Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 503350 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1050 : 29. mars 2010, 04:44 »
For å ikke ta meg vann over hodet kan jeg bare forsøke å komme med noen vage anntydninger om hva som kan være årsaken, det kan jo være en rekke ting som har forårsaket dine problemer.

Synes dog det ene punktet her virket interressant:

http://www.tmuscle.com/free_online_article/sex_news_sports_funny_grok/20_things_im_thinking_about

6. The intrinsic hip muscles are largely overlooked with regards to injury prevention

I first started thinking about the role of the psoas after viewing Michael Boyle's "Functional Strength Coach" DVD series. Shirley Sahrmann also states in her Diagnosis and Treatment of Movement Impairment Syndromes that a weak or inhibited psoas can lead to issues with the tensor fascia latae (TFL).

If your primary hip flexor can't do its job (i.e. psoas), then others (like the TFL) are forced to take over. It's very similar to how an athlete can strain their hamstrings or adductors when their glutes aren't firing correctly.

So what does this have to do with anything? Anterior knee pain is a huge cause of concern. I frequently work with people who have soft-tissue problems in their TFL/IT band and their rectus femoris. Want to know what they typically have in common? Their psoas is slacking on the job!

Here's how it looks:

Weak psoas -> overactive TFL -> excessive tension on the IT band -> lateral knee pain

Or...

Weak psoas -> overactive rectus femoris -> excessive tension on the quad tendon/patellar ligament -> anterior knee pain


PS. Fant noen flere artikkler som også omhandlet ITB (iliotibial båndet) og TFL, et kjapt søk på T-nation og du finner disse. Har ikke så mye mer å komme med merker jeg, bortsett fra at det uten unntak går igjen at soft tissue massasje er gullverdt. Og at det kommer til å gjøre vondt Tongue

Takk igjen. Jeg må visst gjøre mer research på dette emnet.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1051 : 29. mars 2010, 04:57 »


Saa nettop mark videoen, saa solid ut det der, kombinert med det 200 kneboy loeftet saa blir jo dette riktig bra.  Ikke gamle karen heller.

Observerer mye bra loefting av menn under 20 eller tidlig i 20 aarene her paa forumet, da jeg selv naermer meg 30 maa jeg si jeg foeler meg litt som Arnold i Terminator 3:  An Obsolete Design Grin

Men jeg kaster ikke inn haandkleet riktig enda da, er fortsatt litt fight igjen i denne kroppen ogsaa Cool

Uansett, gratulerer med bra loefting, kjoer paa videre!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1052 : 30. mars 2010, 02:42 »

Saa nettop mark videoen, saa solid ut det der, kombinert med det 200 kneboy loeftet saa blir jo dette riktig bra.  Ikke gamle karen heller.

Observerer mye bra loefting av menn under 20 eller tidlig i 20 aarene her paa forumet, da jeg selv naermer meg 30 maa jeg si jeg foeler meg litt som Arnold i Terminator 3:  An Obsolete Design Grin

Men jeg kaster ikke inn haandkleet riktig enda da, er fortsatt litt fight igjen i denne kroppen ogsaa Cool

Uansett, gratulerer med bra loefting, kjoer paa videre!

Takk for hyggelige ord. Har fulgt litt med på din trening også. Du trener bra og har gjevn fremgang, ingenting er vel bedre enn det! Smiley Har du satt deg noen mål for året?


Du ligger forresten foran meg totalt sett, så jeg kommer og tar deg! Grin

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1053 : 30. mars 2010, 03:00 »
30.03.10


Markløft uten belte

2x8 - 160 overhåndsgrep

RDL

2x8 - 130

+en del hofte- og skulderfiksing


Grei liten trening, ingen tunge vekter ettersom onsdagens stunting sikkert fortsatt henger i. Hoftene løsnet bra i dag, noe som førte til god driv fra setemuskulaturen gjennom alle løftene. Gikk også hjem fra trening uten tegn til pump i ryggen. Om bare betennelsen i quadricepsen kan gi seg nå så...


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1054 : 30. mars 2010, 04:38 »
Takk for hyggelige ord. Har fulgt litt med på din trening også. Du trener bra og har gjevn fremgang, ingenting er vel bedre enn det! Smiley Har du satt deg noen mål for året?


Du ligger forresten foran meg totalt sett, så jeg kommer og tar deg! Grin

Hehe, takk det samme,

Del av min motivasjon er slike som deg, som er mye yngre men omlag like sterk, faar meg til og tenke at her maa jeg henge i slik at jeg ikke blir totalt parkert.

Hadde ganske nylig en maksdag hvor jeg loeftet loeftene som staar i min profil, trener naa 12 ukers mengde med persene satt til litt under maks for og klargjoere kroppen til sommerens oppkjoering, da skal iallefall 200+ opp i boy, 160 i benk(antageligvis touch and go, kanskje med en liten stopp hvis jeg har kapasitet til det), og 270 i mark opp.  Denne planen strekker seg fram til August, har ikke tenkt saa mye paa hva som skal skje videre, maa ta ett steg av gangen her Grin

Er rart med det, uansett hvor sterk jeg blir, saa tenker jeg at jeg er svak, og at en mann med 10 kg mere i alle tre loeft er sterk, og naar jeg selv naar disse vektene, saa flyttes mitt eget inntrykk av hva en sterk man burde klare igjen, og slik fortsetter det.  Dette er vel muligens bra, blir litt feil og vaere fornoyd med egen styrke, da har man jo ikke motivasjon til mere oekning.

