Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 502252 ganger)

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Evis: veien til 600
« #675 : 20. oktober 2009, 22:41 »
19.10.2009



Tøying og litt facepulls, som ikke egentlig var så lurt..  :Smiley


Sliter med låsning ca. midt på trapeziusen. Noen som har tips?  what

Løsnet bra etter et besøk hos en kiropraktor i dag men det varte 1 time så kom det tilbake...

I helvete kiropraktorer må rote surre mye når de kan gå så lenge på skole for å vite så lite.
Hmmmm, trur du undervurderer ka ein kiropraktor kan :Smiley
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #676 : 20. oktober 2009, 22:43 »
Hmmmm, trur du undervurderer ka ein kiropraktor kan :Smiley

er du kiropraktor?  :Smiley

tviler ikke på at det finnes flinke men mitt foreløpige inntrykk er ikke så veldig bra.
Amazon.com er din venn til bøker.

I prioritert rekkefølge:

- Pain Free
- Helath through motion
- Pain free at your pc

Alle av Pete Egoscue. Billig. Du kommer ikke til å angre. Bedre å fikse det som 18-åring, enn å gjøre som meg og Zuul, og vente til du er midt i 30-årene.  Grin

Takk takk, skal ta en nærmere kikk på dette her.  Smiley

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Evis: veien til 600
« #677 : 20. oktober 2009, 22:50 »
er du kiropraktor?  :Smiley

tviler ikke på at det finnes flinke men mitt foreløpige inntrykk er ikke så veldig bra.
Takk takk, skal ta en nærmere kikk på dette her.  Smiley
Nei det er eg ikkje, men å sei at dei veit lite er ein påstand som ikkje har rot i virkeligheten.
Det er uhorvelig med faktorer som påvirker ein slik "skade" som du har...kanskje det er du som har gjort nokke feil? Wink
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #678 : 20. oktober 2009, 22:53 »
Nei det er eg ikkje, men å sei at dei veit lite er ein påstand som ikkje har rot i virkeligheten.
Det er uhorvelig med faktorer som påvirker ein slik "skade" som du har...kanskje det er du som har gjort nokke feil? Wink

Såklart har eg gjort noe feil. Smiley Det har vel de fleste som er skadet, til en viss grad, gjort.

De kan nok mer enn bare "lite", men litt usaklig må man få lov å være oppi frustrasjonen. Wink

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Evis: veien til 600
« #679 : 20. oktober 2009, 22:57 »
Såklart har eg gjort noe feil. Smiley Det har vel de fleste som er skadet, til en viss grad, gjort.

De kan nok mer enn bare "lite", men litt usaklig må man få lov å være oppi frustrasjonen. Wink
Det stemmer nok Grin
hehe, klart man har lov å vere litt frustrert. Skal bare vite kor frustrert eg er over den skaden som eg har. Men er fint lite å gjere nokke med.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #680 : 21. oktober 2009, 21:19 »
21.10.2009


Div skulderblad greier.

Roing i slynger

2x10

Hammercurls

Franskpress med hantler

+noe tøying


Greit dette. Ryggen oppfører seg den.

Prøvde en aktiveringsøvelse for nedre trapezius og der var det visst veldig forskjell mellom venstre- og høyresiden. Venstre var en god del svakere. Mystisk nok er det også denne siden jeg har tendenser til inneklemming/"impingement" i skulderen.  :Smiley

Kjørte serratus/scapular-pushups. Stod dårlig til her også. Må prøve å kjøre disse hver trening fremover tror jeg.

Har veldig stive underarmer så om noen har gode "teknikker" for å tøye de så skrik gjerne ut! Når jeg prøver å tøye sånn man skulle tro at det skal gjøres, får jeg bare vondt i fingrene.

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Evis: veien til 600
« #681 : 22. oktober 2009, 09:43 »
Halla Evis. Jeg pleier å få innmari stive sener øverst i underarmen etter et par brutale håndbakøkter. Da masserer jeg dem hele tida med hardt tommern + påfører litt "liniment". Det hjelper det. Trene finger-ekstensorene ser ut til å hjelpe litt det også.

ellers så vil jeg si at det er forskjell på kiropraktorer Smiley. har vært hos to. han ene behandla brystryggen når jeg hadde nesten suicidal smerte i hodet etter et skihopp gone bad. det funka. han behandla også brystryggen når jeg hadde vondt i korsryggen. ei justering og det blei bra. neste gang jeg hadde vondt i korsryggen drog jeg til en som behandla det der det gjorde vondt. det funka litt, men jeg kasta masse penger ut av vinduet pga. av dette, og har fremdeles "klikking" i korsryggen. forskjellen var at han første var gammel og hadde old-school opplæring tror jeg. mange forskjellige kiro-skoler og det er forskjell på folka som blir kiro.

hva syns du om dietmar forresten?

