Skrevet av Emne: "Skattene i Norge må kraftig opp"  (Lest 8468 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #45 : 09. august 2008, 23:56 »
hvis alle sykmeldte sytpeiser og feilaktig uføretrygdede latsabber hadde jobba i steden for å heve trygd, så hadde mye vært gjort.

Hvis håndtverkere og andre hadde halvert svartarbeidet sitt, og forsvaret sluttet å blåse bort penger på dyre anbud og båter de ikke bruker, så ville vi vært i mål.

vil bare si at svart arbeid blandt håndtverkere gir veldig stor økt kjøpekraft.kunden mer penger,arbeideren får mer penger.begge bruker disse pengene og staten håver inn på moms og avgifter av disse penger.

jeg er selvfølgelig personlig imot svart arbeid... :Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #46 : 09. august 2008, 23:58 »
Du, din svartarbeidende satan av en håndtverker!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #47 : 10. august 2008, 00:30 »
Du, din svartarbeidende satan av en håndtverker!

det er meg.har du noe forefallende arbeid som du trenger hjelp til? haha..
du vet hva du får hvis du gir en hammer til en satanist?


en jævli flink snekker!!  Smiley

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #48 : 10. august 2008, 00:35 »
herregud få skattene i Norge ned. Har mer nok å ta av til eldrebølgen nå. Det med skattene er grunnen til at jeg kommer til å stemme FRP ialfall. Litt imot innvandringsforslaget deres, men er så sinnsykt lei løgner av AP.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #49 : 10. august 2008, 01:46 »
Hey, her var det mye kompetanse, eller i alle fall meninger. Hvorfor kan ikke bare dere styre landet? Jeg syns at oss under 25 skal få muligheten til å styre for oss selv, tenk hvor lite skatt vi måtte betale? Vi kan jo bare gjøre slik som FRP sier og ta av Oljepengene, det vil jo løse alle våre problemer. La oss stemme FRP! Dette høres ut som noe for oss Cheesy


-Nei, jeg velger faktisk å høre på de som kan det fremfor 16åringer som har jobb i kommunen og 17åringer med (antatt) erfaring med overtidsjobbing. De fleste har råd til å betale litt ekstra. De som ikke har råd, og da mener jeg ikke noen som ikke kan kjøpe seg en Audi A6 fremfor en A4, vil ikke trenge å betale ekstra skatt.

Ta deg selv som eksempel Maui. Du har bilde av en svindyr klokke som ditt personlige bilde, og jeg antar derfor at det er din. Du klager over hvor mye skatt (og moms?) vi betaler, men velger å betale djevelsk mye for en klokke? Når hvermannsen faktisk må tenke seg litt om for å kjøpe seg en luksusklokke, så er det klaging på gang. Typisk norsk syting. I utlandet snakker vi alltid om hvor rike vi er, men her hjemme har vi så dårlig råd. Jeg blir flau av å være norsk til tider, spesielt når jeg leser alle disse innleggene som den gjengse FRP-er skriver.

-bon, lei av klaging.

du er ikke lei av klaging, men under den oppfatning at det er en skam å ha det godt.


Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #50 : 10. august 2008, 01:47 »
Få legalisert steroider og avgiftsbelegg dem. Siste forslag fra FRP.
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #51 : 10. august 2008, 02:22 »
Forsvaret er nok ikke store utgiftsposten i forhold til hva som betales ut til trygd Wink
Nå er det faktisk mindre enn 10% av norsk ungdom som gjennomfører førstegangstjenesten, noe som er svært lite sett i sammenheng med hva det var for 5-10 år siden.

Men ja, forsvaret er ikke de flinkeste på å sette opp budsjett med langsiktig mening  Sad
Støttes av Lånekassen

Utlogget Inspiration

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #52 : 10. august 2008, 02:31 »
Forsvaret er nok ikke store utgiftsposten i forhold til hva som betales ut til trygd Wink
Nå er det faktisk mindre enn 10% av norsk ungdom som gjennomfører førstegangstjenesten, noe som er svært lite sett i sammenheng med hva det var for 5-10 år siden.

Men ja, forsvaret er ikke de flinkeste på å sette opp budsjett med langsiktig mening  Sad

Militæret bør ALLE som kan gå i:) uansett! unntatt kvinner da(frivillig) min mening!
Synes Norge kunne hatt mer enn 85 000 soldater hvis vi går i krig... Men så er jo også dagens krigføring med atomer osv.. har vi det? NEI?

Norge bør satse på fremtid som de sier: sats på skole, militær, sykehus osv! ikke alle latterlige mat momser! tihi!
trene?

Vekt: 90kg ca:(
Høyde: 175cm

Mål for Sommeren 2012
90--> 75-80kg og en sommerform?!?

Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114636.0

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #53 : 10. august 2008, 03:21 »
Spørsmålet er veldig enkelt: Har de norske politikerne egentlig for lite penger? Eller er det måten de bruker de på som er feil?

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #54 : 10. august 2008, 10:39 »
vil bare si at svart arbeid blandt håndtverkere gir veldig stor økt kjøpekraft.kunden mer penger,arbeideren får mer penger.begge bruker disse pengene og staten håver inn på moms og avgifter av disse penger.

jeg er selvfølgelig personlig imot svart arbeid... :Smiley

Det dere egentlig gjør er skudd i eget ben.