Uansett, din utvikling er bra og fortsetter du paa denne maaten blir du nok riktig saa sterk!

Good luck!

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1055 : 30. mars 2010, 08:52 »
PRIDE AND HONOR BABY!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1056 : 31. mars 2010, 02:18 »
Hehe, takk det samme,

Del av min motivasjon er slike som deg, som er mye yngre men omlag like sterk, faar meg til og tenke at her maa jeg henge i slik at jeg ikke blir totalt parkert.

Hadde ganske nylig en maksdag hvor jeg loeftet loeftene som staar i min profil, trener naa 12 ukers mengde med persene satt til litt under maks for og klargjoere kroppen til sommerens oppkjoering, da skal iallefall 200+ opp i boy, 160 i benk(antageligvis touch and go, kanskje med en liten stopp hvis jeg har kapasitet til det), og 270 i mark opp.  Denne planen strekker seg fram til August, har ikke tenkt saa mye paa hva som skal skje videre, maa ta ett steg av gangen her Grin

Er rart med det, uansett hvor sterk jeg blir, saa tenker jeg at jeg er svak, og at en mann med 10 kg mere i alle tre loeft er sterk, og naar jeg selv naar disse vektene, saa flyttes mitt eget inntrykk av hva en sterk man burde klare igjen, og slik fortsetter det.  Dette er vel muligens bra, blir litt feil og vaere fornoyd med egen styrke, da har man jo ikke motivasjon til mere oekning.

Uansett, din utvikling er bra og fortsetter du paa denne maaten blir du nok riktig saa sterk!

Good luck!

Er sånn det er, man blir aldri sterk nok - og det er alltid noen som er sterkere. Jeg tror du har rett i at det bare er positivt å tenke sånn, for da holder man seg sulten på mer.

Høres forøvrig ut som du har en god plan og jeg tviler ikke på at det blir bra. Smiley

PRIDE AND HONOR BABY!

TYNN!  Cool

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1057 : 31. mars 2010, 02:23 »
30.03.10


Militærpress

2x10 - 40
1x10 - 50


+facepulls, lett stangroing, triceps, div mobilitetsøvelser og litt tøying.

Prøvde også litt benk men det bare søg.


Også i dag var hoftene i bra stilling, og kjente på litt bøy med 50kg at det fungerte veldig bra. Den drit betennelsen har å gi seg snart eller så blir det bråk.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1058 : 31. mars 2010, 02:34 »
Jeg har lest litt på loggen din nå og du imponerer meg. Du har den rette holdningen. Du trener veldig ofte og bra. Og du er god. Veldig bra! Veldig bra løft i det siste også! Gratulerer!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1059 : 31. mars 2010, 02:39 »
Jeg har lest litt på loggen din nå og du imponerer meg. Du har den rette holdningen. Du trener veldig ofte og bra. Og du er god. Veldig bra! Veldig bra løft i det siste også! Gratulerer!

Tusen takk skal du ha, det er veldig motiverende å høre fra en løfter som deg. Smiley Liker å trene ofte og mye, jeg må bare lære meg å balansere alt slik at jeg unngår slike kjipe situasjoner som jeg er i nå mtp. knebøy og benk.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1060 : 31. mars 2010, 19:11 »
31.03.10


Knebøy

2x8 - 50
2x5 - 110
1x2 - 140

+en del tøying o.l.


Fungerte greit dette, men spiste dårlig i forkant så blodsukkeret ultra smadret.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1061 : 02. april 2010, 02:03 »
01.04.10


Militærpress

3x5 - 50

Hantelbenk

1x10 - 30
1x14 - 40

Knebøy u belte

10x2 - 130

Chins

2x8


Helt ok trening, måtte opp tidlig ettersom senteret har mongo åpningstider i påsken. Jeg var trøtt og det var veldig fullt på trening. Så en jente med god bøy-teknikk til bra dybde, det tror jeg aldri at jeg har sett på elixia før, så det var snedig.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1062 : 02. april 2010, 20:39 »
Har du kjøpt det 5/3/1 programmet eller har du lastet det ned på internett? Tongue Altså du har vel sånn excel-greie? Er totaly nabb på disse greiene her. Tongue

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1063 : 03. april 2010, 15:53 »
03.04.10


Knebøy uten belte

2x6 - 50
2x6 - 80
1x4 - 110
5x2 - 140
2x3 - 130

+litt tøying, facepulls og lett militærpress



Bøy var lett og hoftene var bra. Fikk litt kink i nakken før trening, antageligvis på grunn av at jeg har vært for dårlig på prehab der i det siste. Facepulls, facepulls og mer facepulls.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Evis: 250kg markløft s69
« #1064 : 03. april 2010, 16:13 »
Godt å kjøre facepulls med kink i nakken da? Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!