Skrevet av Emne: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!  (Lest 27206 ganger)

Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #75 : 11. september 2008, 22:11 »
Høsten har kommet. Det er tid for min ukentlig trening i hallen. Hvilke dager trener du, Roald og event de andre i hallen?

Oftest er det vel mandag + onsdag eller torsdag + fredag. ca klokken 18.

Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #76 : 11. september 2008, 22:18 »
Uff. Orker ikke logge. Skjorteøkta gikk ræva i dag. Nok av forskjellig grunner, som for eksempel at jeg er litt syk. Vondt i halsen. Men skjorta satt anderledes i dag, enn sist gang. Har enda værre blodutredelser+at jeg har de på halsen da skjorta nærmest kvelte meg.


Jeg revurderer litt sydnorsk. Det er jo ikke så lenge til, og vet ikke om jeg rekker det.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #77 : 11. september 2008, 23:07 »
Skjorta er litt vrien å få til i begynnelsen, og det kan ta litt tid før det sitter! Det gikk egentlig ikke så dårlig i dag som du tror!

Bare sett strek over denne treningen også prøver vi igjen i neste uke med blanke ark! Neste gang skal vi prøve å få på skjorta litt bedre, så skal du se dette ordner seg  Smiley

Sees på trening i morgen
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #78 : 12. september 2008, 09:48 »
Skjorta er litt vrien å få til i begynnelsen, og det kan ta litt tid før det sitter! Det gikk egentlig ikke så dårlig i dag som du tror!

Bare sett strek over denne treningen også prøver vi igjen i neste uke med blanke ark! Neste gang skal vi prøve å få på skjorta litt bedre, så skal du se dette ordner seg  Smiley

Sees på trening i morgen

Ja, du har vel rett. Takk Smiley Spørs om treningen ikke blir droppa i dag, forkjølelsen har for alvor brutt ut Sad

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #79 : 12. september 2008, 10:00 »
Utstyret kan det ta litt tid å få til. Jeg synes du skal delta på Syd Norsk uansett, men du trenger ikke nødvendigvis bruke utstyr om du ikke føler deg trygg på det. Uansett er det nyttig med den stevneerfaringen du får på et såpass stort stevne som Syd Norsk er.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #80 : 12. september 2008, 10:25 »
Uff. Orker ikke logge. Skjorteøkta gikk ræva i dag. Nok av forskjellig grunner, som for eksempel at jeg er litt syk. Vondt i halsen. Men skjorta satt anderledes i dag, enn sist gang. Har enda værre blodutredelser+at jeg har de på halsen da skjorta nærmest kvelte meg.


Jeg revurderer litt sydnorsk. Det er jo ikke så lenge til, og vet ikke om jeg rekker det.

Man kommer ingen vei ved å klage vet du - det eneste som hjelper er å bite tenna sammen, bli forbanna, men med et ønske om å vise at man faktisk kan mestre. Kan jo ikke avslutte med at man feiler, men man må heller se det positive i situasjonen. Skjorta satt litt annerledes idag, hvilket kan bety at den burde blitt justert for at du skulle mestre den bedre. Hvis så er tilfellet er det en ekstern faktor som var med på å "ødelegge" økta di, men det kan du jo få rettet på neste gang.

Videre er det jo viktig å tenke offensivt istedet for defensivt når man skal trene, og da spesielt med utstyr. Det er sjeldent spesielt deilig, men uten at man benytter seg av det på trening vil det heller aldri fungere i konkurranse. Å klage på blodutredelser er forsåvidt greit nok, men hvis det plager deg såpass at du må skrivde om det er kanskje ikke styrkeløft noe du er motivert til. Blodutredelser er en naturlig konsekvens av benkskjorte, men jeg tror du klager over dette fordi du hadde en dårlig dag. Skjorta er for øvrig ikke rett justert hvis den går ned i halsen på deg og "kveler" deg og da må du få dratt den noe ned foran. Kanskje burde skjorta blitt dratt mer ned foran samt "bak på skuldrene", men det er det jo vanskelig å sitte her og si.

Poenget mitt er at man kan være både oppgitt, sur og forbanna, men man kan ikke gi opp etter litt motgang da man aldri vil lykkes med noe hvis man har den innstillingen. Tror du f. eks. Bente har kommet dit hun er mtp benkpress hvis hun hadde gitt opp etter et par bom? Neppe... Undertegnede skulle ha en skjorteøkt et par uker før NM, men bomma flere ganger på 160kg, noe som tidligere har vært barnemat. Ble selvsagt ikke spesielt fornøyd, men man må jo likevel stille til konkurranser da erfaringen er nyttig og at man ofte presterer bedre med litt press.

Så ta deg selv sammen og bevis at den økta kun kom som en konsekvens av at du hadde en dårlig dag og at utstyret var feil justert, og vis oss hvordan man skal løfte med benkskjorte. Forventer å se deg på Syd-Norsk! Wink

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #81 : 12. september 2008, 10:35 »
Tror så absolutt Amity er motivert for å drive med styrkeløft  Smiley Bare at ting er litt nytt og uvant enda.

