Skrevet av Emne: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?  (Lest 32217 ganger)

Utlogget nuthugger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #150 : 02. august 2008, 12:14 »
Hei,

Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?

Nei, ikke basert på nivået han hadde da han døde i 1973. Det kan vel de fleste bare innse, det er jo bare å se på legendene i UFC. De som var med i de 3 første f.eks. har ikke sjangs mot dagens utøvere, men det har tross alt gått 15 år siden starten i 1993.

Bruce Lee drev med fullkontakt på 60-tallet og de eneste konkuransene som var i USA den gang var poengkamper med lite eller uten kontakt i Karate eller ren boksing. Bruce drev ikke med ren boksing og synes poengkamper var bortkastet tid. Han kalte det forøvrig "Swimming on dry land".  Jeg tror forøvrig at ingen av dagens utøvere av fullkontakt kickboksing, thai boksing eller mma ville ha konkurrert i en poeng kamp uten kontakt, så deres fight record ville også ha vært 0.

Fullkontakt kickboksing kom til USA i 1970, og da var Bruce tilbake i Hong Kong for å starte en filmkarriere og resten er som sagt historie. Den første kampen i fullkontakt var mellom Joe Lewis og Greg Baines. Joe Lewis vant på knockout. Joe Lewis var en elev av Bruce Lee. Her er en link til den kampen: http://www.youtube.com/watch?v=67NdOX2lj-k

Nivået på denne kampen er sett med dagens øyne ikke spesielt bra, men i 1970, så var det meget bra.

I disse dager 35 år siden Bruce Lee døde så kan selv en amatør delta i amatør mma kamper i f.eks. danmark under BVT(Beginners Vale Tudo) eller andre steder, så utviklingen har kommet for å bli i allefall i utlandet. Her i landet spørs det vel om det noengang blir godtatt av riktige organ i norge osv, siden proff boksing ikke er det.

-Willy

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #151 : 02. august 2008, 15:35 »
nuthugger: Endelig et mer nøytralt og adekvat innlegg fra en Bruce Lee fan! Du skal få honnør for å ha skrevet et godt og reflektert innlegg fra "Bruce Lee" leieren :-)

Angående Joe lewis, så er ikke den kampen blant det værste jeg har sett. Han hadde absolutt slagstyrke, og som klippet viser, har han grei teknikk og kampvilje. Det er dog ikke et imponerende nivå sammenlignet med dagens - noe du selv påpeker!

Det er synd at Joe Lewis fremstår med både storhetstanker og kvalmende selvgodhet, noe som også går igjen i hans beskrivelse av Bruce Lee. Det hadde vært av mer verdi å sett en Joe Lewis på bakkejorden, slik at hans beskrivelser av feks sparringsøkter med Bruce Lee hadde hatt en verdi.


Utlogget flisaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 592

  • Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #152 : 13. august 2008, 23:44 »
Det blir som å spørre om hvor god Tony hawk er på Snowboard....

Bruce Lee er god å sparke å slå, men jeg tviler at han kan alle "trixene" til de i mma Smiley men før alt jeg vet kan han ha en god sjangse ( :!
18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #153 : 15. august 2008, 21:59 »
Har ikke gidda å lest gjennom alle 11 sidene med innlegg på denne tråden, så jeg skriver bare det jeg tror.

Hadde Bruce Lee hatt sjangs i dagens mma? I en cagefight eller en ring, kanskje Bruce hadde fått juling, dersom han hadde havnet på bakken.. men jeg tror ikke Lee hadde vært et lett bytte. Mannen var nok minst like god som ryktet hans tilsier, og dersom et av sparkene eller slagene hans skulle treffe der han hadde siktet.. Jeg kan ikke tenke meg noen, noensinne som kunne opparbeide samme hurtighet i sparkene som Lee.. Dessuten var det dette han klarte med å samle all energien i et enkelt slag eller spark som f eks dette one inch slaget:  http://www.youtube.com/watch?v=NS6aMdskKSo

mma fighter vs Bruce Lee i en kamp på liv og død på gata.. Bruce Lee hadde nok truffet et vitalt trykkpunkt, og det ville vært det hele.   

Citius, Altius, Fortius

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #154 : 18. august 2008, 00:29 »
Har ikke gidda å lest gjennom alle 11 sidene med innlegg på denne tråden, så jeg skriver bare det jeg tror.

Hadde Bruce Lee hatt sjangs i dagens mma? I en cagefight eller en ring, kanskje Bruce hadde fått juling, dersom han hadde havnet på bakken.. men jeg tror ikke Lee hadde vært et lett bytte. Mannen var nok minst like god som ryktet hans tilsier, og dersom et av sparkene eller slagene hans skulle treffe der han hadde siktet.. Jeg kan ikke tenke meg noen, noensinne som kunne opparbeide samme hurtighet i sparkene som Lee.. Dessuten var det dette han klarte med å samle all energien i et enkelt slag eller spark som f eks dette one inch slaget:  http://www.youtube.com/watch?v=NS6aMdskKSo

mma fighter vs Bruce Lee i en kamp på liv og død på gata.. Bruce Lee hadde nok truffet et vitalt trykkpunkt, og det ville vært det hele.   



Du hadde gjort deg selv et tjeneste ved å lese "alle de elleve sidene", så hadde du kanskje ikke skrevet et slikt idiotisk innlegg.

*Rettelse*
Idiotiske innlegg vedrørende Bruce Lee er faktisk å finne uavhengig kunnskapsnivå...




Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #155 : 18. august 2008, 00:40 »
Har ikke gidda å lest gjennom alle 11 sidene med innlegg på denne tråden, så jeg skriver bare det jeg tror.