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Evis: veien til 600
« #682 : 22. oktober 2009, 09:57 »
ellers så vil jeg si at det er forskjell på kiropraktorer Smiley. har vært hos to. han ene behandla brystryggen når jeg hadde nesten suicidal smerte i hodet etter et skihopp gone bad. det funka. han behandla også brystryggen når jeg hadde vondt i korsryggen. ei justering og det blei bra. neste gang jeg hadde vondt i korsryggen drog jeg til en som behandla det der det gjorde vondt. det funka litt, men jeg kasta masse penger ut av vinduet pga. av dette, og har fremdeles "klikking" i korsryggen. forskjellen var at han første var gammel og hadde old-school opplæring tror jeg. mange forskjellige kiro-skoler og det er forskjell på folka som blir kiro.

hva syns du om dietmar forresten?
Sjølvsagt er det forskjell på kiropraktorer, alt anna ville vel vert meget merkelig Smiley Alle har forskjellige måter å tolke dei ulike funna dei får på dei kliniske/ortopediske testane sine. Dei tolker anamnesen ulikt, dei henger seg opp i ulike detaljer som alle kan ha ulik relevans for problemet og behandler deretter. Stort sett så lærer dei det samme, men kanskje med ulik innfallsvinkel på dei forskjellige skulane rundt om i verden Smiley
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #683 : 22. oktober 2009, 20:45 »
Halla Evis. Jeg pleier å få innmari stive sener øverst i underarmen etter et par brutale håndbakøkter. Da masserer jeg dem hele tida med hardt tommern + påfører litt "liniment". Det hjelper det. Trene finger-ekstensorene ser ut til å hjelpe litt det også.

ellers så vil jeg si at det er forskjell på kiropraktorer Smiley. har vært hos to. han ene behandla brystryggen når jeg hadde nesten suicidal smerte i hodet etter et skihopp gone bad. det funka. han behandla også brystryggen når jeg hadde vondt i korsryggen. ei justering og det blei bra. neste gang jeg hadde vondt i korsryggen drog jeg til en som behandla det der det gjorde vondt. det funka litt, men jeg kasta masse penger ut av vinduet pga. av dette, og har fremdeles "klikking" i korsryggen. forskjellen var at han første var gammel og hadde old-school opplæring tror jeg. mange forskjellige kiro-skoler og det er forskjell på folka som blir kiro.

hva syns du om dietmar forresten?

Takk for tips, har prøvd meg litt på det å kna underarmene før og det kjennes riktig ut det. Joda det er helt klart forskjell og det finnes nok felt hvor kiroer kan gjøre en del bra.

I forhold til finger-ekstensorene så kan det godt stemme, er sikkert en rimelig solid ubalanse der pga. alle øvelsene som belaster grepet. Skulle hatt en slik ris-bøtte da, det er vel en grei måte å kjøre de på.

Det dietmar-programmet jeg forsøkte meg på har jeg litt blandet inntrykk av. Skal være litt forsiktig med å kritisere det for mye ettersom jeg feks. ikke har kjørt det tradisjonelle mengdeprogrammet i forkant og pga jeg gjorde noen modifikasjoner i det, samt at jeg nå har måtte gi meg litt over halvveis. Men det er et par ting som jeg ikke er helt enig i, i forhold til hvordan det er satt opp. Mage/rygghev i starten av økten er en ting jeg ikke liker så veldig godt, foretrekker å trene core på slutten av økten eller i det minste etter tung knebøy og markløft er unnagjort. Personlig får jeg problemer av så frekvent knebøying, her er det nok meg det er noe i veien med så det er mer et spørsmål om individuell tilpasning men..

Så er det dette med at programmet har med øvelser som lårcurl og nakkepress osv. men de kan vel enkelt byttes ut med mer fornuftige alternativer.

