Skrevet av Emne: A. Holstad's logg - formbilde s.71  (Lest 168032 ganger)

Utlogget S-.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 587
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 587

Spor:)

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Filmet siste settet av frontbøyen. Smertene vil ingen ende ta, men føler den avtar litt ihvertfall. Uansett føles frontbøy mye mer behagelig enn knebøy, da smerten på knebøy er helt forjævlig. Jaja..

http://www.youtube.com/watch?v=rWQm2MzRftg#noexternalembed&feature=youtu.be
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Her kom det endelig film ja! Smiley

Det aller første jeg ser er at du runder ryggen veldig i bunn i knebøy. På vei ned har du ingen svai, og i bunnen blir det skikkelig omvendt svai. Det du må gjøre er å svaie opp ryggen litt mer, og stikke ut ræva mer på vei ned. Du kan kanskje tenke på å få deg vektløftersko, men prøv dette først for å forbedre teknikken.

Det kan hende du er veldig stiv i hofteleddsbøyere og i lysken som forværrer dette ytterligere.
http://www.youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAI#noexternalembed

Ellers er det svært vanskelig å se hvordan føttene dine er plassert, og hvordan knærne dine går i forhold til det. Kan godt hende det er noe der også. Du har et stort potensiale til å bli kvitt smerter og øke i styrke når det gjelder å fikse teknikken Smiley Start på 20 kg og bare jobb, jobb jobb jobb. Film deg selv hvert sett






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Her kom det endelig film ja! Smiley

Det aller første jeg ser er at du runder ryggen veldig i bunn i knebøy. På vei ned har du ingen svai, og i bunnen blir det skikkelig omvendt svai. Det du må gjøre er å svaie opp ryggen litt mer, og stikke ut ræva mer på vei ned. Du kan kanskje tenke på å få deg vektløftersko, men prøv dette først for å forbedre teknikken.

Det kan hende du er veldig stiv i hofteleddsbøyere og i lysken som forværrer dette ytterligere.
http://www.youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAI#noexternalembed

Ellers er det svært vanskelig å se hvordan føttene dine er plassert, og hvordan knærne dine går i forhold til det. Kan godt hende det er noe der også. Du har et stort potensiale til å bli kvitt smerter og øke i styrke når det gjelder å fikse teknikken Smiley Start på 20 kg og bare jobb, jobb jobb jobb. Film deg selv hvert sett


Takk for at du tar deg tid til å hjelpe meg, Slux Smiley Det setter jeg veldig stor pris på. Ble selv veldig overrasket når jeg såg filmen av frontbøyen, da det ser ut som jeg knekker ryggen frem.. Kan ha noe med at jeg ikke står bredt nok, ikke peker tærne godt nok utover og som du sier, ikke skyter ut rævva Wink Dette skal rettes på asap.

Forøvrig en løpeøkt i går med min kjære og trofaste vektvest  :Smiley .. Har en helvettes gangspærre i leggene i dag Tongue Mye bakkeløp osv.

Legger ved et bilde av spiderman-drakten min:

I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget S-.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 587
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 587

Du er så flink du! Hvorfor trimmer du med vektvest? Det var jo litt tøft da  Smiley

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Du er så flink du! Hvorfor trimmer du med vektvest? Det var jo litt tøft da  Smiley

Takk det samme  blush

Vektvest er et fint hjelpemiddel det Smiley Kan for eksempel øke eksplosiviteten ved for eks. spurttrening, spensttrening og mye mer Smiley Desutten er det studier som viser fordelen med vektvest. En studie viste for eksempel en gruppe som trente med vektvest, og en som trente uten vektvest. Studien viste at de med vektvest fikk økt øksygenopptak, ble raskere og mer eksplosive enn de som trente uten vest.

''A 12-athlete control group carried out a 4-week training program while wearing vests that weighed 9 to 10 percent of their body weight, while a control group performed the same training sessions without wearing the vest. At the end of the 4-week program, the vest-wearers showed improved VO2max, which describes body's ability to consume oxygen, and improved lactate threshold, which is the level of exercise intensity where lactate accumulates in the blood. Lactate accumulation has been associated with fatigue and burnout in endurance athletes. The vest wearers also increased their recruitment of fast-twitch muscle fibers, which can improve speed. These changes were not apparent in the control group.''

