Skrevet av Emne: Interessant om leucin.  (Lest 24679 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Interessant om leucin.
« #15 : 03. februar 2009, 19:42 »
Det er nok som oftest lurt å vite hva det man skal siterer betyr før man siterer det.

Det er jeg helt enig i. Trådstarter burde få med seg dette.

Utlogget Matthew

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Interessant om leucin.
« #16 : 03. februar 2009, 20:08 »
Fint at du er enig. Nå må du bare praktisere det også, så er du i mål.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Interessant om leucin.
« #17 : 03. februar 2009, 20:24 »
Det er jeg helt enig i. Trådstarter burde få med seg dette.

Trådstarter har fått med seg dette.

Hvis du mener at du har noe relevant for trådens emne å tilføre så er standpunkten jeg forsvarer, og som du tydeligvis argumenterer imot, fortsatt denne: ekstra tilførsel av leucin til en allerede balansert aminosyreprofil vil ikke gi noen ekstra effekt.

På hvilken måte er det du siterer her nedenfor relevant, og hvordan motsier det mitt standpunkt?

Fordi hvorfor ikke gå overkill på godsakene? Innenfor logiske rammer selvsagt.

Dessuten... siterer Justin Harris. Når det kommer til kosttilskudd har han rett by default.

"The human body requires 20 amino acids for survival. We metabolize left handed amino acids as a necessity for human life.
But, there are also right handed amino acids and racemic (left and right combined) amino acids.
Fuse 22 contains 2 forms of non-metabolizable Leucine.
There is a racemic form and a Beta form. These two amino acids have some incredible effects in the body.
The racemic Leucine causes an increase in Glutamate binding, activating the NMDA receptors. This causes neural excitation, improved cognitive function, and vigilance (tolerance to the discomfort of work).
The Beta form, when combined with L-leucine, causes an insulin release at the pancreas. This creates a non-blood glucose fueled insulin release to stimulate protein synthesis. (L-leucine is already a trigger for protein synthesis)."




Vennligst les og begrunn paragraf 3. i forumets regelverk før du eventuelt svarer.
§3   - Hold debattene saklig og ikke diskutèr noe du ikke klarer å forsvare.


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Interessant om leucin.
« #18 : 03. februar 2009, 20:40 »
Kan godt og mye om den paragrafen... følger den slavisk, det burde du også gjøre. Vet forresten ikke om jeg engang skal begynne å ta postene dine seriøst ennå.

PS: Hvis du ikke klarer å se at det er relevant, så foreslår jeg at du leser det om igjen.

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Interessant om leucin.
« #19 : 03. februar 2009, 20:48 »
Ja, denne diskusjonen kom du godt ut av, DCStroyer! Cheesy
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Interessant om leucin.
« #20 : 03. februar 2009, 20:51 »
Ja, denne diskusjonen kom du godt ut av, DCStroyer! Cheesy

Det er nå helt sikkert. Syns nesten synd på Beefcake, gjorde det godt igjen i den andre tråden da. Er jo ikke ond heller. Begynte å få dårlig samvittig for ham. Han er jo en godgutt som gjør sitt beste Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Interessant om leucin.
« #21 : 03. februar 2009, 20:57 »
PS: Hvis du ikke klarer å se at det er relevant, så foreslår jeg at du leser det om igjen.

Jeg har lest det men klarer ikke å se på hvilken måte det sitatet motsier mitt standpunkt. Vennligst opplys meg, og andre som eventuelt lurer på dette.


Det er nå helt sikkert. Syns nesten synd på Beefcake, gjorde det godt igjen i den andre tråden da. Er jo ikke ond heller. Begynte å få dårlig samvittig for ham. Han er jo en godgutt som gjør sitt beste Smiley

Takk! Kiss


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Interessant om leucin.
« #22 : 03. februar 2009, 21:11 »
Det jeg skulle frem til var det at er det noen jeg stoler på når det gjelder kosthold og tilskudd så er det Justin Harris. Proff bygger, utdannet innen ernæringsfysiologi i universitetet i Michigan. Reiser verden rundt og holder seminarer om området og har skrevet flere bøker også.

Mitt indre sier meg at jeg bør stole på en som faktisk er bygger og har prøvd ting og tang over lang tid selv og på klienter som Steve Kuclo for å nevne en av de. I tillegg til at han har faglig kompentanse så det griner etter.

