Skrevet av Emne: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)  (Lest 6405 ganger)

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #15 : 16. juli 2008, 19:40 »
De videoene jeg så av "CKM" så ganske jalla ut. Ikke så ulikt andre tradisjonelle jiu-jutsu/karate klubber sin tilnærming. Eneste forskjellen er at gien er byttet ut med camobuksene :-D

Hvis de klippene er den beste presentasjonen du kan gi CKM, så kan du stryke meg av lista :-)
Dette er dessverre ikke noe for meg.

Utlogget skaptrønder

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #16 : 16. juli 2008, 20:30 »
Combat survival/CKM ligner nok mest sannsynlig TMA som tradisjonell ju-jitsu og judo fordi det er nettopp dette Moni har trent. Moni Aziks kan nemlig ikke dokumentere at han har en eneste grad i Krav Maga. Og iallefall ikke noe instruktørstatus. Faktisk finnes det såvidt jeg vet ikke engang et eneste lite bilde av Moni sammen med Imi Lichtenfeld. Selvom Moni påstår han har videreutviklet Krav Maga med Imi. ( http://www.commandokravmaga.com/canadian_master.html  ) Bør vel tillegges at etter at det ble fokus på denne påstanden i diverse fora og etter at IDF offiserer offentlig gikk ut og sa at dette bare var sprøyt så har Moni plutselig sluttet å nevne det. Per i dag finner man ikke et eneste ord om Monis relasjon til Imi hverken på de norske eller de internasjonale CKM sidene. Kun i eldre intervjuer som det jeg har linket til her.

Forøvrig skjønner jeg godt at CKM instruktører ikke ønsker denne debatten. Personlig ønsker jeg den heller ikke, men den er desverre nødvendlig så lenge CKM fortsetter å markedsføre seg som de gjør. Instruktørene i CKM har jo og betalt dyre dommer for sin 3-dager lange instruktørutdannelse. Når de da like godt som meg vet at Moni ikke har dokumentert en eneste av de påstandene han har kommmet med blir det hele bare flaut. Men hvlike påstander er det snakk om? Her har vi en liten highlight:

1.    Moni påstår han har vært i elitestyrkene i Israel.Han har enda ikke fremvist noe som helst dokumentasjon som kan dokumentere at dette er sant.

2.    Moni påstår han har trent elitestyrker i Israel. Igjen. Kun en påstand, men ingen dokumentasjon.

3.    Moni påstår han har videreutviklet Krav Maga sammen med Imi Lichtenfeld. Nok engang en påstand som føres uten noe som helst dokumentasjon. Ikke noe bilder av Moni sammen med Imi, ikke noe instruktørbevis, ikke noe founders diploma, ingenting.

I tillegg til dette kan man og nevne det Moni sier om sin innsats under Youm kippur krigen.   ( http://www.commandokravmaga.com/press.html , http://www.insidekung-fu.com/content/view/61/36/1/3/ , http://www.commandokravmaga.com/canadian_master.html , http://www.fightingarts.com/reading/article.php?id=514 ). 

Her sier Moni at hans enhet ble tatt i bakhold av 1000 syriske kommandosoldater. 58 døde og kun han og fem andre overlevde. Tross inngådene mediedekning (Sunday times var blandt annet med Golani Brigaden opp Mount Hermon) og det at Israel har frigitt detaljert informasjon om disse slagene finner man ingenting som stemmer med det Moni sier hverken i historiebøkene eller mediarapporter. Kanskje det har blitt holdt hemmelig da? Vel. israel har en lang tradisjon for å hedre fallene soldater og det synes lite trolig at 58 stk bare skulle forsvinne fra jordens overfalte. Man kan og tenke seg at dersom det er slik Moni sier at 58 israelske elitesoldater ble drept av syriske "commandos" så ville dette vært noe som hadde blitt brukt for alt det var verdt i arabiske medier. Tross dette, ingen steder finner man noe som passer på det Moni sier. Den eneste som har hørt om slaget Moni forteller om er Moni selv.

