avstemning
Spørsmål: Hvor mye tar jeg i markløft, i J. NM Alta 09?
under 250 kg - 20 (33.9%)
mellom 250-260 kg - 22 (37.3%)
270 kg - 1 (1.7%)
276 kg (ny norges rekord) - 16 (27.1%)
Stemmer totalt: 57

Skrevet av Emne: Hurricane Harila NM 2014 697.5 kg totalt  (Lest 148152 ganger)

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #150 : 16. desember 2008, 15:06 »
Jeg spør enkelt og greit, hva koster det for å fjerne all strekkmerke? Eller går det ikke and å fjerne HELT med laser, bare sånn så det synes mindre? .. Ikke at jeg har strekkmerker, men bare lurer ^^
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #151 : 17. desember 2008, 09:58 »
Jeg spør enkelt og greit, hva koster det for å fjerne all strekkmerke? Eller går det ikke and å fjerne HELT med laser, bare sånn så det synes mindre? .. Ikke at jeg har strekkmerker, men bare lurer ^^

Pris avhenger veldig fra hvor mye strekkmerker det er, men f.eks. Jeg har strekkmerker på begge lårene og jeg har et lass av dem! hvis jeg da skulle fjerna dem f.eks. så vil det koste 4000 kr med fraksjonell behandling (du trenger da 2 behandlinger, hvis du trenger 3 så får du den gratis, for da er det veldig lite igjen) med i prisen får man i tillegg 4 behandliger (varer en time pr gang) med 630 nm, 632.8 nm og 650 nm laser (Myk lasere).
da ville det kosta 8000 toltat og du får da 8 myk laser behandlinger i tilegg til fraksjonell behandlingen.

Før brukte vi bare myk lasere som vi behandla strekkmerker med (fordi frasksjonelle laseren har vi nylig fått inn), men da trengte du hvertfall 15-20 behandlinger (koster da 400 pr gang). og det var da ikke sikkert at alt ble helt borte (men det ble mye bedre)

Men med fraksjonell laseren er det nå mulig å fjerne alt av strekkmerkene.


Jeg kan legge ut et bilde, så du kan få se hvor mange strekkmerker jeg
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #152 : 17. desember 2008, 10:08 »
Her er info om laseren og om hva den fjerner m.m

 

FRAKSJONELL  CO-2 LASER  10600 nm

Fordelen ved behandlingen er at inngrepet medfører lettere og fortere helingsforløp likesom risikoen for bivirkningene er mindre sammenlignet med tradisjonell   laser peeling.
Laseren medfører utglatting av hudens rynker og arr samtidig med at man får sin ungdoms teint igjen. Skader i huden som følge av sol, så som brune flekker og store porer vil også påvirkes under behandlingen og man får derfor penere og renere hud. Det er huden øverste lag som bedres uten at der er tale om ansiktsløft.
I de fleste tilfeller er kun 1 behandling tilstrekkelig og man må regne med en down time på 4-10 dager.
Behandlingen
Fraksjonert Ablativ CO2 laserbehandling er en dyp laserbehandling i huden, hvor pasienter vil føle stikkende fornemmelser under behandlingen. Behandlingen  utføres med kjøling. Laseren påvirker huden med dannelsen av mikroskopiske punkter. Under helingen av de mikroskopiske punkter vil der skje utskiftning av både det ytterste hud lag og av underhuden. Binnevevet blir stimulert til å gjenoppbygge nye elastiske fibrer. 
Behandlingen vil som anført medføre stimulering av kollagenet i huden, og dermed oppbygge huden som er preget av arrdannelse, pigmentforstyrrelse og nedsatt elastisitet.
Indikasjoner
Akne arr, dype arr i ansiktet, rejuvenation (foryngelse av huden med laser), strekkmerker av den hvite type (striae distensae alba), visse typer pigmentmisfargninger.
Rehabilitering med He-Ne 632,8 nm motvirker brannskader og hevelser i huden blir av mindre omfang.
Med engang etter den fraksjonelle laserbehandlingen fortsetter ndkjølingen av huden, og etter dette blir det behandlet med He-Ne laser som motvirker brannskader, og fremskynder  hudens gro prosess.  Dette er en laser som er brukt i mer enn 40 år  for  sår, brannskader,  eksem m.m.
Bivirkninger
Det kan forekomme bivirkninger under behandlingen, men dette er heldigvis relativt sjelden. Risikoen for bivirkninger varierer fra person til person. Bivirkninger kan vise seg i form av dannelse av brunt pigment i huden, eller avpigmentering i form av hvite områder. I de fleste tilfeller vil dette være en forbigående problemstilling, selv om pigmentforstyrrelser kan vedvare i lengre tid.
Vask av området etter behandling
Det er viktig å unngå infeksjon i området som er behandlet, og derfor må området vaskes omhyggelig hver dag, uten bruk av såpe.

