ha hørt/lest at frakten er smådyr, og at det ikke tar så lang tid å få det hjem. Men usikker.
17år - 111kg
220 - 140 - 245  = 605kg raw.
Loggbok

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #613 : 25. september 2009, 20:16 »
25.09.2009


Knebøy

opp til 3x3 - 130

Smalbenk

opp til 3x3 - 92,5


Trente i Odinhallen, så måtte kutte økten tidlig for å få skyss hjem. Det så ut som et bra sted, og alle der var hyggelige. Veldig greit å trene med ordentlig utstyr for en gangs skyld. Vil gjerne trener mer der. Smiley

Uvant å trene knebøy uten speil, men det kommer seg nok etterhvert. Sov så dårlig i natt, hadde vel sikkert bare 4 timer søvn så var helt greit med en lett økt i dag.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600
« #614 : 25. september 2009, 20:24 »
Heisann! Kjekt at du kom innom i dag. Synd at du måtte avbryte økten. De fleste trener fra kl 17, bortsett fra meg og Lars som vanligvis er der før kl 16.

Du er sterk, og løfter veldig fint teknisk til å være selvlært.  Wink

Håper du skaffer deg transport eller sertifikat så du kan begynne å trene der fast. Tror du vil passe godt inn i miljøet vårt, og tror du vil tjene mye på å trene med godt utstyr og i et miljø der alle er ute etter det samme, nemlig å bli så store og sterke som menneskelig mulig.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!