Skrevet av Emne: "Skattene i Norge må kraftig opp"  (Lest 8505 ganger)

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

"Skattene i Norge må kraftig opp"
« : 05. august 2008, 16:29 »
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/05/542654.html?1217914574#1217914574

Dersom dette blir en realitet tror jeg nesten jeg gjør meg selv arbeidsufør. Jeg betaler mellom 15k og 20k til staten hver fuckings måned. Hva får jeg igjen? Bra samvittighet for at jeg hjelper eldrebølgen som kommer brasende innover? Jeg jobber meg nesten halvt ihjel for å få hjulene til å gå rundt, for jeg har ikke bra betalt i den jobben jeg har. Hadde vært noe annet hvis jeg hadde tjent 5 mill ++ i året. Da kunne de gjerne trukket meg 50% i skatt uten at jeg hadde blitt videre deprimert, for da hadde jeg uansett hatt relativt bra utbetaling sett i mine øyne. Syns skattesatsene burde vært styrt etter timelønn og ikke årslønn. Man blir jo bare straffet mer dersom man jobber mer enn gjennomsnittet.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #1 : 05. august 2008, 16:32 »
bare å glemme overtids jobbing,, får mindre tilbake faktisk.
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #2 : 05. august 2008, 19:23 »
Mener et flertall av 20 samfunnsøkonomer.

De tjener vel langt over 1mill i året er jo ok skatte litt ekstra da.

Vi betaler jo all mulig skatt regn over din inntekt og forbruk så tenk på at de skal øke inntekt skatt Ohmy

Utlogget Tannfeen

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #3 : 05. august 2008, 19:25 »
bare å glemme overtids jobbing,, får mindre tilbake faktisk.

?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #4 : 05. august 2008, 19:30 »
Mener et flertall av 20 samfunnsøkonomer.

De tjener vel langt over 1mill i året er jo ok skatte litt ekstra da.

Vi betaler jo all mulig skatt regn over din inntekt og forbruk så tenk på at de skal øke inntekt skatt Ohmy

Sorry. SKjønner ikke helt hva du mener her.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Waal

  • Gjest
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #5 : 05. august 2008, 19:46 »
"Skal nordmenn beholde kvaliteten i velferdstilbudet, må skattenivået skrus kraftig opp, mener et flertall av 20 samfunnsøkonomer NRK har snakket med."
NRK bør også snakke med den vanlige mannen\kvinnen i gata, og få høre hva de mener om skatteøkning.
En vanlig industriarbeider tjener ikke stort mer enn trehundretusen i året.
De tjue sammfunnsøkonomene kan umulig ha bakkekontakt, etter å ha ytret seg på denne måten.

Er også enig med Maui, de bryr seg ikke om folk må betale mer skatt, de tjener jo så forbanna mye mer enn ett "vanlig" mennesket.

Jeg har ikke fast jobb selv da jeg er 16, men har hatt sommerjobb i kommunen, og vet at skattenivået er for høyt allerede.

Utlogget Zuul

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #6 : 05. august 2008, 19:53 »
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/05/542654.html?1217914574#1217914574

Dersom dette blir en realitet tror jeg nesten jeg gjør meg selv arbeidsufør. Jeg betaler mellom 15k og 20k til staten hver fuckings måned. Hva får jeg igjen? Bra samvittighet for at jeg hjelper eldrebølgen som kommer brasende innover? Jeg jobber meg nesten halvt ihjel for å få hjulene til å gå rundt, for jeg har ikke bra betalt i den jobben jeg har. Hadde vært noe annet hvis jeg hadde tjent 5 mill ++ i året. Da kunne de gjerne trukket meg 50% i skatt uten at jeg hadde blitt videre deprimert, for da hadde jeg uansett hatt relativt bra utbetaling sett i mine øyne. Syns skattesatsene burde vært styrt etter timelønn og ikke årslønn. Man blir jo bare straffet mer dersom man jobber mer enn gjennomsnittet.

