Skrevet av Emne: Jobb intervju, dørvakt!  (Lest 21161 ganger)

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #30 : 02. september 2008, 11:20 »
Det var det jeg lært og det var slik det var når jeg sluttet om du ønsker å kverulere over lovhjemler så kan du og TT ha en workshop på kunstnerens hus.

hvor står dette? jeg er ute etter trådstarter sine begrunnede svar og hjemmelhenvisning. Synsing holder desverre ikke, kompis! Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #31 : 02. september 2008, 11:24 »
Kun selvforsvar og forsvar av andre gjester og bedriftens eindom. Skal ikke yte mer makt en du selv blir utsatt for heter det seg.

For ti år siden var det kun politiet som kunne sett på håndjern. Om du kan eller ikke SKAL du som dørvakt ikke komme i den situasjoen at du trenger å bruke dem. Det er mitt syn på en god ORDENSVAKT.

Beklager, VKB... Du har fine holdninger, og du liker å gjøre narr av kompetansen til TT eller meg på det juridiske området, men du tar feil her.... Men som du selv sier, det er DITT SYN! Smiley

Håper trådstarter kommer med SITT syn. Smiley

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #32 : 02. september 2008, 11:29 »
Vi bruker håndjern veldig skjeldent ettersom vi kan risikere å stå med med en person veldig lenge før politiet dukker opp.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #33 : 02. september 2008, 11:31 »
Kunstnernes Hus? De har vi laget profilen til… Tongue

I alle falL: Jeg visste ikke at dørvakter hadde håndjern en gang jeg!? Shit, ting er blitt heavy siden dengang jeg var en langhåra epleanton, med boots og slengbemerkninger i taxi - og pølsekø…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #34 : 02. september 2008, 11:37 »
I denne saken antar jeg at du hjemler det i lov a 1997-06-13 (serveringslovens) §16, hele teksten med hjemmel til å ha ordensvakt. Videre henvisning til lov a 1902-05-22 (straffeloven)  48 Nødvergeparagrafen.

Vedr mitt sitat ” Skal ikke yte mer makt en du selv blir utsatt for heter det seg.” . Vedr dette spm. Belyser igjen straffelovens paragraf §48 det bra med denne formuleringen :  ”Det er Nødverge, naar en ellers strafbar Handling foretages til Afvergelse af eller Forsvar mod et retsstridigt Angreb, saafremt Handlingen ikke overskrider, hvad der fremstillede sig som fornødent hertil, og det i Betragtning af Angrebets Farlighed, Angriberens Skyld eller det angrebne Retsgode ei heller maa agtes ubetinget utilbørligt at tilføie et saa stort Onde som ved Handlingen tilsigtet. ”  Som igjen poengeter det jeg skrev.

Det står ikke noe om noen håndjern her så der må det være en forskrift jeg ikke finner.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #35 : 02. september 2008, 11:40 »
I denne saken antar jeg at du hjemler det i lov a 1997-06-13 (serveringslovens) §16, hele teksten med hjemmel til å ha ordensvakt. Videre henvisning til lov a 1902-05-22 (straffeloven)  48 Nødvergeparagrafen.

Vedr mitt sitat ” Skal ikke yte mer makt en du selv blir utsatt for heter det seg.” . Vedr dette spm. Belyser igjen straffelovens paragraf §48 det bra med denne formuleringen :  ”Det er Nødverge, naar en ellers strafbar Handling foretages til Afvergelse af eller Forsvar mod et retsstridigt Angreb, saafremt Handlingen ikke overskrider, hvad der fremstillede sig som fornødent hertil, og det i Betragtning af Angrebets Farlighed, Angriberens Skyld eller det angrebne Retsgode ei heller maa agtes ubetinget utilbørligt at tilføie et saa stort Onde som ved Handlingen tilsigtet. ”  Som igjen poengeter det jeg skrev.

Det står ikke noe om noen håndjern her så der må det være en forskrift jeg ikke finner.

nei. hverken serveringsloven eller nødvergeparagrafen dekker behovet for hjemmel under pågripelse eller bruk av maktmidler.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #36 : 02. september 2008, 11:45 »
Borgeraarest §176 da

men jeg tror denne artikkelen setter det i rett lys:
http://dt.no/article/20080528/NYHET/111784365/1176/mrss

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #37 : 02. september 2008, 11:50 »
Borgeraarest §176 da

men jeg tror denne artikkelen setter det i rett lys:
http://dt.no/article/20080528/NYHET/111784365/1176/mrss
det nærmer seg... men hvorfor gir dere eventuelle svar til han jeg prøver å få et svar ifra??
Jeg betviler ikke at du kan å bruke google, VKB... det er trådstarters kunnskap om dørvaktjobben jeg er ute etter.

