Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 502185 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1200 : 07. juni 2010, 23:04 »
07.06.10


Benkpress medium grep med stopp og beina i luften

5x2 - 100

Chins

1x5
5x2 +10kg

Knebøy

1x5 - 110
2x2 - 140

Markløft med små skiver

1x4 - 130
1x3 - 150 ohg

Kabelroing

3 sett



Ruskete i kroppen så ingen kjempeøkt men helt greit.

Har en tendens til å favorisere vertikal trekking over horisontal trekking for overkroppen, så prøvde litt kabelroing for å se hvordan det fungerte.. føltes ganske skeivt ut som vanlig, men virket som om de områdene som lagger mest også ble kjørt hardest, så lenge jeg holder det så symmetrisk i draget som mulig.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1201 : 16. juni 2010, 19:57 »
16.06.10


Litt leg extension, tøying, striict roing i kabel, Y-hev, pushdowns og hantelcurl.


Bare litt fjas for å bevege kroppen litt. Har vært syk i tre og en halv uke men er forhåpentligvis i bra nok stand til å trene litt ordentlig igjen neste uke. Har blitt veldig lite mat i det siste også så må blir bra å kjøre igang på begge felt igjen.

Ambisiøse mål for siste delen av året så ting må snart begynne å fungere.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1202 : 16. juni 2010, 23:21 »
16.06.10


Litt leg extension, tøying, striict roing i kabel, Y-hev, pushdowns og hantelcurl.


Bare litt fjas for å bevege kroppen litt. Har vært syk i tre og en halv uke men er forhåpentligvis i bra nok stand til å trene litt ordentlig igjen neste uke. Har blitt veldig lite mat i det siste også så må blir bra å kjøre igang på begge felt igjen.

Ambisiøse mål for siste delen av året så ting må snart begynne å fungere.
blir bra fremover dette her no når det blir skikkelig gang på treningen Wink gleder meg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1203 : 18. juni 2010, 00:24 »
Hmm trente i går Y-hev for nedre trapezius, samt strict roing med fokus på optimal bevegelse i skulderbladene. Dette fordi jeg har en skulder som har en tendens til å rotere fremover/nedover.

I dag er jeg støl i brystet (tror det er pectoralis minor) på den siden som er verst, men kjenner ingenting i trapezius på den siden.

Jeg skjønner ingen ting.


Ganske plagsomt problem dette, fordi jeg antar at pec minor er med å trekke skulderen fremover.. men jeg klarer ikke få noen god strekk på muskelen under tøying.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1204 : 18. juni 2010, 00:26 »
blir bra fremover dette her no når det blir skikkelig gang på treningen Wink gleder meg

Får håpe det Smiley På tide med litt ordentlig trening.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1205 : 19. juni 2010, 02:01 »
19.06.10




Kabelroing

4 sett

Div triceps og biceps

Hantelpress

2x6 - 30

Pullups bredt grep

3x5

+en del annet tull




Ble en liten tulleøkt i dag. Begynner å bli ganske frisk, ganske slapp mot slutten av økten men det er nok pga lite mat i forkant. Apetitten har vært veldig dårlig i det siste når jeg har vært syk og er fortsatt ikke helt bra, men den kommer litt og litt tror jeg.

Er for svak i roing og hantelpress så dette blir to øvelser jeg vil jobbe litt med å få opp.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1206 : 19. juni 2010, 02:07 »
Hva er planen når du blir frisk?

Dietmar mengde, etterfulgt av formsjekk, så oppkjøring, deretter solide perser som settes før dette året går ifra oss?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1207 : 19. juni 2010, 02:13 »
Hva er planen når du blir frisk?

Dietmar mengde, etterfulgt av formsjekk, så oppkjøring, deretter solide perser som settes før dette året går ifra oss?

Nja, er nok ikke stabil nok i kroppen til å følge et såpass konkret opplegg helt ennå. Har vært lenge borte fra bøy med betennelser og tull i lår, og har en svakhet i skulderblad-regionen som fører til at jeg ikke får trent benkpress med fornuftig teknikk. Låret er tilsynelatende bra men har ikke blitt testet med nevneverdig knebøytrening.

Så planen foreløpig er å forsøke å ordne opp i skuldrene sånn at jeg kan trene benkpress med god teknikk igjen, og jobbe meg inn i bøy sånn at jeg kan trene det ordentlig igjen.

I bøy og mark blir det nok bare et opplegg med høy frekvens og gradvis økende mengde på en middels intensitet, med en del fokus på skadeforebygging og balansering av kroppen.

Benkpress må jeg vente litt med tror jeg, og heller i mellomtiden satse på å styrke skuldre og triceps med støtteøvelser.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1208 : 19. juni 2010, 02:22 »
Akkurat, høres fornuftig ut.