Hvor bra det virker for meg kan jeg si lite om, men mange har jo fått  bra resultater av det tidligere så. Sitter litt igjen med et inntrykk av at jeg er på et nivå hvor en såpass avansert rutine ikke er nødvendig for å øke styrken. Blir nok 531 fremover, må si jeg gleder meg til det. Kjøre det over lengre tid må bli bra.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #684 : 22. oktober 2009, 20:51 »
Sjølvsagt er det forskjell på kiropraktorer, alt anna ville vel vert meget merkelig Smiley Alle har forskjellige måter å tolke dei ulike funna dei får på dei kliniske/ortopediske testane sine. Dei tolker anamnesen ulikt, dei henger seg opp i ulike detaljer som alle kan ha ulik relevans for problemet og behandler deretter. Stort sett så lærer dei det samme, men kanskje med ulik innfallsvinkel på dei forskjellige skulane rundt om i verden Smiley

Snakket litt om dette med en kiropraktordame jeg var hos, og det er visst en del forskjell på, som du sier, innfallsvinkel i de forskjellige landene. I Danmark er det mer medisinsk og teoretisk, i England derimot ville en ha mer praktisk erfaring ved fullført utdannelse.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #685 : 22. oktober 2009, 21:27 »
22.10.2009


Bulgarsk Splittbøy

3x10

Chins

2x5

+en del redcord stunts, div. glute bridge, beinhev.


Bulgarsk splittbøy/utfall var spennende; brukte bare kroppsvekt men allikevel ble jeg litt skjelven i beina når jeg var ferdig. Denne øvelsen aktiverer gluteus bedre enn det meste annet jeg har prøvd, samtidig som resten av beina også blir brukt. Når jeg trener knebøy så er det stort sett alltid ryggen og pusten jeg kjenner det i, så artig å faktisk innvolvere beina litt. Skal trene disse fremover.

Prøvde litt diverse sete-løft/glute bridge, både med ett og to bein. Når jeg holdt på med en av variantene kom det en dame å trente rygghev praktisk talt oppå meg. Føler meg som et kjøttstykke innimellom alle husmødrene/mosjonistene hver gang jeg beveger meg opp i andreetasjen/mosjonistetasjen på elixia.  :Smiley

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Evis: veien til 600
« #686 : 23. oktober 2009, 10:10 »
Takk for tips, har prøvd meg litt på det å kna underarmene før og det kjennes riktig ut det. Joda det er helt klart forskjell og det finnes nok felt hvor kiroer kan gjøre en del bra.

I forhold til finger-ekstensorene så kan det godt stemme, er sikkert en rimelig solid ubalanse der pga. alle øvelsene som belaster grepet. Skulle hatt en slik ris-bøtte da, det er vel en grei måte å kjøre de på.

Det dietmar-programmet jeg forsøkte meg på har jeg litt blandet inntrykk av. Skal være litt forsiktig med å kritisere det for mye ettersom jeg feks. ikke har kjørt det tradisjonelle mengdeprogrammet i forkant og pga jeg gjorde noen modifikasjoner i det, samt at jeg nå har måtte gi meg litt over halvveis. Men det er et par ting som jeg ikke er helt enig i, i forhold til hvordan det er satt opp. Mage/rygghev i starten av økten er en ting jeg ikke liker så veldig godt, foretrekker å trene core på slutten av økten eller i det minste etter tung knebøy og markløft er unnagjort. Personlig får jeg problemer av så frekvent knebøying, her er det nok meg det er noe i veien med så det er mer et spørsmål om individuell tilpasning men..

Så er det dette med at programmet har med øvelser som lårcurl og nakkepress osv. men de kan vel enkelt byttes ut med mer fornuftige alternativer.

Hvor bra det virker for meg kan jeg si lite om, men mange har jo fått  bra resultater av det tidligere så. Sitter litt igjen med et inntrykk av at jeg er på et nivå hvor en såpass avansert rutine ikke er nødvendig for å øke styrken. Blir nok 531 fremover, må si jeg gleder meg til det. Kjøre det over lengre tid må bli bra.

Bruker en strikk til ekstensor-trening. Tenkte å prøve risbøtte sjøl.

Ellers helt enig ang. Dietmar.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600
« #687 : 23. oktober 2009, 11:00 »
Tanker, følelser og kommentarer:

1. Hvis du ikke har trent knebøy tre ganger i uken en stund vil nok et Dietmar oppkjøringsprogram stilt til reelle vekter bli veldig tungt. Anbefalingen fra doktor Flink er å kjøre to mengdeprogrammer først neste gang. Et lett, og ett litt yngre. Da vil du sannsynligvis tåle treningen bedre.

