Skrevet av Emne: Matplan for å vokse  (Lest 873 ganger)

Utlogget magnusk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Matplan for å vokse
« : 03. august 2008, 11:47 »
Hei, har lest den matplanen http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=36676.0

Tenkte å starte serriøst med kostholdsplan nå, og denne har jeg hørt mye bra om, men mange mener også at det er for mye kalorier.

Litt info om meg og hva jeg vil: Er 17 1/2 år, trent siden april, men trent litt styrke før også (ikke nok Sad) Er i elektrolæra, så trenger en del styrke, spesielt i ryggen iogmed at jeg har lang rygg i forhold til bein.
Trener mest baseøvelser og målet er å bli sterkere og større.
Hvis det er noen flere opplysninger dere trenger, så spør, hvis det er til hjelp Smiley

Kan noen slenge opp en ordentlig kostholdsplan som er detaljert?

Forresten, er ganske kresen på mat, klarer ikke fisk (men har lyst til å prøve tunfisk), kylling (spesielt kyllingkjøttdeig) er godt og liker det meste av kjøtt egentlig. Havregryn har jeg spist i alle år fra jeg var liten, så det går ned Smiley

Jeg tar i tillegg proteintilskudd og skal prøve med kreatin og litt sånn nå, noen tips til hva jeg bør bestille?

Samtidig kan jeg spørre om mer, så jeg slipper å spamme Wink Til frokost idag spiste jeg omelett med 4 egg og smeltet norvegia lettere gulost på, 2 speileegg med smeltet norvegia lettere gulost, to brødskiver K4-sportsbrød (kan gjerne bytte ut brødet hvis noen har gode forslag til godt brød), også spiste jeg en tallerken med ca. 2-3 dl havregryn og mye melk + 1/2 liter melk. Dette er noe jeg aldri rekker å lage utenom helger da, iogmed at jeg starter på jobb 7.. På jobb har jeg laget kyllingsalat med 1/2 boks Terina kylling (hermetisk) og 1/2 pose Dole lettvint-salat.

Noen som har forslag til gode pålegg og sånt også? Er pepperoni-ost på tube (Kavli tror jeg) greit? 16 gram proteiner og 17% fett tror jeg..

Dere skjønner sikkert at jeg ikke er helt sikker på alt selv, så hvis noen hadde giddet å legge ned litt tid så jeg får noen gode ideer til hvordan jeg kan få i meg nok mat Smiley
Takker for alle seriøse svar  Smile

Utlogget magnusk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Matplan for å vokse
« #1 : 03. august 2008, 12:02 »
Jo, takk, men hvis du ser på linken i tråden min, så er det den samme.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Matplan for å vokse
« #2 : 03. august 2008, 12:05 »
Jo, takk, men hvis du ser på linken i tråden min, så er det den samme.

Ah, var litt kjapp der jeg Wink
Smiley

Utlogget magnusk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Matplan for å vokse
« #3 : 03. august 2008, 12:17 »
Hehe, det går bra Smile Takker for svaret uansett Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!