avstemning
Spørsmål: Hvor mye tar jeg i markløft, i J. NM Alta 09?
under 250 kg - 20 (33.9%)
mellom 250-260 kg - 22 (37.3%)
270 kg - 1 (1.7%)
276 kg (ny norges rekord) - 16 (27.1%)
Stemmer totalt: 57

Skrevet av Emne: Hurricane Harila NM 2014 697.5 kg totalt  (Lest 147466 ganger)

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Meget imponerende løfting på deg Smiley Svært få som greier over 3 x BW, jeg greier ikke 2 x BW i mark engang, hehe. Ser teknikken din har blitt bedre siden de første løftene, men må si jeg kunne tenkt meg at du greide å holde korsryggen mer strak under løftene. Om øvre del av ryggen krummer er det ikke så farlig, den tåler mye juling, men korsryggen er et sårbart område, og belastninga\skaderisikoen for å f.eks utviklet et prolaps mener jeg å ha lest øker med opptil 40% om man krummer korsryggen istedet for å holde den strak under løft. (Ref Stuart McGill, verdens fremste ryggforsker). Tenk på det slik at når du krummer på 240 kg tilsvarer det egentlig at korsryggen din hadde løftet nærmere 340 kg, samt at du får større skjæringskrefter (belastning på tvers) som er skummelt for ryggen. Det som er litt kjipt med dette er at det kan gå bra å løfte med krum rygg over lengre tid, noen kan gjøre det livet ut uten plager, men plutselig så smeller det. Jeg har opplevd det selv etter noen krumme løft og flere jeg vet om\kjenner har fått merke det. Beklager hvis jeg virker kritisk er, er ment som konstruktiv kritikk. Du har et stykt talent som svært få andre har, og det hadde vært veldig synd om du skulle bli skadet og ikke kunne få videreutviklet talentet Smiley Jeg ville prøvd å fokusere på større styrke i hamstrings, setemuskler og prøvd å trene med tyngder hvor du akkurat greier å holde korsryggen mest mulig strak og så jobbet deg oppover. Fine øvelser du kan spe på med er strakmark og nordic hamstrings (som du muligens allerede kjører), disse kan gi deg forbedringer i den vanlige marken Smiley

Du har selvsagt rett Smiley poenget mit er at jeg så mange ganger på trening prøver så hardt på å holde ryggen rett. prøver å starte lengre nede og løfte. osv. Eneste som ender med er at ryggen da har sett enda verre ut under løft what

Jeg har prøvd å dra mark på hundre andre måter, og jeg har prøvd og jeg har prøvd, jeg øvde meg når jeg begynte å trene mark for første gang,  på teknikk i 2 måneder før jeg begynte å dra noe som ligna maks... alle løft føltes jeg gjorde under teknikk trening, føltes faktisk helt jævlig for korsryggen... og jeg fant til slutt ut at jeg merka ingenting av den måten jeg drar på nå i ryggen. (ikke spør meg hvorfor) what

Nordic Hamstrings
strakemark
Rygghev
Russian Twist (for å styrke rundt magen)
roman Chair (for det samme)
Osv.

er alle øvelser jeg gjør med høy intensitet.

Jeg gjør en hel haug av støtteøvelser, og jeg trener de seriøst og hardt. Og det gir meg grunnlag også får å være sterk i mark.
Ellers kan jeg si at jeg er EKSTREM fleksibel, nesten som en seigman. du kan strekke og tøye meg milevis!

jeg skal faktisk legge ut noen bilder av hva jeg kan gjøre seinere i dag, for jeg kan få beina og hofta i noen syke stillinger. hatt en keeper trener som har tøyd den kroppen min ekstremt mye, så jeg har blitt sånn.

La meg si det sånn, jeg skjønner at folk bryr seg. Og det er hyggelig når det gjøres på en sikkerlig måte som her Smiley
livet er så som det er. jeg prøver meg på teknikk trening, og prøver så godt jeg kan, men jeg kan ikke slutte å løfte tungt heller. da kan jeg glemme noen norges rekord  Smiley  Men som sagt, jeg prøver å øve på ha ryggen rett, jeg har i hvertfall fått hørt på noen av arbeids settene mine at de ikke ser så jævlig ut.

Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

HAT HAT HAT HAT HAT HAT HAT!
La oss trekke en konklusjon: Harlia drar sinnsykt mye i mark, med en sinnsykt rævva teknik!

Skål for den!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

taraquin

  • Gjest
Neida, har jo blitt endel bedre siden de første løftene jeg så av deg Wink Bare ikke bli for utolmodig, du har bare en rygg, men ny norgesrekord er ny norgesrekord samme om du tar den i morgen eller om 1,5 år Wink Høres ut som du har flere fornuftige støtteøvelser. Å bli bedre i knebøy kan også hjelpe bra på marken. Hva er det som er galt med kneet ditt?

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Neida, har jo blitt endel bedre siden de første løftene jeg så av deg Wink Bare ikke bli for utolmodig, du har bare en rygg, men ny norgesrekord er ny norgesrekord samme om du tar den i morgen eller om 1,5 år Wink Høres ut som du har flere fornuftige støtteøvelser. Å bli bedre i knebøy kan også hjelpe bra på marken. Hva er det som er galt med kneet ditt?

