Skrevet av Emne: Tull om steinløfting på Norges sterkeste  (Lest 13741 ganger)

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #75 : 02. august 2008, 19:37 »
.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #76 : 02. august 2008, 19:42 »
Det hadde vært "kjedelig" om alle utøvere var stille, reserverte og hverken jublet eller bannet!
Husker dere tullingen Reidar Kvåle i 2006??

rofl

"Satans drittvær og møkkakonkurranse!"
"Æ blirr så eitrande forbanna altså!!"
...

Hoho!!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #77 : 02. august 2008, 19:46 »
Jeg vet ikke hva som er mest riktig. Personlig synes jeg Arild kunne ha spart seg innlegget sitt hvis det er tilfelle at utøverne har en slik tone mellom seg, noe som jeg heller ikke har utelukket.
Etter det innlegget kom er jeg faktisk ikke helt sikker lenger.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #78 : 02. august 2008, 21:57 »
Det hadde vært "kjedelig" om alle utøvere var stille, reserverte og hverken jublet eller bannet!
Husker dere tullingen Reidar Kvåle i 2006??

rofl

"Satans drittvær og møkkakonkurranse!"
"Æ blirr så eitrande forbanna altså!!"
...

Hoho!!

Milliondollar man, Nå er jeg glad igjen Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Torvaldtu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #79 : 03. august 2008, 11:43 »
Det at Arild og Richard viser knivingen mellom dem med både ord og ekstra løft gir som flere andre sier, bare et bedre show. Å se Arild løfte 165 apollons lett som bare det, fikk hele forsamlingen til å le da vi så NSM. Dette kaller jeg show! Når en person er i stand til å vise hvor mye sterkere han faktisk er i DEN øvelsen, jo så la han gjøre det da. Flertallet setter pris på slikt.

Ordslenging og slikt er jo kanontøft i en slik konkurranse. Lager mye show og utdøverne kan faktisk på ekstra pump av det økende konkurranse instinktet. Stronman er en ekstremsport, og da nytter det ikke å henge seg opp i små detaljer.

Tror verken Arild eller Richard hadde veldig mye imot det som ble sagt og gjort under NSM.
Som Arild sier selv.. Knivingen mellom dem har pågått lenge. Utrolig gøy å følge med på.

Stronmanfolket er ofte ikke de som satt bakerst i klasserommet... Man må tåle mye psykisk, fra mange fronter. Så slutt å syt folkens.

Ang. selve opplegget så var det helt kanonbra gjennomført. Likte programmet mye bedre i år enn i fjor. Håper på gode seertall i år, og enda mer  til neste år.

Lykke til på WSM Arild og Richard.

Utlogget Arild "Hulk" Haugen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #80 : 03. august 2008, 16:42 »
tråden om steinløftingen har sklidd litt ut her ja så er mitt siste innlegg i denne tråden blir som følgende:)

-Tror ikke Ricard bærer nag av noe av det jeg sa til han, markløften var ment som litt fleip men mest alvor da jeg viste kan ville lede øvelsen med 10 rep som han trengte for å vinne. både han og jeg viste at jeg kan slå han i mark, og da sa jeg spar energi og ikke ta mer enn nødvendig. når han som ledet hadde 9 stk er det lite poeng i å ta 15 så sant han viste jeg kunne ta 16. derfor kom kommentarern som var ment både taktisk smart både fra min og hans side.
Appollonen trodde jeg ricard skulle slå meg i påforhånd derfor var det en lykkerus dans og ikke en dans eller lignende for å gjøre nag på hand. Det må da være lov å feire at du har vunnet en øvelse. Hadde selvsagt ikke gjort det om ricard bommet på 140 kg eller mot noen av de andre som ikke var så truende.

fra min side er kommentarene ment som fleip, lage litt show, taktisk osv. noe som faktisk mange gjør i sporten. Men ingen som reagerte da Ricard skrek etter meg når han var på fitnessmessa da jeg var hjemme syk med kyssesyken og jannicke på sykehus. nei det var helt ok. Heller ingen som sa noe da han slengte kommentar om krampa som faktisk er et tilfelle at jeg har problem med som jeg nå får medisin mot. men når jeg fleiper litt da er det gale.

