Skrevet av Emne: Hvordan vinne barslagsmål  (Lest 18214 ganger)

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #30 : 08. juli 2008, 22:26 »
mamma pleide alltid å si at han skulle ta den ene og denge den andre med når jeg og brodern var umulige.


Hmm vi får se hvordan dette fungerer på neste stress drill med full speed attack Smiley

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #31 : 09. juli 2008, 01:08 »
Er helt med på hva du sier krugans, er bare litt uenig i at man alltid burde gå all inn hvis man blir angrepet. Den O store gata er ikke svart/hvitt Wink

Nå snakker om eksalering mener jeg mer at de vil ta det videre til neste nivå lettere hvis de føler at du fighter dirty. Sparker du en i ballene vil han mye lettere kunne dra frem et balltre eller kniv neste gang de ser deg. De vil også ta deg mye hardere hvis de først har deg en "tight spot" for å gi sikkerlig igjen som takk for sist.
Bruk ballespark hvis du må men det kan være lurt å ha det i bakhodet ettersom det kan spare deg for mye pes.

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #32 : 09. juli 2008, 01:20 »
Hvordan vinne barslagsmål:

På vei inn ta alltid dørvaktene i hånda, og vær hyggelig og smil til alle du møter. Ikke vær dritafull, brisen holder. Om noen begynner å yppe, prøv å snakk deg ut av det på en rolig og høflig måte. Om vedkommende ikke gir seg, slå først, slå hardt, treff kjevepartiet, evt nesebeinet. Så lenge han går i bakken, IKKE følg opp slaget men trekk deg unna og følg med evt venner og bekjente han måtte ha som kan komme til å angripe deg.

Forklar situasjonen til dørvaktene, om de ikke har kommet stormende allerede, så oppsøk de selv. Presiser at du aldri var ute etter bråk. Vaktene vil antagelig like deg mer enn han som har blitt gølva, og hjelpe deg om vennene hans kommer løpende og vil lage mer faen.
Enig, enig! blir jeg angrepet ser jeg ingen grunn til å holde noe som helst tilbake Wink Da tar jeg igjen med alt jeg har, og det er som regel ikke lite. Men de som ypper bråk må tåle det som kommer. P.S Det skal mye til for å fyre meg opp, men må jeg, så må jeg.........
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #33 : 09. juli 2008, 01:51 »
Er helt med på hva du sier krugans, er bare litt uenig i at man alltid burde gå all inn hvis man blir angrepet. Den O store gata er ikke svart/hvitt Wink

Nå snakker om eksalering mener jeg mer at de vil ta det videre til neste nivå lettere hvis de føler at du fighter dirty. Sparker du en i ballene vil han mye lettere kunne dra frem et balltre eller kniv neste gang de ser deg. De vil også ta deg mye hardere hvis de først har deg en "tight spot" for å gi sikkerlig igjen som takk for sist.
Bruk ballespark hvis du må men det kan være lurt å ha det i bakhodet ettersom det kan spare deg for mye pes.

Har forlengst skjønt poenget ditt, men liker å kverulere Wink

Ville bare skape en debatt rundt temaet siden alle sier det er feigt å benytte dette. Men jeg mener seriøst at det er veldig mye bedre forsvar enn å gå inn i boksing eller bakke kamp, for det er situasjoner man ikke vill være. Men som du sier så har gata mange nyanser! Men jeg liker likevell mottoet expect the worst. Muligens en smule paranoid blitt he he Smiley


Utlogget hanshagerup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

  • Coming soon.....MEEEEEEEE!!
Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #34 : 09. juli 2008, 11:02 »
Er helt med på hva du sier krugans, er bare litt uenig i at man alltid burde gå all inn hvis man blir angrepet. Den O store gata er ikke svart/hvitt Wink

Nå snakker om eksalering mener jeg mer at de vil ta det videre til neste nivå lettere hvis de føler at du fighter dirty. Sparker du en i ballene vil han mye lettere kunne dra frem et balltre eller kniv neste gang de ser deg. De vil også ta deg mye hardere hvis de først har deg en "tight spot" for å gi sikkerlig igjen som takk for sist.
Bruk ballespark hvis du må men det kan være lurt å ha det i bakhodet ettersom det kan spare deg for mye pes.

