Skrevet av Emne: Kanel som kosttilskudd  (Lest 4500 ganger)

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Kanel som kosttilskudd
« #15 : 18. august 2008, 20:28 »
Poenget mitt var egentlig en kort versjon av Celdiir sitt Smiley Må si meg litt enig med ham.

Easy fix'ene har høyest sannsynlig ingen dramatisk effekt, selv om det kan ha en gunstig virkning. Det var det jeg mente med snikk snakk - ikke at man ikke hosta eller fikk en brennende følelse i munnhulen av en spiseskje kanel. Smiley

… Sa han, mens han stinka salmiakk pga keto-deffen han går på…





Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Kanel som kosttilskudd
« #16 : 18. august 2008, 21:04 »
Var ikke meninga å framstå som sinna, men ja - innlegget var vel noe kvast. Dette var ikke rettet mot deg da (det med tvangstanker var en ironisering rettet mot en spesiell type folk, som ja - jeg er møkklei av). Det kom ingen informasjon om kosthold forøvrig, og jeg tok den "late veien" ved å putte alt i samme innlegg for å slippe å komme tilbake til tråden senere (dette bet meg i baken denne gangen). Skrev jo også at svaret nok var "åpenbart", med det i tankene at du kanskje viste dette. Beklager uansett. Smiley

Å tilegne seg kunnskaper er ikke fordummende. Det skrev jeg ikke heller. Jeg skrev at slike easy-fixes du finner i tabloid-magasiner om trening er det. Det er en overvelmende fokusering på detaljene uten at det grunnleggende diskuteres engang. Nok engang, her prøvde jeg å putte alt i samme innlegg på en slurvete måte. Men ha med i tankene at det er andre enn deg som også leser denne tråden.

Hovedpoenget mitt var nå uansett:
1) 1 g kanel er ingenting. Du trenger ikke ampuller for å gjøre det lettvint, når det bare er tungvint. 1/5 teskje en gang om dagen er da mye enklere?
2) Hadde alle disse tabloid-tipsene hatt noen reell effekt, har ikke jeg lagt merke til det. Jeg burde vært super-lean da! Grin Du spurte etter erfaringer. Det var mine. Helheten er det viktigste, men nå vet jeg at du gjør dette. Da kan du gjøre som du vil.


Bare jeg som reagerte på den kvasse tonen. Ble litt for defansiv av meg. Nei uff, la oss sette en strek over det. Smiley Var litt kvasse begge to gitt Smiley

Det har jo vært bevist at det skal øke insulinfølsomheten med opptil 30 % ... vel og merke på personer med diabetes. Hvis denne effekten og quick-fix'en faktisk kan gjøre at jeg kan gå noen uker mindre på diett ... vel da er det verdt å finne det ut Smiley Det må vel være en eller annen grunn til at enkelte kroppsbyggere faktisk bruker det kanskje ...

Nysgjerrig som jeg er så kjører jeg på Smiley

Skal iallefall sjekke ut den termiske effekten på trening. Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kanel som kosttilskudd
« #17 : 18. august 2008, 21:14 »
Var ikke meninga å framstå som sinna, men ja - innlegget var vel noe kvast. Dette var ikke rettet mot deg da (det med tvangstanker var en ironisering rettet mot en spesiell type folk, som ja - jeg er møkklei av). Det kom ingen informasjon om kosthold forøvrig, og jeg tok den "late veien" ved å putte alt i samme innlegg for å slippe å komme tilbake til tråden senere (dette bet meg i baken denne gangen). Skrev jo også at svaret nok var "åpenbart", med det i tankene at du kanskje viste dette. Beklager uansett. Smiley

Å tilegne seg kunnskaper er ikke fordummende. Det skrev jeg ikke heller. Jeg skrev at slike easy-fixes du finner i tabloid-magasiner om trening er det. Det er en overvelmende fokusering på detaljene uten at det grunnleggende diskuteres engang. Nok engang, her prøvde jeg å putte alt i samme innlegg på en slurvete måte. Men ha med i tankene at det er andre enn deg som også leser denne tråden.

