Skrevet av Emne: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren  (Lest 5045 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« : 22. juli 2008, 11:51 »
Etter rykter om et comeback for Andreas Hjelmtveit har vi møtt han og snakket om; planene fremover, hvordan det var å bli verdensmester og hvordan en verdensmester trener - utenfor gymmet!

Les hele artikkelen her






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Tore Normann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Go Heavy Or Go Home!
Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #1 : 22. juli 2008, 12:21 »
litt kult at han faktisk kommer fra der jeg bor Tongue
en av våre lokale helter Cheesy
“It ain’t about how hard you hit...
It’s about how hard you can get hit and keep moving forward!
How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!“
 
 -Rocky Balboa

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #2 : 22. juli 2008, 12:36 »
Rå løfter Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #3 : 23. juli 2008, 01:26 »
Håper ryggen hans blir bra igjen og at han slipper å kjøre bøy igjen med myke dritt stenger  Angry
Gymmet han trener på burde kunne kjøpe inn et skikkelig bøy/benk stativ og en skikkelig stang til han!
Utrolig god reklame å ha en slik athlet på gymmet  Cheesy

Tror han må brukes i rekrutteringsarbeidet  Grin
Viktig at folk ser at man ikke trenger å proppe i seg meksikansk gryte og utelukkende bruke rulletrapper/rullator eller permobil for å kjøre helt inntil døra på gymmet før en tung knebøy økt Wink
Går an å kombinere skolisse knyting og styrkeløft  Cheesy
Et godt forbilde som alle i styrkeløft Norge gjerne vil se på plattingen igjen Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #4 : 23. juli 2008, 10:56 »
Håper ryggen hans blir bra igjen og at han slipper å kjøre bøy igjen med myke dritt stenger  Angry
Gymmet han trener på burde kunne kjøpe inn et skikkelig bøy/benk stativ og en skikkelig stang til han!
Utrolig god reklame å ha en slik athlet på gymmet  Cheesy

Tror han må brukes i rekrutteringsarbeidet  Grin
Viktig at folk ser at man ikke trenger å proppe i seg meksikansk gryte og utelukkende bruke rulletrapper/rullator eller permobil for å kjøre helt inntil døra på gymmet før en tung knebøy økt Wink
Går an å kombinere skolisse knyting og styrkeløft  Cheesy
Et godt forbilde som alle i styrkeløft Norge gjerne vil se på plattingen igjen Smiley

Ja, helt enig i dette! Altfor mange unge har feil forbilder, dvs at de ser opp til mennesker som har oppnådd en flott fysikk eller en enorm styrke på "feilaktig" grunnlag. Jeg sier naturligvis ikke at disse menneskene er dårlige mennesker, men jeg syns unge bør få øynene opp for atleter som tar seg bra ut og som har egenskaper langt over gjennomsnittet, men som likevel har kommet dit ved å trene langsiktig og målrettet uten "ulovlige" stoffer. Mange unge vet ikke hva de begir seg ut på når de starter med aas, og der bør NSF være mer synlige. Vise hvilket standpunkt vi har, og at man kan være både stor og sterk uten nødvendigvis å være overvektig. Andreas er vel kanskje, sammen med Tor Herman, en av de som tar seg best ut og som har oppnådd enormt gode resultater, og disse m. flere burde blitt frontet i større grad.

Jeg mener NSF burde lage postere som kan henge rundt på diverse gym som viser hva vi driver med, at vi jobber tett med Antidoping Norge, og at styrke og størrelse kan oppnås rent. Ved å eksemplifisere vil mange kanskje forstå nettopp dette...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #5 : 23. juli 2008, 11:55 »
Ivrig Pingle skrev blandt annet:
Håper ryggen hans blir bra igjen og at han slipper å kjøre bøy igjen med myke dritt stenger  Angry
Gymmet han trener på burde kunne kjøpe inn et skikkelig bøy/benk stativ og en skikkelig stang til han!
Utrolig god reklame å ha en slik athlet på gymmet  Cheesy
Jeg er så enig, så enig!  Det gymmet som du sikter til, er et veldig bra gym som dessverre har gjort visse feilgrep når det gjelder innkjøp av stenger, knebøystativer og benkpressbenker.  Gymmet burde kjøpt inn kun standardiserte stenger for styrkeløft og vektløfting, gode benker og ordentlige knebøybur, ikke disse skrå stativene med pigger på.  Dette burde de tatt seg råd til, for det er et veldig bra gym bortsett fra akkurat dette.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #6 : 23. juli 2008, 12:34 »
Hva er galt med overvekt, gryterett, løs mage, 0 kondis og pusteproblemer  what
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #7 : 23. juli 2008, 23:52 »
Hva er galt med overvekt, gryterett, løs mage, 0 kondis og pusteproblemer  what