Smøring
Området smøres Flamazine krem  2-3  ganger daglig i 7 til 10 dager for å oppbygge hudens tilhelingsevne. Når den første helingsfase er overstått og hudens føles hel kan man begynne å anvende makeup. Det er som regel 7-10  dager etter behandlingen.
Bruk lunkent vann for å skylle av tidligere påført Flamazine krem- frotte tørk/klappe uten å gni- og påfør nytt lag Flamazine krem.
Flamazine krem tuben er aktiv i 7 dager etter man har åpnet den. Når kremen blir påført huden kan den få en gulaktig farge pga. luft, det er kremen og ikke fra ansiktet som synes gult.
Etter dette skal det vurderes om huden skal smøres med Cicaplast som fåes på de fleste apotek, men den har parabener og kan være negativt for de som har allergi.
Smerter og hevelse
Pasienter reagerer forskjelllig på behandlingen, men de fleste må regne med 4-5 dagers rødme, hevelse og kløe i området. Det er viktig at man ikke klør området med neglene, da dette gir risiko for infeksjon og arrdannelse. Det anbefales derfor at man bruker bomullshansker, spesielt om natten, så man unngår reflektorisk kloring i sårene.

Soleksponering
De behandlede områder må ikke eksponeres for solen de neste 2-4 måneder. Man anbefaler bruk av solfaktor 40 eller høyere. (60)

Forhold som du selv må passe på

•   SOL MÅ UNNGÅES I FLERE MÅNEDER, også gjennom bilvinduer/vinduer. Bruk solfaktor 40  eller mer .
•   SPOTLIGHT- bør også unngåes.
•   UNNGÅ kremer med syrer, kremer med parfymer.
 
Eventuelle medisininntak som har vært det siste halve året og som pågår, bees opplyst om, da enkelte medisininntak kan forstyrre organismen såpass mye at det kan medføre til hyperpigmentering, dvs. huden kan bli mørkere. Hvis dette skjer, så vil det forsvinne igjen, MEN da må man arbeide mere med huden.
 
Hud kan naturligvis hyper pigmentere av andre ting også, en hud som har gjennomgått laser- fraksjonell behandling  vil være særlig sensitiv for lys, som sol, spotlight- og ellers ultrafiolette i luften selv om det ikke er sol. Risikoen er ca. 5% for å hyperpigmentere. FAKTOR 40 eller høyere om det finnes er lurt å dekke seg til med etter tilhelingen.

COGNAC, WHISKY, RØKT MAT, som kjøttpølser etc.. kan også medføre hyperpigmentering, pga høyt innhold av natriumnitritt. Tomatsuppeposer har fargestoff som heter tragant som tilsetning,  som også kan medføre hyperpigmentering.
 
Mange som IKKE laserbehandler seg i det hele tatt kan også hyperpigmentere i forbindelse med kremer, med medisiner og hormonelle forandringer. Også i disse tilfeller minsker hyperpigmenteringen av å passe seg for mat som har natriumnitritt

Kontakt
Hvis det oppstår problemer, kontaktes Laserklinikken Anne Harila på tlf: 67807090
eller mobil: 95122826.

Mvh.
Anne Harila
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #153 : 17. desember 2008, 10:22 »
Tusen takk for en god forklaring, Hurricane Harila. Jeg som trodde en behandling kostet rundt 10 000 kr ,- . Men da er ikke det så syk pris for å fjerne strekkmerker anywayz, og godt er det!
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #154 : 23. desember 2008, 01:26 »
 Now to Hurricane Newz:


Vi har trent litt  i uka som har gått, jeg har ikke film noe


Idag hadde jeg ca 20-25 Teknikk sett i markløft, som innbar helt rett rygg, og med hold på vei ned. lå vel på 110- 130 kg på de settene.
 
Og et tungt sett 210 * 3 med belte etter teknikk sett (det var tungt nok i dag)
Litt mageøvelser og nordic hamstrings, så får jeg kline til med mye mer enn det i morgen.


