Skrevet av Emne: PusiPusJenta  (Lest 8480 ganger)

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

PusiPusJenta
« : 28. juni 2008, 14:40 »
Heihei. Kjapp gjennomgang av "livshistorien". Er ei jente på 20 år. 169 cm høy, veier mellom 47-48 kg. Slitt med anoreksi siden jeg var 17, slanket meg da fra 56-57 kg og ned til 34. Var da nær ved å få hjertestans. Mensen forsvant på 52 kg, og jeg har ennå ikke fått den igjen. Trener styrke 3 ganger i uken, jogger 3-4 ganger i uken, og går morgenturer alt fra 2-5 ganger i uken. Prøver å klemme inn noen pilates økter også, men bruker dvd og har trent meg lei på den, så tenkte jeg skulle kjøpe en ny biggrin Vurderer også å begynne med yoga for å bli litt mer "kjent" med kroppen min, da jeg absolutt ikke trives i den. Jeg vil ikke lenger si at jeg har anoreksi, men har kanskje gått litt over til ortoreksi. Jeg har et veldig forvrengt bilde av hvordan jeg ser ut, og jeg får ekstremt dårlig samvittighet av å spise noe som ikke er 100% rent eller sunt. Også det å droppe en treningsøkt er grusomt for meg, selv om jeg føler meg sliten - noe jeg veldig ofte gjør. Så ha litt tålmodighet med meg. Noen dager har jeg det bra, mens andre dager ser jeg meg selv som feit og mislykket. Har vansker med å ta til meg tips og råd, men jobber med det. Er ikke bare bare å skulle komme seg ut av en spiseforstyrrelse, men det er ingenting mer i hele verden jeg ønsker enn å bli kvitt dette, eller hvertfall få redusert det. Det sliter mye på psyken å tenke på trening, mat og kropp 24/7.
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: PusiPusJenta
« #1 : 28. juni 2008, 14:49 »
Jeg har en søster som er ganske lik deg vil jeg anta. Min anbefaling til deg ang. treningsforum er å ikke være her. Prat med profesjonelle og la de styre alt som har med treningen og kostholdet å gjøre. Jenter flest her inne (på treningsforum) har ganske mye lavere fettprosent enn hva som er normalt tipper jeg, og om du er syk er det bedre å ikke se logger hvor jenter spiser helt rent og gjerne deffer ol. Kom deg opp i vekt med profesjonell hjelp, spis sjokkis osv og tren på siden slik at du får litt masse når du likevel bulker. Bruk tid med venninner som ikke trener, dra ut i helgene og nyt livet ellers. Lykke til Smiley

Mvh,
Andreas

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: PusiPusJenta
« #2 : 28. juni 2008, 14:58 »
Denne uken har sett slik ut på treningsfronten:

Mandag 23.06:
Oppvarming: Rollerblades ned til senteret. Sikkert litt av et syn ned alle de bakkene, og ikke stått på flere år blush
Hoveddel: 46 min. jogging på mølle.
Nedtrapping: 10 min. rolig gange på mølle.

Knebøy
20 kg x10
25 kg x10
27,5 kg x10
30 kg x 10 (Ny pers!)

Strakmark
20 kg 3x10

Bicepscurl m/stang
12,5 kg 2x10
15 kg x10

Triceps Pushdown
11,25 kg x12
12,5 kg 2x12

Utfall m/stang
17,5 kg x10 hvert bein

Crunch i maskin
55 kg 1x12
57,5 kg 2x12

Ben press
60 kg 3x10

Crunch på stor ball
3x25

Crunch m/hevede ben
x35
x30
x30


Tirsdag 24.06:
Kardio: Morgentur før frokost. 65 min. hvorav 30 minutter var jogging.
Snittpuls: 133. Maxpuls: 184. Kcal: 461 og 26g fett
Sovnet etter frokost, og våknet og har følt meg skjelven og kvalm i hele dag.
Trent stretching hjemme, det var veldig deilig.


Onsdag 25.06:
Oppvarming: Syklet ned til senteret. Tid: 07:27 min. Snittpuls: 120. Max: 159. Kcal: 37.
Hoveddel: Jogging i 46 min. Snittpuls: 167. Maxpuls: 192. Kcal: 454 og 20g fett.
Nedtrapping: Avsluttet med 10 min rolig gange.
Syklet hjem fra senteret. Mest oppoverbakker. Tid: 14:06 min. Snittpuls: 137. Max: 160. Kcal: 97.

Sidehev m/hantler
3 kg 2x12
4 kg x4 + 3 kg x5

Benkpress m/stang på step
15 kg x12
17,5 kg x12
20 kg x12 (Den reiv godt!)

Sittende roing
30 kg x12
32,5 kg 2x12

Rygghev
x10 enkle
2x10 m/ 2,5 kg vektskive

Brystpress apparat
22,5 kg x12
22,5 kg 2x10

Nedtrekk
21,25 kg x12
22,5 kg 2x12

Nedre rygg apparat (føles som en meningsløs øvelse)
27,5 kg 3x12

Skrå Situps
2x25 til hver side

Crunch på stor ball
3x25

Crunch m/hevede ben
x35
x30
x30

Planken
3x45 sek


Torsdag 26.06:
Hviledag. Ikke gåtur engang. Helt utslitt..