Og ja jeg tåler det han sa og syns faktisk det var jævlig kult og liker litt show. men det jeg ikke tåler er kritikk fra folk som er kompiser og som rakker ned og kjenner hele historien. og tror faktisk ikke mange syns det var gale eller frekt sagt. tenk om vi skulle leid hverandre hånd i hånd hele tiden og bare pratet fint og helst ikke konkurrert i det hele tatt??


- er man på toppen eller profilert, konkurerende utøver på tv osv må man tåle mye, ja det stemmer og har blitt beskyldt for verre ting enn dette. eneste som sårer meg er når nære venner i sporten rakker ned på et offentlig forum..

-treningsforum ser jeg på som et positivt foretak til folk som liker strongman, bygging, fitness osv. Så det vil si aktiv trenende ildsjeler som jeg forventer skal backe meg og alle andre opp. derfor benytter jeg blandt annet siden. men kjipt når siden går over til å ende med veldig mye dritt slenging i stedet for det positive.

-Kommentarene her inne er ikke noe veldig big deal, men syns det virker veldig påfallende når vi alltid leter etter dritt. Hverfall fra folk som jeg trodde var fans, venner, og som vil gjøre sporten bedre.

-virker som noen av dere ønsker 12 menn på startstreken til nsm som helst holder kjeft, ikke smiler eller lager noe form for show, å om du er "uheldig" å vinne, ja da skal du svis.

Kan vi ikke sette en strek over min utrolig dårlige oppførsel på denne linken nå og heller snakke saklig om selve nsm.
Selv synes jeg nsm holdt et høyt nivå i år kontra noen andre år. alle utøverne lå på et høyere nivå over hele linjen det var jevnere, større pågang enn noen gang for å få være med. I tillegg så lå det invitasjon til wsm i første plassen som alle kjempet om.
For meg virker det som sporten vokser enormt, spesielt blandt de yngre, og det at tv2 satser videre på strongman betyr mye for sporten.

i stedet for all klaging vil jeg også gi ros til absolutt alle i crewet som sto på og jobbet mange timer både før under og etter nsm. dette er en stor jobb med mye dritt arbeid som flere ildsjeler stiller opp gratis på for å hjelpe blandt annet alle utøvere, fans på forumet og underholdning for hele norge. tror egil og kikki stod for mye av jobben her med flere.

Viking power production med svend og lene som har Bygd opp både nsm og vpc til å bli så attraktivt som det har blitt. i tillegg så forsetter de å forbedre seg på mange plan. det er de som arrangerer og styrer alt i kulissene og har lagt dette som sin jobb:)

Gol er faktisk også en fantastisk plass som år etter år huser nsm med stor suksess. Her er det flere som jobber for å gjøre arrangemanget velykket. Anders Eidsgaard skal ha sin ros for å ha fått folket og gol reisemål med flere for å satse på strongman. dette var kanskje også jobben ingen andre kommuner ville ta på seg som prøveprosjekt; feks Sirdal, Stavanger, Kristiansand, Trondhjem ol.

Alle sponsorerene som er med å bidra med sitt til arrangørene slik det er mulig å legge ned så mye tid i dette samt gode pengepremier til topp 3.

Alle profilene som vi etterhvert har fått i sporten som har konnkurrert internasjonalt som feks : Reider, Arild, Epsen, Ricard, Roy, Svend, Odd, sturla, olaf og som det sannsynligvis kommer flere av fremover.

det jeg prøver å illustrere er at så MYE positivt det er å trekke frem fra nsm så blir jeg litt forbannet når det veldig ofte skal diskuteres dop og saker som dette.
ikke det at jeg ikke tåler å høre tilbakemeldinger, men rart at dette er liksom prior 1 etter nm.



Norges Sterkeste Mann 2007 og 2008

Min hjemmeside: www.arildhaugen.com

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #81 : 03. august 2008, 17:12 »
Først litt om stein: Ingen i verden har hatt sistesteinen i den serien lenger enn opp i fanget før Arild gjorde det på NSM, og da løftet han den som en peanøtt. Det er kanskje det mest imponerende jeg har sett i en strongmankonkurranse noensinne. Bryr meg lite om noen har løftet tyngre steiner på sin onkels hytte i Bumfuq, Utah like etter å ha spist enhjørning med tannfeen. Det kan ikke sammenlignes med å gjøre det under press, seint i en tung konkurranse og med lang avstand til podiet på fire av fem steiner. Imponerende!

