Skrevet av Emne: jeg slenger meg på loggbølgen:)  (Lest 16877 ganger)

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #30 : 19. juni 2008, 20:11 »
Har bare lyst til å ønske deg lykke til videre! Å leve med en spiseforstyrrelse er ikke et liv, det er en forjævlig besettelse. Det er mange hinder på veien mot å bli frisk, men det er fullstendig verdt det! Du vil oppdage verden på nytt. Du har en veldig spennende tid foran deg og jeg håper du lykkes. Smiley

Pr dagsdato er du jo veldig mager, fakta, enten om du veit det selv eller ikke. Det fysiske er kjempeviktig for å leve, men det er først og fremst det psykiske som må leges. Har også lyst til å fortelle deg at når du legger på deg noen sunne kg vil også hjernen din fungere annerledes. Jeg antar at du er fryktelig redd, mye mer enn det du gir uttrykk for her. Det er veldig viktig at du får hjelp fra et støtteapparat rundt deg. Både lege, psykolog, familie og evt venner/kjæreste. Det er nesten helt umulig å bli frisk på egenhånd. Punktum. Du føler kanskje selv at du spiser passelig med mat? Men du spiser ikke nok til at kroppen din skal fungere på sikt. Jeg ville tippet, grovt beregnet, at du måtte opp på 2500 kcal for å få en mer fornøyd kropp og legge på deg litt. At du i det hele tatt vil gå opp noe som helst på det antallet kcal du ligger på nå ville forundre meg.

Men hei, du er på vei, ikke sant? (: Blir spennende å følge deg fremover. Jeg sitter på sidelinja og heier på deg!

Tusen takk for motiverende ord:) og ja, spiseforstyrrelse er et HELVETE og leve oppi mildt sagt. men jeg har stor tro på at jeg kan greie det, for jeg har et vanvittig bra støtteappartat rundt meg. går til en kjempeflott terapaut, foreldrene mine er til stor støtte og jeg går til ernæringsfysiolog. jeg vet at jeg er veldig mager, og du kan si det sånn at jeg ikke føler meg komfortabel med sommer, mindrfe klær og mer hud.. da vet jeg at jeg må vise mer kropp.. menmen, folk får tenke som de selv vil.. jeg VET at jeg kan bli frisk, og jeg vet at det vil ta tid.. vektoppgangen vil nok ikke, som du sier, komme før jeg er på ca. 2500kcal.. og jeg er på vei opp.. lå tidligere på 600, nå på ca 1400kcal. fortsatt for lite, men kroppen min har det bedre nå ihvertfall, og bedre skal det bli. jeg vet nok at jeg ikke kommer til å bygge mange musklene på kosten min nå, men jeg syns trening er gøy og jeg føler at det gir meg noe.. om du skjønner:)
Syns det er veldig koselig med så motiverende ord fra deg og jeg må innrømme at du gir meg lyst til og spise mer når du sier som du gjør her! Så tusen takk for det:D
Jeg skal høre på heiaropene dine de dagene det går tyngre:P
Stå på videre du også, du er virkelig en stor motivasjon altså!!:)=p;Wink

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #31 : 19. juni 2008, 20:25 »
Tusen takk for motiverende ord:) og ja, spiseforstyrrelse er et HELVETE og leve oppi mildt sagt. men jeg har stor tro på at jeg kan greie det, for jeg har et vanvittig bra støtteappartat rundt meg. går til en kjempeflott terapaut, foreldrene mine er til stor støtte og jeg går til ernæringsfysiolog. jeg vet at jeg er veldig mager, og du kan si det sånn at jeg ikke føler meg komfortabel med sommer, mindrfe klær og mer hud.. da vet jeg at jeg må vise mer kropp.. menmen, folk får tenke som de selv vil.. jeg VET at jeg kan bli frisk, og jeg vet at det vil ta tid.. vektoppgangen vil nok ikke, som du sier, komme før jeg er på ca. 2500kcal.. og jeg er på vei opp.. lå tidligere på 600, nå på ca 1400kcal. fortsatt for lite, men kroppen min har det bedre nå ihvertfall, og bedre skal det bli. jeg vet nok at jeg ikke kommer til å bygge mange musklene på kosten min nå, men jeg syns trening er gøy og jeg føler at det gir meg noe.. om du skjønner:)
Syns det er veldig koselig med så motiverende ord fra deg og jeg må innrømme at du gir meg lyst til og spise mer når du sier som du gjør her! Så tusen takk for det:D
Jeg skal høre på heiaropene dine de dagene det går tyngre:P
Stå på videre du også, du er virkelig en stor motivasjon altså!!:)=p;Wink

