Skrevet av Emne: Logg for ThisIs  (Lest 834 ganger)

Utlogget ThisIs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Logg for ThisIs
« : 20. august 2008, 20:54 »
Kort introduksjon: Jeg er en 19 år gammel (1989) gutt som har trent i ca. 1 år, styrketrening siden januar og mer eller mindre seriøst siden april en gang. På passet mitt står det at jeg er 185 cm (dog det var når jeg var 14 år), men fikk samme prognose på sesjon i februar. Sist jeg hoppa på vekta så slo tallene 93 tilbake mot meg.

Man kan si jeg har vært ganske stille av meg hele livet, sittet foran pcen og gjort alt annet enn det kroppen min har trengt. For ca. 1 år siden så veide jeg vel rundt 120 kg, så nesten 30 kg ned på et år er jeg fornøyd med. Føler ikke for å gå så mye mer ned nå, siden jeg har såpass lite med muskler å vise til at jeg tenker en liten bulk kan passe nå. Dessuten er jo "bikinisesongen" over for i år. Planen min er vel å klare å bygge en såpass muskelmasse at jeg kan holde meg på rundt 90 kg med en ikke altfor høy fettprosent (i motsetning til nå). Når den tid kommer, så kan jeg vel begynne med nye mål.

Som sagt, er ikke spesielt mye å vise til av styrke per dags dato, men med tid og mat kommer nok resultatene.
Knebøy: 5x5 95 kg
Markløft 1x130 kg
Benk: 5x55 kg

Vil si mitt største problem ligger i grunnstyrke, spesielt i overkroppen, men vil tro også det er det letteste å trene opp.

Prøver å ligge på en 2500 kcal om dagen, men nå som jeg etterhvert skal på en liten "bulk" så tenker jeg 3000+, må prøve meg fram.

Trener Stronglifts 5x5, og synes det passer meg ganske fint siden jeg liker bøy. Etterhvert har jeg lyst å prøve ut Dietmar sitt styrkeløft program. Trener på Avancia på Skedsmokorset så har alt av utstyr jeg trenger der.

Der har dere et litt inntrykk av meg, vil oppdatere med en liten post til senere i dag med det jeg trente og spiste i dag.

Utlogget ThisIs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Logg for ThisIs
« #1 : 21. august 2008, 00:42 »
  • Trening på Avancia 20.08.08

Oppvarming:
5 min på tredemølle, 5-7 km/h.
20 min med dynamisk oppvarming for lår, rompe, hofte og rygg.
2x12 back extension
1x30 decline crunches (ble litt mange da jeg var i mine egne tanker)

Arbeidssett:
Knebøy: 5/5 20kg (stang) - 5 40kg - 4 60kg - 3 80kg - 5/5/5/5/5 95kg
Benkpress: 10/10 20kg (stang) - 5 30kg - 5 40kg - 5/5 47,5kg
Barbell row: 5 30kg - 5 40kg - 4 50kg - 5/5 57,5kg
Dips: 1,9/1,5/0,9

Eneste jeg er forholdsvis fornøyd med her er knebøyen med tanke på jeg er 5 kg under 1RM og klarer å ta 5 sett med 5 reps. Benkpress var merkelig tung i dag, pluss jeg holdt på å glippe stanga en gang. Føler jeg har tatt teknikk i benk for gitt, for dette skal ikke være så tungt jeg ikke klarer 5x5. Roing så innså jeg etter å ha lest litt om teknikk at jeg har "jokket" meg til høyere vekter, og fant ut at jeg likegodt kan ta neste gang å kjøre lavere vekt, og fokusere på at jeg faktisk treffer de musklene jeg skal. Dips er jeg litt stolt over, for er vel kanskje første gang jeg har klart en ordentlig dip hvor albuen er paraless med gulvet. Er kanskje ikke så mye å skryte av, men er en liten milepæl for meg.


Kosthold:
Frokost bolle
100 g havregryn
2 dl H-Melk
1 banan

Proteinshake
3 dl H-melk
60 g whey proteiner


Etter trening
60 g whey proteiner
1 banan


Kyllingfilet
300 g kyllingfilet
100 g pasta
200 g brokkoli


Tunfisk-omelett
1 boks tunfisk
3 egg
100 g chunky salsa


Som havner på en total av 2438,6kcal, hvorav 216,72g proteiner, 223g karb og 54,56g fett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!