Gundersen: skjorta var litt rar å få på. Vanskelig å få trekt den nok ned forran, selv om den egentlig passer bra ellers. Hadde med landslagssjefen i benkpress på skjortehempinga så vil tro kompetansen var der.. Men neste gang prøver vi å få den på litt annerledes, siden vi valgte å ikke ta den helt av og prøve på nytt. Amity var vel heller ikke helt frisk, så i ettertid kan vi si at skjorta kanskje burde vært droppa på denne økta, men det er alltid litt vanskelig å forutsi.

Har uansett all tro på at vi skal få til skjorta mye bedre i neste uke, og at syd-norsk kommer til å bli en kjempeerfaring, uansett hvordan det går!

Amity: bli frisk nå, hvil godt i helga, så er vi klar for utstyrstrenig i bøy på mandag  Smiley
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #82 : 12. september 2008, 11:40 »
Utstyret kan det ta litt tid å få til. Jeg synes du skal delta på Syd Norsk uansett, men du trenger ikke nødvendigvis bruke utstyr om du ikke føler deg trygg på det. Uansett er det nyttig med den stevneerfaringen du får på et såpass stort stevne som Syd Norsk er.

Hadde bare lovet meg selv at jeg ikke skulle bli med hvis jeg ikke kunne bruke utstyr. Erfaringen har jeg helt sikkert bruk for! Smiley Eventuelt er jeg av den instillingen at det kommer flere stevner og flere muligheter!

Man kommer ingen vei ved å klage vet du - det eneste som hjelper er å bite tenna sammen, bli forbanna, men med et ønske om å vise at man faktisk kan mestre. Kan jo ikke avslutte med at man feiler, men man må heller se det positive i situasjonen. Skjorta satt litt annerledes idag, hvilket kan bety at den burde blitt justert for at du skulle mestre den bedre. Hvis så er tilfellet er det en ekstern faktor som var med på å "ødelegge" økta di, men det kan du jo få rettet på neste gang.


Takk for det. Du har helt rett i at det ikke hjelper å sette seg ned å klage, hvis man blir der nede. Men det er faktisk godt å få det litt ut av systemet, før man reiser seg og fortsetter ferden videre. Har aldri vært min intensjon å avslutte noe som helst.

Videre er det jo viktig å tenke offensivt istedet for defensivt når man skal trene, og da spesielt med utstyr. Det er sjeldent spesielt deilig, men uten at man benytter seg av det på trening vil det heller aldri fungere i konkurranse. Å klage på blodutredelser er forsåvidt greit nok, men hvis det plager deg såpass at du må skrivde om det er kanskje ikke styrkeløft noe du er motivert til. Blodutredelser er en naturlig konsekvens av benkskjorte, men jeg tror du klager over dette fordi du hadde en dårlig dag. Skjorta er for øvrig ikke rett justert hvis den går ned i halsen på deg og "kveler" deg og da må du få dratt den noe ned foran. Kanskje burde skjorta blitt dratt mer ned foran samt "bak på skuldrene", men det er det jo vanskelig å sitte her og si.

Er det tabu og skrive om blodutredelser? Er man ikke tøff nok til å drive med styrkeløft hvis man skriver om blodutredelser? Jeg visste faktisk ikke at man fikk så stygge blodutredelser før jeg så det etter noen hadde brukt skjorte første gang. Med andre ord, så har jeg ikke lest om det noe sted. Og jeg har lest endel i logger til styrkeløftere og generelt om styrkeløft. Poenget mitt denne gang, var at dette er andre gang jeg prøvde skjorta, og jeg hadde merker andre steder og værre enn sist gang jeg hadde den på.

Ja, jeg skreik når jeg fødte også. Men jeg kan gjerne føde igjen. Jeg er fortsatt motivert selv om ting kan gjøre vondt.

Poenget mitt er at man kan være både oppgitt, sur og forbanna, men man kan ikke gi opp etter litt motgang da man aldri vil lykkes med noe hvis man har den innstillingen. Tror du f. eks. Bente har kommet dit hun er mtp benkpress hvis hun hadde gitt opp etter et par bom? Neppe... Undertegnede skulle ha en skjorteøkt et par uker før NM, men bomma flere ganger på 160kg, noe som tidligere har vært barnemat. Ble selvsagt ikke spesielt fornøyd, men man må jo likevel stille til konkurranser da erfaringen er nyttig og at man ofte presterer bedre med litt press.

Så ta deg selv sammen og bevis at den økta kun kom som en konsekvens av at du hadde en dårlig dag og at utstyret var feil justert, og vis oss hvordan man skal løfte med benkskjorte. Forventer å se deg på Syd-Norsk! Wink


Jeg har ikke gitt opp. Smiley


Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #83 : 12. september 2008, 11:41 »
Tror så absolutt Amity er motivert for å drive med styrkeløft  Smiley Bare at ting er litt nytt og uvant enda.