Fredag 27.06:
Oppvarming: 5 min rask gange på mølle.
Hoveddel: Jogging i 46 min.Snittpuls: 176. Maxpuls: 202, over max. Kcal: 499 og 22g fett.
Nedtrapping: Avsluttet med 10 min gange. Snittpuls: 142. Maxpuls: 155. Kcal: 75 og 5g fett.

Knebøy
20 kg x10
25 kg x10
27,5 kg x10
30 kg x 10

Strakmark
20 kg 3x10

Bicepscurl m/stang
12,5 kg x10
15 kg 2x10

Triceps Pushdown
11,25 kg x12
12,5 kg 2x12

Utfall m/stang
17,5 kg x10 hvert bein

Crunch i maskin
55 kg 1x12
57,5 kg 2x12

Ben press
60 kg 3x10

Crunch på stor ball
3x25

Crunch m/hevede ben
x40
x30
m/ 2,5kg på brystet x25


Lørdag 28.06:
Kardio: Morgentur før frokost. 91 min. hvorav 30 min. var jogging.
Snittpuls: 140. Maxpuls: 191. Kcal: 656(!!) og 42g fett
Det er den verste morgenkardioen jeg har hatt. Har så vondt i hodet at jeg tror jeg spyr. Gikk en ny runde som visst var aaaalt for lang. Skulle bare gå en times tid jeg. Men måtte jo komme meg hjem og.. jaja..
Lurer på å ta noen stretching-øvelser i dag også. Er så deilig og avslappende (noe jeg virkelig trenger!)

I morgen da.. hadde vært deilig med en fridag, men spørs om jeg klarer Sad


Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: PusiPusJenta
« #3 : 29. juni 2008, 03:45 »
Jeg kommenterte og du ignorerte. Det er jo helt tydelig at du er syk og aldeles ikke burde konse masse på å få bra feedback eller hva du søker her på nett. Kutt tf.no og kom deg til lege og sjokkis. Seriøst.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: PusiPusJenta
« #4 : 29. juni 2008, 04:36 »
Seriøst. Akkurat nå er jeg i alkoholpåvorket tilstand, men sier meg enig med Andreas. Du trenger langt mer enn feedback på trening og kost samt bilder. Du har enda ett problem som kan hindre deg videre. Få deg hjelp!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: PusiPusJenta
« #5 : 29. juni 2008, 06:44 »
Ser veldig bra ut dette, bare å få i seg nok proteiner og karbo etter trening (anbefaler weider body shaper) så blir du nok i superform på ett øyeblikk Smiley

Ser ikke noe galt i å ville spise sundt, bare man spiser nok av det som er sundt Wink
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: PusiPusJenta
« #6 : 29. juni 2008, 10:21 »
Ser veldig bra ut dette, bare å få i seg nok proteiner og karbo etter trening (anbefaler weider body shaper) så blir du nok i superform på ett øyeblikk Smiley

Ser ikke noe galt i å ville spise sundt, bare man spiser nok av det som er sundt Wink

Har trent slik i en god stund nå, og får ikke overskudd i det hele tatt. Lurer på hvor lenge jeg skal klare å holde det gående slik. Blir helt utkjørt. Var dårlig i hele går, kvalm, svimmel og kaldsvettet
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: PusiPusJenta
« #7 : 29. juni 2008, 10:34 »
Har trent slik i en god stund nå, og får ikke overskudd i det hele tatt. Lurer på hvor lenge jeg skal klare å holde det gående slik. Blir helt utkjørt. Var dårlig i hele går, kvalm, svimmel og kaldsvettet

OK, pusen, saken er den at du MÅ ha næring for å få overskudd og fremgang!
Dersom du ønsker en STRAM kropp så må du ha MUSKLER, muskler trenger proteiner og næring.
Den nydeligste jenta jeg kjenner, en blondine som ser ut som om hun har vandret rett ut av Playboy, veier faktisk 70 kg(!!). Hvorfor? Fordi hele kroppen hennes er som en spent stålfjær grunnet trening, herunder styrketrening.

Det du gjør nå er å ikke å slanke bort fett, for det har du sannsynligvis ikke noe videre av i utgangspunktet. Det du nå gjør er å slanke vekk MUSKLER. Kroppen bryter ned muskelmasse for å få energi, på samme måte som den bryter ned fett for å få energi ved kaloriunderskudd. Det er grunnen til at mange styrkeløftere, vektløftere og strongmen er lubne/feite, de vil rett og slett ikke miste muskler sammen med fettet. For ditt vedkommende er det snakk om KUN å miste muskler da fettet sannsynligvis er borte allerede (men det blir vanskelig å si noe konkret om hvor ille ute å kjøre du er uten å se bilde, og i alle tilfeller er ikke jeg psykolog Sad ).

