Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 502164 ganger)

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Evis: veien til 600
« #750 : 16. november 2009, 21:40 »
ja step ups va min go to øvelse når eg måtte aktivera rauå hvertfall! har du prøvt og gå tur (ser jo mongo ut når du gjør dt men) GÅ tur og stramme raua på kvert einaste skritt? eg har faktisk fått mer gangsperr av det enn markløft og knebøy någengang har gitt meg Tongue men får litt mer oppmerksomhet og så det går opp i opp!

Tror eg ska ta tipset ditt i bruk full time framøve me splittbøy hvertfall enten som pre eller post workout øvelse! Husker kor jevlig den var når eg trente westside4skinnybastards! sammenlignbart me bøy pga balanse osv!

Har du prøvt 1fots strake markløft me manualler? Det va ein utfordring ska eg sei deg Wink som nevnt tidligere råbra vekter du holde på me her inne! kult om du hadde posta film ein gang eller 2 av någen baseøvelser

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #751 : 16. november 2009, 21:47 »

Har du prøvt 1fots strake markløft me manualler? Det va ein utfordring ska eg sei deg Wink som nevnt tidligere råbra vekter du holde på me her inne! kult om du hadde posta film ein gang eller 2 av någen baseøvelser

Interessant at du skulle si det, for tenker å begynne med akkurat denne øvelsen.. men hantler. Prøvde meg på det på trening i dag med bare kroppsvekt og det reiv brutalt i gluteusen bare det. Litt vanskelig å balansere tho. Har forøvrig lagt ut et par filmer av litt div, men ingenting veldig spennende. Mest for teknikk-pirk.. http://www.youtube.com/user/ev1bl

Skal heller poste litt film når eg er blitt sterk.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Evis: veien til 600
« #752 : 16. november 2009, 22:21 »
Er splittbøy det same som vanlig utfall?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #753 : 16. november 2009, 22:49 »
Er splittbøy det same som vanlig utfall?

Splittbøy sånn jeg gjør det er at man har ene foten bak oppå noe, en benk etc, og andre foten foran på gulvet. Er nok mer en form for etbeinsbøy enn utfall. Det er ganske vonde saker, selv uten ekstravekt. Smiley

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Evis: veien til 600
« #754 : 16. november 2009, 22:52 »

Splittbøy sånn jeg gjør det er at man har ene foten bak oppå noe, en benk etc, og andre foten foran på gulvet. Er nok mer en form for etbeinsbøy enn utfall. Det er ganske vonde saker, selv uten ekstravekt. Smiley


Eller som noen kaller for Bulgarsk knebøy?
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #755 : 17. november 2009, 22:36 »
17.11.2009

deload


Chins smalt nøytralt grep

7x6

Skulderpress

1x5 - 17,5
1x5 - 20

Hantelroing

1x22 - 32,5

T-bar roing

2 lette sett

Smalbenk fra rack

2x10-20

Hantelcurl

4 sett

Hantelcurl i skråbenk

3 sett

Franskpress med hantler

2 sett

Sidehev

2 sett

Div skulderfix




Deload så bare lett press. Kjørte litt stor mengde på resten av en eller annen grunn. Den smale nøytrale chinsen er ekstremt god, og stor mengde er det eneste som har virket i chins så får kjøre det opp fremover.

Er flere på trening som veier mindre enn meg og er en god del svakere på ca samme høyde som har større armer, så i dag fikk jeg opplæring i bicepstrening. Visstnok trener jeg biceps med for lav intensitet og for strikt teknikk...  :Smiley

Har funnet en veldig bra skulderfiks øvelse som river spesielt godt i nedre trapezius, men også tar for seg retraksjon, baksiden av skulderen samt rotator cuff. Må kjøre mer av den.



taraquin

  • Gjest
Sv: Evis: veien til 600
« #756 : 18. november 2009, 09:15 »
Interessant at du skulle si det, for tenker å begynne med akkurat denne øvelsen.. men hantler. Prøvde meg på det på trening i dag med bare kroppsvekt og det reiv brutalt i gluteusen bare det. Litt vanskelig å balansere tho. Har forøvrig lagt ut et par filmer av litt div, men ingenting veldig spennende. Mest for teknikk-pirk.. http://www.youtube.com/user/ev1bl

Skal heller poste litt film når eg er blitt sterk.
Er balansen som er mest drit med den øvelsa, men det kommer seg Wink Kjenner det river godt når du begynner å nærme deg oppvarmingsvektene i vanlig mark Wink

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #757 : 19. november 2009, 19:43 »
Er balansen som er mest drit med den øvelsa, men det kommer seg Wink Kjenner det river godt når du begynner å nærme deg oppvarmingsvektene i vanlig mark Wink

Ja balansen er helt klart begrensningen. Oppvarmingsvektene i vanlig mark er nok laaangt frem i tid her..   :Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #758 : 19. november 2009, 19:55 »
19.11.2009

deload

Markløft

1x5 - 100
2x5 - 120

Etbeins RDLs

3-4 sett


Kjapp tur innom trening i dag. Stikker fortsatt litt i korsryggen etter jeg løftet noe tungt på jobben tidligere i uken.

