Skrevet av Emne: Hvordan vinne barslagsmål  (Lest 18226 ganger)

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #60 : 11. juli 2008, 20:42 »
dette er ikke den type palm strike jeg snakker om.
på vår versjon så har vi ikke fingrene knyttet!

Når det kommer til knyttet vs åpen hand så er det ingen tvil hva som er skumlest!

Det er ikke uten grunn at det i forsvaret kun brukes åpen hånd, skulle man treffe feil med knyttet neve så er man stort sett sat ut av spill!

Slå allt du makter inn i en betong vegg med åpen hånd og treff med nederste delen av håndflaten.
det går fint, men jeg tror nok du ikke burde prøve å gjøre det samme med knyttet hånd!

Kraften i slaget er lik som om man bruker knyttneve! Og den er like raskt, men det trengs tilvending å bruke det. Dette slaget trener vi alltid mot nese regionen.




Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #61 : 12. juli 2008, 06:49 »
En betongvegg og et ansikt er ikke akkurat helt det samme da Wink

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #62 : 12. juli 2008, 20:31 »
En betongvegg og et ansikt er ikke akkurat helt det samme da Wink


Nei det er det ikke, men deler av kraniet er like hardt, og det var for å ilustrere ett poeng Smiley

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #63 : 15. juli 2008, 00:58 »
min erfaring er å droppe palmstrikes. om man først havner i et slagsmål, så er det ingen vits i å spare på hendene. En knyttneve er hardere og gjør mer skade, man har bedre rekkevidde og man treffer bedre med rette slag. Palmstrikes er vanskelig å få til når man slår rett, og man er avhengig av å få en skikkelig fulltreffer med "bunnen" av hånden i en hook. Med knyttede never, har man flere alternativer: Rette slag, hooks, uppercuts osv. Samt at det som regel gjør mer skade og det er enklere å kutte osv.

Sier ikke at palmstrikes IKKE fungerer, men min mening er at knyttede never er en bedre måte å slå på (Med mindre du driver med vale tudo og gjerne vil gå tre kamper på en kveld).

Er forøvrig også enig i at man burde være forsiktig med ballespark.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #64 : 15. juli 2008, 02:29 »
Sitat
det var jo ikke et useriøst innlegg engang... Er du syk?

haha tenkte jeg å

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #65 : 15. juli 2008, 02:35 »
Vell en god grunn til å spare på hendene er at du vet aldrig om det kommer flere angripere, og det er greit om hendene fungerer da også.

Du må ikke forveksle det slaget jeg mener med det som det er bilde av lengre opp!

Det slaget jeg henviser til er strake fingre og man treffer med nedre del av håndflaten måt nesa.
Men du har rett i at man ikke kan bokse med slike slag, men man skal vell heller ikke bokse på gata, det handler om å ende en situasjon fortest mulig og komme seg vekk.

Og man bruker ikek slaget alene, men man leverer det samtidig som man går ut på siden av motstanderen.
Men det er tydlig at det bare er meg som er av denne meningen Cheesy

Innen ckm så trener vi alltid på å komme oss unna situasjonen, de slagene som nevnes krever at man går inn i motstanderen. Jeg vill si at har man muligheten så går man heller på yttersiden av motstanderen for å holde rømningsveien åpen.

Irriterer meg at det er så vanskelig å forklare i ord hva jeg mener!

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #66 : 15. juli 2008, 15:26 »
min erfaring er å droppe palmstrikes. om man først havner i et slagsmål, så er det ingen vits i å spare på hendene. En knyttneve er hardere og gjør mer skade, man har bedre rekkevidde og man treffer bedre med rette slag. Palmstrikes er vanskelig å få til når man slår rett, og man er avhengig av å få en skikkelig fulltreffer med "bunnen" av hånden i en hook. Med knyttede never, har man flere alternativer: Rette slag, hooks, uppercuts osv. Samt at det som regel gjør mer skade og det er enklere å kutte osv.

Sier ikke at palmstrikes IKKE fungerer, men min mening er at knyttede never er en bedre måte å slå på (Med mindre du driver med vale tudo og gjerne vil gå tre kamper på en kveld).

Er forøvrig også enig i at man burde være forsiktig med ballespark.

Jeg er helt enig!

Vell en god grunn til å spare på hendene er at du vet aldrig om det kommer flere angripere, og det er greit om hendene fungerer da også.

Du må ikke forveksle det slaget jeg mener med det som det er bilde av lengre opp!

Det slaget jeg henviser til er strake fingre og man treffer med nedre del av håndflaten måt nesa.
Men du har rett i at man ikke kan bokse med slike slag, men man skal vell heller ikke bokse på gata, det handler om å ende en situasjon fortest mulig og komme seg vekk.

Og man bruker ikek slaget alene, men man leverer det samtidig som man går ut på siden av motstanderen.
Men det er tydlig at det bare er meg som er av denne meningen Cheesy

Innen ckm så trener vi alltid på å komme oss unna situasjonen, de slagene som nevnes krever at man går inn i motstanderen. Jeg vill si at har man muligheten så går man heller på yttersiden av motstanderen for å holde rømningsveien åpen.