- Magen kan bli en hindring og føre til mindre avkastning seksuelt (kanskje først og fremst for partner Wink)
- løs mage Tongue, trenger vel ikke nevne at det kan bli veldig ødeleggende i senga (eller andre plasser man vil slå seg løs)
- kondis og pusteproblemer er irriterende når man har seg, selv om man av en eller annen grunn klarer å bry seg mye mindre om disse åpenbare problemene under sex. Svettingen er jo litt irriterende dersom man er i selskap og trenger å se presentabel ut også etter sexen  Tongue

Tilgangen på damer øker vel ikke nødvendigvis dersom man passer innunder din karakterestikk heller  Wink
Men ellers ser jeg ingen problemer altså  woot
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #8 : 24. juli 2008, 00:03 »

Det gymmet som du sikter til, er et veldig bra gym som dessverre har gjort visse feilgrep når det gjelder innkjøp av stenger, knebøystativer og benkpressbenker. 


Hva er det er igjen av gymmet om alt dette er ubrukelig?

Ikke det at jeg syntes Elexia eller Sats er så flott, men noe man bør tenke på er at en skikkelig styrkeløft stang er rimelig dyr og ganske så unødvendig for 99% av de som trener på disse stedene. De pengene en eller to utøvere genererer er sikkert ikke nok, i tillegg så trener vi jo der uansett.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #9 : 24. juli 2008, 01:14 »
- Magen kan bli en hindring og føre til mindre avkastning seksuelt (kanskje først og fremst for partner Wink)
- løs mage Tongue, trenger vel ikke nevne at det kan bli veldig ødeleggende i senga (eller andre plasser man vil slå seg løs)
- kondis og pusteproblemer er irriterende når man har seg, selv om man av en eller annen grunn klarer å bry seg mye mindre om disse åpenbare problemene under sex. Svettingen er jo litt irriterende dersom man er i selskap og trenger å se presentabel ut også etter sexen  Tongue

Tilgangen på damer øker vel ikke nødvendigvis dersom man passer innunder din karakterestikk heller  Wink
Men ellers ser jeg ingen problemer altså  woot

Alt du tenker på er Sex, no drugs and a lot of alcohol. Wink

Jeg møtte selv Andreas Hjelmtveit for cirka to måneder siden. Grin Svært hyggelig kar. Smiley

Han er hunk. Wink

Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #10 : 24. juli 2008, 01:26 »
blir så forundra jeg når jeg ser at jeg har løfta nesten like som Andreas og andre kjente vektløftere. selvsagt ikke persene med utstyr men i løft uten utstyr er de ikke mil foran en med en styrke litt over gjennomsnittet(dette er vel relativt) pokker ta, 290 i mark uten utstyr og han 315 uten.. blir nesten sugen på å konkurere her jeg sitter med oljen, broccolien, tunfisken og c-vitaminen min.. skulle kanskje vært flink i noe annet enn bare mark men..Smiley
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #11 : 24. juli 2008, 01:37 »
All ære til 290 i markløft - men husk at han har lagt utrolig mye trening ned i utstyret for å kunne løfte 352,5 kg med utstyr. Men for all del, bare å prøve seg!

Men skal du konkurrere mot Hjelmtveit må du stille i styrkeløft, ikke vektløfting Wink

Edit etter svaret til OD under:
Så presiserte han selvsakt at 315 ikke var maks. Smiley Dette er bare tyngste vekta han har vært oppe på på trening, og da gjerne sist i en 2 timers økt.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #12 : 24. juli 2008, 01:49 »
Tvile veeeldig sterkt på at 315 reflekterer raw persen til Andreas på noen som helst måte, tippe 350 raw bare han slipper bøy først Smiley


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #13 : 24. juli 2008, 11:28 »
jeg bøyer meg i støvet fordi jeg hadde vondt i kroppen i 2 uker etter mitt maksløft og trodde jeg skulle dø biggrin markløft er en ting, men at mennesker tørr og klarer å legge på over 250 kg i knebøyen er beyond min fatteevne. tror ikke jeg hadde turt det om jeg hadde vært sterk nok engang. UGH, skummel øvelse, gi meg cabel curl så kan jeg være svakere og liksom tøff istedet Grin
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Andreas Hjelmtveit - verdensmesteren
« #14 : 24. juli 2008, 12:32 »
jeg bøyer meg i støvet fordi jeg hadde vondt i kroppen i 2 uker etter mitt maksløft og trodde jeg skulle dø biggrin markløft er en ting, men at mennesker tørr og klarer å legge på over 250 kg i knebøyen er beyond min fatteevne. tror ikke jeg hadde turt det om jeg hadde vært sterk nok engang. UGH, skummel øvelse, gi meg cabel curl så kan jeg være svakere og liksom tøff istedet Grin

Det at folk tør å sammenligne knebøy og cable curl er over min fatteevne Wink

Ellers er man mektig imponert over Hjelmtveit, selv om han er litt tynnj. Hadde han vært tyngre, ville han løftet enda mer Smiley Har sans for hans kombinasjon med andre idretter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!