Amity: bli frisk nå, hvil godt i helga, så er vi klar for utstyrstrenig i bøy på mandag  Smiley

2 poeng til deg. Tar det med ro frem til mandag.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #84 : 12. september 2008, 11:59 »
Man kommer ingen vei ved å klage vet du - det eneste som hjelper er å bite tenna sammen, bli forbanna, men med et ønske om å vise at man faktisk kan mestre. Kan jo ikke avslutte med at man feiler, men man må heller se det positive i situasjonen. Skjorta satt litt annerledes idag, hvilket kan bety at den burde blitt justert for at du skulle mestre den bedre. Hvis så er tilfellet er det en ekstern faktor som var med på å "ødelegge" økta di, men det kan du jo få rettet på neste gang.

Videre er det jo viktig å tenke offensivt istedet for defensivt når man skal trene, og da spesielt med utstyr. Det er sjeldent spesielt deilig, men uten at man benytter seg av det på trening vil det heller aldri fungere i konkurranse. Å klage på blodutredelser er forsåvidt greit nok, men hvis det plager deg såpass at du må skrivde om det er kanskje ikke styrkeløft noe du er motivert til. Blodutredelser er en naturlig konsekvens av benkskjorte, men jeg tror du klager over dette fordi du hadde en dårlig dag. Skjorta er for øvrig ikke rett justert hvis den går ned i halsen på deg og "kveler" deg og da må du få dratt den noe ned foran. Kanskje burde skjorta blitt dratt mer ned foran samt "bak på skuldrene", men det er det jo vanskelig å sitte her og si.

Poenget mitt er at man kan være både oppgitt, sur og forbanna, men man kan ikke gi opp etter litt motgang da man aldri vil lykkes med noe hvis man har den innstillingen. Tror du f. eks. Bente har kommet dit hun er mtp benkpress hvis hun hadde gitt opp etter et par bom? Neppe... Undertegnede skulle ha en skjorteøkt et par uker før NM, men bomma flere ganger på 160kg, noe som tidligere har vært barnemat. Ble selvsagt ikke spesielt fornøyd, men man må jo likevel stille til konkurranser da erfaringen er nyttig og at man ofte presterer bedre med litt press.

Så ta deg selv sammen og bevis at den økta kun kom som en konsekvens av at du hadde en dårlig dag og at utstyret var feil justert, og vis oss hvordan man skal løfte med benkskjorte. Forventer å se deg på Syd-Norsk! Wink

Makan til belærende, nedlatende, arrogant og bedrevitende innlegg. Hun må da vel få lov til å ha en dårlig dag og være misfornøyd med en økt uten at du skal kritisere henne for det og komme med snusfornuft og løsninger på alt? Du pakker det inn i en "målet helliger middelet"-taktikk, men den er primitiv, selvhevdende og lite konstruktiv.

Forståelse og oppmuntring, Gundersen ...

Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #85 : 12. september 2008, 12:45 »
Makan til belærende, nedlatende, arrogant og bedrevitende innlegg. Hun må da vel få lov til å ha en dårlig dag og være misfornøyd med en økt uten at du skal kritisere henne for det og komme med snusfornuft og løsninger på alt? Du pakker det inn i en "målet helliger middelet"-taktikk, men den er primitiv, selvhevdende og lite konstruktiv.

Forståelse og oppmuntring, Gundersen ...

Sikkert godt ment av Gundersen, men mitt førsteinntrykk var det samme som ditt.  Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #86 : 12. september 2008, 12:57 »
Tenkte jeg skulle legge igjen spor etter meg slik at jeg kan følge deg videre. Spennende å lese om mennesker med mål, og du er helt klart på vei Cheesy

Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #87 : 12. september 2008, 14:34 »
Tenkte jeg skulle legge igjen spor etter meg slik at jeg kan følge deg videre. Spennende å lese om mennesker med mål, og du er helt klart på vei Cheesy

Hyggelig at noen følger med! Jada, har da alltids noen mål  Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #88 : 12. september 2008, 18:54 »
Ikke alltid like hyggelig å logge hvis ting går dårlig, men greit å gjøre det da også. Slik er nå engang livet, det går både bra og dårlig, men kjennetegnet på en som når langt er at han/hun har reist seg gang på gang etter å ha falt.

Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: amitys logg - liten og svak styrkeløfter vil bli sterk!
« #89 : 12. september 2008, 19:48 »
Ikke alltid like hyggelig å logge hvis ting går dårlig, men greit å gjøre det da også. Slik er nå engang livet, det går både bra og dårlig, men kjennetegnet på en som når langt er at han/hun har reist seg gang på gang etter å ha falt.

Jeg logget ikke forrige trening heller. Ikke alltid jeg er like motivert for å logge, og da gjøre jeg det ikke. Jeg har skrevet logg i 2 år, og noen dager er jeg bare ikke motivert for å skrive.

Grunnen til at jeg ikke logget i går var ikke at treningen gikk dårlig. Jeg var sliten etter å ha vært sånn litt småsyk hele dagen og vært på jobb, en krevende dag på jobb, stresset hjem for å lage mat til mann og barn+ venninne. Så jeg lå på sofaen, sliten og ganske forslått i arma (bokstavelig talt).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!