Skrevet av Emne: Ryan Kennelly løfter 488kg på UPA Pro-Am Bench Bash  (Lest 6923 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Hvorfor må så alt for mange tråder og diskusjoner munne ut i dette, altså "utstyr vs. ikke-utstyr"? Vi har jo mer enn nok tråder om dette fra før!

488 kg er altså helt SYK benkvekt, skjorte eller ikke!

Jeg er fullstendig enig i dette! Så lenge tråden handler om Ryan Kennelly og hans løfting bør de som leser tråden være beredt på at det vil dreie seg om skjortebruk.

Honnør til Prizm-Image. Er også DRITT lei av at styrkeløfterne skal hisse seg og komme med latterlige eksempler som AreA gjør her hver jævla gang dette blir debbatert . Benkskjorta burde forby's.

Styrkeløftere hadde ikke hisset seg opp hvis ikke ikke-konkurrerende utøvere hadde kommet med kritikk til stadighet! Da dette som sagt er en tråd om Ryan Kennelly og hans benking vil det være en skjorte med i bildet. Istedet for å komme med kritikk av utstyr og styrkeløftere bør vel du/dere unngå å lese denne typen tråder? Det vil jo spare begge parter for irritasjon...

Forresten; på hvilket grunnlag sier du at benkskjorta bør forbys? Konkurrerer du i styrkeløft, eller har du prøvd en benkskjorte?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

gundersen er det rettferdig med ett hjelpemiddel når noen kun får si 50kg på den mest andre får godt over 100 ?...  sier du ja her begynner jeg seriøst å lure på hva som skjer oppi holde ditt....

men som du også sier er dette ikke en post om utstyr.. men om RK!
UNKNOWN

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

gundersen er det rettferdig med ett hjelpemiddel når noen kun får si 50kg på den mest andre får godt over 100 ?...  sier du ja her begynner jeg seriøst å lure på hva som skjer oppi holde ditt....

men som du også sier er dette ikke en post om utstyr.. men om RK!

Det som er rettferdig er at alle har tilgang til det samme utstyret, så det vil si at utnyttelsesgraden blir utslagsgivende. Det er jo slik i alle forbundene enten det er IPF eller WPO - utøverne får ulik hjelp av utstyret, men slikt kan man jo finne igjen i mange idretter. Noen er flinke til å utnytte hjelpemidlene fordi de trener mye med det og spesialiserer seg på den slags, mens andre gir mer faen. Styrkeløft er nå en gang lagt opp slik at utstyr er tillatt og da kan man ikke klage hvis noen får flere kilo på utstyret enn en selv. Da får man holde kjeft og trene mer!

Så ja, det er rettferdig at en får 50kg på utstyret mens en annen får 100 hvis de begge har tilgang på samme utstyret og utfører løftene under samme betingelser!

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Kennelly er jo egentlig svak. Tror faen ikke han gjør mer enn 340-350 i skikkelig gymbenk woot
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Hadde det vært IPF, hadde jeg blitt imponert:P
Men mannen MÅ bruke dop, og det er 3 lags drakter vi snakker om.

Hvordan kan man la være å bli imponert av dette selv om det ikke er IPF?
Hvor mange har løftet dette før han? (selv med dop?)

Honnør til Prizm-Image. Er også DRITT lei av at styrkeløfterne skal hisse seg og komme med latterlige eksempler som AreA gjør her hver jævla gang dette blir debbatert . Benkskjorta burde forby's.

Jeg blir skikkelig drittlei dere som alltid drar frem denne debatten hver gang en styrkeløfter har løftet ett eller annet som er litt overkant av det dere selv kan!
La oss være i fred å bli imponert over det vi kan, så får dere diskutere verdensproblemene deres i ungdomsforumet. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
dop eller ei, halvt tonn på armer, bein og ledd, det er en prestasjon!!!
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

joda det finnes mange sporter med hjelpemiddeler,men det betyr jo ikke at jeg er tilhenger av slike hjelpemiddeler.
men du setter det da litt på spissen her da,sko er jo en nødvendighet i mange sporter,det er ikke
benkskjorta, benkskjorta er bare smør på flesk:-)

Hva er galt med at en styrkeløfter bruker det utstyret som er tilgjengelig for at han skal prestere bedre?

jo fordi dem løfter noe som dem egentlig ikke klarer å løfter med sin egen fysikk,og pluss at det ikke er nødvendig.