Syntes det der hørtes fornuftig ut jeg. Jeg selv har null erfaring fra slossing på byen, men jeg har grublet litt på hva jeg vil gjøre dersom jeg blir nødt.
Hjemme trener jeg endel på fingerslag mot sekk for å styrke fingrene for eventuelt å uskadliggjøre angriperen i ekte krav maga stil med fingerslag i øynene.
Dette er vel muligens enda mer dirty da og således vil det kunne trigge til revansje der 5-6 stykk møter opp på dørra di.
Så da får jeg satse på en venstre - høyre -venstrehook mot trynet i steden:-)...dersom flukt, diplomati og allskens muntlig taktikere i grundig er utprøvd først seff..

Utlogget _Fade_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #35 : 09. juli 2008, 16:05 »
Man vil jo være nødt til å vurdere situasjon lynraskt hvis en kommer ut for det. Og føler man at det er en reel fare for at man kan bli skadet så er det jo fritt frem. Hvis tre stykker hopper på deg og førstemann får et ballespark så kan han ikke akkurat syte over at du fighter dirty. De var jo tross alt tre stk.
Heavy Stupid

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #36 : 09. juli 2008, 16:11 »
jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #37 : 10. juli 2008, 01:53 »
jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton

Hvem er Bas rutton?

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #38 : 10. juli 2008, 02:06 »
Har forlengst skjønt poenget ditt, men liker å kverulere Wink

Ville bare skape en debatt rundt temaet siden alle sier det er feigt å benytte dette. Men jeg mener seriøst at det er veldig mye bedre forsvar enn å gå inn i boksing eller bakke kamp, for det er situasjoner man ikke vill være. Men som du sier så har gata mange nyanser! Men jeg liker likevell mottoet expect the worst. Muligens en smule paranoid blitt he he Smiley


Trur nok vi begge tenker ganske likt egentlig.
Når det gjelder boksing så er jeg uenig med deg da,vil heller være sykt god å bokse enn å være rå på ballespark. Etter det første sparket vil man som regel være veldig vanskelig å gjenta det mot en motstander som er klar over det.
Å ha raske og tunge hender regner jeg som noe av det viktigste når dritten treffer vifta. Samtidig så er bakkekamp overlegent i en mot en kamp, samt i noen situasjoner der du blir angrepet. Jeg har selv brukt bryting og BJJ både i selvforsvar og på jobb og det har fungert ypperlig alle gangene.
Det beste er jo likevel å ha en herlig miks av alt dette Wink

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #39 : 10. juli 2008, 02:13 »
i tilleg hvis man er så lur å slå med knytta hånd så løper man en stor risiko i å skade seg selv. Og er delvis ute av stand til å slå
igjen hvis det trengs!

Håper noe av det jeg skrev makes sense Smiley

Dette ga ikke helt sense, hvordan mener du man skal slå?
All that is gold does not glitter...

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #40 : 10. juli 2008, 02:31 »
Hvem er Bas rutton?
kverulant Wink du har kanskje ikke hørt om ken skamrokk heller   Tongue
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #41 : 10. juli 2008, 02:32 »
Slå med åpen hånd, funker fint det Wink

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #42 : 10. juli 2008, 02:40 »
Hva er poenget med det? Knyttet neve er hardere, og kontaktflaten er mindre slik at kraften blir større. Sannsynligheten for skade blir heller ikke mindre, vil heller si større, da det er lettere og få håndleddet bøyd bakover.

Men, om du vil ydmyke noen, så er flathånd ganske greit Wink
All that is gold does not glitter...

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #43 : 10. juli 2008, 02:47 »
Mitt tips er å ikke slå Smiley har lært på det ett par ganger selv. men om noen slår først derrimot da er de t bare å klinke til, selvforsvar da Wink
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #44 : 10. juli 2008, 11:47 »
Hva er poenget med det? Knyttet neve er hardere, og kontaktflaten er mindre slik at kraften blir større. Sannsynligheten for skade blir heller ikke mindre, vil heller si større, da det er lettere og få håndleddet bøyd bakover.

Men, om du vil ydmyke noen, så er flathånd ganske greit Wink
Whaaat? Man slår ikkje med fingertuppene da veitu.. kjangsen for å skade seg med en knyttet neve er mye større en med et palm strike som det så fint heter. skade omfanget for den andre person kan være like stort. Det blir bare ikkje så mye ytre skader. Noe som kan hjelpe deg egentlig om politiet kommer inn i bildet.
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!