Skrevet av Emne: Veltrent kar!  (Lest 20115 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Veltrent kar!
« : 16. august 2008, 13:41 »
http://www.youtube.com/watch?v=B9hk9z1YVcE

Får man lagt ut youtube filmer så de vises i forumet på noen måte?

Anbefaler å lese bloggen hans og :

www.rosstraining.com/blog
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget OptimusPrime

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

Sv: Veltrent kar!
« #1 : 16. august 2008, 13:48 »
Fy faen så rå styrke han hadde!
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 955
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 955

  • Gammel kødd
Sv: Veltrent kar!
« #2 : 16. august 2008, 14:29 »
Mye bra aerobics her, men hvordan er styrken hans?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget viktor90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: Veltrent kar!
« #3 : 16. august 2008, 15:06 »
råtass detta her uten tvil. men skulle gjerne vist hvor mye har løfta i diverse øvelser.

Så i alle fall att han løfta 495 pound i markløft på en av de andre videoene sine med kroppsvekt på 170 pound.

men han gjorde det helt klart att han ikke var noen powerlifter.


Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Veltrent kar!
« #4 : 16. august 2008, 15:18 »
Herlig! Det er slik en blir i form! Ikkje av å løfte bøy, benk og mark.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Sv: Veltrent kar!
« #5 : 16. august 2008, 15:55 »
Her leiker han rundt med noe som likner på en 60kgs (?) hantel

http://www.youtube.com/watch?v=J6JvhCTjicY&feature=related

Og her er det markløft

http://www.youtube.com/watch?v=95D7lj-A6tA

Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 593
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 593

Sv: Veltrent kar!
« #6 : 22. august 2008, 00:51 »
Han er jo totalt gal i fjeset!  Shocked

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 785
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 785

Sv: Veltrent kar!
« #7 : 25. august 2008, 00:10 »
Her leiker han rundt med noe som likner på en 60kgs (?) hantel

http://www.youtube.com/watch?v=J6JvhCTjicY&feature=related

Og her er det markløft

http://www.youtube.com/watch?v=95D7lj-A6tA



den hantelen han bruker når han kjører hantel press ser ganske tung ut, å da finner jeg det veldig merkelig at han klarer å ligge så stille når han har kun en hantel i handa, blir jo veldig ubalanse.. litt skeptisk til den hantelen!!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 643
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 643

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Veltrent kar!
« #8 : 25. august 2008, 00:19 »
Ross Enamait er en vanvittig atlet. Anbefaler alle å lese loggen til babbis her på forumet, som er svært inspirert av Enamaits filosofier.

http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=726
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 955
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 955

  • Gammel kødd
Sv: Veltrent kar!
« #9 : 25. august 2008, 15:56 »
Her leiker han rundt med noe som likner på en 60kgs (?) hantel

http://www.youtube.com/watch?v=J6JvhCTjicY&feature=related

Og her er det markløft

http://www.youtube.com/watch?v=95D7lj-A6tA


Er visst flere som har antydet at han var en svak aerobicfyr Cheesy Han gav jo ok svar på tiltale med 225 forsåvidt i forhold til kropssvekt og det at han ikke trener mark.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Veltrent kar!
« #10 : 25. august 2008, 16:20 »
Han er i brukbar form han fyren der. Han er  isåfall en jæ"%# til å hoppe tau.
Har virkelig sansen for folk som driver utradisjonell trening. Jeg synes det er veldig inspirerende å se på. Jeg tror at man kan bruke denne typen trening som grunnlagstrening i mange idretter. Det handler om å bruke mest mulig av kroppen.
Er forresten veldig enig med BadBoy lengre opp.
Citius, Altius, Fortius

