Skrevet av Emne: Puls og pulsklokke - Nytt spørsmål  (Lest 2861 ganger)

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Puls og pulsklokke - Nytt spørsmål
« #15 : 26. juni 2008, 20:09 »
en pulsklokke der du har funsksjoner som går på alder, vekt, høyde, kjønn osv osv, er en god måte å finne ut kcal-forbruket ditt i løpet av en treningsøkt.
det er en grei pekepinne hvis du passer på kostholdet ditt og det du har av inn/ut kcal i løpet av dagen.. så jeg ville anbefalt deg å bruke pulsklokken til det den er verdt, hvis du spør meg..

jeg bruker pulsklokke mest for puls, men jeg har ganske mange funskjoner på denne, og bruker den til kcal-forbrenning av og til, så runder jeg av, enten opp eller ned.

jeg synes pulsklokke er en fin remedie til treningen min, og bruker den ofte

mvh, johan

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Puls og pulsklokke - Nytt spørsmål
« #16 : 27. juni 2008, 21:00 »
Bare litt nysgjerrig. Har det noe å si om jeg stiller inn klokken på jogging eller tredemølle når jeg løper på mølla? Teller den annerledes da? Eller er det bare for å huske hva man trente?
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Puls og pulsklokke - Nytt spørsmål
« #17 : 27. juni 2008, 23:29 »
kan hende at du har funskjoner på klokka som går på hvis du setter den på "tredemølle", slik at tredemøllen tar i bruk flere funksjoner, men den store forskjellen er det nok ikke:)

den teller jo kcal dine på puls, men kan tenke meg at du forbrenner pittelitt mindre inne pga ulendt terreng feks... men det er absolutt bare jeg som tenker, og noe fasit har jeg ikke:)

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Puls og pulsklokke - Nytt spørsmål
« #18 : 01. juli 2008, 23:04 »
Nei! Du skal legge bort pulsklokka! Det eneste den klokka gjør med deg er å tigge fram mer ønsket forbrenning. Okei, nå skal jeg være ekstrem her, hva med å kutte bort all kondisjonstrening? Gjør noe du liker. Jeg har en følelse av at du bare drar på trening for å forbrenne fett. Du har ikke mer igjen å forbrenne... hva med å fokusere på å få deg litt muskler? Fokus på å spise litt mer, og trene riktig. Jeg vet det er tøft! Men jeg lover deg at det hjelper! Og du vil føle deg mer vel. Og treningen kan tilogmed bli lystbetont!

følte for å si det samme selv (ikke for å være frekk selvfølgelig!) jeg ville heller vert sammen med ei dame på 170 cm og 90 kg enn ei på 170cm og 45 kg for å si det slik... tenk på hva som er best for kroppen din, legg bort klokka og spis, gå til lege å få målt fett % din når du mener selv du er passelig, da vil nokk legen si att du enda er tynn og ikke har vondt av ett par ekstra kg med spekk og muskler!:)
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!