Forøvrig er denne debatten i aller høyeste grad relevant også for denne tråden. Hvorfor? Jo, fordi den går på hva CKM (inntil for bare par år siden Combat Survival) markedsfører seg med. Det går på troverdigheten til systemet. Og ikke minst går det på om man skal ta på alvor en organisjasjon som gang på gang kommer med påstander de ikke har det minste dokumentasjon på.

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #17 : 30. juli 2008, 00:16 »
Har trent både KM og CKM, og kan skrive under på at begge tilfører teknikker som virker! uavhengig om hvor Moni har sin opprinnelse fra:) 

 

Utlogget skaptrønder

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #18 : 30. juli 2008, 12:35 »
At Combat survival/"CKM" har endel fornuftig i seg skal jeg ikke argumentere mot. Monis bakgrunn er fra judo og tradisjonell jujitsu. Derunder har jo særlig judo endel bra å fare med. Dette spesielt på biten hva angår treningsmetodikk og det man kaller aliveness.Det viktige å merke seg er uansett at CKM IKKE er Krav Maga. Om Moni hadde kalt systemet sitt Combat Judo, Combat jujitsu så hadde dette passet bedre på det han lærer ut. I denne sammenhengen kan det nevnes at vi som har fulgt med en stund husker godt for bare få år tilbake når Moni kun markedsførte stilen sin som Combat Survival. Det var først etter at navnet Krav Maga ble populært i USA at han skiftet navn til Commando Krav Maga.

Nå er forsåvidt ikke slike ting noe nytt i kampsport verden. Ashida Kim (eller hva han nå het) og andre lignende figurer har i en årrekke drevet med markedsføring uten å backe opp det de sier med fakta eller valid dokumentasjon. Slik jeg forstår det nå er det dog gått så langt med CKM at en rekke tidligere instruktører har gått sammen for å fremme et søksmål mot Moni. Instruktører i land som England, Nederland og Australia har sluttet i systemet pga at det har gått opp for dem at Moni ikke kan dokumentere sine påstander. Med andre ord, de har ikke fått det de betalte dyre dommer for. Logisk nok er det selvfølgelig noen som har undersøkt i Monis bakgrunn. Hva en av disse har kommet fram til kan man lese her. (som man ser samsvarer ikke dette i det hele tatt med hva Moni sier og med hva CKM markedsfører seg med)


"For those interested in some further facts about Mr. Moni Aizik:

1) Moni claims: "I was a member of an elite commando unit in the Israeli Special Forces."

Moni Aizik was not drafted as and did not even serve as a combat soldier in the IDF. He was classified as a gifted athlete due to the fact that he was a judo champion when he was a kid. In Israel, because military service is mandatory, the government still tries balance out very carefully between a soldier giving the country his mandatory time and not having that soldier ruin his future potentials.

Gifted individuals such as highly academic individuals or athletes, are exempt from combat service in the IDF.

Moni Aizik was drafted and served his short service in the IDF as a physical fitness instructor. He was in fact assigned to one of the special units as their physical fitness instructor. By no means does this qualify him to state "I was a member of an elite commando unit."

Back then, as it still is today, the IDF has a separate physical fitness division. Instructors are absorbed into that division after completing 1 month of basic training (as opposed to the full 3 months for combat soldiers), and are then assigned to specific units to carry out their functions of physical fitness.

The true and accurate statement Moni needs to make in his advertising is: "I was a physical fitness instructor in the army assigned to one of the elite commando units". And again, he dealt ONLY with physical fitness he had nothing to do with krav maga.

The photos on his website also solidify this fact. Under his photo gallery section he has 20 photos. 5 of them are black and whites actually of him during his service time. 4 out of those are the only ones that depict his environment of service, which is physical fitness.

there is one where he is having a tug of war, this is from 'yom sport' (sport day) which takes place every year where unit recruits compete against other recruits. The physical fitness instructors have their own team that they compete against the recruits.

Then there are 2 of him in a helemet, battle vest, and rifle on his back, in one he is running and in the other he is crossing the parallel bars. This is the 'bochan maslul', it is an obstacle course every soldier goes through many times through out their training. The physical fitness instructors run through it many times as well.

