Skrevet av Emne: Ryan Kennelly løfter 488kg på UPA Pro-Am Bench Bash  (Lest 6913 ganger)

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Nå har det seg faktisk slik at mendelson, rychlak og kennelly ikke bruker de hardeste skjortene. De tre bruker samme skjorte: INZER DOUBLE PHENOM open back med grid stitch og superneck.
Denne skjorta som er dobbel er like tykk i stoffet som ragex eller katana stoffet er singel. En standard trang ipf skjorte sitter trangere på arma enn skjorta til kennelly.

Grunnen til at de har gått bort i fra double/trippel denim og double ragex er fordi de ikke kommer ned med trange skjorter. Og de kommer ikke opp med store skjorter. Double phenom kan du ha trangere fordi den funker som en strikk i stoffet, så da kommer gutta ned og opp.
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget shester

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

sjorte er noe forb. dritt. det kreves hjelp og tid masse tid. og masse energi  og som sakt den er dyr. nei Den skulle vært forbudt over hele fjøla. stoppen på brystet + andre smålige detaljer skulle vært borte.

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Kvifor det? Fordi då har du ei moglegheit til å "hevde" deg? Ingen som tvingar deg til å nytte skjorte, eller kjøre med stopp på brystet når du trenar for deg sjølv.
Dersom du konkurerar, må du sjølvsagt følgje dei reglane som er der, med stopp på brystet, beina i bakken, hovudet og stompen på benken. Slik er det berre, og du må læra deg å leve med det dersom du skulle ønske å løfte på eit styrkeløftstemne.

Er det nokon som klagar over at det ikkje er lov til å nytte henda når man spelar fotball?
Eller at det ikkje er lov å springja ned motstandarane, slik som i t.d. rugby?
Dersom det hadde vore lov, så hadde fotball, for min del, vore ein mykkje meir interessant sport.
Men klagar eg? Nei. Ein sport har sine reglar, og dei får man berre rette seg etter.
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

sjorte er noe forb. dritt. det kreves hjelp og tid masse tid. og masse energi  og som sakt den er dyr. nei Den skulle vært forbudt over hele fjøla. stoppen på brystet + andre smålige detaljer skulle vært borte.


Kom det fra en som tydeligvis ikke har den fjerneste anelse om hva han snakker om... Som jeg har sagt flere ganger - hvorfor gidde å bry seg hvis man ikke selv er aktiv utøver? Man bør i det minste ha prøvd skjorte mer enn en gang for å kunne komme med en fornuftig uttalelse.

Stoppen på brystet og andre detaljer er jo det som skiller IPF-godkjente løft fra gymløft, og hvis de reglene forsvant vile mye av poenget være borte. Rumpeløft, sprett på kassa og annet kan man foreta seg på div. gym, men i konkurrense må reglene være like for alle og det skal være minst mulig bruk av skjønn.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Må og si jeg er veldig imot skjorte siden den booster løftet så mye. Men altså det er jo ingenting å ha en "anelse" om, de fleste her inne vet hva skjorta gjør. Syns all form for sånn "juks" ikke burde vært lov i sammenheng med konkuranser. Blir nesten det samme som å ta på seg et par robot armer og la dem gjøre løftet(ta det med litt ironi).
Blablabla

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Må og si jeg er veldig imot skjorte siden den booster løftet så mye. Men altså det er jo ingenting å ha en "anelse" om, de fleste her inne vet hva skjorta gjør. Syns all form for sånn "juks" ikke burde vært lov i sammenheng med konkuranser. Blir nesten det samme som å ta på seg et par robot armer og la dem gjøre løftet(ta det med litt ironi).

Før man uttaler seg burde man ha prøvd en skjorte for å føle på kroppen hvordan den er å bruke. Det er ikke noe man drar på seg og umiddelbart merker man at man kan perse med 30+ kg. Det kreves mye trening, prøving og feiling før man blir god med skjorte! De fleste tror de vet hva en skjorte gjør, men å tro og anta er ikke det samme som å ha prøvd og dermed vite...

