Skrevet av Emne: særriøst!! venstre armen vil ikke vokse i takt med høyre???  (Lest 2027 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Ser bare mer og mer forskjell på høyre og venstre arm! høyre armen er mye grovere og større enn venstre, hva kan jeg gjøre? folk sier det retter seg ut etterhvert, men nå har jeg trent i snart 3 år!

Tips og råd?

Nesten flaut å ta av seg vettu, blir nesten sånn som Nadal(tennis spillerne) hvis du ser han fra høyre siden så ser han vel trent ut og ser du han fra venstre så skulle du ikke tro han trente i det hele tatt! vet jo at det kommer av at han er høyrehendt å bruker høyre hånda til å slå med!

Men ett litt dumt spørsmål som likevel jeg føler at jeg må stille!!! litt flaut men.... kan det være for at jeg alltid har runket med høyre hånda?? (FLAU)
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Per Ullv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Hahahahahahahahah!!! Honnør for den!

Tror nok ikke runkingen påvirker armstørrelsen så mye Smiley

Utlogget Knesk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Hahahahahahahahah!!! Honnør for den!

Tror nok ikke runkingen påvirker armstørrelsen så mye Smiley

Spørs vel hvor mange reps han bruker - om det holder med 25-36, så kanskje Wink
En dag uten trening er en dag uten mening. hviledag.

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

hehe :Smiley

Hva i tusan kan det være da? trener jo begge armene like hardt og kjører for det meste hantelcurls, konsentrasjons curl og en arms kabel curl for biceps for å kjøre en og en arm for har hørt at med stang curl så har man en tendens til å bruke den sterkeste armen mest... gjør også det samme med triceps hvor jeg også trener en og en arm av gangen!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Per Ullv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Hiv opp noen sammenligningsbilder så vi får se, sikkert bare du som overfokuserer og lager dette til et problem

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

gå litt ned på vektene, så du får kjørt strict med begge armer. kjenn at du får god kontakt på begge sider. er vanlig å være sterkere på feks høyre arm, og dermed blir det ikke akkurat mindre ugjevnt om du presser deg hardt hver økt Smiley
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Jepp, skal ta noen bilder senere idag! Men har 44cm på høyre armen om jeg spenner(ikke pump) og 42 på venstre armen(uten pump)! det synes ganske så greit, hele høyre armen både over og under arm ser mye grovere ut!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

gå litt ned på vektene, så du får kjørt strict med begge armer. kjenn at du får god kontakt på begge sider. er vanlig å være sterkere på feks høyre arm, og dermed blir det ikke akkurat mindre ugjevnt om du presser deg hardt hver økt Smiley

Sant så sant!! kanskje lurt å fortsette å kjøre stenhardt på base øvelsene og lettere på isolasjonsøvelsene? sånn at jeg klarer en 10-12 reps uten prob X 3 lissom å øke gradvis?
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Tuned

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Ser bare mer og mer forskjell på høyre og venstre arm! høyre armen er mye grovere og større enn venstre, hva kan jeg gjøre? folk sier det retter seg ut etterhvert, men nå har jeg trent i snart 3 år!

Tips og råd?

Nesten flaut å ta av seg vettu, blir nesten sånn som Nadal(tennis spillerne) hvis du ser han fra høyre siden så ser han vel trent ut og ser du han fra venstre så skulle du ikke tro han trente i det hele tatt! vet jo at det kommer av at han er høyrehendt å bruker høyre hånda til å slå med!

Men ett litt dumt spørsmål som likevel jeg føler at jeg må stille!!! litt flaut men.... kan det være for at jeg alltid har runket med høyre hånda?? (FLAU)

Anbefaler deg å starte med å runke med venstre handa! Kjør sett på 5x12 repitisjoner med korte pauser. Etter hver uke kan du øke med et sett. Pass også på å få i dei nok mat og sov mye så skal du se at framgangen kommer ^^

Nei, vil nok anbefale deg å gjøre som obey sier: Gå ned på vektene og kjør strict. Start _alltid_ med den venstre handa og stopp når den er utkjørt - ikke kjør flere reps på høyre.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
runke intervaller er tingen, med venstre da. 5x5 power runk program. 5 ganger per. dag, hver dag.
Blablabla

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
gå litt ned på vektene, så du får kjørt strict med begge armer. kjenn at du får god kontakt på begge sider. er vanlig å være sterkere på feks høyre arm, og dermed blir det ikke akkurat mindre ugjevnt om du presser deg hardt hver økt Smiley

Akkurat ! Det er dette du bør gjøre, tren med lette vekter og jobb deg oppåver etterhvert. Et tips er jo armhevinger som er bra for symmetrien etc.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
runke intervaller er tingen, med venstre da. 5x5 power runk program. 5 ganger per. dag, hver dag.

Du har vell mye erfaringer med dette regner jeg med!
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Du har vell mye erfaringer med dette regner jeg med!
Ja, det stemmer 5x5 er god trening skal jeg si deg! Men du må ta gode og tunge grep, vekter festes med vaiere.
Blablabla

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!