avstemning
Spørsmål: Hvor mye tar jeg i markløft, i J. NM Alta 09?
under 250 kg - 20 (33.9%)
mellom 250-260 kg - 22 (37.3%)
270 kg - 1 (1.7%)
276 kg (ny norges rekord) - 16 (27.1%)
Stemmer totalt: 57

Skrevet av Emne: Hurricane Harila NM 2014 697.5 kg totalt  (Lest 147483 ganger)

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Jeg mener det var dumt sagt at du skulle kutte ut fotballen bare fordi du skulle starte å løfte tyngre vekter, det er jo ingen problem å holde på med begge deler ... Wink

Fotball <3

hehe, fotballen er konge gøy å holde på med! Cheesy


Dette var vel siste tunge mark før stevne Petter? Bygge overskudd nå Cheesy
Rekker du å skaffe drakt?

Det var siste tunge marken før det ja.. Jørgen har satt opp et opplegg til meg fram det stevnet.

Markdrakt har jeg ikke skaffa enda, så det blir løfting med kun beltet, men skal nok klare minst 225-230, kanskje mer.  hadde jeg hatt en trang drakt så skulle jeg ha gått for 250 Wink hehe!



Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

slenger opp 220 kg løft med belte også


http://www.youtube.com/watch?v=csDuqr3MWow
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget MSG

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Ser at du skal på julestevne også 13. des. Jeg er også en av de nye løfterne. Imponerende markløft på den kroppsvekten. Wink
Fersk juniorløfter -90 kg

210 - 150 - 245

Treningslogg!!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Ser at du skal på julestevne også 13. des. Jeg er også en av de nye løfterne. Imponerende markløft på den kroppsvekten. Wink

Morro!
Leste i loggen din, du er jo grise sterk da! Cheesy
Hva er kroppsvekten din?
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget MSG

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Pff.. det er bare begynnelsen  Cheesy Jeg veide vel 93.5 idag tidlig. Er helt ustabil kroppsvekt nå pga eksamens periode.. Veier vel egentlig 95-98kg nå som jeg er på god-bulk. Tenker å kanskje konkurere i 90-. Får se hva det blir til.. Blir gøy neste lørdag. Må prøve å ikke løfte mindre enn deg i mark :p
Fersk juniorløfter -90 kg

210 - 150 - 245

Treningslogg!!

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

du stoler for mye på beltet ser det ut som. idet du løfter deg knekker du liksom i ryggen, men beltet tillater deg å gjøre det slik at kan dra opp stanga. Mange her inne vil nok være enige i at dette ikke er en metode som fører med seg suksess i den unge alderen og med den lave kroppsvekten din. Mitt råd til deg er at hvis du med god teknikk bommer på et løft uten belte skal du ikke prøve på med belte og klare med dårlig teknikk.
Se på Jørgen. Virker ikke som han er så opptatt av å perse til stadighet. Heller jobbe inn en god grunnstyrke du kan stole på uten belte.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

du stoler for mye på beltet ser det ut som. idet du løfter deg knekker du liksom i ryggen, men beltet tillater deg å gjøre det slik at kan dra opp stanga. Mange her inne vil nok være enige i at dette ikke er en metode som fører med seg suksess i den unge alderen og med den lave kroppsvekten din. Mitt råd til deg er at hvis du med god teknikk bommer på et løft uten belte skal du ikke prøve på med belte og klare med dårlig teknikk.
Se på Jørgen. Virker ikke som han er så opptatt av å perse til stadighet. Heller jobbe inn en god grunnstyrke du kan stole på uten belte.

Here we go again, heter det i en kjent mixtape sang fra The Game

Jeg har ingen teknikk som er å anbefale for andre, det er korrekt.
Men å si at den ikke er optimal for meg, blir vel litt feil, i en annen tråd ble det sagt at jeg kom til å stangere... (det var 230 kg løft som var så tungt som det aldri har hvert)

video 230 kg markløft
http://www.youtube.com/watch?v=ixqYgJCHHJw

hvis det var korrekt, hvorfor klarer jeg da 240 kg på samme kroppsvekt. 10 ganger lettere?
Med andre ord, jeg har økt med 10 kg + med måten jeg har dratt og trent markløft på.
Hvis jeg skulle ha stangert så hadde jeg ikke klart å pers med 10 kg på 4 uker på samme kroppsvekt.

Video 240 kg
http://www.youtube.com/watch?v=ltM7e0oVxug

hvis du tror at jeg ikke har grunn styrke tar du helt feil!
Faktsik helt tragisk påstand!

Jeg gjør markløft uten beltet opp til 180 uten problem og da snakker jeg lett!. kan godt dra en 5`er på 190 uten belte, (jeg kan  filme når jeg skal gjøre det, hvis du er intressert)

at jørgen trener med beltet når han trener markløft er fakta (tror jeg også jørgen kan bekrefte)
påstår du at jørgen ikke har grunnstyrke?


her har du flere løftere som drar ganske likt  som meg:

En kar som drar 266 kg i Markløft
http://uk.youtube.com/watch?v=3MuhudW-LkA&feature=related

Torkel Ravndal,
http://uk.youtube.com/watch?v=n7UXme107dg


kan forresten si at jeg ALDRI har bomma i Markløft hverken med el uten belte el med drakt.
eneste gangen jeg har hatt noe som ligna på en bom, var når jeg dro 235 fra 12 cm kloss med belte,
Med da klarte jeg det på 4 forsøket.
Spør stallion, han sa at det var det sykeste han hadde sett.




Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Merker at du har EKSTREMT lett for å gå i forsvar hver gang noen kommer med kontstruktiv kritikk, nesten som kroppsbyggere som tar helt av om hvor sunt det er med steroider hver gang noen nevner det.