Om du er intressert i å ta i bruk en vektvest en gang, annbefaler jeg at du går gjennom de øvelsene du ønsker å gjøre uten vektvest de første gangene, for å optimalisere teknikken - da vektvest økter risikoen for skader etc.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Kveldens;

Oppvarming: Rotator cuff, skuldermobilitet etc. God oppvarming. Filmet den, så skal prøve å få lagt den ut.

Benkpress m/stopp :

10x50kg / 4x60kg / 3x70kg / 5x72,5kg / 5x72,5kg / 5x72,5kg / 5x72,5kg / 5x72,5kg / 20x50kg

Kom: Film kommer av siste settet.

Frontbøy m/stopp :

7x40kg / 7x40kg / 7x40kg

Kom: Fulgte Slux sine råd, og det gikk sånn noelunde greit... Eneste problemet var at det gjorde driiiit vondt Tongue

Stangroing m/statisk stopp :

12x40kg / 5x50kg / 5x50kg / 5x50kg / 5x50kg / 5x50kg

Kom: Lett og strikt.

Sittende cableroing m/statisk stopp :

10x45kg / 10x50kg / 10x55kg

Skråbenk stang m/stopp :

6x60kg / 6x60kg

Kom: Gjorde noe vondt på albuene, så stoppet der... Edit: Hånflatene mente jeg Tongue

Flies på skråbenk m/bena på benken (m/stopp) :

6x16kg / 6x16kg / 6x16kg

Franskepress liggendes på flatbenk m/bena på benken :

6x25kg / 6x25kg / 7x25kg

Til slutt litt sånn ghetto workout for mage på chins stanga....

Siste sett benkpress:

http://www.youtube.com/watch?v=mMZtUqTueKI#noexternalembed&feature=youtu.be
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Stemmer for at du filmer samtlige knebøy/frontbøysett du tar til teknikken er på plass (og smertene da forhåpentligvis er borte) Wink

Om ikke du gidder å legge ut alt, film å se på det selv mellom hvert sett så du ser hva du gjør riktig/feil Wink

Neste steg etter vektvest må vel bli jogging med gassmaske? Cheesy






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Stemmer for at du filmer samtlige knebøy/frontbøysett du tar til teknikken er på plass (og smertene da forhåpentligvis er borte) Wink

Om ikke du gidder å legge ut alt, film å se på det selv mellom hvert sett så du ser hva du gjør riktig/feil Wink

Neste steg etter vektvest må vel bli jogging med gassmaske? Cheesy
Fikk meg en god latter der ja! lol

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Hehe, er faktisk seriøst, jogging med gassmaske brukes for å gjøre oksygenopptaket tyngre, brukes b.la av MMA utøvere.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Hehe, er faktisk seriøst, jogging med gassmaske brukes for å gjøre oksygenopptaket tyngre, brukes b.la av MMA utøvere.
Hehe,ja jeg tviler ikke på at det blir brukt, det var mer bilde av holstad joggende med vektvest og gassmaske som gjorde at latteren kom Tongue

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Vurderte å ta i bruk gassmaska vi fekk på rekrutten.. Jævla synd vi måtte levere den inn egentli.. hehehe Grin Huska ej såg eit befal som jogga rundt leiren (jente) me gassmaske på.. Ho såg faen ikkje edru ut..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Økt før jobb i dag ;

Oppvarming: Dynamisk sekvens, med spesielt fokus på korsrygg-mobilitet og hoftemobilitet. Et par-tre sett med frontbøy (20kg).

Kom: Film kommer av bøyen, Slux. Skjer dog ikke før etter jobb Grin

Markløft, bredt m/2-3 sek hold:

6x60kg / 5x80kg / 5x90kg / 5x100kg / 5x107,5kg + 3 + 2 + 1

Stående skulderpress m/olympiastang (smalt stand og skulderbredt grep) :

12x20kg / 5x40kg / 5x40kg / 7x40

Kom: Hadde liten tid. Jimbo Jason James Singhid filmet siste settet Smiley Kommer ila kvelden.

Brede hangups i supersett med lårcurl :

6xBW -> 16x30kg / 6xBW -> 16x40kg / 7xBW

Sidehev :

8x8kg / 10x8kg



Kom: Finito. Brukte ca. 55 min. Hyggelig å hilse på John-Amund igjen, selv om de kom rett før jeg var ferdig. Nå bærer det på jobb.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387


Den klossen er ikke akkurat lav, men ok. Hehe Smiley Du trenger heller ikke stoppe såpass lenge, du slipper liksom opp alt spenn og setter deg i sofaen.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!