2. Mage og rygghev i starten av økten kan fint droppes eller trenes veldig lett. Fordelen med å trene dem litt, er at du får aktivert musklene i midjen. Klarer du ikke ta 3x15 eller hva det står, på mage og rygghev uten at det påvirker treningen negativt må du snarest trene mer!

3. Skuldre som roterer fram/inn kan gi vonde underarmer. Fortsett å jobbe med skuldermobilitet og stabilitet, og se om det hjelper. Det skader selvsagt ikke å trene ekstensorer.

4. Splitbøy og glute bridge er supert for aktivering. Anbefaler å prøve 20 reps i splitbøy, gjerne med vekt.  >Cheesy

5. Hvis halvgamle skrukketroll på Elixia plager deg er det bare å ta fram kuken og slå dem i fjeset med den. Enten liker de det, eller så liker de de ikke. Either way you win.  Grin

6. Kjør deg opp på 5/3/1!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #688 : 23. oktober 2009, 20:21 »
Tanker, følelser og kommentarer:

1. Hvis du ikke har trent knebøy tre ganger i uken en stund vil nok et Dietmar oppkjøringsprogram stilt til reelle vekter bli veldig tungt. Anbefalingen fra doktor Flink er å kjøre to mengdeprogrammer først neste gang. Et lett, og ett litt yngre. Da vil du sannsynligvis tåle treningen bedre.

2. Mage og rygghev i starten av økten kan fint droppes eller trenes veldig lett. Fordelen med å trene dem litt, er at du får aktivert musklene i midjen. Klarer du ikke ta 3x15 eller hva det står, på mage og rygghev uten at det påvirker treningen negativt må du snarest trene mer!

3. Skuldre som roterer fram/inn kan gi vonde underarmer. Fortsett å jobbe med skuldermobilitet og stabilitet, og se om det hjelper. Det skader selvsagt ikke å trene ekstensorer.

4. Splitbøy og glute bridge er supert for aktivering. Anbefaler å prøve 20 reps i splitbøy, gjerne med vekt.  >Cheesy

5. Hvis halvgamle skrukketroll på Elixia plager deg er det bare å ta fram kuken og slå dem i fjeset med den. Enten liker de det, eller så liker de de ikke. Either way you win.  Grin

6. Kjør deg opp på 5/3/1!

Mange vise ord fra Doktor Flink her!   Grin

1. Stemmer nok dette. Knærne må få tilpasse seg de også.

2. I grunn enig i dette, og vil etablere en slags sirkel av lette GPP/aktiveringsøvelser jeg skal ha i oppvarmingen min hver trening nå fremover, så skal det bli skikk på kroppen.

3. Har ikke så mye problemer med smerter i underarmene, men jeg kan for eksempel stort sett glemme å kjøre armhevinger med håndflatene i gulvet. Føler underarmene drar/roterer i skuldrene benker.  what

4. 20 reps i splittbøy høres magisk ut  woot kan tenke meg lite som må være så vondt. Må definitivt prøves. Dog først når jeg har opparbeidet stabilitet (og sikkert styrke) til å utføre så mange med kroppsvekt.  :Smiley

5. Will do  >Cheesy

6. Om jeg får bedret skulderstabiliteten og fikset litt mer på stillingen til bekkenet tror jeg fremgangen på 531 kan bli bra. Virket eksplosivt den korte stunden jeg kjørte det tidligere, spesielt i mark.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #689 : 23. oktober 2009, 20:44 »
23.10.2009

facepulls, scap-pushups, splittbøy, y-hev og tøying som "oppvarming"

Benkpress med stopp

1x10 - 100

Sumomark halvsumo

4-5 sett på 70kg

Pullups med fokus på scapulae

3-4x4-6

Kabelroing enarms

2-3 sett

Siste tulletrening, mest sannsynlig. Trente litt teknikk-benkpress i mellom noen kamerater og 80kg var så lett i hendene at jeg ville prøve meg litt på 100. Er fryktelig langt borte fra høyrep-form i benk så var fornøyd med 10 på 100 med stopp. Har aldri løftet mer enn 8 på 100 før, uten stopp. Da har jeg i hvertfall et tall å sammenligne med videre i 531.

Ble veldig pumpet i noen muskler rundt skulderbladet i pullups slik jeg kjørte de i dag, tror det gjør bra.

Halvsumo er noe jeg har aldri har trent, og bare prøvd et par ganger før. Men teknikken er veldig naturlig der; antageligvis pga jeg har bøyet mye med den standen. Blir sikkert å bruke den litt som støtteøvelse for vanlig mark. Reiv bra i ræva  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!