Tusen hjertelig takk. Hyggelig å høre at du satt pris på innlegget mitt. Ble veldig glad når jeg leste at du har et godt støtteapparat rundt deg og er innstilt på å bli frisk. Jeg vet hvordan du har det og derfor føler jeg også sterk lyst til å skrive noen ord til deg.

Har et lite tips til deg på veien også; vær god med deg selv. Stå opp om morgen og se deg i speilet og tenk hvor heldig du er som er deg. Du er vakker og unik uansett vekt. Og når stygge tanker om deg selv sniker innpå, bare blokk det ut. Det er bare tull. Du vil bare tjene på det selv om du er snill med deg selv. Du vil få en finere glød og føle deg tryggere. Husk; det er bare èn person du skal leve med resten av livet, DET ER DEG SELV. - og du vil vel leve med en som er hyggelig? Smiley

Ta gjerne en titt innom loggen min hvis du har tid. Kanskje du kan få noen tips der. Sier ikke at jeg har noe perfekt svar på noe som helst, men du kan kanskje få litt tips til hva du kan spise og slikt hvis du føler du står litt fast?

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #32 : 19. juni 2008, 21:47 »
Tusen hjertelig takk. Hyggelig å høre at du satt pris på innlegget mitt. Ble veldig glad når jeg leste at du har et godt støtteapparat rundt deg og er innstilt på å bli frisk. Jeg vet hvordan du har det og derfor føler jeg også sterk lyst til å skrive noen ord til deg.

Har et lite tips til deg på veien også; vær god med deg selv. Stå opp om morgen og se deg i speilet og tenk hvor heldig du er som er deg. Du er vakker og unik uansett vekt. Og når stygge tanker om deg selv sniker innpå, bare blokk det ut. Det er bare tull. Du vil bare tjene på det selv om du er snill med deg selv. Du vil få en finere glød og føle deg tryggere. Husk; det er bare èn person du skal leve med resten av livet, DET ER DEG SELV. - og du vil vel leve med en som er hyggelig? Smiley

Ta gjerne en titt innom loggen min hvis du har tid. Kanskje du kan få noen tips der. Sier ikke at jeg har noe perfekt svar på noe som helst, men du kan kanskje få litt tips til hva du kan spise og slikt hvis du føler du står litt fast?

så fine ord du skriver. ja, det skal jeg gjøre hver morgen. tenke om meg selv at jeg er en flott person som skal leve med meg selv resten av livet mitt, for det skal jeg jo faktisk:)
Ja, jeg skal ta en titt innom loggen din. føler jeg allerede har fått mange tips og flere tror jeg nok det blir;)
syns du har vært flink som har kommet deg gjennom dritten! det bør du være stolt over:D
Og la den dumme dritten ALDRI komme tilbake. til det er du nemlig for stolt og for glad i deg selv til:)
Takk for alt du skriver:p

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #33 : 19. juni 2008, 21:51 »
Her kommer dagens mat:

M1: 2 knekkebrød med kyllingost, 40g kyllinbryst,2ss cottagecheese, 2ss kesam,syltetøy, litt jordbær, 1 glass melk, tomat + multivitamintablett og omega3.
M2: 1 grov hjemmebakt brødskive med 80g kalkunkrydderskinke, stor blandet salat, 1 eple og kaffe.
M3(etter trening): 50g proteinpulver og 1 banan.
M4: elgkjøtt(usikker på mengde men ble nok litt ja), masse grønnsaker og 2 fiberknekkebrød +ketchup.
M5: 1 hjemmebakt grov skive med 1 porsjonspakke makrell i tomat, 3 ss cottagecheese, 50g yoghurt, noen jordbær + tomat,agurk,isbergsalt og litt champignon.