Hvis håndverkerne, som en homogen og stor gruppe, hadde bidratt til statskassen som alle oss andre, ville tiden det tar for det norske folk å skjønne at fanatisk sosialistisk økonomisk tankegang er feilslått. Likedeles ville vi _raskere_ fått en høyrevridd vridning av norsk økonomisk politikk, som da selfølgelig ville gitt hele den norske befolkningen større råderett over egne midler. Derfor ville dere faktisk oppnådd det dere "jukser" dere til allerede.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #55 : 02. september 2008, 23:48 »
Du uttaler deg som om det du sier er fasiten, VargThor. har tanken om at andre personer kanskje har andre prioriteringer og en annen mening om hvordan samfunnet bør ta veien videre slått deg? kanskje det er nettopp derfor noen stemmer RV\SV\AP og andre partier? Spar deg for billige poenger om at du vil ha framgang, mens de som stemmer SV vil ha tilbakegang eller noe slikt. Jeg snakker om verdier og prioriteringer om hva som er viktig.

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #56 : 03. september 2008, 00:02 »
hvis alle sykmeldte sytpeiser og feilaktig uføretrygdede latsabber hadde jobba i steden for å heve trygd, så hadde mye vært gjort.

Hvis håndtverkere og andre hadde halvert svartarbeidet sitt, og forsvaret sluttet å blåse bort penger på dyre anbud og båter de ikke bruker, så ville vi vært i mål.


Skyld for all del på håndtverkere, folk som faktisk bidrar til samfunnet. Svart arbeid er ikkje det som burde bety noke for den norske økonomien, ei heller for politikken.
Ja, til høgare lønn til dei som yter noke for samfunnet og gapestokken til dei som ikkje gidder.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #57 : 03. september 2008, 00:21 »
at fanatisk sosialistisk økonomisk tankegang er feilslått

Enda godt at dette ikke praktiseres på denne siden av kloden, da?

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #58 : 03. september 2008, 00:56 »
Du er selvsagt en av de som tror at vi lever i en fri verden, totalt blind for at det er en eneste stor sosialistisk konspirasjon. bare se på maur! Hvorfor går ikke maueren fra hverandre og lager sin egen maurtue helt alene? jo nettopp, mauren er blitt fortalt av rød\grønn maur at det er best å bo sammen en en tue! Derfor gjør den det, uten å reflektere et sekund over at den kunne hatt det mye bedre hvis den ikke samtidig hadde trengt å dra lasset for alle de andre late maurene!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #59 : 03. september 2008, 09:35 »
Du uttaler deg som om det du sier er fasiten, VargThor. har tanken om at andre personer kanskje har andre prioriteringer og en annen mening om hvordan samfunnet bør ta veien videre slått deg? kanskje det er nettopp derfor noen stemmer RV\SV\AP og andre partier? Spar deg for billige poenger om at du vil ha framgang, mens de som stemmer SV vil ha tilbakegang eller noe slikt. Jeg snakker om verdier og prioriteringer om hva som er viktig.

Først. Å omtale RV\SV\AP som en homogen gruppe er i mine øyne som å blasert omtale krig, fred og religion som noe homogent.

Nummer to. Hva du prater om, og hva du mener, har lite med mine meninger og gjøre. Alt må tolkes relativt, og når jeg omtaler subjektiv fremgang, betyr ikke alternativet full stopp. Tvert imot opplever jeg den sosialistiske horden som mye mer polariserende hva gjelder meningsileggelse av høyrevridd tankegang. Her spesielt økonomiske prinsipper. Mens SV ønsker det beste for "alle", ønsker Høyre bare utdannede, rike mennesker bedrig og velstand. Dette blri billig, da de respektive partiene ønsker total fremgang. SV vil spare, Høyre vil bruke. Hva er lettest populistisk nytteargument? Wink Hvor mange ganger hører man dette? Hele tiden. Få tenker John Maynard Keynes' baner og langsikitighet.

3. Angående fasitforståelse, bør du ikke så blasert dømme et utsagn som en fasit, grunnet bastante påstander. At jeg kommer med mine meninger, hemmer da ikke muligheten for en bipolar debatt? Tvert imot? Skulle jeg gjort som du uttaler, må jeg trå mer varsomt, bli vagere, oppleves mer tvilende til egen argumentasjon. Slik politisk debattering får jeg nok av på NRK. På internettfora forbeholder jeg min rett til å proklamere mine meninger, uten at sutrete mennesker skal sette en stopper for mine subjektive meninger.

Enda godt at dette ikke praktiseres på denne siden av kloden, da?

Vel, hva som praktiseres kan jo debatteres i hodet og anus. Hva gjelder praksis av fanatisme, er jeg enig i at relativt sett er det få i den vestlige verden som oppleves i så måte. Allikevel syntes jeg det er viktig å ha motpoler som f.eks Rødt, som gir folk et ytterpunkt av hvordan det kunne vært. Min mening blir derfor relatert til det generelle politiske midtpunktet i Norge - et midtpunkt som faktisk opplever RØDT og HV som ekstremt og fanatisk. Spørsmålet blir derfor hva som blir praktisert, og på generelt grunnlag er jeg enig med deg.

Du er selvsagt en av de som tror at vi lever i en fri verden, totalt blind for at det er en eneste stor sosialistisk konspirasjon. bare se på maur! Hvorfor går ikke maueren fra hverandre og lager sin egen maurtue helt alene? jo nettopp, mauren er blitt fortalt av rød\grønn maur at det er best å bo sammen en en tue! Derfor gjør den det, uten å reflektere et sekund over at den kunne hatt det mye bedre hvis den ikke samtidig hadde trengt å dra lasset for alle de andre late maurene!


Nå klarer ikke maur seg særlig godt alene, så da klynger de seg sammen. Menneskelig atferd er av en vesentlig annen natur, så dette argumentet kan heller myntes på usikre 14-åringer ved Oslo S, enn den totale populasjonen du så enkelt antyder.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!