Skrevet av Emne: Protein pulver og kviser?  (Lest 11056 ganger)

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Protein pulver og kviser?
« : 27. juni 2008, 18:13 »
Er det en sammenheng i dette? Føler jeg får kviser med en gang jeg bruker proteinpulver.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Redigert2.0

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Protein pulver og kviser?
« #1 : 27. juni 2008, 18:39 »
Mitt tips er at det IKKE er noen sammenheng. Kviser varierer veldig, fra uke til uke, måned til måned, årstid til årstid. Det at du får utbrudd 'med en gang du bruker proteinpulver' tipper jeg at er en tilfeldighet. Men vi har forskjellig hud. Det jeg har funnet ut at betyr mest for kvisene, er klima og temperatur. Jeg har hatt kviser i omtrent 3 år nå, og da jeg stort sett er kvisefri fra mai til oktober, så kommer kvisene mer og mer jo nærmere vi kommer vinteren. De kommer gradvis bort mot vår- og sommeren. Hos en kompis av meg er det polar motsatt(polar opposite?).

Kviser kommer, og det at du slutter med proteinpulver gjør det neppe særlig bedre. Har du badstu på gymmet? - Ja da hopper du i badstua noen ganger i uka - Funker som FAEN!

Soling er også porr for kvisene sin del, så klart.


Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Protein pulver og kviser?
« #2 : 27. juni 2008, 18:55 »
Hvordan folk sier at det man spiser, feks proteinpulver ikke har noen sammenheng med kviser skjønner jeg ikke. Alt vi putter i oss vil påvirke hormonene i større eller mindre grad.
Hvor stor påvirkning et proteinpulver kan sikkert diskuteres men det vil uansett selvfølgelig være variabler pga genetikk, resten av kostholdet osv osv.

Mitt tips ville vært å hatt 2-3 uker med og så 2-3 uker uten, så ser man jo selv om det gir noen forskjellig effekt både på huden og formen.

At det er andre faktorerer enn akkurat proteinpulver som kan påvirke mer tror jeg så gjerne på, men at det ikke har noen sammenheng blir for snevert.

Hygiene generelt sett vil gi stort utslag, feks det å gå rundt og være svett hele tiden er ikke noe særlig, og skifte sengetøy for sjeldent osv
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget MSG

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Protein pulver og kviser?
« #3 : 27. juni 2008, 19:00 »
Bare et tips fra meg som har testet ut stort sett alt før jeg gikk til hudlege: det har minimal betydning. Selv om du legger om livsstilen din fullstendig, og isolerer ut alt som kan forårsake kviser, er det ikke sikkert du kommer særlig langt. Trust me - Gå til hudlegen er det beste valget du kan ta mener nå jeg!
Fersk juniorløfter -90 kg

210 - 150 - 245

Treningslogg!!

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Protein pulver og kviser?
« #4 : 27. juni 2008, 22:55 »
en jeg kjenner som var 25 år når dettA skjedde:

bestemte seg for å begynne å trene litt med vekter, å han begynte med kun protein pulver ved siden av og han fikk kviser på knærne faktisk.. kutta ut protein pulver helt å da blei det borte..!!
så ja du kan få kviser av protein pulver..

må legge til at han hadde aldri hatt kviser før!

Utlogget Mogwai

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 165

  • Backflip flash
Sv: Protein pulver og kviser?
« #5 : 28. juni 2008, 15:23 »
har hørt dette før selv, men har ikke opplevd noe

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Protein pulver og kviser?
« #6 : 28. juni 2008, 15:54 »
jeg fikk kviser av proteinpulver. jeg slet tilsynelatende med kviser, men visste ikke at det var pga. proteinpulver. For en stund sia bestemte jeg meg for å slutte helt med proteinpulver (av andre grunner). 2 uker etter var omtrent alt av kviser borte! nå, ett år etter at jeg slutta, så har jeg blitt helt kvitt alt som heter kviser, bortsett fra en og annen som dukker opp av og til, slik jeg vil tro de fleste får. I mitt tilfelle var det helt åpenbart proteinpulveret som hadde skylda.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Protein pulver og kviser?
« #7 : 28. juni 2008, 16:04 »
Jeg vet ikke om det kan være sant men jeg har opplevd noe sånt og.
Men jeg fikk det av karbohydrat pulver..
Engang brukte jeg både prot. og karb. pulver og fikk mange kviser så sluttet jeg med karb. pulver og det hjelp mye.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Laars

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Protein pulver og kviser?
« #8 : 12. juli 2008, 17:29 »
Jeg var hos en hudlege. Og hun sa at ingen ting av hva du spiser har noe å si på kviser. Det leste jeg også i et lege blad

Utlogget blupp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Protein pulver og kviser?
« #9 : 12. juli 2008, 17:35 »
Jeg var hos en hudlege. Og hun sa at ingen ting av hva du spiser har noe å si på kviser. Det leste jeg også i et lege blad

Fikk vite noe annet jeg når jeg var hos hudlege OG hudpleier. Der fikk jeg vite at ansiktet var delt inn i forskjellige soner, og de sonene har forskjellige grunner til at det blir kviser. F.eks så er pannen det området som påvirkes av hva man spiser.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Protein pulver og kviser?
« #10 : 12. juli 2008, 17:40 »
Jeg var hos en hudlege. Og hun sa at ingen ting av hva du spiser har noe å si på kviser. Det leste jeg også i et lege blad

nei vel.. da vil jeg gjerne ha ett veldig godt svar på hvorfor flere har fått kviser av protein pulver som nevnt i flere innlegg her.. les også det jeg skrev tidligere..

Utlogget Laars

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Protein pulver og kviser?
« #11 : 13. juli 2008, 19:33 »
Nei, det vet jeg ikke. Jeg hørte bare på hva hun sa og det som sto i hefte hun ga meg. Selv har ikke fått noe mer kviser av verken protein pulver eller carbo fuel.

Utlogget CG

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Protein pulver og kviser?
« #12 : 11. august 2008, 22:03 »
At du får kviser av proteinpulveret ditt er nok bare en tvangstanke! Jeg har selv slitt med kviser, og trodde selv at melk med sjokoladepulver var en årsak. Så jeg sluttet å drikke melk en periode og noen kviser forsvant. Dette er ren og skjær bullshit, en simpel tvangstanke som jeg ikke burde ha ofret et eneste nanosekund til. Kviser kommer og kviser går. Om sommeren har du generelt lite, pga mye sollys, mens om vinteren har du mye på grunn av mørke. I en uke har du kanskje ti, i den neste kanskje tre. Dette varierer, og er noe du må akseptere. Har du anlegg for kviser bør du med andre ord slutte å tenke, knake og fundere på hvilken mat du spiser - noe som ikke er godt for psyken din.

For å klarne opp i dette så forårsakes kviser av mange faktorer, spesielt gener. Stoffskifte, utvikling, stress, luftkvalitet osv. gir også utslag på kviser. Men, som nevnt, den viktigste faktoren er gener. Dette kan du ikke gjøre noe med selv. Ta heller livet med ro, vask deg skikkelig i fjeset morgen og kveld - gjerne med Clearasil eller Basiron AC. Dette er produkter som etser vekk uren hud, åpner porer i huden o.l. slik at du får vasket fjeset skikkelig - det skader ikke å skrubbe huden vet du!

Om noen år er du uansett kvitt faenskapet.

Utlogget Djammen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: Protein pulver og kviser?
« #13 : 18. august 2008, 17:12 »
Noen får desverre den reaksjonen what

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Protein pulver og kviser?
« #14 : 18. august 2008, 17:15 »
Så det vil si at masse kviser har høy status? Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!