idag syns jeg ikke maten har vært så altfor gal egentlig. fortsatt ikke nok, men måltidsfrekvensen er der:)
Noen med innspill så hadde jeg blitt glad?Cheesy

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #34 : 19. juni 2008, 21:55 »
Jeg synes du er veldig flink jeg, du bør være stolt over deg selv Smiley Jeg har aldri hadd en seriøst spiseforstyrrelse selv, men vet det er veldig vanskelig å komme seg ut av, så ta det med ro og vær fornøyd med deg selv!! Smiley

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #35 : 19. juni 2008, 22:29 »
Jeg synes du er veldig flink jeg, du bør være stolt over deg selv Smiley Jeg har aldri hadd en seriøst spiseforstyrrelse selv, men vet det er veldig vanskelig å komme seg ut av, så ta det med ro og vær fornøyd med deg selv!! Smiley
Tusen takk for det:D

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #36 : 22. juni 2008, 23:02 »
Hmm..
Akkurat nå for tiden er jeg ganske så rådvill egentlig.. føler at alt stritter mot.. Undecided
dårlig treningslyst og generelt sliten. har mest lyst til og bare gjøre akkurat det jeg vil.. men føler også at jeg må trene, for at det på en måte skal bli "riktig" om dere skjønner? Noen som har hatt liten treningsglede før? lysten på og trene er jo der, og synes jo det er gøy.. men sliter sånn med motivasjonen. jeg trener jo for å bygge muskler, men med et kaloriunderskudd som jeg fortsatt har begynner jeg og lure på om det egentlig er noen vits? styrke er jo bra for beinbygninga det vet jeg.. og det er også sånn at det er visse muskelgrupper jeg rett og slett har utrolig liten gidd til å trene.. det har vel ikke noe å si om man i en litt trau periode fokuserer mer på f.eks overkropp eller mage? huff, syns dette er så kjipt Cry
setter pris på svar fra dere..

Utlogget stianb.88

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 672
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 672

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #37 : 23. juni 2008, 00:00 »
Hmm..
Akkurat nå for tiden er jeg ganske så rådvill egentlig.. føler at alt stritter mot.. Undecided
dårlig treningslyst og generelt sliten. har mest lyst til og bare gjøre akkurat det jeg vil.. men føler også at jeg må trene, for at det på en måte skal bli "riktig" om dere skjønner? Noen som har hatt liten treningsglede før? lysten på og trene er jo der, og synes jo det er gøy.. men sliter sånn med motivasjonen. jeg trener jo for å bygge muskler, men med et kaloriunderskudd som jeg fortsatt har begynner jeg og lure på om det egentlig er noen vits? styrke er jo bra for beinbygninga det vet jeg.. og det er også sånn at det er visse muskelgrupper jeg rett og slett har utrolig liten gidd til å trene.. det har vel ikke noe å si om man i en litt trau periode fokuserer mer på f.eks overkropp eller mage? huff, syns dette er så kjipt Cry
setter pris på svar fra dere..

mitt råd er at du fokuserer på å trene det du selv syntes er mest moro en periode frem til du begynner å få motivasjonen tilbake, grunnen til at du føler deg sliten og lei kan være pga kcal underskuddet ditt, at du ikke har nok energi, rett og slett. Prøv å legg deg litt høyere på karben - feks hiv i deg en gainer, noe karbo drink som du sikkert får kjøpt på treningssentret ditt Smiley kanskje det er litt lettere for deg å få i deg flytende kcals?