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Veltrent kar!
« #11 : 25. august 2008, 16:35 »
Kan jo komme i form av å løfte bøy, benk og mark også. Er bare et definisjonsspørsmål på hva form er. Når de sier at "volleyballspilleren tydeligvis er i form" på tv under OL, er ikke det det samme som at vektløfteren er i form til han skal løfte. Kroppsbyggere snakker ofte om at "han og han var i form da og da", men det betyr ikke at man må veie 110kg+, ha deffa og separerte serratus monterior femoris (whatever) eller ha synlige blodårer over hele kroppen, for å kunne være i form. Maratonløpere og syklister blir ofte definert som personer som er i god form, de holder jo på så lenge og blir tilsynelatende ikke slitne! Likevel ville sannsynligvis disse utøverne scort dårligst på en allround-fysisk test, pga elendig spenst, hurtighet, bevegelighet og styrke.
Enig at det handler om å bruke mest mulig av kroppen, men vil ikke et trisett med markløft, benk og bøy bruke så og si hele kroppen? Hvis man bruker disse 3 øvelsene som basis, og varierer mellom circuit/complex-trening med høyreps, ren tung styrketrening og eksplosiv trening, kan man jo få et ganske greit program. Sier ikke at det er en bra måte å gjøre det på, men er ingen tvil om at benk, mark og bøy har fått, og kan få- mange folk i form.

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Veltrent kar!
« #12 : 25. august 2008, 17:08 »
Du har selvfølgelig rett når det gjelder begrepet "form" bloodredthrone. Det skal brukes alt etter hvilken idrett du driver. Videre er jeg også enig i at marathon-løpere og syklister ikke nødvendigvis scorer høyt på det du benevner som allround-fysikk.

Det trenger ikke å være noe negativt med et trisett med markløft, benk og bøy. Fine øvelser som tilsammen inkluderer en god del muskler. Men ikke alle musklene vel?

Jeg skal ikke si at jeg er så veldig inne i kroppsbygging, styrkeløft, strongman osv. Kan godt være at benkpress, markløft og knebøy er øvelser nok i disse grenene, men dersom man skal skape et godt  fysisk grunnlag for f eks fotballspillere, hanballspillere, friidrettsutøvere, skiløpere, og andre idrettsgrener som stiller store krav til variert fysikk, holder ikke disse. Som du sier, de tre øvelsene du nevner kan nok få mange folk i bedre form. Det har du nok rett i, med den variasjonen av øvelsene du viser til. Men grunnlag for toppidrett mener jeg det må MYE mer variasjon til. Jeg mener man skal trene forskjellig og ikke være redd for å prøve nye og ukonvensjonelle øvelser. Det er dette med å bruke hele kroppen, og hele kroppen skal brukes forskjellig. For et best mulig fysisk/muskulært grunnlag bør musklene trenes på forskjellige vis. F eks, dersom jeg (en sprinter) skulle kun ha fokusert på knebøy (en viktig øvelse for meg) i grunnlagsfasen, ville jeg på lengre sikt blitt skadet, pga av jeg har forsømt annen trening av bena. F eks tauhopp er en meget viktig øvelse for meg, denne øvelsen styrker ankelen min og forebygger overtramp. Tauhopp er en øvelse som gir meg mye bedre dynamikk og grunnlag i ankelen enn om jeg skulle kjørt tåhev, som blir en mer "fastlåst" øvelse. Slike hensyn er jeg nødt til å tå hele tiden. jeg mener det er svært viktig å ta hensyn til akkurat variasjonen fordi den kan nå inn på muskler på en annen måte enn en annen øvelse igjen... Jeg tror at Olympiatoppen har lignende tanker (les: lignende) til grunn i forhold til deres basistrening. Dette kan det leses mye om her:

  http://www.olympiatoppen.no/fagstoff/basistrening/teoribasistrening/hvaerbasistrening/page872.html

Dersom en utøver skal bli bedre, mener jeg at han hele tiden må tilføre kroppen ting som kan gjøre vedkommende litt bedre..

Det finnes sikkert folk som kan forklare dette langt bedre enn jeg, men håper folk skjønner hvor jeg vil.
   

 

 
Citius, Altius, Fortius

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 785
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 785

Sv: Veltrent kar!
« #13 : 25. august 2008, 18:08 »
Han er jo totalt gal i fjeset!  Shocked

det er jaggu han på profil bilde ditt å!!!!!

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Veltrent kar!
« #14 : 25. august 2008, 18:13 »
Rått!

Gå til:  

Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201943

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!

Sunn proteinrik julebakst

Kosthold05.12.2019249

Er du i gang med bakingen til jul? Prøv dette.