Skrevet av Emne: Best kampsport av disse fem?  (Lest 12473 ganger)

Utlogget RammahJamma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #60 : 22. august 2008, 21:32 »
Krav Maga er bare tull i mine øyne.



Skal du trene en kampsport av di fem, så ville eg tatt Judo.

Grunn: du lærer en rekke takedowns og noen submissions etter en stund, og vi vet alle at det er di teknikkene som virkelig kan hjelpe deg på gata.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #61 : 26. august 2008, 12:08 »
Krav Maga er bare tull i mine øyne.

Vennligst forklar.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #62 : 26. august 2008, 13:00 »
Krav Maga er bare tull i mine øyne.



Skal du trene en kampsport av di fem, så ville eg tatt Judo.

Grunn: du lærer en rekke takedowns og noen submissions etter en stund, og vi vet alle at det er di teknikkene som virkelig kan hjelpe deg på gata.


Først og fremst submissions som hjelper på gata?

Narr meg ikke til å fnise ...

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #63 : 26. august 2008, 17:23 »
Submissions er helt greit på gata så lenge det er kun en motstander, noe det sjelden er. Det beste må vel være å få kakket ned et par tre mens man blir stående for deretter å løpe så det lukter lut av ræva?  Huh
Har faktsik litt tro på Krav Maga da det er lite "raffinert" og ekstremt aggressivt, noe som gjør det forholdsvis enkelt å lære og å huske i en eventuell farlig situasjon.
Men, for all del, det beste forsvar er nå å ikke havne i slåsskamp i det hele tatt da...  Wink

Utlogget Spacejim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #64 : 26. august 2008, 21:28 »
Grunnen til at Krav Maga er så effektivt er at det er det er kun en håndfull med teknikker som vi øver, øver og øver litt mer på helt til det sitter så dypt inn i sentralnervesystemet at vi reagerer med innstikt i en eventuelt konflikt.

Jeg vil heller ha 3-4teknikker som jeg vet at funker og som er enkle å huske en 10 teknikker som ser bra ut og kun funker dersom forholdene er helt perfekte.
"Duuu, kan ikke du rekke frem hånden din og holde den rolig slik at jeg får et bra tak og danser litt med deg?"
skeptisk..... Tongue


Men spøk til alvor. Krav Maga er utorlig bra, men jeg savner beveglighetstrening.
Så jeg skal prøve med litt på TKD igjen til nyttår, trente det for mange år siden.
Planen er TDK på Mandag og Krav Maga på Onsdag.
Skal bli spennende å se om det funker Smiley

Og en ting til: har vert så "Smart" at jeg har meldt meg på Yoga 2 fra oktober, greit å bli litt myk før jeg tar opp TDK igjen ^^
Cowards die many times before their deaths,
 The valiant never taste of death but once.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Best kampsport av disse fem?
« #65 : 27. august 2008, 12:20 »
Jeg liker både de direkte teknikkene til KM, og å kunne submissions, spesielt fordi jeg jobber på en psykiatrisk akuttavdeling, og slag og spark der vil være veldig sjelden nødvendig. Skal du være en komplett "fighter" bør du beherske alle avstander, med og uten våpen.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget ludde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #66 : 27. august 2008, 15:02 »
Mange myter, som beviser at folk snakker om noe de ikke har peiling på.

Litt off topic kanskje, men betyr dette at det er en fordel å være så svak som mulig, i tilfelle motstanderen din bruker dine egne krefter mot deg selv? Hvis du er svak nok så vil du da være uovervinnelig i Aikido?

Så klart ikke.

aikido=helt ubrukelig på alle måter. Sikkert veldig gøy da.. (du trener på å uskadeligjøre samuraier før de får trukket ut sverdet sitt, men teknikkene er så svake at de er avhengige av at samuraien i tillegg kaster seg selv i bakken.

Lurer på hvor du har fått dette fra. Jeg vet generelt lite om Aikido, i og med at jeg aldri har trent det, men jeg vet at Aikido ble utviklet av Morihei Ueshiba rundt 1920 tallet. Og med tanke på at samuraienes tid endte ca halveis i 1800 tallet ved lov, tviler jeg på at Aikido er for å ta en samurai før han trekker sverdet.
Svake teknikker?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #67 : 27. august 2008, 15:45 »
Litt off topic kanskje, men betyr dette at det er en fordel å være så svak som mulig, i tilfelle motstanderen din bruker dine egne krefter mot deg selv? Hvis du er svak nok så vil du da være uovervinnelig i Aikido?