Skjønner som sagt fortsatt ikke hvorfor folk som ikke konkurrerer bryr seg så utrolig mye om hvor vidt vi som faktisk gjør det benytter oss av en skjorte eller ei. Det er fullt lovlig å løfte i konkurranse uten, så hvis du vil starte med styrkeløft kan du godt få slippe "jukset".

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Før man uttaler seg burde man ha prøvd en skjorte for å føle på kroppen hvordan den er å bruke. Det er ikke noe man drar på seg og umiddelbart merker man at man kan perse med 30+ kg. Det kreves mye trening, prøving og feiling før man blir god med skjorte! De fleste tror de vet hva en skjorte gjør, men å tro og anta er ikke det samme som å ha prøvd og dermed vite...

Skjønner som sagt fortsatt ikke hvorfor folk som ikke konkurrerer bryr seg så utrolig mye om hvor vidt vi som faktisk gjør det benytter oss av en skjorte eller ei. Det er fullt lovlig å løfte i konkurranse uten, så hvis du vil starte med styrkeløft kan du godt få slippe "jukset".
Trenger vel ikke å ha en styrkeløftnings bakgrunn for å ha en formening om styrkeløft / drakter osv. ? Jeg kommer nok aldri til å drive med det heller, trener egentlig bare for å holde formen og blir sterkere fysisk og psykisk. Syns heller ikke man burde ha prøvd skjorte før man uttalser seg, man ser hva den gjør for han karen her. booster persen hans med 150kg ? Og det syns jeg er et godt nok grunnlag til å kunne komme med en uttalelse. Krevert sikkert en del trening ja, men liker raw framfor drakt =)
Blablabla

Utlogget shester

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

a kansje alike vell enig i det du sier med stoppen og det der, men syns ikke stoppen til Ryan Kennelly var så himladde perfekt. Men for å presisere noe angående det jeg mener med stoppen er at selvfølgelig har du ikke stopp så vill du på en måte kunne ha muligheten  til å spretter stanga i brystet (så godt det lar seg gjøre) og hjelpe til med kroppen  slik at rompa løfter seg også. Jeg mener at så lenge et løft er kontrolert og jevnt  så skulle det vært bra nokk, du kan jo risikere å bli liggende lenge før signal hvis du er bittelitt urolig på stanga!
Det er itte no morro!

Utlogget shester

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24



Stoppen på brystet og andre detaljer er jo det som skiller IPF-godkjente løft fra gymløft, og hvis de reglene forsvant vile mye av poenget være borte. Rumpeløft, sprett på kassa og annet kan man foreta seg på div. gym, men i konkurrense må reglene være like for alle og det skal være minst mulig bruk av skjønn.
[/quote]



a kansje alike vell enig i det du sier med stoppen og det der, men syns ikke stoppen til Ryan Kennelly var så himladde perfekt. Men for å presisere noe angående det jeg mener med stoppen er at selvfølgelig har du ikke stopp så vill du på en måte kunne ha muligheten  til å spretter stanga i brystet (så godt det lar seg gjøre) og hjelpe til med kroppen  slik at rompa løfter seg også. Jeg mener at så lenge et løft er kontrolert og jevnt  så skulle det vært bra nokk, du kan jo risikere å bli liggende lenge før signal hvis du er bittelitt urolig på stanga!
Det er itte no morro!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

600 kg. Da blir jeg imponert.
Hilsen Nilsen

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

sjorte er noe forb. dritt. det kreves hjelp og tid masse tid. og masse energi  og som sakt den er dyr. nei Den skulle vært forbudt over hele fjøla. stoppen på brystet + andre smålige detaljer skulle vært borte.

Henviser for tredje gang til tidligere draktdiskusjoner, kan ikke du lese hva som har blitt skrevet før her i tråden da, mann? Denne tråden er til for å diskutere Ryan Kennellys løft. Regler i styrkeløft - derunder drakter diskuteres i egne tråder, hvor temaet er på grensen til å bli totalt utdebattert allerede.
Stoppen er for å gjøre det lettere for utøvere og dommere, da er det ikke noe subjektiv oppfatning av hva et kontrollert løft er. Punktum finale for den debatten her.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!