Then he has a colour photo of him sitting down on the ground in uniform. This photo is a classic example of how anyone who knows facts can easily pick out inconsistencies with claims. In this photos Moni is wearing his green IDF uniform, with a white shirt underneath.

There only 2 issued colours that may be worn under the uniform, white and green. Green is for combat soldiers only. White is for jobniks, or non combat soldiers, they are not allowed to wear green under their uniform. The physical fitness division is a non combat division.

The rest of the photos in the gallery are photos he copied and pasted from www.isayeret.com, an official web site of the IDF SF units. They are photos of Yamam operatives in training which in every single one of them you can't see the operative's face due to the fact that they are wearing masks and helmets.

Those photos are clearly there for the sole purpose of Moni trying to cause an insinuation that he was in the SF. They don't relate to him, his service, or even the task he held during his service.

This fact also solidifies the fact that Moni was never involved in any war or ambush. He was never a combat soldier so never took part in any wars.

2) He claims to have been Yael Arad's (the Israeli Barcelona Olympics judo silver medalist) Judo coach.

This came as a shock to me when I learned it because I never doubted Moni's credibility in the Judo circle, but at the same time I wasn't shocked because after all it is Moni.

Moni Aizik was Yael Arad's judo coach, when she was a little kid. She branched away from him long before she even started competing and began learning under a new coach who was the one that took her to the Olympics. This is also verifiable through the Israeli Judo Association."

http://kmforum.kravmaga.com/showthread.php?t=2838&page=3

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #19 : 31. juli 2008, 03:41 »
Nå skal ikke jeg kast meg på denne bølgen for å finne ut om han har/kan eller burde ditt å datt...Da det eneste jeg vet, som jeg selv har sett, er at han var med i trener-teamet for Carlos Newton da han konkurrerte i UFC.

Har trent begge delene, og kjenner personlig innstrukterer i ckm og km:)  Og vil som nevnt tidligere annbefale begge for selvforsvarsstrening.

Når det gjelder opprinnelse og hva folk tar seg til rette for å reklamere med er det synd vist han ikke kan forsvare det han sier. Men! Så lenge systemet virker, så syns jeg heller folk burde konsentrere seg om å trene:p  Eks: Knut har utdannet seg til innstruktør i hoppetau forsvar, og han har 20 stk. som møter opp 2 ganger i uken for å trene hos han. Så lenge hoppetauene virker og folk får prøvd ut teknikkene slik at de selv er klar over at de faktisk virker under stressende situasjoner. Så tror jeg de gir seg en god pokker i at Per, som fant opp denne fantastiske måten å forsvare seg på med hoppetau, reklamerer med at han utviklet systemet sammens med Jesus og Boris Jeltsin under et fyllekallas på Maldivene. Per lærte foresten opp Are, som igjen var hovedinnstruktør til Kåre. Kåre lærte da Knut disse teknikkene.

så lenge shitten funker! tren på den!

Utlogget skaptrønder

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #20 : 31. juli 2008, 16:29 »
Hører hva du sier, og er forsåvidt enig med deg. Særlig på punktet med at det er synd at folk kommer med påstander de ikke kan forsvare. Iallikevel må man nok bite i det sure eple og innse at dette slettes ikke er uvanlig i kampsportverden.

La oss si at jeg drar på ferie til USA. På stranden der blir jeg tilfeldigvis med på et beachparty og blir kjent med en 3-4 stykker som tjenestegjør som Navy Seals. Jeg spiller badminton med disse soldatene og siden jeg er en rakker på badminton blir det også til at jeg instruerer de i hvordan de kan effektivisere spillet sitt. Når jeg kommer tilbake til Norge stifter jeg så "Commando Badminton Organization". Vi driver ikke med vanlig badminton, vi trener på en helt spesiell måte og jeg reklamerer også med at min badminton er en del av den fysiske fostringen til Navy Seals.

Nå rister vel de fleste på hodet. Men som sagt. Slik praksis skjer og er desverre et faktum i kampsport verden. 

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #21 : 03. august 2008, 02:17 »
det her var en side for de som var intreserti å melde seg på!!! IKKE DET Å HØRE 1000tusen diskusjoner om historier...etc...
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!