Du har gjort en super jobb til nå, fortsett å stå på! Wink

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #38 : 24. juni 2008, 17:40 »
Etter noen dager med ganske dårlig treningsmotivasjon valgte jeg og ta økt på overkropp igår. skuldre,rygg,bryst,biceps og triceps.. var kanskje ikke helt den store piffen, men jeg gjennomførte iallefall og det var godt:)

idag prøvde jeg noe jeg ikke har vært med på før. stram opp time i sal. det var faktisk ganske morsomt. merka at det hjalp med en blid instruktør og flere som var med på treninga:P skal prøves igjen:)
Noen som har tips til annen trening eller ting dere gjør for å få tilbake treningsgnisten? det trenger ikke nødvendigvis være trening.. tar dere "ekstra" godt vare på dere selv eller har dere spessielle ritualer/rutiner? vil gjerne ha forslag:)

Dagens mat:
M1: proteinpannekake med tinte jordbær, kanel og 1ss cottage cheese.
M2:(etter trening) 30g prottis og 1 banan.
M3: 2 knekkebrød med 3ss cottage cheese, syltetøy, kyllingost, 50g kyllingbryst og stor blandet salat.noen biter proteinbar.
M4: kokt laks(usikker på mengde), grønnsaker,agurksalat og fiberknekkebrød.
det var måltidene sålangt. kvelds blir vel skive med noe skinke eller noe og yoghurt + cottage cheese..
Kom gjerne med innspill. det setter jeg pris på Smile

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #39 : 24. juni 2008, 22:09 »
Kan jo ta en uke fri fra all trening og bare gjøre andre ting. Da kommer nok motivasjonen.
Har ihvertfall gjort det til meg når jeg ufrivillig har tatt pause. Wink

Eller så kan du jo variere i treningsprogram. Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #40 : 24. juni 2008, 23:36 »
Frokost #1: cowboy (light for din del, lita jente vet du)
halv boks tomatbønner (varm opp)
50 gram /passe mengde kokt skinke som du steker
ett speilegg
Grønnsaker om magen fortsatt romler

Frokost #2: Lazy boyz ... girlz i ditt tilfelle
Rester av gårsdagens sunne middag (evt. da halve middagen dvs. du laget dobbel eller flere porsjoner)

Frokost #3: Tradisjonell OL topp med vri
Passe mye havrevelling med det du liker oppi for å få det ned.
2 stk knekkebrød med mye proteinmat på
evt. et stk grovbrød mye proteinpålegg + ett egg + noe grønt

Noen tips vedr mat og trening. Du bør nok sikte opp mot 2000-2500 kcal etterhvert siden du er i utvikling og det høres ut som du har en aktiv hverdag og meget nøkternt snop og alkohol inntak:
rytme: fra du står opp til du legger deg med jevn flyt av næringsstoffer hver 2-3 timer
fiber: 25 gram i løpet av dagen dvs. ca 5 gram per måltid (Frukt grønt og grovt korn og mel)
protein 2 gram/kg  = 110 dvs. ca 20 gram per måltid (egg, kjøtt, fisk, melk, pulver)
fett: minimum 20 gram men helst mot 40 gram = fra oljer, fisk og planter
Spis og kos deg med mat. Mat er så mye mer enn næring. For mange er det en del av sosial kultur. Jeg hadde ei skolevenninde som slanket seg til hun havnet på sykehuset. Nå 15 år senere går det bra. Hun snakket om å la seg være som hun er.

Jeg synes du gjør en bra jobb, venter litt på bøy, benk og mark jeg da. Disse tre er essensen i all trening for å bygge eller forme muskler.

