Skrevet av Emne: øke muskler fortest mulig på kortest tid!  (Lest 4767 ganger)

Utlogget aleks_26

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

øke muskler fortest mulig på kortest tid!
« : 16. august 2008, 17:31 »
18 år
188cm
72kg

Skal inn i sjøforsvaret i slutten av september. og har begynt å trene litt styrke i sommer, kun med manualler,push up og andre øvelser man ikke trenger å gå til studio i.

Kan noen hjelpe meg med ett program og eventuellt hva jeg bør spise/drikke de neste 40dagene før jeg skal inn i armyen for å øke musklene mine mest mulig.

det jeg har til rådighet hjemme er benkpressapperat med vanlig og skråbenk mulighet.
ønsker å fokusere på overkropp!

håper på litt hjelp!
Takk

Utlogget CG

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: øke muskler fortest mulig på kortest tid!
« #1 : 16. august 2008, 19:45 »
Først av alt er det ingenting som heter "øke muskler fortest mulig på kortest tid" - bygge muskler tar tid, lær deg den.

For det andre har muskelvekst stor sammenheng mellom hva og hvor mye du spiser. Du må spise mer enn du forbrenner, altså ligge i kalorioverskudd. Les denne tråden nøye, vektproblematikk og gode råd finnes her.

Du sier du har mulighet til benkpress og skråbenk - bare til å fyre løs. Tren alt fra benkpress med normalt/bredt/smalt grep, og på skråbenken kan du også gjøre utallige øvelser. Når det gjelder styrketreningsfrekvens er hovedregelen 48 timers restitusjon før neste økt med samme muskelgruppe. Let deg fram på denne siden og du finner ganske mange gode øvelser. Det viktigste for deg før du skal i militæret er nok å starte med å bygge et grunnlag. Finn ut hvor mye vekt du klarer med 8-10 kontrollerte repitisjoner og begyn treningen med en vekt som er litt lavere enn dette. Deretter øker du gjevnlig fremover.

Når det gjelder militæret så kan det kanskje også være fornuftlig å følge dette treningsprogrammet. Dette er det grunnleggende treningsprogrammet forsvaret tilbyr personer som på sikt har lyst til å bli marinejeger. Øvelsene er grunnleggende, og du trenger ingen form for aparater o.l. (pull-ups kan tas overalt), hvor det eneste du trenger er løpesko og et tjern å svømme i.

Og når det gjelder fokusere på overkropp - FY! Glem det, for å få skikkelig fremgang i overkropp må, paradoksalt nok, beina også trenes. Les denne tråden fra topp til bunn!

Så lenge du spiser riktig og mye, og trener skikkelig, kommer muskelveksten så og si av seg selv - så lenge du er disiplinert.

Lykke til!



Utlogget Erik92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 126

  • u mad?
Sv: øke muskler fortest mulig på kortest tid!
« #2 : 17. august 2008, 19:23 »
Synd du ikke kan komme deg i et studio!

Hvis ikke ville jeg kjørt stronglifts 5x5 og spist som bare faen.
17 år - 176 cm - 77 kg
Markløft: 160x1
Knebøy: 120x4 ~ 130x1
Benkpress: 105x1
Dips: 4x40kg i belte.

Utlogget Gonzalez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Sv: øke muskler fortest mulig på kortest tid!
« #3 : 18. august 2008, 21:58 »
Spis som et helvete (et lite overskuddslager har jeg hørt rykter om at skal gjøre seg godt i militæret..) og bruk benkpress-stanga for det den er verdt. Benkpress, militærpress, stående roing (evt liggende på magen på benken?), knebøy og evt markløft.

Var på nippet til å anbefale og fokusere på kondisjon, men om du skal til sjøforsvaret er det vel gjerne snakk om fartøytjeneste?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!