Litt varierende motivasjon for tiden, for mange idioter på trening som trekker alt sammen ned.. sliter også litt med å holde kontinuitet i kostholdet.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #759 : 19. november 2009, 22:27 »
Hmm den litt stikkende følelsen er nederst i korsryggen når jeg bøyer meg over. Kjenner ingenting om jeg bøyer meg på venstrefoten, men på høyrefoten derimot er det der. Tror jeg har vært borti denne samme følelsen et par ganger før når jeg har knebøyd med dårlig teknikk og tiltet bekkenet i bunn.

Noen som har erfaring med lignende? Er vel bad news.. ser for meg at jeg må holde meg unna knebøy og mark i hvertfall i neste uke og deretter se det ann. Bruker ganske heftig spenn i benk så det kan vel by på problemer også..

Er det ikke det ene så er det det andre.  Huh

Fikk ellers en låsning i midtre trapezius på onsdag, etter tirsdagstreningen.

Trange skuldre, forovertiltet bekken, slitne knær, køddete øvre rygg og nå også korsyggvondt. Så mye tull allerede på et så lavt styrkenivå... kjempeflott.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Evis: veien til 600
« #760 : 20. november 2009, 14:09 »
Hmm den litt stikkende følelsen er nederst i korsryggen når jeg bøyer meg over. Kjenner ingenting om jeg bøyer meg på venstrefoten, men på høyrefoten derimot er det der. Tror jeg har vært borti denne samme følelsen et par ganger før når jeg har knebøyd med dårlig teknikk og tiltet bekkenet i bunn.

Noen som har erfaring med lignende? Er vel bad news.. ser for meg at jeg må holde meg unna knebøy og mark i hvertfall i neste uke og deretter se det ann. Bruker ganske heftig spenn i benk så det kan vel by på problemer også..

Er det ikke det ene så er det det andre.  Huh

Fikk ellers en låsning i midtre trapezius på onsdag, etter tirsdagstreningen.

Trange skuldre, forovertiltet bekken, slitne knær, køddete øvre rygg og nå også korsyggvondt. Så mye tull allerede på et så lavt styrkenivå... kjempeflott.

Finn ein dyktig fysioterapaut som kan sette opp eit program for å utbalansere alle svake punkt, så setter du av litt tid til å få det skikkelig på stell og etterkvart kan du holde det ved like med ei rehab økt kvar 7/14 dag. Skulder å nakke virker for å vere eit problem som går igjen hos deg, så det er sikkert ein svakhet en eller anna plass som fucker det til.

Men sånn akutt ryggvondt pleier som regel å gå over av seg sjølv ganske fort Wink

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: veien til 600
« #761 : 20. november 2009, 14:11 »
Reis deg opp fra pc'en, og still deg med ryggen og ræven inntil veggen. Fortell meg så hvor hodet ditt er. Jeg venter her.

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Evis: veien til 600
« #762 : 20. november 2009, 17:01 »
Reis deg opp fra pc'en, og still deg med ryggen og ræven inntil veggen. Fortell meg så hvor hodet ditt er. Jeg venter her.

 Grin

Det er vell på toppen av halsen.....  (forsøk på humor)
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #763 : 20. november 2009, 23:22 »
Finn ein dyktig fysioterapaut som kan sette opp eit program for å utbalansere alle svake punkt, så setter du av litt tid til å få det skikkelig på stell og etterkvart kan du holde det ved like med ei rehab økt kvar 7/14 dag. Skulder å nakke virker for å vere eit problem som går igjen hos deg, så det er sikkert ein svakhet en eller anna plass som fucker det til.

Men sånn akutt ryggvondt pleier som regel å gå over av seg sjølv ganske fort Wink

Ja det var det då, hvor finner man en dyktig fysioterapaut...? Tror du har rett i at det er et eller annet jeg fortsatt ikke har fått satt fingeren på som er feil i skulderregionen.

Inneklemming i venstreskulderen, knepping i høyreskulderen når jeg låser ut i benk, et eller annet trekker i skulderbladene sånn at jeg ofte ikke får låst benkpress ut uten å trekke frem skuldrene. Det beste hadde sikkert vært å ikke trene benk, men det blir jo litt fisefint då..  :Smiley

Joda har troen på at ryggvondten skal gå bort av seg selv i dette tilfellet. Ingen stråling eller lignende vås.


Reis deg opp fra pc'en, og still deg med ryggen og ræven inntil veggen. Fortell meg så hvor hodet ditt er. Jeg venter her.

 Grin

Jeg stod der i minst en time og prøvde å nå PC'en for å gi deg et svar, men måtte til slutt gi opp.  what

Har nok lett for å overdrive hvor alvorlig disse problemene er, men det er fordi jeg helst vil gripe tak i de før de blir alvorlige. Kan - med litt oppvarming i det minste - knebøye med rumpa smurt nedi gulvet uten bekkentilt, kan oh-bøye kroppsvekt, kan presse over hodet uten smerter men med litt skumle knepp etc og har ikke vondt noe sted her jeg sitter og skriver, så ting er kanskje ikke helt håpløse, litt klaging blir det. Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: veien til 600
« #764 : 20. november 2009, 23:45 »
20.11.2009

deload

Benkpress

1x5 - 70

Nedtrekk smalt nøytralt

4x10 - 60

Hantelbenk med stopp

2x10 - 25

Franskpress på skråbenk

3-4 sett

Ez-curl

3 sett

Sidehev i kabel

10 > 10 overbøyd
10 > 10 overbøyd

+noen sett cuban rotations



Grasalt støl i ræva etter etbeins-marken i går. 10+10kg for noen få reps var nok...  woot

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!