Skrevet av Emne: Hva slags juksemat gir minst kviser?  (Lest 4430 ganger)

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Hva slags juksemat gir minst kviser?
« : 10. august 2008, 12:01 »
Heisann.

Har alltid en spisedag i uka, men når jeg begynner å spise på spisedagen min så får jeg alltid kviser. Hvordan unngår jeg dette?

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #1 : 10. august 2008, 12:03 »
stress!!
Er det "matkviser" så kommer de ikke får maten har gått gjennom systemet i kroppen.
Det er nok ren skjær stresskviser det er snakk om.

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #2 : 10. august 2008, 12:05 »
spis grandiosa Smiley

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #3 : 10. august 2008, 12:06 »
stress!!
Er det "matkviser" så kommer de ikke får maten har gått gjennom systemet i kroppen.
Det er nok ren skjær stresskviser det er snakk om.



Nei, det er ikke det Smiley. Merker det så innmari godt, kroppen min er helt fri for kviser inntil spisedagen kommer.

morni

  • Gjest
Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #4 : 10. august 2008, 12:09 »
Nei, det er ikke det Smiley. Merker det så innmari godt, kroppen min er helt fri for kviser inntil spisedagen kommer.

Jammen kanskje du stresser mye rett før du skal spise all den gode maten du har kjøpt inn til spisedagen din Cool for å unngå dette bør du kutte ut spisedagen .....rett og slett.

Neida , jeg bare surrer jeg nå Grin 

Kanskje det er noe krydder du reagerer på?  Bruker jeg pepper , så kan du banne på at neste dag har det poppa fram et par kviser i ansiktet  Undecided

Er det en kvise det er snakk om her eller blir du helt cella liksom?

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #5 : 10. august 2008, 12:20 »
Nei, det er ikke det Smiley. Merker det så innmari godt, kroppen min er helt fri for kviser inntil spisedagen kommer.

Som sagt stress.
Matkviser vil ikke komme samme dag.
Du merker det godt ? Kanskje stress, kanskje noe du gjør dagen før .

Nå er jeg heldig og får ikke kviser, takk og lov.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget chrisbje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #6 : 10. august 2008, 12:23 »
Kviser er jo riktignok bakterier i huden, så vil ikke tro det er maten.

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #7 : 10. august 2008, 12:23 »


Er det en kvise det er snakk om her eller blir du helt cella liksom?

Neida er ikke mange eller noe, vil bare ikke ha noen Smiley. Er ei svær ei midt mellom øynene mine.

Forøvrig så bruker de å komme 1-2 dager etter spisedagen.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #8 : 10. august 2008, 12:34 »
Spis basisk mat, rens og fukt huden med skikkelige produkter Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget stinuss

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #9 : 10. august 2008, 12:59 »
Stor sjanse for at hormonflyten er årsaken, og endringer i denne. Hormonsekresjonen kan bl.a påvirkes av hvilke dager du trener og har hviledager.

Utlogget chrisbje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #10 : 10. august 2008, 13:24 »
Spis basisk mat, rens og fukt huden med skikkelige produkter Wink

Denne formen for farseri er så latterlig at jeg har vanskeligheter med å tro at noen faktisk går på det, men her er altså du og motbeviser meg. Mat-->Kviser er en typisk logisk feilslutning. Kviser er forårsaket av bakterier, Propionibacterium acnes heter det. Basisk mat er jo bare tull, et new age konsept uten basis i vitenskap. Bare synsing. Hvordan vet du dette forresten? Videre når det gjelder basisk mat, så er det riktig at mye av maten tilhengerne promoterer ikke er dum, men det har ingen ting med pH-verdi å gjøre. Hadde pH hatt mye å si ville du slitt noe sykt da pH-verdiene rundt om i kroppen din er helt forskjellig. Fra 1,5 i magen, rundt 5 i lysosomer, 5,5 i epitelceller, svakt surt i spyttet ditt (slik at enzymene skal ha sin optimum-pH for å bryte ned). (alfa-amylase heter enzymene som begynner å bryte ned stivelse i munnen din) Kviser forårsakes av at acne-bakteriene tiltrekker seg hvite blodceller som ødelegger follikelveggen, og innmaten får tilgang til dermis, som fører til en inflammatorisk respons (røde kviser).

Det ser ut til at ved å "balansere" pHen din, gikk rasjonell tenkning på en sjangletur.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #11 : 10. august 2008, 13:35 »
nå mener jeg bestemt at rengjøring og riktig fukt er veien å gå.
Ofte med matinntak som er anderledes enn vanlig, feitere enn vanlig eller lmer karb enn vanlig vil påvirke huden pga stressfaktorer.
Huden er et organ og det er ikke kun bakterier som avgjør om den blir kvisete eller ikke. Stressfaktorer som anderledes matinntak , stress, endring i vær og vind, forurensning etc påvirker huden.
Det som før ble antatt å være en fiende mot huden var fett, men fettsyrer ( inntak) er faktisk meget bra for huden.