Får bare ta tiden til hjelp, men jeg må innrømme at jeg er avhenig av å løfte noe tungt i markløft (sikkert ikke det smarteste, men sånn er det)

ingenting som er galt med kneet mitt, den er sunn og frisk Smiley
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget buildern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 168

  • No pain, no gain
Black wallstreet bitch, fet BWS genser du har på videon der;)

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Legger til noen blider av tøying Smiley


Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Mighty_simen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

ser du sier at maksløfting kommer du aldri til å slutte med, hvis ikke så kommer det aldri til å bli noen norgesrekord, hva om du går for fort fram? blir det noen norgesrekord hvis du får deg en ordentlig smell i ryggen? å gjerne aldri kan løfte markløft igjen? en må ikke bare tenke på at musklene skal bli sterke, mn også huske på at ben og skjelett også skal klare å følge med. det er viktig å ha tålmodighet hvis en skal bli STOR innenfor en idrett. kjappe seg langsomt. ser også at du har en veldig lav fettprosent, noen som gjør at skaderisikoen blir større. grunnen klarer jeg ikke å beskrive, mn merker det veldig selv ihvertfall. av erfaring. mn, ellers er jo markløftinga utrolig bra:) kunne kanskje blitt sykt mye bedre om du prioriterte bøyen litt mere og. mn, lykke til videre ihvertfall:) fysikken ser bra ut den!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

ser du sier at maksløfting kommer du aldri til å slutte med, hvis ikke så kommer det aldri til å bli noen norgesrekord, hva om du går for fort fram? blir det noen norgesrekord hvis du får deg en ordentlig smell i ryggen? å gjerne aldri kan løfte markløft igjen? en må ikke bare tenke på at musklene skal bli sterke, mn også huske på at ben og skjelett også skal klare å følge med. det er viktig å ha tålmodighet hvis en skal bli STOR innenfor en idrett. kjappe seg langsomt. ser også at du har en veldig lav fettprosent, noen som gjør at skaderisikoen blir større. grunnen klarer jeg ikke å beskrive, mn merker det veldig selv ihvertfall. av erfaring. mn, ellers er jo markløftinga utrolig bra:) kunne kanskje blitt sykt mye bedre om du prioriterte bøyen litt mere og. mn, lykke til videre ihvertfall:) fysikken ser bra ut den!

jeg sier at jeg aldri kommer til å slutte med det ja, men jeg sa heller IKKE at jeg MAKSER hver eneste gang  jeg trener Smiley jeg liker å løfte tungt, (tunge sett) 1-2 sett innimellom, jeg trener også markløft treninger på bare lette vekter, så jeg tror folk misforstår hvis de tror jeg makser hver gang. Får jeg en skade, ja så får leve med det. da er det min feil og mitt problem. men som sagt, jeg trener teknikk trening på hver markløft trening også, så jeg prøver så godt jeg kan med å rette teknikken. og jeg synes personlig at teknikken min har bedra seg noen hakk på bare 5 uker. Så får jeg prøve å ta nye steg på teknikk framover.
men jeg kan ikke helt gi meg å løfte NOE tungt inni mellom, da øker jeg ikke så mye

Grunn til at jeg ikke er sterk i bøy er at jeg løper mye, skulle jeg ha hatt opp bøyen min en del, så måtte jeg ha løpt mye mindre og trent mye mer bøy. jeg driver med fotball på 2 divisjon nivå i norge. men jeg trener bøy, 1-2 ganger i uka, pga. at det er det eneste jeg har tid til. Smiley
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Tips til ny overskrift til tråden din:

Harila`s videoer og bilder.. Tåler kun skryt, ingen kritikk takk


Du har fantastiske gener, lykke til med rekord.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Tips til ny overskrift til tråden din:

Harila`s videoer og bilder.. Tåler kun skryt, ingen kritikk takk


Du har fantastiske gener, lykke til med rekord.

Relax kamerat.

krikken mot teknikken min er berettiget. og jeg tar det som en mann! men jeg prøver å fortelle alle her: Jeg gjør så godt jeg kan, for å øve inn en god teknikk
men styrken kommer mye fortere enn teknikken.

Jeg gjør ærlige treninger for å rette teknikken.
håper du er fornøyd med svaret ditt


Hilsen

Petter Harila
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

taraquin

  • Gjest
Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #130 : 08. desember 2008, 15:10 »
ingenting som er galt med kneet mitt, den er sunn og frisk Smiley
Mente jeg leste tidligere i profilen at kneet var kranglete, men ejg kan ta feil Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #131 : 08. desember 2008, 15:36 »
Du virker som en fornuftig fyr Harila, men det er litt for tilfeldig at det alltid er naturtalentene som skal "gjøre ting på sin egen måte", og "har en spesiell teknikk, men kjører på" eller "kroppen reagerer på min egen type trening". Dette kommer gjerne med at disse blir sterke uansett hva de gjør, og når de øker så tror de at de gjør riktig (skader kommer ofte plutselig.. ). Men skal ikke være for bastant på at du gjør dette.

For å si det sånn, det er langt sterkere folk enn deg som har brukt mye tid på teknikktrening og lett trening, men for all del kjør på.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #132 : 08. desember 2008, 15:48 »
Off Topic: Tupac fan ja? Grin

On Topic: Helt sjuke løft i mark, har ikke teknikk i det hele tatt selv så det kan jeg ikke kommentere.
Keep it up!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #133 : 09. desember 2008, 11:15 »
For å si det sånn, det er langt sterkere folk enn deg som har brukt mye tid på teknikktrening og lett trening,

Takk for innlegget.

Er dette jeg prøver å si! Jeg trener teknikk trening. f.eks. i går. trente jeg bare teknikk trening. og jeg gjorde alle mine reps med blod perfekt og rett rygg. jeg prøver å bruke så mye tid som det er mulig på det.
Håper  dette var svar godt nok. (for alle)
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #134 : 09. desember 2008, 11:18 »
Off Topic: Tupac fan ja? Grin

On Topic: Helt sjuke løft i mark, har ikke teknikk i det hele tatt selv så det kan jeg ikke kommentere.
Keep it up!

Tupac er kongen! beste rapper som har hvert igjennom tidene!
Rakim og Game er ikke så værst de heller da Wink


Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!