Selv om du er uenig bør du ta det litt inn over deg syns jeg. Korsryggen din ser ikke bra ut under løft, men dette vet du selv. Kan du dra mange mange kilo i fremtiden med slik teknikk allikevel? Ja, mest sannsynlig. Øker det skaderisikoen kraftig? Ja, mest sannsynlig.

Ellers må jeg si, SINNSYKT med 335kg fra 12 cm kloss i markløft, helt sinnsykt bra!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Merker at du har EKSTREMT lett for å gå i forsvar hver gang noen kommer med kontstruktiv kritikk, nesten som kroppsbyggere som tar helt av om hvor sunt det er med steroider hver gang noen nevner det.

Selv om du er uenig bør du ta det litt inn over deg syns jeg. Korsryggen din ser ikke bra ut under løft, men dette vet du selv. Kan du dra mange mange kilo i fremtiden med slik teknikk allikevel? Ja, mest sannsynlig. Øker det skaderisikoen kraftig? Ja, mest sannsynlig.

Ellers må jeg si, SINNSYKT med 335kg fra 12 cm kloss i markløft, helt sinnsykt bra!

sorry, må rett meg selv der Wink 235 fra 12 cm kloss

Ellers, ja jeg øker vel skaderisikoen. skal ikke si at det optimalt for å unngå en skade den teknikken jeg har.
Men Ravndal gjorde det samme, ingen som angrep teknikken hans da? Wink
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Merker jo at der lite som går inn hos deg da, men det er i forsåvidt greit. Koser meg heller med det ene av de svarene du gav meg.

at jørgen trener med beltet når han trener markløft er fakta (tror jeg også jørgen kan bekrefte)
påstår du at jørgen ikke har grunnstyrke?

Dette klarte du faktisk å få ut av det jeg skrev! haha..

Men bare for å mitt på det tørre ang Jørgen Hansen. Han er vel den styrkeløfteren på forumet jeg syns har den aller beste løfteteknikken av alle. Av det jeg har sett av filmer av han på youtube er det han jeg beundrer mest hva angår trening. Så fine, korrekte og uanstrengte løft skal en lete lenge etter.

snodig type du, kanskje ikke veldig intelligent, men glad i å perse med dårlig teknikk og forsvare det med at siden andre løfter med dårlig teknikk så hvorfor skulle ikke du:)

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Merker jo at der lite som går inn hos deg da, men det er i forsåvidt greit. Koser meg heller med det ene av de svarene du gav meg. Dette klarte du faktisk å få ut av det jeg skrev! haha..

Men bare for å mitt på det tørre ang Jørgen Hansen. Han er vel den styrkeløfteren på forumet jeg syns har den aller beste løfteteknikken av alle. Av det jeg har sett av filmer av han på youtube er det han jeg beundrer mest hva angår trening. Så fine, korrekte og uanstrengte løft skal en lete lenge etter.

snodig type du, kanskje ikke veldig intelligent, men glad i å perse med dårlig teknikk og forsvare det med at siden andre løfter med dårlig teknikk så hvorfor skulle ikke du:)


ja, jørgen løfter med perfekt teknikk, Smiley

Men du uttaler deg jo nesten som om du vet hvordan jeg trener.  men det du ikke vet er f.eks at jeg trener teknikk trening også på 150 kg. for å øve inn ryggen. skal ikke si at jeg klarer alle rep på 150 med perfekt teknikk, men jeg prøver i hvertfall, så godt jeg kan Smiley

Og en ting til, ikke døm folk du ikke kjenner, da fremstår du selv som ikke intelligent Smiley
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Jeg vet selvfølgelig ikke åssen du trener, og jeg dømmer ikke annet enn det jeg ser du leverer, men for å si det sånn da. Er ikke jeg som legger ut ørten videoer i mnd hvor jeg stanger hue i veggen og perser.

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

HAT HAT HAT HAT HAT HAT HAT!
La oss trekke en konklusjon: Harlia drar sinnsykt mye i mark, med en sinnsykt rævva teknik!
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

taraquin

  • Gjest
Meget imponerende løfting på deg Smiley Svært få som greier over 3 x BW, jeg greier ikke 2 x BW i mark engang, hehe. Ser teknikken din har blitt bedre siden de første løftene, men må si jeg kunne tenkt meg at du greide å holde korsryggen mer strak under løftene. Om øvre del av ryggen krummer er det ikke så farlig, den tåler mye juling, men korsryggen er et sårbart område, og belastninga\skaderisikoen for å f.eks utviklet et prolaps mener jeg å ha lest øker med opptil 40% om man krummer korsryggen istedet for å holde den strak under løft. (Ref Stuart McGill, verdens fremste ryggforsker). Tenk på det slik at når du krummer på 240 kg tilsvarer det egentlig at korsryggen din hadde løftet nærmere 340 kg, samt at du får større skjæringskrefter (belastning på tvers) som er skummelt for ryggen. Det som er litt kjipt med dette er at det kan gå bra å løfte med krum rygg over lengre tid, noen kan gjøre det livet ut uten plager, men plutselig så smeller det. Jeg har opplevd det selv etter noen krumme løft og flere jeg vet om\kjenner har fått merke det. Beklager hvis jeg virker kritisk er, er ment som konstruktiv kritikk. Du har et stykt talent som svært få andre har, og det hadde vært veldig synd om du skulle bli skadet og ikke kunne få videreutviklet talentet Smiley Jeg ville prøvd å fokusere på større styrke i hamstrings, setemuskler og prøvd å trene med tyngder hvor du akkurat greier å holde korsryggen mest mulig strak og så jobbet deg oppover. Fine øvelser du kan spe på med er strakmark og nordic hamstrings (som du muligens allerede kjører), disse kan gi deg forbedringer i den vanlige marken Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!