Da blekner bokstavelig talt en forsker i hvit frag som aldri har sett en power rack før og som ikke bryr seg så mye om kroppsbygging og vandrer rundt i hvit frakk.


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Interessant om leucin.
« #23 : 04. februar 2009, 06:30 »
Det jeg skulle frem til var det at er det noen jeg stoler på når det gjelder kosthold og tilskudd så er det Justin Harris. Proff bygger, utdannet innen ernæringsfysiologi i universitetet i Michigan. Reiser verden rundt og holder seminarer om området og har skrevet flere bøker også.

Mitt indre sier meg at jeg bør stole på en som faktisk er bygger og har prøvd ting og tang over lang tid selv og på klienter som Steve Kuclo for å nevne en av de. I tillegg til at han har faglig kompentanse så det griner etter.

Da blekner bokstavelig talt en forsker i hvit frag som aldri har sett en power rack før og som ikke bryr seg så mye om kroppsbygging og vandrer rundt i hvit frakk.

Fint for deg at du liker ham, men hva har det med trådens emne å gjøre? Hva sier denne Justin Harris om ekstra leucininntak utover en allerede balansert aminosyreprofil? Det du siterte ham på tidligere handlet jo bare om generelt om aminosyren, dess isomer og racemat av disse to, og sier ikke noe som helst om mengde så vidt jeg kan se.


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Interessant om leucin.
« #24 : 04. februar 2009, 07:44 »
Fint for deg at du liker ham, men hva har det med trådens emne å gjøre? Hva sier denne Justin Harris om ekstra leucininntak utover en allerede balansert aminosyreprofil? Det du siterte ham på tidligere handlet jo bare om generelt om aminosyren, dess isomer og racemat av disse to, og sier ikke noe som helst om mengde så vidt jeg kan se.

Har lest det et eller annet sted... skal finne det når jeg har tid...

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Interessant om leucin.
« #25 : 04. februar 2009, 08:07 »
Det jeg skulle frem til var det at er det noen jeg stoler på når det gjelder kosthold og tilskudd så er det Justin Harris. Proff bygger, utdannet innen ernæringsfysiologi i universitetet i Michigan.
For det første er vell ikke Justin Harris proff, og både du og jeg vet at han ikke har blitt så stor på sin kunnskap om ernærig. Wink

Og når det kommer til ernæring så har han til tider mye udokumentert "bygger-svada". Det morsome er at disse så kalt "pre-contest gurus" er veldig glad i å bruke forskning når den er enig med "bygger-sannhetene", men hvis forskningen går i mot deres tro så er det bare tull. Hva vet liksom en mann i en hvit frakk?

Passion trumps fucking everything!

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Interessant om leucin.
« #26 : 28. mars 2009, 16:11 »
Jeg er typen som alltid får skader og arr, og for en stund siden fikk jeg noen skader i ansiktet og kropp som etter 2 måneder sluttet å gro, og som var på god vei til å bli arr. Utseendemessig hadde de sluttet helt å gro. Jeg setter fokuset på arrene i ansiktet her, siden det sjeldent gror like godt som på andre steder i kroppen.

Etter å ha hørt noen venner nevne L Leucine i sammenheng med arr testet jeg dette for moro skyld. Etter 1 uke grodde alle de nye skadene igjen og ble helt fine. Skadene på de andre delene av kroppen var greie, men den virkelige store overraskelsen var at arrene i ansiktet var helt fine igjen. Ingen tegn til rosa eller hvit farge, ingen tegn til at det manglet litt kjøtt fra stedet, absolutt ingen tegn på at det hadde vært noe som helst.

Gjennom hele livet har jeg skadet meg jevt og trutt og fått arr og skader, men aldri opplevd at det stopper helt i en lang stund, for så å akselerere groingen helt vilt som dette.

Er det noen som har lest forskning angående Leucine og groing av skader? Og hvor ofte kan man egentlig ta Leucine sammenhengende?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Interessant om leucin.
« #27 : 28. mars 2009, 18:06 »
Siden det som vist her er Leucine som i stor grad styrer eller aktiviserer protiensyntesen, som igjen er danning av nytt vev så er ikke noe usansynlighet. Wink
Passion trumps fucking everything!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!