Desverre er det mange som tror det er kviser/acne men heller har tette porer .. Og tetter porer gror bakterier, og det trenger ikke være acnebakterier.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget chrisbje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #12 : 10. august 2008, 13:39 »
Ja, det er flere ting som kan føre til inflammatorisk respons.

Basisk mat var riktignok det jeg hadde i bakhodet.

Den magiske pH-verdien din ER magisk, men ikke slik du ønsker. Dette her er ren og skjær magisk tenkning! Hvis du tror på dette, så tror du også sikkert at en "sunn" pH-balanse i kroppen skal være på mellom 6 og 7,5. Det er faktisk et meget beskrivende ord for folk med pH under 6: DØD! For folk med pH på 7: IN DEEP SHIT

Serum pH skal ligge på mellom 7,35 og 7,45. Forklaringen er kjemisk. pH måler hydrogenionkonsentrasjonen på en logaritmisk skala og er -log[H+]. Hva det betyr er at én enhetsforandring i pH betyr en 10* forandring i H+ konsentrasjon.

Ofte bes man teste pHen sin ved å teste pH i spyttet og urinen som en tilstandssjekk av kroppen, spytt og urin er ikke det samme! spytt brukes av kroppen for å kvitte seg med overflødig syre eller base, for det andre, selv om Ph i urinen faktisk svinger mellom 4.5 og 8, så er ikke urin pH det samme som serum-pH. Du kan faktisk ikke kontrollere pHen i de fleste tilfeller, i alle fall ikke serum-pH eller extracellulær væske. Urin er blant de få unntakene, og det er derfor produktene som anbefales av pH-fetisjfolka ser ut til å virke. Mat med mye protein fører faktisk til at urinen din får lavere pH. Det er fordi nyrene skiller ut overflødig syre som dannes når overflødig protein brytes ned, men serum-pH forandres ikke, og det er viktig å få med seg.

http://www.merck.com/mmpe/index.html  ... for å lese om mekanismene som styrer syre-base-balansen i kroppen din. I'm sure you'll get right on that.

Med mindre du har nyre eller lungesykdommer, så er de homeostatiske mekanismene som styrer pH i blodet ditt enormt robuste regulerte. Grunnen til at diabetikere blir acidotiske er fordi nyrene deres ikke lenger kan regulere bikarbonatkonenstrasjonen i blodet. Du klarer ikke å forandre pH i blodet ditt over lengre tid, men du kan forandre det kort ved å hyperventilere, da vil du bli veldig basisk en liten stund, et kort øyeblikk.

Du ser så og si aldri noen med en utdannelse innenfor realfag gå på sånne farser. Å prøve å reverse en syre-base-ubalanse er umulig uten å finne den underliggende grunnen til ubalansen. Hvis du gir intravenøst bikarbonat så vil faktisk ikke pHen i blodet forandre seg før du gir så mye at pasienten dør av det. 30% av all ekskresjon foregår forresten gjennom huden, hvis du ikke visste det.

Tette porer (hårfollikler)  fører til at sebumet som produseres "fanges" på vei ut, og cellene som vanligvis bare forsvinner blir seige og tetter igjen poren, og kalles comedogenesis. det fører til at folliklene danner en type acne som danner svarte prikker, eller hvite hudormer. Hormonforandringer, spesielt hos gutter som har testosteron fører til dette. Det har særdeles lite med renslighet å gjøre. For gutter som barberer seg er det også like bra som en daglig peeling session

Utlogget getfatordietrying

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Hva slags juksemat gir minst kviser?
« #13 : 10. august 2008, 13:42 »
Det er viktig å presisere at huden til jenter og gutter er HELT forskjellig.
Testosteron bidrar til røffere hud som tåler mer. Det er en grunn til at det er laget fuktighetskremer for damer. Du vil også se at damer som har kviser får mye hissigere arrdannelse enn gutter.

Huden er et utskillingsorgan. Nå vet jeg ikke hvordan du gjennomfører spisedagen din, men generelt kan det betrakes som stress på kroppen. Man konsumerer en overflod av kalorier, mye sukker og generelt lite fornutige næringsfordeling. Spisedag er en psykisk sak.

Det kan være en grunn til at du får kviser, for du stresser kroppen din med ufine matmenger. Det er også funnet en svak positiv korrelasjon mellom melkeprodukter og kviser.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!