Du bør jo så absolutt komme det til en av de sunne styrke og vektløfterklubbene i Trøndelag. her er det lite mas om kroppsvekt men mye mas om å løfte bøy, benk og mark. Både KK-67 i Trondheim og Melhus har flere dameløftere. I Skogn har du ei dame som løfter på høyt nivå. På sprek Verdalen har du ei som har lagt opp. I Steinkjer er jeg usikker på damene, men det er en hyggelig gjeng. vektløfterne på Nidelv i Trondheim har

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #41 : 25. juni 2008, 10:11 »
Frokost #1: cowboy (light for din del, lita jente vet du)
halv boks tomatbønner (varm opp)
50 gram /passe mengde kokt skinke som du steker
ett speilegg
Grønnsaker om magen fortsatt romler

Frokost #2: Lazy boyz ... girlz i ditt tilfelle
Rester av gårsdagens sunne middag (evt. da halve middagen dvs. du laget dobbel eller flere porsjoner)

Frokost #3: Tradisjonell OL topp med vri
Passe mye havrevelling med det du liker oppi for å få det ned.
2 stk knekkebrød med mye proteinmat på
evt. et stk grovbrød mye proteinpålegg + ett egg + noe grønt

Noen tips vedr mat og trening. Du bør nok sikte opp mot 2000-2500 kcal etterhvert siden du er i utvikling og det høres ut som du har en aktiv hverdag og meget nøkternt snop og alkohol inntak:
rytme: fra du står opp til du legger deg med jevn flyt av næringsstoffer hver 2-3 timer
fiber: 25 gram i løpet av dagen dvs. ca 5 gram per måltid (Frukt grønt og grovt korn og mel)
protein 2 gram/kg  = 110 dvs. ca 20 gram per måltid (egg, kjøtt, fisk, melk, pulver)
fett: minimum 20 gram men helst mot 40 gram = fra oljer, fisk og planter
Spis og kos deg med mat. Mat er så mye mer enn næring. For mange er det en del av sosial kultur. Jeg hadde ei skolevenninde som slanket seg til hun havnet på sykehuset. Nå 15 år senere går det bra. Hun snakket om å la seg være som hun er.

Jeg synes du gjør en bra jobb, venter litt på bøy, benk og mark jeg da. Disse tre er essensen i all trening for å bygge eller forme muskler.

Du bør jo så absolutt komme det til en av de sunne styrke og vektløfterklubbene i Trøndelag. her er det lite mas om kroppsvekt men mye mas om å løfte bøy, benk og mark. Både KK-67 i Trondheim og Melhus har flere dameløftere. I Skogn har du ei dame som løfter på høyt nivå. På sprek Verdalen har du ei som har lagt opp. I Steinkjer er jeg usikker på damene, men det er en hyggelig gjeng. vektløfterne på Nidelv i Trondheim har

Takk for tipset:)
Det skal keg ta med meg:P

Utlogget jente 19

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #42 : 25. juni 2008, 10:13 »
Syns det var litt liten respons på loggen min jeg Huh
er det ikke noen som har kommentarer og tips og komme med? Cheesy
Hadde satt STOR pris på det altså biggrin

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #43 : 25. juni 2008, 23:20 »
For min del ser det veldig jentete ut men... ( mye knebbrød, lite mat og INGEN tunge øvelser) Typisk perfekt dame trening og spising. Flink du.

Syns det var litt liten respons på loggen min jeg Huh
er det ikke noen som har kommentarer og tips og komme med? Cheesy
Hadde satt STOR pris på det altså biggrin

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: jeg slenger meg på loggbølgen:)
« #44 : 26. juni 2008, 01:59 »
For min del ser det veldig jentete ut men... ( mye knebbrød, lite mat og INGEN tunge øvelser) Typisk perfekt dame trening og spising. Flink du.

Vel, hvis du hadde tatt deg tid til å leste loggen i det heletatt hadde du fått med deg at hun jobber seg ut av en spiseforstyrrelse. Lettere sagt enn gjort men, det vet vel ikke du noe om. Fordi hun har strevd med spiseforstyrrelser spiser hun lite mat forskjell til meg og deg, men hun er klar over det og prøver å gjøre noe med det. Etter min mening bør hun faktisk ikke slenge inn masse tunge øvelser i treningsprogrammet før hun har jobbet seg opp på inntak av kcal. Vet ikke hva du mener med tunge øvelser, men det jeg mener er at hun kan godt kjøre mark, bøy og benk(regner med du tenker på disse tre når du sier tunge øvelser) men veldig lett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!