Skrevet av Emne: Kostholds - styrkeøknin - Proteinfabrikken  (Lest 2136 ganger)

Utlogget SaiKoPaTT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Kostholds - styrkeøknin - Proteinfabrikken
« : 30. august 2008, 22:40 »
Er relativt ny innen dette.
men er dette noe og satse på?: http://www.proteinfabrikken.no/downloads/Styrkeokning.pdf
jeg har alle rede whey tech - Xtreeme CEE Kreatin - D-pinitol - D-ribose  og carbo fuel fra PF.
men trenger noen faste regler hva kosthold angår..

har begyndt på stronglifts 5x5 nybegynnerprogram.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kostholds - styrkeøknin - Proteinfabrikken
« #1 : 31. august 2008, 15:11 »
ZZZZ..nybegynner-fella. Er du mer opptatt av kosttilskudd, enn skikkelig mat, så må du stikke en finger i jorda. Det er ok med noen tilskudd, men tenk på det som salt på maten, en liten ekstra piff.
Ser ingen grunn til at du som nybegynner skal bruke 5 forskjellige kosttilskudd, og jeg regner med at du også bruker omega 3 og vitamintilskudd oppå dette igjen.
Sa brura

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Kostholds - styrkeøknin - Proteinfabrikken
« #2 : 31. august 2008, 15:27 »
Det mange nybegynnere gjør er å gå i fella og handle hos proteinfabrikken først. De har generelt de mest overprisede produktene på hele norke markedet, og en kvalitet som generelt jeg vil påstå er lav.

Whey tech: Myse konsentrat og ikke isolat, med et navn som Whey tech skulle man tro det var skikkelig kvalitet, også med tanke på prisen. Du får mer, bedre og bedre smak hos omtrent alle andre nettbutikker i norge.

Xtreme CEE kreatin: Igjen overpriset, koster 400 spenn for 300 gram pulver, du får 1 kg monohydrat (studier har vist at samme faen hvordan kreatin, monohydrat er den det er mest studier på om man får mer for pengene) for litt billigere, spørs litt på butikkene.

D-Pinitol og D-ribose: Avanserte karbohydrater med minimal effekt.

Carbo Fuel: Overprisa sukker. Du trenger ikke engang raske karbohydrater etter trening, holder i massevis med helt vanlig mat som havregryn, brød, poteter osv. Eneste unntaket er vel hvis du trener masse kondisjon som kan tømme glykogenlagrene, og du trener såpass ofte at disse må være optimale. De færreste gjør det.


Konklusjon: Som Unknown Soldier nevner, det er ikke vits å fokusere på kosttilskudd i starten. Ta proteinpulver, kanskje kreatin monohydrat, og tren, spis bra og sov godt! Etter en stund kan du vurdere litt mer avanserte kosttilskudd, men det er absolutt ikke noe must!

Det matprogrammet fra PF er sikkert helt greit, men de har jo selvsagt lyst til at du skal kjøpe alle produktene sine fra dem, men de har overprisa produkter DELUXE.

Håper jeg hjalp litt Tongue

Utlogget SaiKoPaTT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Kostholds - styrkeøknin - Proteinfabrikken
« #3 : 31. august 2008, 20:50 »
ja var dette me PF som jeg har lest i ettertid er oppskrytt og overpriset... men gjort er gjort.. får jo bruke det nå som jeg har allerede kjøpt det..

men noen forslag til kosthold? som jeg da kan bake det jeg allerede har inni
spiser IKKE fisk (desverre)

26år
98kg
182cm
trener som sagt stronglifts 5x5 med oppvarming på c 20 min på tredmølle, sykkel etc..(holdt på 1 uke :Smiley )

har desverre blitt noen uønskede kilo de siste årene....

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Kostholds - styrkeøknin - Proteinfabrikken
« #4 : 31. august 2008, 20:54 »
Hva er målene med trening/kosthold?

Utlogget SaiKoPaTT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Kostholds - styrkeøknin - Proteinfabrikken
« #5 : 31. august 2008, 21:16 »
1. bli litt mer "fast i fisken"
2. få markerte muskler og øke i styrke
3. få et sunnere kostold(har det IKKE pr. i dag)
4. kanskje gå ned i vekt, men egentli ikke vesentlig bare jeg får byttet ut fett med muskler Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!