Skrevet av Emne: Støtter dere utsagnet?  (Lest 19154 ganger)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Støtter dere utsagnet?
« #15 : 25. august 2008, 23:14 »
Hvorfor gjør ikke de fleste store kroppsbyggere det da? Sier ikke at du tar feil, men vil gjerne ha litt grundigere begrunnelse. En stor baseøvelse krever jo enormt energi av en person, spesielt med det volumet mange kroppsbyggere har på forskjellige øvelser!

Fordi bygger ikke kan trene, de er store fordi de bruker milioner på steroider. Hadde de trent så hadde de blit mye større.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #16 : 25. august 2008, 23:19 »
Fordi bygger ikke kan trene, de er store fordi de bruker milioner på steroider. Hadde de trent så hadde de blit mye større.

Bra begrunnelse! Det er jo bare å proppe roids så blir man jo svææææær!

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #17 : 25. august 2008, 23:47 »
Hvorfor det? Hvorfor skal det være nødvendig å splitte kroppen i to om en er bygger? Det er bred enighet om at spkalte "baseøvelser" er gull verdt, hvoror ikke bare holde seg til de, til det blir såpass "fult" og utmattende med for mange baseøvelser at en må legge til isolasjonsøvelser, som det er bred enighet fungerer som "tilleggsøvelser" til baseøvelsene? Spesielt for en relativt nybegynner som ikke har behov for å hente frem svakere muskelgrupper, men bare bli stor Smiley

kremt, pass på hvem du kaller nybegynner. Du vet ikke hvilken kunnskap og erfaring jeg sitter med, bare fordi jeg spør her så betyr ikke det at jeg er en nybegynner. Tenk litt før du skriver.

Fortsett diskusjonen rundt dette temaet, virker ikke som alle er enige.

Bare for å informere, så kan man si jeg driver med powerbuliding. Prøver å bli så sterk som mulig å samtidig bli stor å markert. Satser ikke på det ene eller det andre Smiley
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget Angus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #18 : 26. august 2008, 00:08 »
Hvis flere støtter det, så går jeg for det. Synes det var mest logisk i utgangspunktet Smiley
en 4 split er derfor en unødvendig og dårlig måte å trene på med andre ord:P

Det er jo alt etter hva man vil oppnå, men jeg synes ikke det. Jeg er helt enig i at fokus bør ligge på baseøvelser, men en 4 split kan være helt kurant for oss "hobbybyggere". Dersom du ikke er aktiv utøver kan det å kjøre knebøy, mark og benk 3 ganger i uken fort kunne gjøre deg lei hele treningen.
PER ADUA AD ASTRA

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #19 : 26. august 2008, 00:14 »
Fordi bygger ikke kan trene, de er store fordi de bruker milioner på steroider. Hadde de trent så hadde de blit mye større.

LATTELIG!!!!!!

dem blir jo seff store bare pga steroidene.. LIGGER nok rimlig mye mer bak det.
UNKNOWN

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Støtter dere utsagnet?
« #20 : 26. august 2008, 00:31 »
LATTELIG!!!!!!

dem blir jo seff store bare pga steroidene.. LIGGER nok rimlig mye mer bak det.

Jeg tror også han var seriøs, ja! (Y)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #21 : 26. august 2008, 07:01 »
Kroppsbyggere har bygd muskler i alle år med 1-2-3-4-5 og til med 6 splitt, så hvem vet hva som er best Smiley
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #22 : 26. august 2008, 08:15 »
Kroppsbyggere har bygd muskler i alle år med 1-2-3-4-5 og til med 6 splitt, så hvem vet hva som er best Smiley
Meget fornuftig innlegg. :-)

Det er så morsomt med alle de som tror de har fasiten. Tror disse trenger å titte litt rundt seg, for det er mange veier som fører til meget gode resultater.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #23 : 26. august 2008, 08:19 »
Fordi bygger ikke kan trene, de er store fordi de bruker milioner på steroider. Hadde de trent så hadde de blit mye større.
Helt enig, og det er likt som styrkeløftere\strongman ikke er sterke på bakgrunn av hvordan de trener, men alle steroidene de kjører i seg. Smiley
Passion trumps fucking everything!