Det du trenger er nok en streng kjæreste/bror/forelder etc. som du stoler fullt og helt på, som kan ta STYRINGEN og rett og slett legge både treningsplanen og dietten fullt og helt i hans/hennes hender, for som du sier så greier du ikke selv å objektivt analysere og forholde deg til den situasjonen og virkeligheten du befinner deg i. Du trener vanvittig mye og vil kollapse totalt uten mer næring.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: PusiPusJenta
« #8 : 29. juni 2008, 10:48 »
OK, pusen, saken er den at du MÅ ha næring for å få overskudd og fremgang!
Dersom du ønsker en STRAM kropp så må du ha MUSKLER, muskler trenger proteiner og næring.
Den nydeligste jenta jeg kjenner, en blondine som ser ut som om hun har vandret rett ut av Playboy, veier faktisk 70 kg(!!). Hvorfor? Fordi hele kroppen hennes er som en spent stålfjær grunnet trening, herunder styrketrening.

Det du gjør nå er å ikke å slanke bort fett, for det har du sannsynligvis ikke noe videre av i utgangspunktet. Det du nå gjør er å slanke vekk MUSKLER. Kroppen bryter ned muskelmasse for å få energi, på samme måte som den bryter ned fett for å få energi ved kaloriunderskudd. Det er grunnen til at mange styrkeløftere, vektløftere og strongmen er lubne/feite, de vil rett og slett ikke miste muskler sammen med fettet. For ditt vedkommende er det snakk om KUN å miste muskler da fettet sannsynligvis er borte allerede (men det blir vanskelig å si noe konkret om hvor ille ute å kjøre du er uten å se bilde, og i alle tilfeller er ikke jeg psykolog Sad ).

Det du trenger er nok en streng kjæreste/bror/forelder etc. som du stoler fullt og helt på, som kan ta STYRINGEN og rett og slett legge både treningsplanen og dietten fullt og helt i hans/hennes hender, for som du sier så greier du ikke selv å objektivt analysere og forholde deg til den situasjonen og virkeligheten du befinner deg i. Du trener vanvittig mye og vil kollapse totalt uten mer næring.

Men uansett da, hvis det er muskler som forsvinner.. hvorfor går jeg da ikke ned i vekt (ikke at det er målet, men jeg lurer på hvorfor?) Kan ofte oppleve at vekten går OPP. Det passer liksom ikke helt sammen med teorien din.. Bilder finner du forrsten her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=73851.0
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: PusiPusJenta
« #9 : 29. juni 2008, 11:00 »
Når du når et visst punkt vil kroppen tviholde på det som er igjen. Å slanke bort ribbeina, huden eller håret går ikke og det er alt du har igjen på kroppen din, vennen min. Små variasjoner i kroppsvekt er helt naturlig, det har nok mest med væskebalansen din å gjøre. Vann har du nok fortsatt igjen i kroppen.

Helt ærlig: blir du magrere nå kan du spille statist i en film om konsentrasjonsleire fra 2.verdenskrig Sad




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: PusiPusJenta
« #10 : 29. juni 2008, 11:03 »
Dere prater til en vegg. Bare gi opp!

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: PusiPusJenta
« #11 : 29. juni 2008, 11:13 »
Dere prater til en vegg. Bare gi opp!

Dersom jeg kan overtale "veggen" til å få i seg såpass med næring at hun faktisk får et par pupper, så har jeg gjort verden til et bedre sted for alle oss som er glade i slike Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: PusiPusJenta
« #12 : 29. juni 2008, 11:19 »
Noen bør permbanne denne personen. Vet ikke hvor mange profiler hun har opprettet inne på ulike forum nå. Men dette er bare en av veldig mange profiler hun har startet.

Dette er en veldig veldig syk person, som trenger hjelp hun ikke kan få her på internett.

Til evt. mod. Steng tråden og steng bruker ute på IP.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: PusiPusJenta
« #13 : 29. juni 2008, 11:19 »
Hei Pusipusjenta!  Jeg har skrevet et svar til deg før, på den tråden der du har bildene dine.  Din adferd på denne tråden forsterker inntrykket av at du har et alvorlig problem.  Jeg vil gjenta de to rådene som jeg ga deg i mitt forrige svar:
 * Søk profesjonell assistanse.
 * Tenk gjennom alle de tingene som du liker å gjøre som ikke har noen verdens ting med kropp, trening osv. å gjøre.  Gjør disse tingene minst EN TIME MER hver dag.  

Det første rådet har du nok hørt mange ganger, og du har nok en og annen gang tatt det til følge også.  Jeg anbefaler sterkt mitt andre råd.  Du bare MÅ bryte det monomane tenkesettet ditt!
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: PusiPusJenta
« #14 : 29. juni 2008, 18:59 »
Dersom jeg kan overtale "veggen" til å få i seg såpass med næring at hun faktisk får et par pupper, så har jeg gjort verden til et bedre sted for alle oss som er glade i slike Smiley

Sier ikke nei takk til det.. Føler meg veldig lite kvinnelig Sad Kan da umulig hjelpe å bare legge på seg da? Tror du jeg kan spise mye mer enn det jeg gjør nå uten å legge på meg masser med fett? Kan jeg unne meg litt godsaker når jeg nå reiser på ferie?
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!