Hovedpoenget mitt var nå uansett:
1) 1 g kanel er ingenting. Du trenger ikke ampuller for å gjøre det lettvint, når det bare er tungvint. 1/5 teskje en gang om dagen er da mye enklere?
2) Hadde alle disse tabloid-tipsene hatt noen reell effekt, har ikke jeg lagt merke til det. Jeg burde vært super-lean da! Grin Du spurte etter erfaringer. Det var mine. Helheten er det viktigste, men nå vet jeg at du gjør dette. Da kan du gjøre som du vil.


måtte du komme å ødelegge det som hadde blitt den nye kødde tråden på forumet?
jeg som allerede har tenkt ut mange flere svada-råd å gi...  hehe..termisk effekt.. Grin

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Kanel som kosttilskudd
« #18 : 18. august 2008, 22:06 »
Sckank, jeg skal også ha kanel i soya melken sammen med proteinpulveret til frokost imorra. begynte med det en stund, men glemte det liksom. Det var egentlig mest pga antioksydantene det da…

Keto-termo med kanel er helt uslåelig! Cheesy
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Kanel som kosttilskudd
« #19 : 18. august 2008, 22:19 »
Keto-Termo?  Cheesy
Ikke værst!!! Smiley
Er effekten så merkbar altså?
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Kanel som kosttilskudd
« #20 : 18. august 2008, 22:24 »
Oh, veit ikke, jeg bare kødda med kanel'en… Trodde det lyste igjennom… sorry Smiley Skal prøve det en stund fast nå jeg også, uten at jeg tor det kommer til å ta helt av.

men skikkelig keto form under cardio er drit fett, med eller uten kanel!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Kanel som kosttilskudd
« #21 : 18. august 2008, 22:44 »
Ja seff, når jeg leser igjennom nå så ser jeg jo at du kødder Smiley
Går bare litt fort i svingene her, driver på med mange ting samtidig.
Regner ikke med at det tar noe særlig av for min del heller, det er jo ikke
akkurat efedrin vi putter i oss.
Uansett, alt skal testes!!!  >Cheesy
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Kanel som kosttilskudd
« #22 : 18. august 2008, 22:45 »
Nettopp! Men mange bekker små etc
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Kanel som kosttilskudd
« #23 : 19. august 2008, 18:54 »
hadde heller tatt en spiseskje (ca 1gram) midt i treningen.svelges ned uten vann for maksimalt opptak av virkestoffer.
den termiske effekten er vistnok helt ekstrem hvis du gjør det på denne måten,tror også det øker kroppens naturlige testosteron-produksjon.
mange byggere bruker dette dagene før konk for og få den "harde" looken.dog i høyere doser.har hørt om oppimot 5g pr dag.

Kult, er det gjort noe forskning på det der?

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Kanel som kosttilskudd
« #24 : 19. august 2008, 19:03 »
Kult, er det gjort noe forskning på det der?
Hvis du titter igjennom tråden gjør teletubbien seg skyldig i en aldri så liten spøk...  Grin
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kanel som kosttilskudd
« #25 : 19. august 2008, 19:25 »
Kult, er det gjort noe forskning på det der?

ikke hør på han over hær.
vet at jan b diddl har brukt dette i sammenheng med yoga og fått bra effekt.
tenk resultatet med hard vekttrening....

Mortenminstemann

  • Gjest
Sv: Kanel som kosttilskudd
« #26 : 19. august 2008, 19:52 »
Kanel, koffein, sterk krydret mat og alle disse tipsene du kan lese om i tabloid-magasiner er fordummende og kun for å selge mer magasiner da det alltids er noen som biter på sånne easy-fixes. Kjedelig svar, men ligger du ikke i kaloriunderskudd kan du glemme noe som helst "effekt".  90% av de som stiller liknende spørsmål på dette underforumet har ikke skjønt dette, derav dette åpenbare opplegget. De overanalyserer detaljene istedet for å se på hele bildet. Det er derfor vi har alle disse jippo-diettene som folk kaster seg over.

Jeg spiser kanel i massevis (mer en 1 gram i allefall!), drikker mye kaffe og spiser gjerne krydret mat, nok vann, nøtter og alle de tingene der. Når jeg bulker spiser jeg mer kanel til vanlig, for da går det ned mer havregryn. Vekta og utseendet påvirkes av treninga og kostholdet som helhet, ikke av en skvett kanel på eplet kl. 15:00.

Å kjøpe ampuller til kanelen høres ut som en utmerket måte å gjøre ting overkomplisert og liksom-avansert på. Sånn som mange treningsflinkiser gjør for å lage et poeng av at de trener og er så "sunne". "Hallo, her kommer jeg med tvangstankene mine og er så flink. Gi meg respekt!"

I dinside-artikkelen står det at kanel hjelper på insulinresistens. Hva med de som ikke lider av dette...? Overgeneraliseringer er vel treningsverdens gang.

Honnør!!!!! Cheesy Drit bra.

Utlogget pongstad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Kanel som kosttilskudd
« #27 : 22. august 2008, 23:24 »
godt mulig jeg har gått glipp av dette tidligere på tråden.
men har du prøvd ut kanel?
ka d noen positiv virkning?