Så litt om show underveis:

Joda, Arild briefer litt underveis, og er demonstrativt bedre enn konkurrentene der han kan. Selvfølgelig! Om jeg kunne tatt 3 reps på bøyvektene til Randen på nm så hadde faen skjære meg jeg ofret første forsøk på å gjøre akkurat det! Har noen av dere sett boksing eller fotball i det siste? Ikke fortell meg at Ronaldo og Zlatan dribler kun for å hjelpe laget! No way, de drar en ekstra finte for å plage motstanderen, og demonstrere at de er overlegne. Hva betyr det? Ca en milliard kroner.... Grin

Kjør show sier jeg. Heller det enn å se klispisende revisorer snakke om "en øvelse om gangen".

Gleder meg allerede til neste års NSM, for det er vel flere som har noe å bevise da!

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #82 : 03. august 2008, 17:44 »
Dette er en mannfolk sport så ser ikke helt vitsen med å bry seg om sånne småting som bare er morsomt for oss publikum. ALLE andre sporter på tv er 10 ganger verre uansett så biggrin
Synes det var et bra innlegg av Arild og kanskje enkelte skjønner hvordan det er å være Arild, oppnå de tingene han har gjort og så blir slike ubetydelige ting det som dette fokusert på.
Anyway, chicken time! yummi
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #83 : 03. august 2008, 18:03 »
Først litt om stein: Ingen i verden har hatt sistesteinen i den serien lenger enn opp i fanget før Arild gjorde det på NSM, og da løftet han den som en peanøtt. Det er kanskje det mest imponerende jeg har sett i en strongmankonkurranse noensinne. Bryr meg lite om noen har løftet tyngre steiner på sin onkels hytte i Bumfuq, Utah like etter å ha spist enhjørning med tannfeen. Det kan ikke sammenlignes med å gjøre det under press, seint i en tung konkurranse og med lang avstand til podiet på fire av fem steiner. Imponerende!

Så litt om show underveis:

Joda, Arild briefer litt underveis, og er demonstrativt bedre enn konkurrentene der han kan. Selvfølgelig! Om jeg kunne tatt 3 reps på bøyvektene til Randen på nm så hadde faen skjære meg jeg ofret første forsøk på å gjøre akkurat det! Har noen av dere sett boksing eller fotball i det siste? Ikke fortell meg at Ronaldo og Zlatan dribler kun for å hjelpe laget! No way, de drar en ekstra finte for å plage motstanderen, og demonstrere at de er overlegne. Hva betyr det? Ca en milliard kroner.... Grin

Kjør show sier jeg. Heller det enn å se klispisende revisorer snakke om "en øvelse om gangen".

Gleder meg allerede til neste års NSM, for det er vel flere som har noe å bevise da!



Honnør!
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget r@k

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #84 : 03. august 2008, 22:29 »
God kveld Egil
Så du husker de små replikkene mine. Ja de er jeg blitt minnet på mer en gang ja. En ting er sikkert showing må vi ha.


Reidar


Konkurrerende utøver i Strongman.

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #85 : 03. august 2008, 22:32 »
Må si meg hjertens enig med Fenriken over her, akkurat helt sant.
Både Arild og Richard er to fantastiske gutter, at man lager litt morro på slikt et arrragement er helt naturlig, desverre ser det ut som om enkelte av den norske befolkning er litt sarte i sjela  Tongue
Dette er show og det er gutta flinke til å gi oss, Arild fortjener ikke dette synes jeg.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #86 : 03. august 2008, 22:35 »
God kveld Egil
Så du husker de små replikkene mine. Ja de er jeg blitt minnet på mer en gang ja. En ting er sikkert showing må vi ha.


Reidar

Du har kjeften på rette plassen i hvertfall Reidar hehe, har hatt mye morro med det opp igjennom.
Og du har helt rett Showing må til.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Figuz

  • Gjest
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #87 : 29. september 2008, 21:31 »
For min del synes jeg de kjappe kommentarene til Skog/Arild bare lager show, og er også morsomt. For min del tolket jeg det aldri som drittslenging og fientlighet - kun psykisk kniving; det er jo tross alt en konkurranse.

Stå på. Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #88 : 29. september 2008, 22:45 »
Det er ikke lov å gå med kniv.
Gloria in Excelsis Deo


dave the brave

  • Gjest
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #89 : 29. september 2008, 23:02 »
den dagen det ikke går an å kødde og være litt bajas er det ikke vits i å holde på lenger. det stopper seg sjøl.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!