Du betaler mellom 15 000 og 20 000 i skatt vær måned? men du har dårlig betalt? Siden normalt sett maks skattetrykk er 49 prosent omtrent så betyr det etter min ringe matematikk at du tjener mellom 30 000 og 40 000 i måneden. Det gir deg mellom 360 000 og 480 000 i året. Og har du litt lån og en skatteprosent på rundt 36 prosent ville det bety at du altså tjener mellom 40 000 og 55 000 i måneden. Dvs 480 000 og 660 000 kroner. Det er mer enn meg. Og vist du ikke klarer deg på det bør du vurdere situasjonen din

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #7 : 05. august 2008, 20:10 »
Du betaler mellom 15 000 og 20 000 i skatt vær måned? men du har dårlig betalt? Siden normalt sett maks skattetrykk er 49 prosent omtrent så betyr det etter min ringe matematikk at du tjener mellom 30 000 og 40 000 i måneden. Det gir deg mellom 360 000 og 480 000 i året. Og har du litt lån og en skatteprosent på rundt 36 prosent ville det bety at du altså tjener mellom 40 000 og 55 000 i måneden. Dvs 480 000 og 660 000 kroner. Det er mer enn meg. Og vist du ikke klarer deg på det bør du vurdere situasjonen din

Jeg blir trukket nesten 40% i skatt. Nei, jeg tjener muligens 400k brutto i år. Ja, jeg har lån.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #8 : 05. august 2008, 20:13 »
Ja det blir slik i velferdsstaten Norge. Der alle skal ha det topp og bevilge seg lønnsøkning hvert år. Det er her de fleste pengene forsvinner og som har gjort til den situasjonen vi er i ferd med å havne oppi.
Jeg er litt spent på hvordan fremtiden blir nå med den låneveksten vi har hatt de siste 10 år, med renteøkningen nå som bare vil bli større og større.
I det siste har det gått 3 store banker i grusen over dammen. USA styrer mye av verdensøkonomien.
Ja dette kan bli riktig så interessant. Jeg er ihvertfall glad for at jeg er relativt gjeldfri. Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #9 : 05. august 2008, 20:15 »
Jeg blir trukket nesten 40% i skatt. Nei, jeg tjener muligens 400k brutto i år. Ja, jeg har lån.
Mja du har ikke toppskatt, sanssynligvis ikke barn og litt lån.
Jeg tenker du trekkes 31 %, noe som er helt vanlig i dag. Smiley
Hadde du hatt barn så hadde trekk % blitt ennda lavere.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #10 : 05. august 2008, 20:16 »
Lurer på hvor det blir av alle pengene i verden? Uti verdensrommet???
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #11 : 05. august 2008, 20:19 »
Mja du har ikke toppskatt, sanssynligvis ikke barn og litt lån.
Jeg tenker du trekkes 31 %, noe som er helt vanlig i dag. Smiley
Hadde du hatt barn så hadde trekk % blitt ennda lavere.. Wink

Får bare begynne å produsere barn da. Men, jo. Jeg blir trukket 40% i skatt. Det blir ihvertfall resultatet etter litt enkel matematikk.

MEN, det er et lite men her. Skal ikke se bort ifra at jeg får igjen på skatten da. Det må vel være det absolutt eneste positive med et slikt skattetrekk.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #12 : 05. august 2008, 20:20 »
Er ihvertfall ikke hos meg... Om noen finner det ut så vennligs si ifra, så pakker jeg proteindunken og drar... cause im broke ass a M.......
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #13 : 05. august 2008, 20:22 »
Lurer på hvor det blir av alle pengene i verden? Uti verdensrommet???

Lønn, lønn, lønn, lønn...

Får bare begynne å produsere barn da. Men, jo. Jeg blir trukket 40% i skatt. Det blir ihvertfall resultatet etter litt enkel matematikk.

MEN, det er et lite men her. Skal ikke se bort ifra at jeg får igjen på skatten da. Det må vel være det absolutt eneste positive med et slikt skattetrekk.

40 % skatt ja da jobber du mye overtid. Vanlig trekk % på din ordinære bruttolønn skal være langt lavere enn det.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Tannfeen

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #14 : 05. august 2008, 20:22 »
Lurer på hvor det blir av alle pengene i verden? Uti verdensrommet???

Penger forsvinner ikke, derimot skifter de eiere. Samtidig som noen blir fattigere så blir noen rikere. Slik situasjonen er i verden så er vel omtrent 90% av pengene i hendene til 10% av menneskene eller noe sånt. Gidder ikke sjekke kilder på det, skulle ikke forundre meg ihvertfall.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!