Dessuten var det dette han klarte med å samle all energien i et enkelt slag eller spark som f eks dette one inch slaget:  http://www.youtube.com/watch?v=NS6aMdskKSo

mma fighter vs Bruce Lee i en kamp på liv og død på gata.. Bruce Lee hadde nok truffet et vitalt trykkpunkt, og det ville vært det hele.   



Fantastisk.

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #156 : 18. august 2008, 08:33 »
Explosive=Radio Starr?
...but inside doesnt matter...

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #157 : 18. august 2008, 09:41 »
Fantastisk.
rart at dette fantastiske våpenet er så lite brukt i mma??? et enormt potensiale dette slaget her altså! Så effektivt at det er laget en egen kommentar om det:
http://uk.youtube.com/watch?v=Kx9iPFMriz0&feature=related
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Zuul

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #158 : 18. august 2008, 10:12 »
Hvorfor ikke bruke Dim Mak?  what

http://en.wikipedia.org/wiki/Dim_Mak

Funka som ei kule for Jean Claude og de gutta

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #159 : 18. august 2008, 21:47 »
Jeg synes de one-inch video'ne er så bra. Hvorfor står de som blir slått alltid med beina parallellt? Og hvorfor står det alltid en stol bak som de kan snuble i? Jeg tror et sånt überslag funker best på godt brisne folk i taxikø. Eller på de som har hatt honnørbillet på trikken noen år...
...but inside doesnt matter...

Utlogget MartialArtsLoco

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #160 : 10. august 2010, 22:21 »

Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens mma?
Nå skal ikke jeg snakke om at jeg har så mye peiling, MEN!

Det er ikke noe vits å kritisere Bruce Lee.
Han var god for sitt.
Om han hadde vært god i dagens mma, det er jeg også usikker på, men om han hadde trent seg opp for mma fra starten så er jeg temmelig sikker på at han hadde blitt god med det talentet og viljestyrken han hadde!  Grin, og slutt og sammenlikn han med mma. Det er ikke det denne tråden er til for. Den er for å se folk sine meninger om hvordan han hadde vært i mma. Bruce Lee hadde ikke vært kjent i dag om han ikke hadde gjort det han hadde gjort! Så i stedet for å sitte å kritisere han, burde vi heller takke han for den kampsporten han har gitt oss  Smiley

Og i filmene: Det er ingen som vet om han hadde "fake stønt, eller om han faktisk gjorde det selv!"
Ta f.eks. Jackie Chan, som eksempel. Han gjør alle triksene sine selv. Han bruker ikke tau eller noe fake  biggrin



Utlogget Dc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #161 : 10. august 2010, 23:24 »
Om Brucern hadde klart seg i dagens mma? Det er jeg ikke sikker, selvom han hadde fått tid til og trene seg opp. Er ikke mange stående mma kamper du ser idag, mesteparten er på bakken, du er heldig hvis du ser en stående KO Smiley

Men alt det pisset som noen her skriver om at han kun var skuespiller med fine filmtriks og ingen habil fighter bør nok sjekke ut mer en bare kinofilmene til Bruce.

Dette er en dokumentar om livet til bruce, mest om treningen hans: Bruce Lee: A Warrior's Journey (2000)

Mannen var kjapp som lynet selv, partnerne hans hadde blokken oppe da slaget til bruce var på vei tilbake. Du ser bruce i kontaktturneringer, i gatekamper på hustak, hvor motstanderen har kniv + mer. Anbefaler folk og se den hvis de ikke har gjort det.

Hadde bruce klart og holdt seg på beina under en mma kamp så tror jeg folk skulle ha slitt med og fått has på han, hadde dem dog fått han ned så hadde han sliti.

I K1 derimot tror jeg han kunne ha gjort det bra hvis han hadde oppdatert seg litt.
-When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you will be successful-

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832


Utlogget Dc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #163 : 11. august 2010, 00:00 »
Nå snakker han om poengturnering er, ikke mma etter som jeg har forstått det. Men ja, i en streetfight så hadde jeg holdt en knapp på Bruce.
-When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you will be successful-

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #164 : 11. august 2010, 01:41 »
Det er nettopp det, ingen av oss vet det..

Jeg vet ikke, dere vet ikke.. INGEN vet.. Derfor blir det teit av OSS å tru noe som helst. Man kan annta, å da er det dens egen personlige mening det går på. Og det er samma hvor mye kunnskap man har om MMA når man ikke har kunnskap om f.eks JKD eller den personen det gjelder.



Shemahzai, slutt ta ord ut av sammenheng.. jeg svarte på en fyr med samme mynt. Starter alldri personangrep - selv om det ikke var personangrep. Og ja du en veldig irriterende type, slenger dritt, sitter høyt på sin høye hest å trur det du sier er lov.


Hvis det er uklart hva jeg mener med Bruce Lee hadde klart seg i MMA så er det sånn her:

Jeg trur Bruce Lee har veldig bra potensial i ringen. Han har styrke, utholdenhet, speed, erfaring med slosskamper. (fra gata - som kimbo, som har som sagt igjen klart å slå erfarne mma utøvere selv om de ikke var de beste, det vil jeg kalle å klare seg brukbart!).

Med litt trening og få forståelse av hva MMA er, trur jeg Bruce Lee, ja hadde gjort det brukbart! Dvs ca som Kimbo. Klarer å ta et par motstandere som har erfaring fra det.


Hvis dere er uenig, så tru hva dere vill, så trur dere hva jeg vill! - som flere andre trur her, men det er bare dere som ikke trur bruce hadde klart seg som er aktive til å poste. Kommer ikke til å skifte mening uansett.

The end - (?)


Drevet med Jet Kune Do i Moss? Sammens med Alslie karene??

Trivelige folk:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!