Yes men jeg tror du misforstod. Sko er jo en nødvendighet, men det er jo fullt mulig å spille fotball på joggesko? Basket på joggesko? Spurte på joggesko?
Men de får spesiallagde sko som gjør at de yter bedre.

Personlig har jeg ingenting imot dette, og jeg har ingenting imot skjorte i benking heller. Eller bøy eller mark heller for den saks skyld.

Vi har forskjellige synspunkter på dette tydeligvis, noe som jeg synes er helt ok. Alle kan ikke ha samme mening Wink

Utlogget Hege N

Jeg tror at det kan være lett for mange å bli litt forvirra i "utstyrhavet" i styrkeløft. Er man ny innen styrkeløft er det sikkert lettere å bli imponert over Mr. Kennelly enn hva de som er fra den gamle skolen muligens blir. Det er vel ingen andre sporter hvor man har egne organisasjoner for de som vil bruke enorme mengder med utstyr. Alle løper vel med piggsko i friidrett og det er jo ikke slik at enkelte har sin egen organisasjon hvor de kan løpe og sette egne rekorder med utstyr andre utøvere ikke har tilgang til eller ønsker å bruke.

Jeg har prøvd å tenke meg at de som ønsker å løfte med så mye ekstrautstyr får vel bare gjøre som de føler og at det burde ikke spille noen rolle for meg. Men det er vanskelig for meg å se at disse løfterne igjen og igjen føler at kan sammenlikne seg med løftere som bruker minimalt med utstyr og som må følge ekstrem mye strengere dømming. En annen typisk ting er at mange av disse løfterne pleide å løfte middelsmådige løft og til slutt valgte en ny karriere med snillere dommere, regler + multilag utstyr, etc. Fellers for de alle er vel at de alle "tenker på å løfte raw i et IPF stevne snart for å bevise hvor sterke de er", men dette skjer selvfølgelig aldri.
Det er vel også en kjensgjerning at de fleste benkpressere har blitt svakere i raw benking siden skjorta kom siden de må lære å "bruke skjorta" og må trene mye oftere/mer med den på.

Bottom line, som det heter, så er jeg imponert over at noen kan holde 488 kg på strak arm, men er trøtt av å se løftere gå ut av konkuransen fordi de ikke klarer å få stanga ned på brystet p.g.a multilag med benkdrakt.  what

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Imponerende.  Gull
Skulle forøvrig likt å se hva en mann som Brian Siders kunne klart med det samme utstyret. Men men, han får vel ikke lov av IPF til det...


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=295556

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293603

Til alle som skal klage på utstyr i styrkeløft, vennligst les artiklene det er linket til over.

Hvor rettferdig er det at noen nasjoner kan bruke mange millioner på å forske og utvikle utstyr som andre nasjoner ikke kan benytte seg av?

I styrkeløft har alle tilgang til det samme utstyret. Ja, noen har mer nytte av det enn andre, men slik er det stort sett i alle idretter.

Men men, å blande seg inn i denne debatten er vel som å pisse i motvind.  :Smiley

Hilsen styrkeløfter som ikke bruker utstyr.

PS! istedenfor å syte om utstyret, kan dere ikke heller komme og løfte på noen stevner uten utstyr? Jeg trenger litt konkurranse  Smiley

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Imponerende.  Gull
Skulle forøvrig likt å se hva en mann som Brian Siders kunne klart med det samme utstyret. Men men, han får vel ikke lov av IPF til det...

Her ser du Brian Siders forsøke cirka 400 kg. i benk i ett slikt type forbund. Usikker på når dette var. Helst før 2005 vil jeg tro.



Open-back skjorte.

Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Jeg tror at det kan være lett for mange å bli litt forvirra i "utstyrhavet" i styrkeløft. Er man ny innen styrkeløft er det sikkert lettere å bli imponert over Mr. Kennelly enn hva de som er fra den gamle skolen muligens blir. Det er vel ingen andre sporter hvor man har egne organisasjoner for de som vil bruke enorme mengder med utstyr. Alle løper vel med piggsko i friidrett og det er jo ikke slik at enkelte har sin egen organisasjon hvor de kan løpe og sette egne rekorder med utstyr andre utøvere ikke har tilgang til eller ønsker å bruke.