Hvis du slår opp i straffelovens § 176, så finner du ingenting om borgerarrest der... så henvisningen din holder ikke... sukk...

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #38 : 02. september 2008, 11:59 »
det nærmer seg... men hvorfor gir dere eventuelle svar til han jeg prøver å få et svar ifra??
Jeg betviler ikke at du kan å bruke google, VKB... det er trådstarters kunnskap om dørvaktjobben jeg er ute etter.

Det er jo et nettforum det her, er jo bare naturlig at folk svarer for andre Wink

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #39 : 02. september 2008, 12:02 »
Straffeprossloven Egil... du m lære å bruke Kvasir "best på norsk"

det nærmer seg... men hvorfor gir dere eventuelle svar til han jeg prøver å få et svar ifra??
Jeg betviler ikke at du kan å bruke google, VKB... det er trådstarters kunnskap om dørvaktjobben jeg er ute etter.

Hvis du slår opp i straffelovens § 176, så finner du ingenting om borgerarrest der... så henvisningen din holder ikke... sukk...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #40 : 02. september 2008, 12:34 »
Straffeprossloven Egil... du m lære å bruke Kvasir "best på norsk"

tulling... JEG kan dette. slutt å sabotere.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #41 : 02. september 2008, 13:06 »
Det vi snakker om her er vel når det er hjemlet med pågripelse evt frihetsberøvelse? Har rotet bort paragrafene, så om du Egil kan komme med dem, siden jeg mistenker at du sitter på dem, så blir jeg glad.

Pågripelse krever vel at det foreligger en forbrytelse med strafferamme over 6 mnd, og det krever minst en legemsfornærmelse, kanskje til og med en legemsbeskadigelse. Å kalle noen en fitte kvalifiserer ikke umiddelbart.

Frihetsberøvelse i form av håndjern, strips etc er strengt, og krever, igjen etter hukommelsen, at vedkommende anses farlig for seg selv eller andre i en slik grad at han/de er best tjent med at han ikke kan bevege seg fritt. Igjen, paragrafen unnslipper meg, men det er alltid greit å kunne fortelle politiet at vedkommende var en fare for seg selv, derfor har han håndjern på. Det foreligger INGEN lov eller forskrift om at kun politiet har lov til å bruke håndjern, ei heller har det gjort det ås vidt jeg vet. Idet man kan hjemle en frihetsberøvelse er man innenfor lovens rammer fri til å bruke de midler man har for hånden.

Kan man bruke maktmiddelet håndjern hvis en gjest nekter å forlate utestedet?

Som sagt, kun dersom man kan hjemle en frihetsberøvelse.

Kan man bruke håndjern hvis noen fremsetter en muntlig trussel? evt. hvor truende. ?

Litt usikker faktisk, men dersom trusselen er om legemsbeskadigelse eller verre, og du tolker det overveiende sannsynlig at han vil gjennomføre, så mener jeg ja.

kan man pågripe en som står i køa inn til utestedet fordi han kaller mora di ei hore, og en annen gjest for jævla fitte?

Nei, men han er nok for full til å komme inn.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #42 : 02. september 2008, 13:09 »
katta er vel allerede ute av sekken.... sukk

straffeprossesslovens §§ 171, 172, 173, 176, 178, 179 og 180

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #43 : 02. september 2008, 13:16 »
Ach. Traff ikke på alt, men hadde ikke brutt noen lover. Uansett glad jeg er utmeldt. Fra nå av er det bare dagarbeid som gjelder!

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jobb intervju, dørvakt!
« #44 : 02. september 2008, 13:34 »
Hvem som helst kan bruke håndjern, sålenge pågripelsen er hjemlet med at den pågrepne har gjort noe som KAN medføre strengere straff enn 6 måneders fengsel. (det holder her med 6mndr + bøter, som feks ved "nasking")

Hvorvidt det er NØDVENDIG å bruke jern, selv om man KAN, er en annen sak. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!