Irriterer meg at det er så vanskelig å forklare i ord hva jeg mener!

Vi skjønner godt hva du mener, det er bare det at vi er av en annen oppfatning. Jeg har trent med begge deler, og etter prøving og feiling forstått hva som er mest og minst effektivt.
All that is gold does not glitter...

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #67 : 25. juli 2008, 00:43 »
om slag med åpen hand er effektiv, er vel bare å se på Bas` sine gamle kamper:)
Har trent flere ting, og skal være den første til å innrømme at, ja, jeg anbefaler andre å slå med åpen hand..men når dritten møter vifta, så glemmer jeg selv det! knyttneven min kommer så fort at jeg ikke rekker å tenke på å slå med åpen hand:p  Og nei, ikke gateslagsmål men på jobb. Er livredd for å slåss på byen..skumle greier...

Utlogget Tore Normann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Go Heavy Or Go Home!
Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #68 : 25. juli 2008, 00:59 »
men står du ovenfor et flertall er det som oftest lite vits i å tenke hva Bas' ville gjort, eller hvordan en skal slå, eller løpe rundt hjørnet etter våpen..
enkelt og greit miste kontrol og aim where it hurts..
Men alt detta avhengiger av flertallet og først og fremst om det er en vei utenom...
“It ain’t about how hard you hit...
It’s about how hard you can get hit and keep moving forward!
How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!“
 
 -Rocky Balboa

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #69 : 25. juli 2008, 18:22 »
Tror man bør droppe palmstrikes stående, og heller kjøre de (samt albuer) på eventuell ground and pound fremfor å bare svinge vilt med knytta never. Kjenner folk som har forsøk å gå Fedor i fylla og bare har meisla hendene sine rett ned i asfalten. Mucho sucko. Tongue
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #70 : 26. juli 2008, 01:58 »
haha:D håper jeg får sett det en gang...full dust som skal banke en stakkar, bommer og måker handa i asfalten:p

Utlogget _Fade_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #71 : 03. august 2008, 05:14 »

deleted
Heavy Stupid

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #72 : 03. august 2008, 05:54 »
Kommer nesten rett fra vaktjobb nå, og politiavhør. Kom tre tøffe bolere med over 200 i benken og dissa meg fordi jeg hadde så stor mage og tynne armer, de holdt på og gav seg ikke. Til slutt ble jeg lei, og spurte om de ikke snart skulle spise proteinpulveret sitt og spise banana si. Mens han en ene blir vel nærgående sparker en av de meg mitt i skrittet. Men han treffer jo bare suspen, som forøvrig er velplassert(som den har vært siden 1990) Han er tydeligvis den tøffeste så vi går inn i en liten stillingskrig men de to andre er litt i bakgrunn. Han er ca. 15 cm. høyere enn meg så jeg sender ut et seint venstre bein mot underlivet hans, han bøyer seg ned for å parere. Da smeller jeg til til med det jeg synes er mest effektivt, en velplasssert høyre mot mandibula. Han går ned som den dritten han er. Neste mann er på meg med et slag, jeg fakker håndleddet hans mens jeg gir han en hæl i midtryggen og en albue i kjeften så han ligger som en dritt. Sistemann har nå roet seg ned så jeg bare kan følge han ut. Ambulanse og politi kommer på straksen, men jeg har jobbet i døra mer eller mindre i over 18 år, aldri rørt en gjest som ikke fortjener det, så politiet skjønner dette, Sammen med amfetamin og steroidermisbrukere er det ikke alltid lett. Og flat eller knyttet hånd? Det betyr vel ingenting? Bare få det til¨å sitte. Og faen aldri missbruk det.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #73 : 03. august 2008, 11:50 »
Jeg ser ikke helt hvorfor man skal være mer 'forsiktig' med ballespark enn andre kampteknikker. Mtt syn er snarere det motsatte.

For det første: Greit, macho-gatekulturen fnyser kanskje av ballespark, men faktum er at menneskesøppel av typen hvis represalier man bør frykte i ettertid, neppe holder særlig tilbake bare fordi man evt. slo dem 'fair and square'.

For det andre: Skal vi først bedrive konsekvensvurdering, vil jeg påstå at det er bedre å sparke noen i skrittet, og risikere å forarge dem til en eventuell senere anledning (ja, testiklene kan i verste fall bli permanent skadet, men det skal litt til, og man har tross alt to), enn å slå noen i hodet og påføre dem kraniebrudd/hjerneblødning, enten som følge av slaget, eller mer sannsynlig som følge av hodets påfølgende møte med asfalten. Ballespark er 'dirty', men det er en teknikk med et temmelig overlegent uskadeliggjørelse-til-ufarlighetsforhold.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #74 : 03. august 2008, 12:04 »
Er det ikke bare og kjøpe en baton med 50.000 V i da? 1 slag (det trenger ikke og være hardt) så er motstanderen din umobilisert i 5 min. Null problem Smiley
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!