Jeg har prøvd å tenke meg at de som ønsker å løfte med så mye ekstrautstyr får vel bare gjøre som de føler og at det burde ikke spille noen rolle for meg. Men det er vanskelig for meg å se at disse løfterne igjen og igjen føler at kan sammenlikne seg med løftere som bruker minimalt med utstyr og som må følge ekstrem mye strengere dømming. En annen typisk ting er at mange av disse løfterne pleide å løfte middelsmådige løft og til slutt valgte en ny karriere med snillere dommere, regler + multilag utstyr, etc. Fellers for de alle er vel at de alle "tenker på å løfte raw i et IPF stevne snart for å bevise hvor sterke de er", men dette skjer selvfølgelig aldri.
Det er vel også en kjensgjerning at de fleste benkpressere har blitt svakere i raw benking siden skjorta kom siden de må lære å "bruke skjorta" og må trene mye oftere/mer med den på.

Bottom line, som det heter, så er jeg imponert over at noen kan holde 488 kg på strak arm, men er trøtt av å se løftere gå ut av konkuransen fordi de ikke klarer å få stanga ned på brystet p.g.a multilag med benkdrakt.  what

Jeg er selvfølgelig helt enig i at løftinga i IPF (ofte) er mer imponerende enn hva man f eks kan se i WPO, og jeg syns også det er ille når folk ryker ut av konkurranser fordi de rett og slett ikke får stanga ned til brystet. Løftet jo selv i IPF og er meget fornøyd med at vi har såpass strikt dømming og bruker relativt "snille" drakter i forhold til hva andre forbund kan vise til.

Tror egentlig vi er helt enige i at Kennelly sin prestasjon er fantastisk bra da han faktisk holder bortimot et halvt tonn på strake armer, men at skjortebruken i bl.a. WPO har blitt dratt altfor langt. Når man uansett benker 320-330raw er man enormt sterk, men som det blir nevnt er jo ikke dopingkontroller dagligdags i det forbundet, og det gjør jo at visse kan utnytte seg av dette.

Nei takke seg til IPF! Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Hvorfor klage på wpo's superdrakter? De er vel bare en videreutvikling av utstyret som allerede er, slik som i andre idretter?

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Hvorfor klage på wpo's superdrakter? De er vel bare en videreutvikling av utstyret som allerede er, slik som i andre idretter?

Det er konsekvensen av disse draktene som kan bli "problemet", og det hender jo også i IPF at folk ryker ut forbi de ikke klarer å plassere stanga korrekt på brystet som følge av for stram skjorte. Det er jo virkelig ikke noe morsomt når flere og flere ryker ut i benk fordi de ikke klarer å utføre løftet korrekt. En ting er jo hvis man ikke makter å presse opp løftet, en annen ting hvis man ikke får stanga ned til brystet...

Med andre ord - draktene i seg selv er jo en ting, men at folk drar draktbruken så langt at "mange" ryker ut pga dette er jo synd for idretten.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Ergo, fjern skjorta, og problemet eksisterer ikke lenger Wink

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Ergo, fjern skjorta, og problemet eksisterer ikke lenger Wink

Nei, ikke helt korrekt det heller. Skjorta er på mange måter et flott tilskudd til styrkeløft, men som alt annet må den brukes fornuftig. Jeg har aldri lagt skjul på at jeg er fascinert av det monstre som Mendelson, Rychlak og ikke minst Kennelly får opp, men jeg ville fortsatt valgt IPF sitt utstyr og reglement hvor og når som helst! Det er uansett menneskene som bruker utstyret og ikke utstyret som skaper trøbbel, men jeg forstår jo at alle vil dra strikken så langt det lar seg gjøre og dermed hente mest mulig på det nevnte utstyret. Problemet blir da som sagt at flere og flere ryker ut. Heldigvis ser man jo at de fleste åpner fornuftig, men det finnes jo ekstrembenkere som satser alt på ett kort og som må treffe perfekt for å få opp løftene sine.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!