 Smiley
Hver dag du ikke trener, trener noen får å bli bedre enn deg!

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

Sv: Kanel som kosttilskudd
« #28 : 22. august 2008, 23:32 »
Sitat
Kanel er noe de aller fleste forbinder med grøt og mandel i jula. Det de fleste ikke vet er at kanel kan være et bra kosttilskudd for de som ønsker å brenne fett. Noe som er en av de største grunnene til at folk bruker kosttilskudd, og trener.

 

Mange har sikkert hørt om liponsyre(ALA), som øker insulinfølsomheten. Som gjør at kroppen trenger mindre insulin enn tidligere for å gjøre den samme jobben. Insulin er som mange vet et veldig anabolt hormon, men som i tillegg fører til fettlagring noe som ikke er så bra for overvektige eller andre som ønsker å komme i form.

Kanel gjør det samme som liponsyre. Nemlig øker insulinfølsomheten. I Fredrik Paulúns bok "Fettforbrenning- alt du trenger å vite" forteller han at en dose på 2 gram om dagen vil øke insulinfølsomheten betraktelig. Større dose er ifølge Paulun ikke nødvendig, og det er bra for mer ville ikke vært særlig behagelig.
Han forteller videre at i forsøk med personer med diabetes økte insulinfølsomheten med opptil 30 prosent etter 40 dager. Det skal heller ikke være noen bivirkninger så lenge man ikke overstiger 2 gram om dagen.

 

Det fremkommer også av boken at det lenge var usikkert hva det er i kanel som gir økt insulinfølsomhet. Men at den nyeste forskningen viser at kanel etterligner insulin og påvirker insulinreseptorene. Kanel skal visstnok inaktivere de enzymene som stenger av insulinreseptorene og i tillegg aktivere de enzymene som slår dem på.

 

Opptaket/lagring av fett styres som nevnt av insulin, og Paulún nevner at det ville være rimelig å spørre seg om da ikke kanel vil kunne øke fettlagringen. Siden økt insulinfølsomhet ikke bare vil skje i muskelcellene og leveren, men også i fettcellene. Han avslutter med at det faktisk er tilfelle, men ettersom den totale insulinmengden minsker blir virkningen at man minsker fettlagring.

 

Kanel tabletter og kapsler kan kjøpes i helsekostbutikker til overpris. Eller du kan følge vårt "gjør det selv tips". Kanel er veldig billig og 100gram koster 10 - 15 kroner, i de fleste butikker. Innvandrer butikker er kanskje de aller billigste og de har ofte ferskere krydder enn man får i vanlig dagligvare butikker. Så trenger du gelatin kapsler. Som kan kjøpes på apotek for ca. 100 kroner, for 100 kapsler.

 

De vi fikk tak i var på 0,50ml pr kapsel. Så er det bare å fylle kanel opp i gelatin kapslene, og stappe dem fulle. Vi fikk 2 gram kanel inn i 7 kapsler. Fordel disse kapslene utover dagen. Eller kjøp gelatin kapsler på helsekost butikk. 29 kroner for 60 kapsler. De vi fikk tak i var veldig store, så vi fikk 2 gram inn i 3 kapsler. De er selvfølgelig litt vanskeligere å svelge. Ikke ta alle på en gang, det er ganske strekt for magen. Drikk mye vann når du ta kanel, det er veldig tørt og suger til seg en del væske.

I tillegg kan man også være raus med kanel som krydder på maten ellers. Som i havregryn, havregrynsgrøt og andre retter hvor kanel vil smake godt.

 

Til slutt vil vi ta med en siste sak fra boken til Fredrik Paulùn. Han anbefaler en kombinasjon av kanel, krom og liponsyre. Alle disse øker insulinfølsomheten, og dette kan kanskje være den aller beste "stacken" av kosttilskudd for overvektige og idrettsutøvere som ønsker bedre helse og lavere fettprosent. Som med alle andre kosttilskudd må man gi det tid til å virke.

 

Hvis du interesserer deg for fettforbrenning og trening så er boken til Paulún absolutt verdt å få med seg.

Bivirkninger:
Ingen innenfor anbefalt dosering.


Figuz

  • Gjest
Sv: Kanel som kosttilskudd
« #29 : 17. januar 2009, 00:23 »
Kult, er det gjort noe forskning på det der?
Kroppen til teletubby er ett resultat av kanelspising over lang tid. Slående resultater. Smiley

De testet dessuten 1000 personer som gikk på dette over 3mnd. De ble rippedtothebone og fikk større styrkeøkninger enn med anabole steroider!!

Løp og kjøp!!

PS: test kandidatene fikk sprøytet kanel inn i blodårene for maksimalt opptak

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!