Mange myter, som beviser at folk snakker om noe de ikke har peiling på.
Så klart ikke.

Mye skall-preik, som beviser at enkelte ikke henger med i det hele tatt.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #68 : 27. august 2008, 18:42 »
Lurer på hvor du har fått dette fra. Jeg vet generelt lite om Aikido, i og med at jeg aldri har trent det, men jeg vet at Aikido ble utviklet av Morihei Ueshiba rundt 1920 tallet. Og med tanke på at samuraienes tid endte ca halveis i 1800 tallet ved lov, tviler jeg på at Aikido er for å ta en samurai før han trekker sverdet.
Svake teknikker?

Dette beviser jo bare hvor smarte aikido-folka er. Det er jo ikke noe vanskelig å ta en samurai før han trekker sverdet siden de ikke lenger eksisterer.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget RammahJamma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #69 : 27. august 2008, 19:12 »
Først og fremst submissions som hjelper på gata?

Narr meg ikke til å fnise ...

Ehh... har aldrig vært i en slosskamp der folk begynner og slå og sparke andre folk som sloss.

Har ikkje anelse om kva erfaring du har?

Utlogget RammahJamma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #70 : 27. august 2008, 19:20 »
Vennligst forklar.

Grapplet før.

Og trente litt med div folk hvor eg bur no for og holde meg i brukbar form, de hadde en liten klubb hvor de trener folk i diverse kampsporter, de fikk besøk av en som vist skulle være veldig god i Krav Maga og greier.

De ville at eg skulle sparre med ham, og det første eg gjorde var og ta han ned, tok ryggen hans og choka han.


men tren hva dere vil... sier bare hva eg meiner

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #71 : 28. august 2008, 00:40 »
Ehh... har aldrig vært i en slosskamp der folk begynner og slå og sparke andre folk som sloss.

Har ikkje anelse om kva erfaring du har?
Hehe..enten går du fortsatt på barneskolen eller så er du en bonde.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #72 : 28. august 2008, 00:48 »
Ehh... har aldrig vært i en slosskamp der folk begynner og slå og sparke andre folk som sloss.

Har ikkje anelse om kva erfaring du har?

Med mindre du har vært i et statistisk signifikant antall slåsskamper (hvilket de færreste har), er din personlige erfaring ganske irrelevant. Jeg uttaler meg om det jeg har sett på utallige overvåkningsvideoer og blitt fortalt av mange erfarne dørvaktkollegaer.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #73 : 28. august 2008, 01:27 »
Det er nok fryktelig vanlig og hoppe inn i slåsskamper for å "bli med" ja, har selv sett dette alt for mange ganger. Var en episode utenfor der jeg jobbet der naboen min begynte å slåss med en guttunge og to minutter etterpå var det 25 stykk ++ som var i aksjon. Her ble det hivd stoler og glass, slått og sparket på folk som lå nede og folk ble kastet rundt som stein gale filledokker, parasoller ble forsøkt brukt som lanser osv (I kid you not).
Og dette (Grong) er en liten skitplass, så det er utrolig naivt å tro at et "oppgjør" mellom to menn forblir mellom nettopp de to ute på byen eller bygda eller what have you.

Våkn opp Hammer; folk er helt gale når de går ut, mobmentalitet, suggesjon, aggressiv trigging og så videre. Og btw; damene holder på å hale innpå statistikken til karene så problemet vokser er jeg redd.

Utlogget utrent

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #74 : 28. august 2008, 03:51 »
Krav Maga er bare tull i mine øyne.



Skal du trene en kampsport av di fem, så ville eg tatt Judo.

Grunn: du lærer en rekke takedowns og noen submissions etter en stund, og vi vet alle at det er di teknikkene som virkelig kan hjelpe deg på gata.



Judo? Hvordan vil det hjelpe så mye? Det er jo bare kast og holdegrep, må tett opp på motstander for å faktisk få grep til å kaste.

Druken boxing funker best på gata Wink

Men om du skulle tatt en av de 5, så ville jeg sagt Kung Fu(kun fordi jeg syns det er så ufattelig kult mtp div. Bruce Lee, Jackie Chan og Jet Lie), ellers tai kwon dou, fordi jeg vet særs lite om de andre. Og Judo virker ikke som tingene for deg. Desutten, Judo er ganske kjedelig, gikk på det i 2år elns.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!