Utlogget ^HsA^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #24 : 26. august 2008, 08:49 »
Treningsfrekvens (hvor mange ganger muskelen trenes per uke) er et område det er vanskelig å si noe eksakt om. Dette skyldes at det er mange variabler som spiller inn på treningsfrekvens og effekt (set, rep, pauser osv). Det er først og fremst restitusjonstiden som er hovedfaktoren, det vil si hvor fort vi kan trene muskelen igjen (Raastad, 2002). Ved en ”vanlig” styrketreningsprotokoll som består av 2-4 serier og 6-12 rep med en motstand på 75-85 % av 1RM eller 6-12RM har det blitt gjort noen studier angående effekten på treningsfrekvens. I disse studiene ser man at man får best effekt ved en frekvens på 3-5 ganger per uke, sammenlignet med lavere frekvens (Macenzie, 1981; Gregory, 1981; Graves et al., 1988). I Rhea et al. (2003) og Peterson et al. (2004) sine meta- analyser konkluderes det med at den mest effektive treningsfrekvensen er 3 ganger per uke for utrente og 2 ganger per uke for trente.

Raastad, T. (2005). Fysiologisk adaptasjon til styrketrening. Norges Idrettshøyskole, 4, s 1-100.

McKenzie, Gillam, G. (1981). Effects of frequency of weight training on muscle strength enhancement. J Sports Med Phys Fitness. 21(4):432-6.

Gregory, L.W. (1981). Some observations on strength training and assessment. J Sports Med Phys Fitness. 21(2):130-7

Graves, J.E., Pollock, M.L., Leggett, S.H., Braith, R.W., Carpenter, D.M., Bishop, L.E. (1988). Effect of reduced training frequency on muscular strength. Int J Sports Med. 9(5):316-9. 

Rhea, M.R., Alvar, B.A., Burkett, L.N., Ball, S.D. (2003). A meta-analysis to determine to dose response of strength development. Med Sci Sports Exerc 35, 456-464.

Peterson, M.D., Rhea M.R., Alvar, BA. (2004). Maximizing strength development in athletes: a meta-analysis to determine the dose-response relationship. J strength Cond Res 18, 377-382.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #25 : 26. august 2008, 09:21 »
Meget fornuftig innlegg. :-)

Det er så morsomt med alle de som tror de har fasiten. Tror disse trenger å titte litt rundt seg, for det er mange veier som fører til meget gode resultater.


Glitrende innlegg kendal, her viser du virkelig god innsikt.

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #26 : 26. august 2008, 10:36 »
Bare for å informere, så kan man si jeg driver med powerbuliding. Prøver å bli så sterk som mulig å samtidig bli stor å markert. Satser ikke på det ene eller det andre Smiley

Haha, nå lurer du deg selv Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Sup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #27 : 26. august 2008, 11:02 »
kremt, pass på hvem du kaller nybegynner. Du vet ikke hvilken kunnskap og erfaring jeg sitter med, bare fordi jeg spør her så betyr ikke det at jeg er en nybegynner. Tenk litt før du skriver.
Hahaha

Sitat fra: KjQrsvik
Trent et år aktivt jeg nå, så lurer litt på hva som er best for min egendel. I det året som har gått har jeg prøvd alle typer splitter å har egentlig ikke veldig mye å si for min del hva jeg bruker så lenge jeg øker
Et år! LES HERREGUD! Dette er jo så bra

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #28 : 26. august 2008, 11:10 »
Ja, man blir fullt utlært iløpet av ett år... hehehe

Utlogget Vanquish

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 265
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 265

  • Catch you on the flip'side
Sv: Støtter dere utsagnet?
« #29 : 26. august 2008, 11:24 »
 Bow
18 år
Høyde: ca 186cm
Vekt:Rundt 90kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!