Løftet i forrige uke 230 kg * 2 (med løs drakt) som beste løft kliomessig.
ellers mye teknikk trening, og knebøy og benk, og en hel haug med støtteøvelser!


Men bare tenkte å legge en lite oppdatering her, så folk vet at jeg er i live Smiley







Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #155 : 10. januar 2009, 22:04 »
Trent noe i jula?

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #156 : 11. januar 2009, 16:39 »
Trent noe i jula?

Ja, har fått trent en del. noe som er verdt å nevne fra styrketreninga, så er det vel 15 rep`er på 160 kg i markløft. Kunne kanskje tyna 20, men var tungt nok = ) ellers har jeg trent sprint fotball spenst ved siden av.
Nå får jeg keeper trener som skal følge meg opp 2 ganger om dagen til uka, (En 63 år gammel øst europeer) så da er det fullt trøkk. kanskje et sted mellom 20-26 timer trening i uka. (20 av dem keeper trening) blir hardt, men godt Smiley har savna å trene på den måten. Men nå får jeg endelig muligheten.


Treings hverdagen min kommer vel se nogen lunde sånn ut framover:

Mandag: Kl. 09.00     2 timer keeper trening
             kl 19.30   1.30 times trening med Drammen FK (kommer nok til å dra tidligere på treningene for å få egen  og god oppvarming så blir vel 2 timer totalt)

Tirsdag: Kl. 09.00   2 timers keeper trening 
             Kl. 18.00  2 timer Drammen FK (samme opplegg, kommer tidligere på trening)
 
Onsdag:  Kl 11.00 Styrketrening 2 timer
              Kl 19.30 1.30 time Drammen Fk

Torsdag: 09.00 2 timers keeper trening
             19.30 1.5 time Drammen FK (kommer før på trening her å)

Fredag: 09.00 2 timers keeper trening
           17.00 2 timers keeper  trening

Lørdag: Endte kamp el 2 timers keeper trening

Søndag: 12.00 Stryketrening.
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Shotgun

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #157 : 17. januar 2009, 18:27 »
D var faen noen hissige lår hehe :-)
 

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #158 : 21. januar 2009, 17:26 »
markløft....
210 kg * 5 (med løs drakt)
rep pers.

Hadde en deilig styrketrening nettopp!
med tung bøy først, pleier aldri å trene bøy og mark samtidig for jeg vanligvis blir for herpa til å løfte tung mark etter bøy,  så var utrolig fornøyd med å klare det jeg gjorde!

også persa jeg i benk 100 med stopp, som i tilegg var et dårlig teknisk løft! tror jeg har kanskje 2.5 til inne, men det får jeg ha til gode til en annen gang!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #159 : 21. januar 2009, 17:38 »
Staser på keeper-karriere? Smiley
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #160 : 21. januar 2009, 17:55 »
Staser på keeper-karriere? Smiley

hehe, ja

Du skal se meg i mål, jeg er konge om dagen! jeg redder mest, og skriker høyest, og spillerene foran meg yter alltid maks når de er på laget mitt! eneste som mangler er den perfekte teknikken, men den kjenner jeg også kommer seg for hver trening! i år skal jeg være en trollmann som utøver magi i mål! Grin
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #161 : 21. januar 2009, 20:13 »
Hvor gammel er du da, og hvilket lag spiller du på? Smiley Har det kommet intresse fra andre klubber og sånt da? Wink
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Harila`s videoer og bilder.. Only God can Jugde me :)
« #162 : 21. januar 2009, 23:27 »
Hvor gammel er du da, og hvilket lag spiller du på? Smiley Har det kommet intresse fra andre klubber og sånt da? Wink

Jeg er 22, spiller på Drammen FK, er like stilt med 2 andre keepere om å være første keeper ergo, best på trening = spille kamper.
Interesse fra 3 div klubber, men jeg går ikke et nivå ned, når jeg nå er i 2 div. viktig å ta steg for steg, i år satser jeg på å kunne vise hva jeg egentlig er bygd for!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget sterskjens

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3


Men med fraksjonell laseren er det nå mulig å fjerne alt av strekkmerkene.


Virkelig ? Dette mener du seriøst ?
Har mye strekkmerker selv og har aldri trodd det var mulig å fjerne dem permanent..
Men viss du sier det så...

Utlogget sterskjens

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Har du ingen før og etter bilder og vise ?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!