Skrevet av Emne: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt  (Lest 52135 ganger)

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #135 : 03. november 2008, 00:36 »

Og jeg syns det blir litt stygt å Rope at du kommer å tar Jesse Marunde, da han faktisk er Død....

Tror Marunde ville flira seg halvt ihjel av klippet og uttalelsen, så da får det vel gå

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #136 : 03. november 2008, 00:54 »
Tror Marunde ville flira seg halvt ihjel av klippet og uttalelsen, så da får det vel gå

Oh, the irony.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #138 : 03. november 2008, 09:00 »
Per hva er det du egentlig skriker? Det er jo rene Arnold-aksenten. Artige greier!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #139 : 03. november 2008, 11:56 »
Per hva er det du egentlig skriker? Det er jo rene Arnold-aksenten. Artige greier!

Det er egentlig slik at de beste videoene jeg har sett på nettet er av Leistner og Marunde for 185x20 i bøy, opp til Platz på 227x20 er det et stykke kan man si. Så det jeg prøvde å formidle etter løftinga var at jeg var på jakt etter samme/helst bedre resultat enn disse to. Når en spjæling på noen og 80kg (Ken Leistner) kan klare 20 rep på en så høg vekt, så skal jammen en som meg klare det og. Video av disse to har inspirert meg og det er et mål å klare det like bra som de viser i disse videoene (407lbs/185kg x 20).

Stallion 180kgx20
Jesse Marunde 407lbs x 20 reps
Dr. Ken Leistner 405lbs x 20 reps



Jeg har gjort en liten analyse:

Meg selv: 180x20: Totalt tid brukt: 2:49 Pause 18-19.rep: 11sec Pause mellom 19-20. rep:11sec
Jesse Marunde 185x20: Total tid brukt: 2:37 Pause 18-19.rep: 9 sec Pause mellom 19-20. rep: 9 sec
Dr. Ken Leistner: 185x23: Total tid brukt( på første 20 reps): 2:23 Pause 18-19.rep: 6 sec Pause mellom 19-20. rep: 6 sec (Pause mellom rep 22 og 23: 7 sec)

Det er også flere faktorer som er interessante, men som jeg ikke har tatt med her. F.eks: Kroppsvekt, % av 1RM

Det er artig å registrere at noen mener jeg jukser ved å "hvile" mellom de siste repsa. Til det har jeg bare å si: Test maksen i knebøy uten belte, siden så legger man på 84.5% (samme som 180kg er i forhold til min maks) av dette på stanga, og så ser man hvor mange reps man tar... Evt. se hvor høgt man kommer opp på 20 reps i prosenter i forhold til 1RM. Ken Leistner tok aldri mer enn noen få titalls kilo over det meste han kunne 20-reppe med. 20-rep styrke har ingen god styrkeoverføringsverdi  til 1RM-styrke, og er langtfra det optimale for 1RM-styrkeutvikling, men 20-rep i knebøy er mye mye hardere og mer ubehagelig enn 1RM.

Jeg har vært med på noen styrkeløft-stevner, og har derfor erfaringsgrunnlag å uttale meg på, og det er at å gjøre 20-rep all out i knebøy er veldig mye tyngre og mer smertefult enn å gjøre en maksrep der man tar i absolutt alt. Det er forståelig at styrkeløftere generelt ikke trener med 20-rep, fordi dersom det er kun maksstyrke som er viktig, hjelper 20-rep omtrent nada på dette (spesielt ikke om du har en ganske bra 1RM fra før). Likevel synes jeg innslag av 20-reppere kan være en grei avveksling og noe man absolutt kan prøve, både for å kjenne på hvordan det føles, og å utfordre seg selv og sine egne grenser. De som ikke har gått absolutt all out på et 20-rep sett i knebøy, de vet ikke hva det handler om. Smiley Just try it! Og post gjerne video, jeg liker godt å se andre slite. Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #140 : 03. november 2008, 12:06 »
Jeg tror faktisk at Platz hadde på seg ei løs styrkeløftdrakt når han gjorde 227x20. Det ser ihvertfall slik ut på videoen. Men dette var jo også tidlig på 90-tallet, etter at han hadde lagt opp som kroppsbygger. Så jeg tipper at han var god for mer på sitt beste på 80-tallet.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #141 : 03. november 2008, 15:28 »
Hvordan er beina dagene etter ett slikt sett?  Trener du bøy som vanlig igjen dagene etter eller har du lengre pause?
Ser også at dette er uten belte, det er jo helt sprøtt!:)
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #142 : 03. november 2008, 15:33 »
Jeg tror faktisk at Platz hadde på seg ei løs styrkeløftdrakt når han gjorde 227x20. Det ser ihvertfall slik ut på videoen. Men dette var jo også tidlig på 90-tallet, etter at han hadde lagt opp som kroppsbygger. Så jeg tipper at han var god for mer på sitt beste på 80-tallet.




Esszzz. platz sin var med kneewraps og drakt Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #143 : 03. november 2008, 16:37 »
Veldig imponerende knebøy Per.

Fantastisk film du hadde laget, du kan jammen med pine deg gitt  Grin
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #144 : 03. november 2008, 21:40 »
 
aktiviteten: Trente lett bøy dagen etter, men ikke mer enn opp til 130x3. Var sliten i ryggen kan du si.. Utenom at korsryggen var ganske knødd, så følte jeg meg ganske ok. Det var verre dagen etter den gangen jeg gjorde 172.5x19. Jeg regner med at kroppen tilpasser seg en del når du kjører mye høgrep.

Biffboy, takk for det! Smiley Du er ikke verst du heller til å pine deg selv! 

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #146 : 04. november 2008, 00:01 »
Haha! Sykt bra jobba, brølapen. 20x180 er rått!!  Grin Når blir det skikkelig styrkeløft på deg da?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #147 : 04. november 2008, 08:13 »
 
aktiviteten: Trente lett bøy dagen etter, men ikke mer enn opp til 130x3. Var sliten i ryggen kan du si.. Utenom at korsryggen var ganske knødd, så følte jeg meg ganske ok. Det var verre dagen etter den gangen jeg gjorde 172.5x19. Jeg regner med at kroppen tilpasser seg en del når du kjører mye høgrep.

Biffboy, takk for det! Smiley Du er ikke verst du heller til å pine deg selv! 
Utrolig at du klarer å pine deg såpass.... Tenkte på deg igår når jeg hadde supersett på 120 og 115 kilo, tror faen ikke jeg har hatt guts nok til å ta 20 reps på 120 engang....! Ryggen kollapser før låra tror jeg?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #148 : 04. november 2008, 10:03 »
Utrolig at du klarer å pine deg såpass.... Tenkte på deg igår når jeg hadde supersett på 120 og 115 kilo, tror faen ikke jeg har hatt guts nok til å ta 20 reps på 120 engang....! Ryggen kollapser før låra tror jeg?

Nedre delen av ryggen min pleide å gi seg før låra når jeg kjørte tilsvarende opplegg.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt
« #149 : 04. november 2008, 10:25 »
Nedre delen av ryggen min pleide å gi seg før låra når jeg kjørte tilsvarende opplegg.


PUMP!!!!!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!