Var ikke klar over at det var såpass mange skader/småvondter, ikke bare jeg som sliter meg litt vonde lemmer skjønner jeg.  Er man skadet er det bare en ting og gjøre og det er og la ting gro seg til, kroppen pleier somregel og heale seg selv ganske brukbart så lenge den får muligheten til det gjennom fornuftig rehab trening. Det eneste problemet er bare at det somregel har en tendens til og ta 5 ganger så lang tid som man håper og antar det vil ta.

I tillegg har jeg merket at hvis jeg har en småskade så blir dette en weakpoint tilsynelatende resten av livet, har en 3-4 kjenninger som blusser opp iblant, thats life, så lenge en har 2 bein og 2 armer skal en være fornøyd,

God bedring.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1209 : 19. juni 2010, 02:32 »
Akkurat, høres fornuftig ut.

Var ikke klar over at det var såpass mange skader/småvondter, ikke bare jeg som sliter meg litt vonde lemmer skjønner jeg.  Er man skadet er det bare en ting og gjøre og det er og la ting gro seg til, kroppen pleier somregel og heale seg selv ganske brukbart så lenge den får muligheten til det gjennom fornuftig rehab trening. Det eneste problemet er bare at det somregel har en tendens til og ta 5 ganger så lang tid som man håper og antar det vil ta.

I tillegg har jeg merket at hvis jeg har en småskade så blir dette en weakpoint tilsynelatende resten av livet, har en 3-4 kjenninger som blusser opp iblant, thats life, så lenge en har 2 bein og 2 armer skal en være fornøyd,

God bedring.

Takk for det,

Jeg er under den oppfatning av at dersom jeg får gjevnet ut ubalansene så vil jeg slippe mange disse vondtene.

Problemet jeg har hatt med lår for eksempel er antageligvis en kombinasjon av stramme hofteleddsbøyere og lårstrekkere, og for mye knebøy med knærne presset ut til sidene i forhold til knebøy med smalere stand og fotstilling. Massasje med et pvc-rør har også vært et viktig redskap for å bli bra her.

Det å bare sitte i ro og hvile hjalp ingenting for dette problemet.

De dårligere skuldrene kommer nok av den klassiske nybegynnerfeilen å trene for mye benkpress og for lite roing. Skal i utgangspunktet være et enkelt problem å rette opp i.

Jeg ser i grunn på ubalanser som det største hinderet for styrkefremgangen, men jeg håper og tror at jeg vil bli flinkere til å holde kontroll på dette etterhvert som jeg får mer erfaring.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1210 : 19. juni 2010, 02:44 »
Interresant, kjipt, men det later til at du har grei kontrol på situasjonen.

Apropos ubalanser ja, da jeg selv har slitt litt med venstre kne i det siste merker jeg at jeg har tatt i mere med høyre kne når jeg har kjørt knebøy, dette er noe jeg virkelig prøver og ikke gjøre da det lett kan føre til overbelastning og skade på det friske lemmet.

Nå har jeg ikke målt lårene så mye så jeg vet ikke hvordan det var før skaden, men en kjapp måling utført i dag viste at høyre lår er 2-3 cm større enn venstre, dette kan jo være pga unøyaktighet i målingen(evt at det alltid har vært slik, en kropp er muligens ikke alltid 100% symmetrisk) men jeg tror det også kan ha noe og gjøre med at både i vektrommet og i hverdagslivet den siste måneden har jeg brukt det høyre beinet mye mere enn det venstre.

Dette er uansett noe jeg må få rettet på.

Enn og logge om sitt eget kne i en annen manns log! Grin


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1211 : 21. juni 2010, 20:06 »
21.06.10


Knebøy

2x6 - 100

Splittbøy

1x8
2x8 - 30

Hantelpress

1x5 - 32
1x8 - 24

Kabelroing

3 sett

+magerulle på ball og utfall-tøying



Greit å være igang igjen, veldig svak i dag men håper det kommer seg fort.

Elendige hofter etter å ha sittet så mye i ro når jeg har vært syk, så ryggen var ganske dårlig etter å ha tilbrakt dagen på føttene. PVC-røret skal få kjørt seg nå fremover tenker jeg  >Cheesy


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1212 : 22. juni 2010, 23:19 »
22.06.10


Splittbøy

1x8
1x8 - 30

Knebøy

2x5 - 100

Kabelroing

3 sett


+magerulle på ball og en del oppvarming med leg ext. og beinpress



Fortsatt grisestram i hofter/lår, frustrerende greier..

Var veldig støl i dag så tok lang tid å bli myk nok til å få til noe som helst.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1213 : 23. juni 2010, 00:18 »
HOw's that retarded strength of yours:)?

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1214 : 23. juni 2010, 07:45 »
PVC røret, er det slang for underbara uppblåsbara Barbara, eller har du flottet deg med en Realdoll?

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!